Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Het was vandaag niet te doen op kantoor. Nieuwe ruimte waar behalve onze werkplekken nog niks is ingericht dus het klinkt zo hol en luid. Elk telefoontje kan je mee luisteren, vreselijk.
Om half 9 begonnen, eerst 3 huisbezoeken, daarna naar kantoor waar ik na de lunch ben gevlucht. Vanuit huis nog 2 huisbezoeken gedaan en vanavond sosjaal (maandelijks terug kerende avond voor jongeren met autisme). Ik was dus pas om half 10 vanavond thuis.
Mijn knul heeft vandaag 2 sollicitaties gedaan. Van 1 bedrijf ook al antwoord. Zij kunnen hem wel een tijdelijke werkplek bieden tot hij in september met zijn nieuwe opleiding begint, maar ze zijn geen erkend leerbedrijf. Dat moet hij dus nog even op school overleggen.
Jouw weekend klinkt super! Fijn dat je het gezellig hebt gehad en je even je zinnen hebt kunnen verzetten.
Ik ga proberen te slapen. Morgen weet een lange dag. Mijn knul heeft morgen een intake voor de psycho motorische therapie. Het zal mij benieuwen
Waardeloos, zo'n leeg kantoor. Hopelijk komt er snel wat aankleding. Goed van je knul zeg, hij is in elk geval bezig om werk te zoeken. Hoe is de intake verlopen?
Bij ons komen ze a.s. vrijdag de bureau's vervangen. Pff, hoop dat er nog wel wat tijd overblijft om te kunnen werken. Best irritant dat ze dat gewoon onder werktijd doen.
(als snap ik dat ook wel weer voor die mensen die het moeten doen). Een aantal collega's neemt vrij of werkt thuis, maar ja, dat kunnen wij niet allemaal, er moet iemand zijn voor de telefoon, post, kasten etc. Het was inderdaad erg lekker om even de zinnen te kunnen verzetten, maar vandaag er weer middenin gegooid.
Ik ben nu zo moe he..gesloopt gewoon na een werkdag. Op tijd naar bed en hopelijk snel slapen.
Dat gevoel, zo herkenbaar.
Ik ben ook weer van hot naar her gerend. Onze directeur is in alle teams langs geweest om het gesprek aan te gaan over de onrust die er is. Van de week had 1 collega een mail rondgestuurd waarin hij zijn wantrouwen heeft geuit. Dit is geëscaleerd en heel veel collega’s hebben hier overheen gereageerd dat ze er ook zo in staan. Ik vind dat heel vervelend en moeilijk. Ik vond het ook heel dapper en stoer van haar dat ze zo open het gesprek is aangegeaan en ik hoop echt dat mensen er weer overheen kunnen stappen en dat het wat onvrede weg neemt.
Gisterenavond wezen condoleren. Donderdag is de uitvaart, waardoor ik nog een werkdag minder heb. En ik heb nog zo’n berg werk af te ronden, over te dragen dat ik nu al niet weet hoe ik het moet doen.
Morgen middag maar thuis werken, eerst afspraak in het ziekenhuis.
Intake van mijn knul ging niet door vanwege ziekte. Morgen heeft hij een gesprek met de psychiater en als ze beter is daarna de intake.
Wat goed zeg, dat ze het gesprek zo is aangegaan. Bij ons gebeurd dat helaas niet.
Er wordt door het hoofdbestuur iets opgelegd, niemand staat er achter of heeft er vertrouwen in en dan is het zo jammer dat je je daarin als personeel niet gesteund voelt door het management. Het zal best zo zijn dat het een zogenaamde dienstopdracht is, maar het zou al zó anders overkomen wanneer zij ook met ons dat gevoel zouden delen dat het op deze manier doen niet de oplossing is.
Ipv daarvan blijven zij het verdedigen. Jammer. a.s. vrijdag heb ik trouwens mijn kennismakingsgesprek met mijn nieuwe manager. Ik ben benieuwd.
Wat een gestress nog voor je, deze laatste dagen. Sterkte trouwens morgen.
Dank je wel.
Veel kunnen doen vandaag, maar helaas nog niet klaar.
Mijn knul zijn intake gehad met de psychiater en later met de psycho motorische therapeut.
Daar heeft hij volgende week dinsdag weer een afspraak mee.
En ik met de psychiater ivm medicatie mogelijkheden.
Vanochtend een gesprek gehad met de mamacare verpleegkundige over de hormoon therapie. Ik heb nu iets voorgeschreven gekregen wat de overgang klachten moet verminderen.
Vooral ‘s nachts wordt ik meerdere keren wakker er van, dus ik ben heel benieuwd.
Afgesproken dat ik start als ik weer thuis ben na de operatie.
Oh dat is fijn zeg, dat je hebt gekregen tegen die overgangsklachten. Hopelijk helpt het ook. Heb je alles afgesloten/overgedragen etc.? Kun je nu afstand nemen?
Gelukkig is het weer bijna weekend. Morgen de kerstboom opzetten en de boel versieren. Zin in. Doen jullie nog iets aan Sinterklaas? Wel een hele lekkere chocoladeletter gekregen op het werk, maar verder niets.
Heel veel sterkte morgen! Weet je ook of en hoe lang je moet blijven?
Vandaag is het zo ver. Om half 11 melden op de afdeling. Waarschijnlijk moet ik een nachtje blijven, maar het liefst kom ik natuurlijk vanavond naar huis.
Gisteren een emotionele dag. Uitvaart van de oom van C, dan merk ik ook dat de dood van mijn moeder nog zo vers is. Sowieso ook met de operatie vandaag, mijn moeder zou als eerste op de stoel staan.
Nu deed mijn vader dat gisteren avond ook en een vriendin.
Mijn knul had 2 examens gisteren dus die hebben we na de uitvaart opgehaald.
Mijn werk wel zo goed als afgedragen, maar er zijn wat losse eindjes en er staan nog 2 vragen bij zorgaanbieders uit, waar ik nu niks mee kan en dat frustreert me.
Maar goed, nu eerst mijn eigen operatie en herstel, daarna komt de rest weer.
Hoe is het gegaan en hoe voel je je?
Ik hoop voor je dat je vanavond al naar huis mag, dat is toch het allerfijnst.
Dat brengt veel terug he, zo'n uitvaart . En nu de operatie waar je moeder ook al niet bij is. Dit zijn en blijven gewoon nare dingen.
Die losse eindjes zijn vervelend, maar jij bent nu het belangrijkst. Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig.
ik heb vandaag de boel thuis weer in kerstsfeer gebracht. Heerlijk! Het is er ook echt weer voor, wind en regen, lekker om thuis te zijn.
Vandaag een gesprek met mijn nieuwe manager gehad. De eerste indruk is prima.
Heel spontaan, maar dat zegt nog niets over hoe ze zich opstelt bij een kwestie natuurlijk. Vandaag werden ook de bureau's vervangen. Iedereen heeft nu een hoog/laag bureau, Daardoor chaos en rumoerig, want alles moest worden losgekoppeld, dus niet veel kunnen doen. Volgende week beter, maar wel weer een aantal overleggen. Blehhhh.
Alles is goed gegaan, maar ik moet wel een nachtje blijven helaas en ik heb toch weer een drain.
Ik zou om 1 uur aan de beurt zijn, maar ben uiteindelijk pas om half 3 geholpen. Was om 6 uur weer op zaal, daarom moet ik ook blijven.
Meteen mijn warme maaltijd gehad toen. Niet ziek of misselijk. Wel redelijk wat pijn en wat nabloeden, maar oh oh wat ziet het er nu al mooi uit en wat ben ik er blij mee.......
Ik hoop zo wat te kunnen slapen, maar de vrouw naast me heeft nog steeds haar licht aan.
Morgen waarschijnlijk wel lekker naar huis.
He, dat was een tegenvaller. Hopelijk nu wel thuis of straks naar huis?
Heb je nog wat kunnen slapen? Fijn dat je niet misselijk was. Hoe is het met de pijn nu? Mocht je thuis zijn, laat je lekker vertroetelen he, door die mannen van je!
Laat ze maar voor je lopen, hihi.
En wat fijn, dat je er nu al zo blij mee bent. Heb je nog medicatie (mee)gekregen?
Ja, ik mocht naar huis vanmiddag. Helaas nog steeds een drain. Maar goed, wel lekker thuis en niks mogen/ kunnen doen.
Pijn is wel onder controle. Heb voor vannacht nog wel een pijnstiller.
Vlak voor ik naar huis mocht heb ik nog antibiotica via infuus gekregen.
Nu lekker met een dekentje op de bank.
Ik kreeg ook een bos bloemen namens het managment van mijn werk. Lief!
He fijn, lekker thuis.
Weet je al wanneer de drain eruit mag? Lief zeg, die bloemen.
Nu gewoon niets doen en er stiekem ook een beetje van genieten. Heb je nog een beetje kunnen slapen afgelopen nacht?
De drain mag er uit als deze minder dan 30 cc per 24 uur loopt. Elke ochtend moet ik meten hoeveel erbij gekomen is.
Vandaag heeft C de kerstboom en de andere versieringen opgetuigd en ik heb me er niet mee bemoeit! ( vind ik heel knap van mezelf). Hij heeft gisteren en vandaag gekookt en de handdoeken gewassen, die zitten nu in de droger.
Super goed bezig die man!
Ha hartstikke goed! Hopen dat hij het nog even volhoudt (hihi).
dus jij ook lekker in de kerstsferen, gezellig weer he! Hoe is het vandaag gegaan?
Moet je nog terug om de hechtingen eruit te laten halen of verdwijnt het vanzelf?
Ik ben ook de dagen een beetje aan het aftellen, volgende week lekker vrij en a.s. zondag vertrekken we al naar Rotterdam. Al met al is dat toch nog snel gegaan!
Jammer dat het helemaal geen winterweer gaat worden, het leek mij zo mooi om vanuit ons appartement dan uit te kijken over een witte wereld, of terwijl de sneeuw mooi neerdwarrelde..helaas.
Ik ben het thuis zitten en niks doen al weer zat hoor, haha, maar heb weinig keus he.
Mijn knul heeft net bericht gehad, zijn examens Nederlands had hij een 6,7 voor en voor rekenen een 7.
Haleluja.....
Vanmiddag had hij een sollicitatie gesprek, helaas is dat niks geworden omdat ze echt iemand voor een langere periode willen en hij start in september natuurlijk met een nieuwe opleiding.
Morgen moet hij dat andere bedrijf bellen voor een afspraak, die hebben wel mogelijkheden voor werk tot september, sluit alleen niet helemaal aan bij deze opleiding, dus weet niet of school dat goedkeurt.
Helaas kan ik morgen niet naar ajax, om daar nu met een drain te gaan lopen.
Ik moet over een week of 2 terug naar de plastisch chirurg voor controle. Zal morgen de afspraak wel in de bus krijgen.
Gefeliciteerd met de mooie cijfers van je knul. Fijn hoor.
Hoe leek dat andere werk?
Hahaha, nu al weer het thuis zitten zat..daar zou ik veel minder last van hebben!
Vooral deze periode. Met dat slechte weer de hele tijd en dan de gezelligheid binnen, lekkere kerstfilm op Netflix..ik zou me wel even vermaken. Hoe is het met de pijn?
Dat wordt voor jou dus ook Ajax kijken op tv. Wordt het vocht uit de drain al minder?
Ik zit klaar voor de buis! Mijn knul is wel naar Amsterdam, met een vriend.
Hij heeft niet gebeld met dat andere bedrijf.
Maar via een kennis kwam ik een vacature tegen bij een transportbedrijf in de buurt. Die zoeken een leerling logistiek en een leerling chauffeur.
Daar moet hij morgen dus even achteraan en dat zag hij geloof ik wel zitten.
Op zich ben ik het thuis zitten niet zat, maar wel het verplicht niks mogen. Ik mag nog geen wasje ophangen of pan tillen. Geloof me, dat ben je echt snel zat hoor.
Vandaag zijn mijn collega’s ook uit eten.
Helaas moet ik ook dat aan me voorbij laten gaan, maar ja, anders was ik naar ajax gegaan en had ik ook niet mee gekund
Ja, het lijkt altijd aanlokkelijker dan het is. Dat klinkt een beetje gek, maar ik bedoel, het is net als met de griep. Als je gezond bent en je hebt het razend druk denk je wel eens "was ik maar een beetje ziek". Niet heul ziek, maar net ziek genoeg om thuis te blijven, lekker in bed of de bank, beetje lezen, beetje tv kijken..
Als je gedwongen niets moet doen is dat dan toch weer heel anders. Sterkte!
Ik denk dat je wel een beetje een kater hebt na de wedstrijd gisteren, of niet? Dit was niet de bedoeling!
Het was weer een ontzettend stresserende dag op kantoor. Pfff en ik was er maar 4 uur. Misschien daarom ook juist wel. Proberen al het werk in die 4 uur te proppen gaat natuurlijk niet lukken. Iedereen heeft er zo'n genoeg van, hoe het gaat, de ene x zegt men dit, de andere x zegt men dat. Niet weten waar je aan toe bent is het ergste water is. Ik ben zoooo blij dat ik volgende week vrij ben. Maar wil wel voor die tijd nog van alles af hebben, waardoor ik me heel opgejaagd voel. Niet fijn. Hoe gaat het vandaag?
Dat is het enige waar ik niet zo rouwig om ben is dat ik even van de stress op het werk af ben.
Klinkt bij jou ook nog steeds niet fijn op je werk zeg.
Ik ga morgen het ziekenhuis bellen. Aangezien de drain er dan 6 dagen in zit. Mocht dan bellen voor advies.
Morgen ook gesprek bij mijn knul op school. Ben al sinds zaterdag de deur niet meer uit geweest, pffff
Ben je naar het gesprek op school geweest? Was het fijn om weer even buiten te zijn? En heb je het ziekenhuis gebeld? Ik hoop dat de drain eruit mag, heb je tenminste weer wat meer bewegingsvrijheid. Nog 6 uur werken en dan lekker vrij. Lekker vooruitzicht! Morgen nog wat wasjes draaien en de bedden verschonen, of zaterdag, zodat die nog lekker fris zijn als we terugkomen woensdag. Mijn vriendin uit A. is afgelopen maandag ook geopereerd, aan haar voet. Daardoor nu totaal immobiel. Momenteel verblijft ze bij haar stiefmoeder, maar ze wil zsm weer naar huis (heeft geen partner of kinderen). Ze heeft ook een hond, die nu bij een oppas is, maar voor straks, als ze weer in haar eigen huis is, via een app een compleet hondenuitlaat en maaltijdschema in elkaar gezet. Handig hoor, je stuurt een linkje naar al je vrienden en bekenden met de vraag of ze iets willen doen en dan kun je zelf dag en tijdstip aangeven waarop je iets zou kunnen done. Tja, je moet wat he.Thuiszorg is ook niet meer zo makkelijk te krijgen, zij kwamen juist met deze suggestie. Wat wel heel droevig is, ze heeft vandaag te horen gekregen dat haar hond ongeneeslijk ziek is, kanker. Triest en nu is ze ook niet bij haar. Hopelijk kunnen ze nog wat tijd samen hebben als ze straks weer naar huis kan.
4 januari ga ik een dagje "zorgen". Ik ben benieuwd of wij nog iets krijgen van het werk, voor Kerst. In elk geval volgende week vrijdag de kerstborrel. Ook al ben ik vrij, daar ga ik wel heen. Vorig jaar kon ik niet, toen was ik ziek. De dag erna de kerstborrel van de PV, met een stamppotten buffet. Leuk! Maar helaas kan ik niet, Ikea komt die dag de kast brengen. Je moest je van tevoren opgeven, maar ik heb geen idee hoe laat ze komen.
Ik ben naar het gesprek op school geweest. Samen met C, want ik mag nog geen auto rijden.
Het was op zich een goed gesprek. Focus op zijn diploma, maar school schat in dat hij vanaf september misschien beter eerst kan gaan werken dan weer een opleiding. Gezien zijn motivatie voor school.
Voor nu nog steeds geen baan. Wel een nieuwe sollicitatie gedaan en bij C op zijn werk loopt ook nog een lijntje.
Mijn knul heeft geen idee wat hij wil, haha verrassend😱
Ziekenhuis gebeld, de drain mag er dus nog niet uit, helaas. Hij moet toch echt minder lopen anders kan het vocht ophopen rond de prothese... dat weet ik ook wel, maar ben dat ding zo zat, pffff
Jij gaat lekker bijna weg, heerlijk die paar dagen. Genieten hoor.
Dinsdag heb ik de kerstborrel op mijn werk, daar wil ik eigenlijk wel heen. Denk dat ik maar met de bus ga, aangezien auto rijden dus nog steeds niet mag.
Misschien wil iemand je komen halen? Kun je wel gewoon een wijntje of biertje (of wat dan ook) nemen, omdat je niet rijden mag. Wel balen van de drain. Dat duurt je dan weer veel te lang he. Weg met dat ding. En dat het er niet voor niets zit weet jij ook wel, maar kan me zoooo voorstellen dat je m zat bent. Je knul is in elk geval bezig om werk te zoeken, dat is al fijn. Hopelijk lukt het binnenkort. Mijn knul heeft een Nederlands toets gedaan, luisteren en lezen, verbaasde zichzelf (en mij) door een 9,2 te halen. Whoehaha! Bij de oefentoetsen had ie meestal rond de 7. Nou ja, hartstikke fijn in elk geval. Jammer genoeg is dit maar een deel van het examencijfer, het andere deel is gespreksvoering. Dat moet ie nog doen.
Heerlijk vakantie nu. Lekker hoor. De boom en de kaarsen aan, rotweer, superknus. De wasmachine draait volop, er zijn nog een paar dingen die gewassen moeten worden die ik mee wil nemen en sowieso wil ik de was weg hebben voor we weggaan. Mijn bed is al verschoond, alleen die van mijn knul straks nog opmaken. Verder ben ik niet van plan om veel te doen vanavond.
Mijn zoon solliciteert wel, maar ondertussen zit hij nog steeds hele dagen thuis. Ik ook, dus het knalt behoorlijk hier af en toe.
Wow wat een supergoed cijfer van je knul zeg.
Mijn knul moet ook nog gespreksvoering voor Nederlands doen.
Er is een collega die me dinsdag wil ophalen. Super fijn.
Ik slik geen medicatie verder, dus wat dat betreft moet een wijntje geen probleem zijn. Dat ik niet mag rijden heeft te maken met de wond die eerst goed moet genezen en de prothese die goed moet vast groeien, anders kan die gaan draaien. En je bent na een narcose de eerste 3 weken niet verzekerd als er iets zou gebeuren en ik achter het stuur zit. Voor mijn gevoel kan ik makkelijk weer auto rijden, maar ja, geen risico lopen he.
Dat wist ik helemaal niet, dat je niet verzekerd bent de eerste 3 weken na narcose. Nou ja, niet dat ik rijd, whoehaha. Fijn dat iemand je komt halen. De was is gedaan, het huis gesopt, is ook weer fijn thuis komen woensdag. Serious Request begint dan, hopelijk krijg ik daar dit x meer van mee dan vorig jaar (lag toen meer op bed dan dat ik op was). Het was afgelopen nacht weer raak in de flat tegenover ons. Mijn knul maakte me wakker (wij zijn nogal sensatiezoekers...van een veilige afstand dan he..), had lawaai gehoord en dat er overal werd aangebeld en om politie werd geroepen.
We zagen ook iemand nogal bebloed rondlopen. Al snel kwamen er een aantal politie auto's en een ambulance. Daarna nog een ambulance, nog meer politieauto's.
De boel werd afgezet, ook op de 2e verdieping. Op het grasveld voor werden een aantal pionnen neergezet en ook afgezet met politietape, waarschijnlijk iets gevonden. Nou ja, het duurde nogal, op een gegeven moment naar bed gegaan.
Vanmorgen las ik dat er een steekpartij was geweest, waarschijnlijk een uit de hand gelopen ruzie. Er waren 2 gewonden en zij zijn ook gearresteerd. Ze zijn bezig geweest met onderzoek tot het licht werd (gebeurde om een uur of 04.00)
Uit de foto's bleek dat alles onder het bloed zat, vanmorgen waren professionals bezig om te boel schoon te maken. Pff, het is hier echt niet saai.
Vanmiddag even via mail gevraagd of wij als we in Rotterdam zitten daar ook thuis kunnen laten bezorgen (als we geen zin hebben om de deur uit te gaan om te eten), dat was geen probleem. Fijn te weten voor als het slecht weer is ofzo. Hebben natuurlijk ook een complete keuken, whoehaha, maar niet koken is ook heel fijn.
Heel veel plezier jullie in Rotterdam! Geniet er lekker van.
Volgens mij is het alleen niet zulk mooi weer, maar jullie gaan er waarschijnlijk toch wel van genieten.
Wij zouden vandaag even een rondje over de kerstmarkt. Maar helaas, die werd vanmorgen afgelast, vanwege de harde wind. Dus weer de hele dag binnen op de bank gehangen.
Verder weinig te melden, maak natuurlijk niet zo veel mee nu. Behalve dan de handbaldames natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven