Samenwonen?

24-05-2019 19:23 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zes maanden ken ik een vrouw (38) met twee kinderen (twee meiden van 5 en 3) en het klikt op heel veel vlakken tussen ons. Zelf (37) heb ik ook twee kinderen (twee meiden van 5 en 3). We wonen een half uur van elkaar af. Zij zit momenteel thuis, had een goede baan, maar kon niet meer reizen dus is in overeenstemming met haar werkgever in de WW beland. Zij heeft de kinderen 50% studeert momenteel weer voor papieren voor een eigen bedrijf of gaat toch weer werken (WW termijn loopt einde van de zomer af). Zij woont in een huis van familie en betaald hier alleen verbruikskosten. Ik heb een goede baan en 50% de kinderen, maar zit nog in het formele proces van uit elkaar gaan met mijn ex partner (en ik heb een goede band met haar). Ik woon in het ouderlijk huis met de kinderen. Voor mij werkt het nu als we elkaar zien als we de kinderen niet hebben, samen leuke dingen, maar ook over serieuze dingen praten. Af- en toe wat met zijn zessen doen.

Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).

Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.

Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
Zeker niet doen. Eerst meer stabiliteit voor de kinderen en de officiele scheiding achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
Als het gevoel zo goed is zal blijven LATten op slechts een half uur afstand van elkaar ook geen afbreuk doen aan jullie liefde.

En sowieso gaan de belangen van de kinderen boven jullie onderlinge liefde. Die zijn echt niet gebaat bij zo overhaast samenwonen.
roseaux wijzigde dit bericht op 24-05-2019 20:39
9.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Juist niet op je gevoel afgaan maar je verstand gebruiken. Ben je niet bang dat ze zo snel wil samenwonen omdat dat financieel voor haar voordeel opbrengt?
Alle reacties Link kopieren
En gewoon niet gaan samenwonen kan in dit soort gevallen ook een prima optie zijn die niks met bindingsangst te maken heeft.
Star² schreef:
24-05-2019 19:59
Ja haar WW loopt af en hij heeft een goede baan. Ik snap de haast.
Dat gevoel krijg ik er ook bij. En na 6 maanden samenwonen met 4 jonge kinderen.... verzin je toch ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs al zijn haar motieven wel 'zuiver' is het nog steeds een slecht idee en moet TO het niet doen
dus om die vrouw nou meteen van vanalles te betichten...
Alle reacties Link kopieren
ben je wel lekker ? Je kent elkaar een blauwe maandag en dan al met tig kinderen samenwonen... Echt..
Hij wil juist niet..zij wil dat!
Is zij wel lekker?

Sowieso bij twijfel niet doen. Er is een topic van iemand wiens vriend wil samenwonen met zijn kinderen. Zij wil niet en het is nu uitgemaakt door hem. So far de diepe liefde.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
24-05-2019 19:54
Supergoed dat je het belang van je dochters zo in het vizier hebt trouwens, houden zo
6 maanden vind ik ook veel te kort om te gaan samenwonen. Jij kennelijk ook dus. Geef het minimaal nog een jaar.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
24-05-2019 20:51
Hij wil juist niet..zij wil dat!
Is zij wel lekker?

Sowieso bij twijfel niet doen. Er is een topic van iemand wiens vriend wil samenwonen met zijn kinderen. Zij wil niet en het is nu uitgemaakt door hem. So far de diepe liefde.
misschien kunnen ze ruilen
Hoezo kon ze niet meer reizen naar haar werk?

Ik vertrouw haar motieven om te gaan samenwonen totaal niet. Niet doen TO, goed dat je zo aan je dochters denkt!
Alle reacties Link kopieren
Dus papa en mama gingen in september uit elkaar, in december kregen je dochters een nieuwe mama en twee zusjes en nu is het mei en papa wil nog steeds niet samenwonen met nieuwe mama. Ik vind het zielig voor je dochters.

Wat denk je zelf?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kon ze niet meer reizen?
Ze moet eens normaal doen, na een half jaar ken je elkaar nauwelijks, met of zonder kinderen. Ze moet eerst haar eigen leven maar weer eens op de rit hebben. Maar ja, de bijstand komt eraan, dus ik snap haar haast wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
24-05-2019 21:15
Hoezo kon ze niet meer reizen naar haar werk?

Ik vertrouw haar motieven om te gaan samenwonen totaal niet. Niet doen TO, goed dat je zo aan je dochters denkt!

Misschien is het bedrijf naar een andere locatie verhuisd, verder weg.
Haar WW loopt af, ze woont bij familie (en dus vast op zoek naar een nieuw huis) en ze wil heel graag samenwonen. Tja.

TO, als het goed zit kun je juist nog een tijdje wachten. Luister naar je gevoel en denk aan je dochters. Je bent nog niet eens officieel gescheiden!
Ik adviseer om alle seizoenen samen te hebben meegemaakt, alvorens te gaan samenwonen. Helemaal als er kinderen in het spel zijn.
Je ziet het heel goed. Ga haar eerst maar eens goed leren kennen en blijf vooral de komende jaren lekker latten.

Bovendien, de vader van haar kinderen moet toch ook in de buurt van ze wonen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
24-05-2019 19:51
Zes maanden, doe normaal.
Duidelijk, en +1
RosesAreRed schreef:
24-05-2019 22:04
Bovendien, de vader van haar kinderen moet toch ook in de buurt van ze wonen.
Je bedoelt dat zij in de buurt van de vader van haar kinderen moet blijven wonen denk ik?
Haha, die is gek.

Natuurlijk niet doen. Gewoon omdat je het al niet wil.
Daarnaast is 6 maanden heel snel.

Zeker met kinderen slaat dat helemaal nergens op dat nu al opdringen van vreemden in je huis.

Daarnaast wil ze dit alleen maar omdat ze je financieel/woning nodig heeft.

Ik zou samenwonen nog heel lang afhouden. Ik gok dat je over een paar maanden wel echt op haar houding bent afgeknapt.
Alle reacties Link kopieren
Dat je dat hier komt vragen zegt eigenlijk al genoeg...
Ja en?
Rosalind schreef:
24-05-2019 22:11
Je bedoelt dat zij in de buurt van de vader van haar kinderen moet blijven wonen denk ik?
Precies. Ze hebben co-ouderschap.
RosesAreRed schreef:
24-05-2019 22:25
Precies. Ze hebben co-ouderschap.
Ja precies. Maar je schreef het alsof de vader mee zou moeten verhuizen ofzo ;-D
parbleumondieu schreef:
24-05-2019 20:00
Jij bent verstandig en zij is overhaast bezig.
Niet gaan samenwonen. Laat haar maar eerst ook alles op de rails krijgen en zorg jij ook eerst dat alles afgehandeld en het stof is neergedaald.
Ik sluit mij hierbij aan. Jullie succeskans is zeker groter als jullie allemaal aan de situatie gewend zijn, zelf alles weer op poten hebben en iedereen-vooral de kinderen- ook de ruimte hebben gehad om de veranderingen te verwerken.
Zonder kinderen is het al een bijzonder slecht plan om nu al te gaan samenwonen. Met kinderen is het een bespottelijk plan.
Je kent elkaar nauwelijks.
Het grote probleem vind ik ook dat je vriendin haar zaakjes helemaal niet op orde heeft. Zorg eerst eens dat ze weer werk heeft, geld, dat ze voor zichzelf kan zorgen.
Ga het komende jaar eerst maar eens uitzoeken of jullie elkaar echt zo leuk vinden en of deze dame niet heel toevallig misbruik wil maken van jouw stabiele situatie. Je zal de eerste niet zijn die wordt gebruikt vanwege het geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven