single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Heerlijk, het is weekend! Vervelend zeg, dat het niet loopt met vader van je knul. Wat zegt je knul er zelf van?

Het overleg gisteren was echt slecht. Er worden gewoon geen stappen gezet, omdat de hele boel nog zo vaag en onduidelijk is..

en dan verwachten ze van ons dat wij onze collega's enthousiasmeren..hoe, als je zelf helemaal niet achter de plannen staat?

De groep afgevaardigen is ook te groot, dus nu in een nog kleiner groepje verder waar ik gelukkig niet meer in zit. Ik wil best meedenken en feedback geven, maar verder zie ik het niet zitten om hier zoveel tijd en energie in te steken. Het werk gaat tenslotte ook gewoon door. Wat was het koud he vandaag! Toch houd ik er wel van..jammer, het is alweer voorbij ook, het winterweer..schiet toch niet op..
Mijn knul zegt er niet zo veel over. Die heeft dit weekend een feestje en het volgende weekend dat zijn vader vrij heeft genomen is pleegzoon hier. Helaas heeft hij het weekend van 31 januari niet vrij. Beetje jammer dat hij niet even heeft overlegd, maar gewoon pland.

Nu 3 pubers in huis, alle 3 lekker hun eigen ding gedaan. 2 achter de PlayStation en de ander aan zijn huiswerk.

Morgen met weekendpleegzoon naar voetbal. Mijn knul is nog vrij en hij heeft een wedstrijd die hij graag wil spelen, dus gaan we eens met hem mee. Is weer eens wat anders.

Bij jullie dus geen duidelijkheid op het werk. Bij mij iets meer. Geen telefoondienst meer op vrijdag, alleen nog op dinsdagochtend. Fijn! Al viel het me vandaag mee. Had gelukkig vandaag ook alleen de ochtend. Vanmiddag 2 huisbezoeken en daarna boodschappen gedaan.

Zo meteen lekker slapen, ben nog steeds moe......
Ha fijn, die telefoondienst!

Was het bij jullie ook wit? Mooi weer even hoor..Nu is het helaas alweer vieze prut die nog bevroren is ook..ik hoop dat dit snel weg is, want dit is natuurlijk niet zo leuk..

Ga jij vandaag eigenlijk ook nog naar de wedstrijd? Ik ben benieuwd, of het tot gedonder gaat komen..Maar het is wel wat, met dat supportershome..het is te hopen dat ze de daders snel pakken.

Het kabbelt hier een beetje voort verder..Mijn knul heeft helaas nog geen gesprek met zijn programmeer docent gehad. De mentor zou het er met hem over hebben (docent), maar afgelopen woensdag had hij die docent en hij heeft nergens over gerept. Zijn mentor, waar hij afgelopen vrijdag les van zou hebben was er niet. pffff...Gaat weer fijn. Dus nu moet hij zelf maar die docent aanspreken, wat dan ook pas weer woensdag kan, want dat is de enige dag dat die docent er is. Om gek van te worden toch..En eigenlijk heeft hij niet zo'n zin hem direct aan te spreken, omdat hij niet zo sympathiek schijnt te zijn. Tja..dat natuurlijk niet leuk, maar ja, eret moet íets gebeuren.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ze nog voor hem kunnen doen. Hij schijnt het gewoon niet op te pikken en het lijkt mij dat het dan toch een xtje ophoudt..Het is natuurlijk iets heel anders dan nederlands of engels of iets dergelijks, het is echt HET hoofdvak wat je nodig hebt voor deze richting. Ik zou denken dat wanneer dát dan niet lukt het ook dan beter is dat je iets anders gaat doen.

Niet dat we daar op zitten te wachten natuurlijk, maar dit doormodderen is ook niets. Ze zijn weer begonnen met een nieuw game project en zijn daarvoor ingedeeld in groepjes. Voor het groepje niet leuk maar voor mijn knul natuurlijk ook niet, want hij kan niets bijdragen en voelt zich dan erg rot en overbodig. Vervelend.
Ik vind het toch raar, als hij er zo veel moeite mee heeft, dat moet school toch zien. Waarom kloppen ze dan niet bij je knul aan voor een gesprek? Waarom moet het allemaal bij hem vandaan komen?

Ik ben naar de wedstrijd geweest vanmiddag. Alles was rustig daar. Ik ben met weekendpleegzoon geweest. Mijn knul had gisteren een feestje, bleef daar ook slapen en werd pas om een uur of 4 vanmiddag thuis gebracht.

Beetje quality time met die knul kon ook geen kwaad.

Gisteren avond ben ik uit eten geweest met een vriendin. Dat was gezellig en lekker. Dus uiteindelijk wel een relaxed weekend gehad.

Hier was het ook wit gisteren je. Alleen eind van de dag was het al weer verdwenen.
Ja, vreemd toch? Het interesseert ze dus weinig, of een student problemen heeft of niet. En dan vinden ze het nog raar dat er zoveel uitval in het MBO is, pfffff..

Oh gezellig, lekker uit eten met een vriendin. Daar heb ik ook wel weer es zin in. Ook maar eens een balletje opgooien bij mijn vriendin. Lekker bijkletsen en lekker eten..

Er gaat waarschijnlijk nog meer sneeuw komen he, deze week..Ik ben benieuwd of we nog een echte winter gaan krijgen. Het kan natuurlijk nog wel, maar de tijd schiet alweer aardig op. Februari alweer zowat...niet te geloven..
Vandaag op het werk een dag die redelijk te behappen was.

2 huisbezoeken en een vergadering, dat was goed te doen.

vanaf deze week op dinsdagochtend telefoondienst, ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Ook maar weer eens naar pilates geweest vanmorgen. Ik merk aan mijn rug dat ik dat nodig heb. Ben anders zo stijf als een plank. en veel sneller pijn. IK probeer daar dus wekelijks tijd voor te maken.

Thuis op dit moment ook wel redelijk rustig.

Mijn knul is net terug van trainen, die andere is nu sporten tot 20:00 uur. Ook heeft hij donderdag een sollicitatiegesprek bij de AH.

Het is wel een druif hoor. Binnen een week tijd presteert meneer het om zijn gymkleren in de bus te laten liggen, zijn rekenmachine kwijt te raken, een schemerlamp op de kamer van zoonlief en zijn eigen bedlamp te slopen.

Ook was hij vanmorgen "vergeten"om brood te smeren.

Jaja, het is wat met hem, hij verzint steeds iets anders.

Morgenmiddag een afspraak voor hem bij de waag, vanwege agressie regulatie therapie. Deze volgde hij al nav een aantal rechtszaken, maar was tijdelijk stop gezet.

Kreeg ook weer een mailtje van zijn mentor of we volgende week woensdag op gesprek op school willen komen om het over zijn gedrag te hebben.

Gelukkig heb ik verder helemaal niks te doen, dus tijd zat voor dit soort zaken....
Vandaag wederom een productieve dag, maar er lijkt beweging in te komen bij. Onze pleegzoon.

Vanmiddag met hem een gesprek gehad bij de waag, alwaar hij agressie regulatie therapie volgt. Aangezien hij geen agressie meer laat zien wordt het omgezet in emotie regulatie therapie en gaan ze hem leren omgaan met de negatieve gevoelens die hij ervaart als hij ergens op wordt aangesproken. Hij kon dit zelf prima aangeven aan de therapeut.

Daarnaast is hij vanavond met C even langs de shoarma tent gegaan waar hij gesolliciteerd heeft. En zo waar, hij mag komen proefdraaien, woensdag en vrijdagavond. Hoera!!!

Nu op school nog even in het gareel en dan komen we ergens met hem.

Ook tussen zoonlief en hem lijkt het nu wat beter te gaan.

Ik ben dus tevreden over de heren hier😜.

Heeft jouw knul inmiddels dat gesprek al gehad op school?
Te vroeg gejuicht. Vandaag helaas weer negatieve berichten vanuit school van pleegzoon. Er is vloe en tipjes bij hem gevonden. ( dat gebruik je om joints te draaien). Bij fouilleren liep hij ook nog weg naar een andere jongen en bij hem is er weed gevonden. Jammer maar helaas, dat is op school verboden, maar hier ook.

Ik heb hem na schooltijd op zijn kamer geparkeerd tot hij moest gaan werken.

Ik zal morgen wel eens met zijn moeder overleggen, wat zij hier mee wil.

Lastig zulke problemen.... We hebben voor volgende week toch al een afspraak op school, dus daar kan dit verhaal gewoon in mee.
O jee Dolphine, het valt echt even niet mee he, met je pleegzoon momenteel..?

Maar dit gedrag is natuurlijk al heel lang gaande en thuis niet of niet goed aangepakt? Denk ik?

Het lijkt mij zo lastig om hiermee te dealen, ook omdat je er niet langzaam in gegroeid bent maar dit ineens op jullie bordje krijgen.

Gelukkig gaat het wel goed met die agressietraining van hem.

Wanneer komt de uitslag van de CITO eigenlijk? Mijn knul weet helaas nog niets. Hij had gisteren wel die docent, zijn mentor heeft ie nog niet gesproken (heeft hem als het goed is morgen weer), hij had m wel weer een mail gestuurd, omdat hij had gezegd mijn knul op de hoogte te houden nadat hij met de docent had gesproken.

Dus het schiet lekker op. :(

En waar blijft die sneeuw nou?? Jammer hoor, die winter schiet ook al niet op. Boehoe!

Gelukkig is het tussen S.en mij nog steeds leuk en gezellig en spannend, haha, geeft me nog steeds een goed gevoel en energie.

En carnaval komt steeds dichterbij he! Ben benieuwd hoe het zal gaan dit jaar, die collega van mij is nog steeds ziek, jammer..

Heb gelukkig al wel een ander kunnen charteren voor de optocht en de 1e avond, misschien krijg ik er nog meer mee, hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte! Eerst volgende week donderdag naar Lionel Ritchie, da's natuurlijk ook al hartstikke gaaf!
Het gekke is dat hij het hier thuis best goed doet, qua structuur en regels en zo. Alleen op school gaat het momenteel niet zo lekker met hem. Vanavond had hij een sollicitatie gesprek bij de appie en was de pleegzorg begeleider hier. Ook in dat gesprek zat hij weer goed in en getuigd hij ook echt wel van zelfinzicht.

Voor wat betreft zijn huiswerk gaat dat ook steeds beter, dus hij maakt echt wel stappen.

Morgenavond gaat hij werken, daarom gaat hij zaterdag pas naar huis. Met hem afgesproken dat hij maandag vanuit huis naar school gaat. Op voorwaarde dat hij gewoon op tijd op school komt, Ik ben benieuwd of hem dat gaat lukken.

Ik heb volgende week donderdagavond het advies gesprek op school van zoonlief. Hij is er zelf al wel uit, hij wil toch het liefst naar die school met de sportklas. Stiekem ben ik heel trots dat hij deze keus heeft gemaakt. De meesten van zijn klas gaan hier in wijk naar school, en hij heeft toch gekozen voor wat voor hem het beste is en dat is best knap op deze leeftijd.

Nee geen sneeuw helaas..... hier ook niet boehoe...

Morgen eindelijk gewoon een thuis werkdag. Geen afspraken, wel een hoop administratieve dingen. Fijn, weer een beetje mijn normale ritme.

Ik had vandaag lekker hachee gemaakt en morgen erwtensoep. hmmmm daar is het dan wel weer voor.
Oh heerlijk al die winterkost..Wij net burritos op..ook lekker! Past niet zo goed in mijn dieet (ehum) maar het is weekend hoor...ik gun het mezelf, haha!

Gelukkig merk je toch dat het vooruit gaat met je pleegzoon, wat jammer dat het dan op school nog zo lastig gaat. Misschien heeft dat gewoon net even wat meer tijd nodig..Het zou ook wel raar zijn eigenlijk als ie ineens een modelkind zou zijn, eigenlijk...

Zeker goed van je knul, dat hij deze keuze maakt. Moet hij dan wat verder? Of is het buiten het dorp zelfs? of stad, wat zijn jullie eigenlijk..een stadje toch? hihi

Mijn knul heeft dan vandaag eindelijk zijn mentor gesproken. Zij hebben op school een "student succes centrum". Daar kun je terecht als je problemen hebt, extra begeleiding nodig hebt, voor keuzeprogramma's etc. Nu heeft zijn mentor een opdracht bij dat ssc uitgezet, dat zij iemand gaan zoeken die heel goed is in het onderscheid maken tussen diverse leermethodes, het liefst iemand van een Ict opleiding, zodat die persoon mijn knul dan zou kunnen laten zien hoe hij dat programmeren zou kunnen gaan leren.

Zoiets. Ik vind dat ze toch best veel moeite doen om het proberen te laten lukken, het is natuurlijk ook wel zo dat zijn andere vakken allemaal top zijn, het is alleen dat verrekte programmeren. Dus hopelijk gaat dit lukken. We zullen het weer zien.

Hier ook amper sneeuw hoor, maar bij mijn vriendin, die in de buurt van Hardenberg woont daar ligt me toch een pak..ben echt jaloers! haha en ik wil het zo graag en hier komt maar niets..droevig!

Lekker weekend, heerlijk hoor. Heb jij trouwens wel eens nepwimpers gehad? Het lijkt mij zo gaaf voor carnaval, maar ik vind het ergens ook een beetje eng...
Nou, een modelkind gaat het niet worden hoor. Hij is zo eigenwijs..... En gaat echt overal de discussie over aan. Vandaag had hij een trainingsbroek aan en daarover een spijkerbroek. Ook 2 cappucon truien over elkaar, want het is zo koud.... Belachelijk gewoon.

De school waar mijn knul heen gaat is 8 km fietsen en buiten onze stad. ( ja we zijn echt een stad).

Nepwimpers heb ik nog nooit gehad nee, ik durf dat ook niet zo goed.

Wat fijn dat ze toch nog mogelijkheden zien voor je knul. Ik hoop dat het gaat lukken. Zal wel heel sneu zijn anders voor hem.
Hahaha, wat een aansteller zeg! Pfff, het is natuurijk ook nog een giga puber..

Een saaie dag hier. Ik kan mijn draai niet helemaal vinden, soms heb je dat he..Meestal heerlijk, zo'n lekker luie zondag, maar op de een of andere manier voel ik me onrustig. Geen idee waarom. Ben natuurlijk toch nog wel "bang" dat het niet gaat lukken met de studie, dat ze niemand kunnen vinden die dat wil of kan uitleggen, dat hij het dan alsnog niet oppikt, nou ja, dat soort dingetjes..Onrust.

ik kreeg gisteren een mail van Mojo concerts, die dat concert van Lionel Ritchie organiseren, dat we rekening moesten houden met extra drukte in het Arena gebied, door een thuiswedstrijd van Ajax (ben jij daar ook?) en een uitverkocht concert in de HMH. Wat een timing! Lastig om te bepalen hoe laat we moeten vertrekken, is natuurlijk nog een aardig eindje rijden voor ons. Komt vast wel goed! Erg veel zin in in elk geval!
Als Ajax thuis speelt ben ik daar wel ja. Het kan giga druk zijn idd. Maar ligt er ook een beetje aan hoe Ajax het doet hoor. Er haken veel mensen af als het niet zo goed gaat.

Als ik jou was zou ik er voor zorgen dat ik er een paar uur voor aanvangst al was. Met rtlxxl was er geen voetbal, maar ook mega druk. Vooral met parkeren.

Pleegzoon is inderdaad een mega puber. Zo een maak je maar zelden mee. Wij brachten hem zaterdag thuis en hij staat met zijn jas nog aan al in de koelkast. Zijn broertje staat nasi op te warmen als ontbijt, dus hij heeft ook nog eens bar weinig tot niks mee gekregen.

Maar goed, we hopen maar dat hij het gaat oppakken, al kost dat veel energie.
Ja, met het concert van the Ladies of Soul was het ook al erg druk, toen ook geen voetbal, wel ook een concert in HMH.

Blij dat de kop weer van de week af is. Het is niet megadruk op het werk, wel lekker eigenlijk. Straks weer lekker the Blacklist en ik denk niet al te laat naar bed. Slecht geslapen afgelopen nacht. Ik heb de carnavalskriebels! Ik heb er zo'n in he ...Hoop dat het allemaal gaat lukken zoals gepland, lekker even uit de band springen, heeeeerlijk!
Oh ja heerlijk. Ik heb er ook zin in. Alleen de vader van zoonlief kan nog roet in het eten gooien,door weer niet op te komen dagen. Maar duimen dat het gewoon goed gaat.

Ik was ook niet mega druk op het werk. Wel met pleegzoon, die wederom veel moeite met de structuur heeft na een weekend bij zijn moeder.

Maar goed, meneer ligt inmiddels op bed,want hij was moe. Ging gisteren volgens zijn eigen zeggen pas om half 1slapen.

Morgen wel weer een drukke werkdag. Hele ochtend telefoondienst en 's middags afspraken tot kwart voor 6. Blehh.......

C zijn moeder stond op de stoep had iets met hem te bespreken, hij wilde dat niet hier waar wij allen bij waren, dus hij is nu daarheen. Ik heb geen idee waar het overgaat, maar ik ben benieuwd.

Hoop niet weer een onaangename verrassing.
o jee Dolphine, viel het mee? (wat zijn moeder te bespreken had)

Hopelijk niet weer narigheid...

Hoe was je drukke dag? Ik heb toch maar vast een parkeerkaart besteld voor donderdag. Stel je voor dat er geen plek meer zou zijn.

Ik denk sowieso niet dat ik elke avond kan carnavallen, nou ja, ik wel, haha, maar mijn gezelschap niet. Nou ja, met 1 avond ben ik al blij. Als het maar droog is! Hier nl veel getrek van kroeg naar kroeg en natuurlijk 's middags de optocht, wat toch echt niet leuk is als het regent..Wat is zo'n jaar dan toch weer omgevlogen, als je terug kijkt! haha, ik word er een beetje weemoedig van...
Nee, het viel gelukkig mee. Zijn moeder is natuurlijk ook een soort van drama queen.

Vandaag een heftig dagje. Met mijn moeder mee naar het ziekenhuis, uitslag van de mri en bloedonderzoek. Zag er goed uit. Bloedwaarden waren sterk verbeterd. Dus doorgaan met de hormoontherapie en volgende maand weer een ct scan om te zien of de tumoren op de rib en nekwervel ook geslonken zijn.

Daarna naar Amersfoort met pleegzoon. Gesprek op school. Hij heeft gisteren een time out gehad. Als zijn gedrag niet verbeterd wordt hij verwijderd van school. En wat dan, want na een cluster 4 school is er niks meer... Zucht. Gisterenavond was het hier ook heftig met hem. Kortom weer even aanpoten.

He, ff iets anders. Ik had het met C en pleegzoon over welke mbo hij straks wil gaan doen, hij begon ook over game devalopmend. Toen vertelde ik dat jouw knul zo'n moeite heeft met dat programmeren. Als daar nou geen oplossing voor gevonden wordt, wil C er ook wel naar kijken met hem. Die zit in de ICT en doet programmeren als hobby. Dus als jullie daar voor open staan, komen we gewoon een keer op de koffie in Zwolle.
Wat lief Dolphine! Dat zou gaaf zijn..To nu nog niets gehoord, dus we wachten nog af..vandaag ging programmeren niet door, dus tja..grrr, dat gooide mooi mijn plannen met S. in het water, nadat eerst onze plannen al in de war waren geschopt door zijn dochter, die was ineens vrij vandaag, waardoor hij later moest komen, had mijn knul ineens uitval, waardoor onze hele date niet door ging..

tja..zo is het leven he..

Geweldig nieuws wat betreft je moeder! wat fijn!!

wel heel erg moeilijk zeg, de situatie rond pleegzoon..pfff...het is zo te hopen dat hij bijdraait...

Morgen lekker naar Amsterdam, er even tussenuit. Mijn vriendin houdt er ernstig rekening mee dat ze haar baan verliest. Zij is floormanager bij V&D en dat is, zoals je wel weet, een en al ellende momenteel. pfff..echt kt. Dus zij heeft ook extra veel zin in een verzetje. We gaan maar lekker op tijd hier weg, zodat we in elk geval op tijd bij de Arena zijn. Dat is in elk geval relaxter dan zitten stressen op de snelweg of wanneer je een parkeerplek moet zoeken.
Heb jij ook steeds zo veel problemen met inloggen hier? Ik krijg steeds foutmeldingen etc. Heel frustrerend.

Het aanbod staat en is serieus, dus laat aub weten als hij er gebruik van wil maken. Wie weet heeft ie er wat aan. Gisteren weer mega druk geweest. Zelfs 1 huisbezoek moeten verplaatsen naar vandaag. Moet vandaag 4 beschikkingen schrijven en we krijgen eters vanavond. Wordt weer een uitdaging en strakke planning.

Gisteren avond schooladvies gesprek van mijn knul gehad. Geen verrassingen. Basis-kader niveau. Al gaan zijn Cito scores nog wel steeds omhoog. Ze gaan hem aanmelden voor die school waar hij de sportklas kan gaan doen.
Hoe was het concert trouwens gisteren? Hebben jullie genoten?

Ja bah wat een ellende he bij v en d.
Het concert was echt te gek. Wat is die man nog een geweldige performer, op zijn 64e...en die stem..niets verandert.

Interactie met het publiek was ook heel leuk, het was een superavond. Ben jij nog naar de wedstrijd geweest? Oh nee, je had dat gesprek over schooladvies, dus zal wel niet dan denk ik? Maar wat is het moeilijk om even iets te eten rond de arena zeg, op zo'n dag..Dat ging mooi niet door, de mensen stonden in rijen te wachten op een plek, nou, echt niet, dat doen we dus niet.

We hadden graag een hapje gegeten bij Ichi (heet het zo?), maar daar stonden mensen buiten zelfs al een uur te wachten. Pfff, ik snap niet dat iemand dat doet. Als we weer es naar een concert gaan gaan we wel van tevoren reserveren. Was de vorige x nl erg lekker daar. Uiteindelijk is het een patatje van de Febo geworden, haha, dat was niet echt de bedoeling..Nu ben ik wel moeiig hoor, gewoon gewerkt vandaag dus 7.00 uur begonnen, waren pas na 00.30 thuis en dan slaap je natuurlijk niet gelijk..Maar het was het dubbel en dwars waard.

Fijn dat je zoon lekker aangemeld gaat worden voor de school die hij graag wil. Jeetje Dolphine, heb ji jstraks een heuse brugklasser in huis! hahaha. Is het gelukt qua planning allemaal vandaag? Veel plezier met je eters!

Ik ga languit op de bank en helemaal niets meer doen, hahaha.
Ik ben niet geweest nee, schooladvies gesprek was iets belangrijker.

Morgen lekker hele dag niks, na een drukke dag vandaag. Ik met zoonlief mee naar de voetbal, die moest uit en heeft met 0-2 gewonnen en 2x gescoord. C is met weekendpleegzoon naar de voetbal geweest, die heeft met 2-0 verloren. Die andere was thuis gebleven, die had vrijdagavond gewerkt. En vanavond ook weer, van 6 tot 10.

Zoonlief had vanmiddag weer eens een feestje en van pleegzoon kwam zijn moeder op bezoek met zijn broertje en zusje. Lekker druk dus. Gisteren avond was erg gezellig. En natuurlijk is het gelukt met de planning. Lukt toch uiteindelijk altijd😃
Vandaag weer een dag vol systeemproblemen op het werk, bah..niks aan.

De dag kroop weer voorbij. Wat een ellende toch steeds de laatste tijd.

Je kunt wel aan het vrij nemen blijven, maar ben toch echt niet van plan om hier al mijn uren voor op te offeren hoor.

Hopelijk morgen beter. Heb je gisteren lekker een rustige dag gehad? Die had je dan ook wel verdiend zeg!
Nou ja zeg...gisteren een blehh dag omdat de systemen eruit lagen, vandaag kroop de dag voorbij omdat er geen werk genoeg was.

Jeetje zeg, dit moet niet te lang zo blijven, da's niet goed. Gelukkig hoef ik morgen maar een paar uur, maar wat is dit waardeloos.

Carnaval komt steeds dichterbij, heb je je outfit helemaal op orde? Vanmiddag nog even 2 brillen gekocht, kan ik wat afwisselen, ben ik toch die nepwimpers weer vergeten. Van de week dan nog maar even kijken, sukkel die ik ben.

Mijn knul heeft vandaag dan eindelijk zijn wortelkanaalbehandeling afgerond. hehe. Hopelijk heeft ie morgen niet te veel last.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven