Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Wij hadden vanavond een onverwacht feestje. Ik had kaartjes gewonnen voor music2cancer. Een concert met Niels Geuzenbroek, Tommy Christiaans, Romy Montero en Waylon.
Ik ben samen met C geweest, het was in Arnhem, en ik vond het leuk. Natuurlijk Waylon, maar Romy Montero heeft ook echt een te gekke stem en ik vond Tommy Christiaan heel goed!
Dus weer geen rustige avond gehad, nu heel moe en gesloopt.
Ik heb ook de mask singer gekeken. De enige die ik tot nu toe goed had is Gers Pardoel. Haha, maar wel een grappig programma.
Nu lekker slapen, ben weer moe en het is laat.
Wat een leuk onverwacht uitje! ik vond Tommy Christiaans, toen hij meedeed aan The Passion ook geweldig. Maar wel weer vermoeiend voor je. Vandaag dan eindelijk wel een rustige dag?
Ik heb lekker kalm aan gedaan. Gewoon een beetje gerommeld, achter balkon geveegd en buitenkleed geschrobd en opgeborgen tot volgend jaar, de douche gesopt en heb nu een was te vouwen. Ik was wel blij dat we gisteren niet het feestje hadden en ik gewoon lekker languit op de bank kon.
Ik had die herfstrisotto gemaakt, superlekker. Ik ga alvast bedenken welk verspakket ik de volgende x zal kopen, hahaha. Er is er ook 1 met spruitjes pastinaak stamppot ofoziets, dat lijkt me ook wel wat. Opmaken voor een drukke week, want 1 collega met vakantie en er was er 1 ziek, fingers crossed dat zij er weer is, anders worden het heel veel spreekuren om te plannen en dus weer geen tijd om de achterstand in de aanvragen in te lopen. Het is echt dweilen met de kraan open en ook al verwijt niemand ons iets, die werkdruk nekt je echt. Maar goed..proberen dat op een afstand te houden en het enige wat we kunnen is laten zien dat het zo echt niet lukt. Nu nog lekker weekend, al denk ik dat het toch zo maar eerst die was ga vouwen..heb ik dat tenminste gedaan. blehh.
Ehhh, rustig aan vandaag is niet helemaal gelukt. Ajax-Feyenoord stond vandaag op het programma he.
Wat een mooie middag was het. 6 punten los.
Die herfst risotto zag er echt goed uit. Ga ik deze week eens proberen denk ik.
Ik kreeg trouwens vrijdag de oproep voor de operatie. 19 november... ik ben dan helaas op vakantie, dus wordt in ieder geval na 22 nov. Ik weet nog niet wanneer.
Oh ja natuurlijk, de klassieker! Nou, dat was weer een mooie middag voor je!
Die risotto smaakte ook erg goed. Bij de nieuwe boodschappen wil ik weer eens een ander verspakket proberen. Superhandig.
Wel lekker dat je eerst nog vakantie hebt, voor je weer onder het mes gaat. Hopelijk is de nieuwe datum niet heel ver erna en in elk geval nog voor de feestdagen.
Ik heb zo verschrikkelijk slecht geslapen afgelopen nacht, bah. Ik had er de hele dag last van. Ik had af en toe het zweet op mijn voorhoofd staan, weet niet of dat overgangsverschijnselen waren of toch een beetje koorts. Het is nog steeds pijnlijk en gevoelig. Hopelijk komende nacht beter slapen. Door die slechte nacht vond ik het extra pittig op kantoor, ik was blij dat de dag voorbij was. Leuk was dat ik mijn nieuwe telefoon kon ophalen. Het was weer tijd om te verlengen of over te stappen. Heb nu een Samsung Galaxy A50. Groter beeldscherm en een veel betere camera. Nog even een hoesje bestellen, daarna durf ik m pas mee te nemen.
Altijd leuk een nieuwe telefoon. Krijg je dan niet meteen de neiging om die te gaan gebruiken?
Hoe voel jij je nu? Nog last van de gordelroos?
Ik had een onverwacht dagje vandaag. Vanmorgen duidelijk geworden dat mijn ene collega, die de sova training geeft, te veel op haar schouders heeft genomen en is afgehaakt hierop. Nu ben ik ingesprongen voor de komende 3 weken, beginnende vandaag. Ik vind dat echt heel leuk om te doen. Nu val ik er halverwege een training in, maar dat komt wel goed.
Het waren maar 4 kinderen, maar dat maakt niet uit. Voor de volgende week ff zoeken hoe dit beter in te vullen en wat actiever te maken voor de kinderen, daar had ik vandaag natuurlijk geen tijd voor.
Vanavond start mijn knul met theorie lessen voor zijn auto rijbewijs. Ook leuk en spannend voor hem.
Krijg jij het dan nu niet te druk?
Ik heb nog best last van die gordelroos. Gevoelig en het jeukt, hoop dat het nu wel snel voorbij is. Ik heb dat niet zo nee, dat ik m gelijk wil gebruiken. Mijn knul heeft hem al helemaal onderzocht en van alles geïnstalleerd etc, en de ringtones geprobeerd, haha. Leuk voor je knul theorie, hoe vond hij het?
Mijn Ipad wordt nu echt oud. Ik krijg geen updates meer en sommige apps kan ik al niet meer installeren. Voor Kerst dan toch maar op zoek naar een andere tablet.
Een nieuwe Ipad is te duur, maar mijn knul is bang dat een android tablet gaat tegenvallen omdat ik nu die Ipad gewend ben. Misschien loop ik nog tegen een hele aanbieding aan.
Wat een leuke training had ik vandaag. Eens een keer heel wat anders dan normaal. 1 plenaire presentatie en daarna 3 workshops. 1 over charisma, hoe stel je je op als je een verhaal wil vertellen. 1 over technieken en verschillende middelen om je aan he collega’s te presenteren als aandachtsfunctionaris.
En de laatste over intervisie. Het was een inspirerende dag.
Alleen jammer dat ik er vanmorgen ruim 1,5 uur over heb gedaan, normaal 20 minuten.... de hele A12 rond Utrecht stond muurvast en binnendoor helaas ook. Terug 45 minuten, dat scheelt de helft.
Ik ben momenteel niet zo druk hoor. Tenminste, ik mag geen nieuwe zaken oppakken, moet eerst andere zaken afsluiten. Daarbij zijn de opvoedondersteuning en sova training geen zware zaken, maar juist in het voor traject, dus ter afwisseling van de zware casuïstiek erg fijn.
Dat is fijn zeg, zo'n training en niet dat je naderhand het gevoel hebt dat je je tijd veel beter had kunnen besteden.
Stond het zo vast door het bouwprotest? Wat is het trouwens koud he! Brrr, 's morgens handschoenen aan op de fiets hoor. Maar wel mooi weer, dat is wel fijn.
Ik heb die docu serie opstaan over stellen die te maken krijgen met Alzheimer of dementie. Wat is het toch een vreselijk iets. Dat je jezelf zo verliest.
Het stond inderdaad vast door die bouwprotesten, maar ook omdat ze met de gallecoperbrug bezig zijn. Rond Utrecht is het al weken een chaos.
Drama is het.
Vanmorgen mijn knul naar zijn examen gebracht, en zo waar, hij was ruim op tijd en goed gemutst. Na afloop had hij een gesprek met zijn traject begeleider en mentor, over zijn houding, motivatie, etc.
Ik ben heel benieuwd of hij deze positieve flow weet vast te houden en voor hoe lang.
Morgen nog een laatste dag werken en daarna lekker weekend. Ik zou willen zeggen zonder plannen, maar zondag is mijn vader jarig en hij heeft gevraagd of ik hem wil helpen. Ook met de boodschappen zaterdag. Dus (natuurlijk) doe ik dat dan.
Haha, ja tuurlijk doe je dat dan! Sowieso ook moeilijk natuurlijk, zo'n eerste verjaardag voor hem zonder je moeder. Maar ik hoop dat je toch nog wel je rust kunt pakken. Fijn dat het nu even lekker gaat met je knul. Misschien ook de opluchting dat hij bezig is met zijn probleem, dat het allemaal in gang is gezet. Hoe is het examen gegaan? Ik heb ook geen plannen. Vanmorgen bezig geweest in huis en even naar de winkel, nu een beetje wassen, bedden verschonen en vooral niets.
Hoewel ik steeds minder last heb van mijn gordelroos en de plek op mijn rug al netjes aan het indrogen is, heb ik nu ineens een plekje vlak onder mijn oog, waarbij ik t wijfel of het een "gewoon' puistje is of ook gordelroos. Hoop het niet zeg.
Ik denk het eerlijk gezegd niet, omdat het niet jeukt of pijn doet, maar het is wel een gek plekje, dus houd het in de gaten.
Hé bah, dat zou wel heel vervelend zijn zeg.
Ik heb de hele dag al een vervelende hoofdpijn, helaas.
Vanmorgen met mijn vader mee boodschappen wezen doen. Ook meteen mijn eigen boodschappen gedaan.
Wassen gedraaid....
Helaas is C ziek. Waarschijnlijk griep. Komt heel slecht uit.
Ik moet nog strijken.... mijn vader wil z’n overhemden. En ik heb er zo geen zin in....
Ik weet niet zo goed hoe het gaat met mijn knul. Zijn inzet bij zijn examen was top, nu is het afwachten.
Hij heeft wel een officiële voetbalwedstrijden waarschuwing gekregen wegens te laat komen.
Nou ja, wel beter dat een ander het zegt dan dat ik hem achter z’n broek aanzit, want ik krijg alleen maar strijd met hem
He naar, die hoofdpijn. Toch een teken misschien ook dat je te veel doet. Of het is ook een voorbode van de griep, omdat C. ook al ziek is? Sterkte in elk geval!
En gefeliciteerd nog, met je vader. Je hebt ook niet de kans gehad om bij te komen afgelopen weekend en dan ook nog een zieke, waardoor weer alles op jou terecht komt..Balen zeg, die waarschuwing voor je knul, maar het is zoals je zegt, als een ander het zegt heeft het hopelijk meer effect dan wanneer jij dat doet.
Wat gaat er gebeuren als hij te laat blijft komen?
Ik blijf ook moeiig. Ook weer slecht geslapen afgelopen nacht, daar komt het ook door natuurlijk, maar de drukte op kantoor helpt ook niet mee. Vanavond komt mijn ex collega GJ op bezoek, pff, heb ik eigenlijk zoooo geen zin in. Maar ja..Ik zie m al zo weinig en hij wilde eigenlijk vorige week al, dat heb ik gelukkig kunnen uitstellen en ik weet dat het meevalt als het eenmaal zo ver is, maar ik zou nu het liefst gewoon languit op de bank gaan en niets meer doen. Ik zet m in elk geval wel op tijd buiten de deur (hahaha), want hij is dan wel gepensioneerd en zo vrij als een vogel, voor mij gaat het wekkertje gewoon om 5 uur morgenochtend.
Ik geloof toch dat dat plekje bij mijn oog gewoon een puisje is/was. Heb wel af en toe last van mijn ogen, maar dat heeft meer te maken met de droogte op kantoor dan iets anders. Heb nu ook helemaal geen last, gelukkig maar.
Echt bijkomen is er niet bij nee. Toch voelde ik me redelijk oké vandaag, niet extreem moe ofzo.
Gesprek met onze (nieuwe) bestuurder gehad (eindelijk). Ik moest nog steeds een kennismakingsgesprek, dat was er nog niet van gekomen. Was een goed gesprek. Gehad over mijn wensen, kwaliteiten, maar ook waar ik tegenaan loop.
Ook mijn vuurdoop gehad op het azc. Ik ga observeren in een kleuterklas daar waar 2 broertjes zitten. Het is de bedoeling dat ik via deze weg bij ouders kan komen voor de nodige ondersteuning.
Jij kan ook niet echt bijtanken met die drukte en chaos op het werk he. En dan slecht slapen erbij, dat werkt ook niet mee.
Ik slaap ook heel slecht momenteel.
Wat dat betreft zal ik ook blij zijn als onze nieuwe manager er is. (over wensen en kwaliteiten). Vorig jaar nog aangegeven dat ik graag meer voor de artsen wilde doen en dat was ook geregeld, met het uitwerken van de rapportages voor een bepaalde arts. Omdat wij nu te weinig mensen hebben en het zo druk is, komt daar helemaal niets van terecht. Ik krijg van het management niet de ruimte om deze werkzaamheden te doen. Vind ik niet kloppen, het was een werkafspraak bij mijn functioneringsgesprek (met mijn manager die inmiddels vertrokken is). Daar wil ik het zeker over hebben. Aan de ene kant "pushen" ze om andere dingen te doen, maar als je daar dan niet in gefaciliteerd wordt..
Het was gezellig gisteren, maar hij was er pas laat, tegen 9en en ging rond 22.45 weg. Voor mij eigenlijk te laat.
Kan ik me voorstellen ja, ik lag ook om 22:00 op bed gisteren.
Vandaag pittig dagje en helaas toch weer hoofdpijn. Ook daar wordt ik zo moe van.
Morgenochtend gesprek met de opname verpleegkundige en anastesist. Ik hoop dan ook de operatie datum te horen.
Het gaat bij ons ook nog wat worden. Mijn directe teammanager heeft per 1 januari een andere baan, we hoorden vandaag dat hij 14 nov al zijn laatste werkdag heeft ivm vrije dagen enzo..... slik...
We moeten nu met elkaar nadenken hoe we dit willen opvullen. Of een nieuwe manager, of met seniors die bepaalde taken gaan vervullen.
Ik merk dat het mij niet zo veel uit maakt. Ik vind het vooral jammer dat hij weggaat.
Hoe was het gesprek vanmorgen? Heb je een datum gekregen?
Balen zeg, van je manager. En ook al snel. Hoe is de hierarchie bij jullie eigenlijk geregeld? Wij hebben 1 manager die voor ons verantwoordelijk is en aan wie wij verantwoording moeten afleggen. Daar zit verder geen teamleider oid meer tussen.
Op zich denk ik dat je een manager niet nodig hebt voor het werk an sich. Meestal hebben zij daar toch geen verstand van (als ik kijk bij ons dan) maar is het wel handig dat er iemand is die zaken regelt en zorgt dat wij de tools hebben om het werk te doen. Morgen alweer donderdag, het vliegt weer voorbij. Dit weekend weer eens naar mijn broer en schoonzus. Gezellig. Tijdje niet geweest en ze hebben een verbouwing achter de rug, dus ben erg benieuwd. Nu ook een dakterras. Jammer dat het geen weer is om daar gebruik van te maken, hahaha.
O en wat was dat gisteren voor wedstrijd?? Ik ben helaas iets te vroeg afgehaakt, maar bizar gewoon wat er gebeurd is zeg. Hoor net dat er iets gaande is op Schiphol, wat is daar nu weer aan de hand...
Vanmorgen een goed gesprek gehad. Weer goed gekeurd qua bloeddruk, hart en longen.
Daarna gesprek met de opname verpleegkundige. De datum staat nu op 6 dec. Maar deze staat nog niet vast en kan nog veranderen.
Afwachten dus.
Bij ons is het zo dat wij een directeur/ bestuurder hebben. Daaronder 2 teamleiders en 1 kwaliteitsmedewerker.
Daarna wij als consulenten en de frontoffice.
Onze backoffice is onderdeel van de gemeente en wij niet, dus dat maakt sommige dingen en communicatie wat ingewikkeld.
Het was een hele bizarre wedstrijd gisteren met (helaas) een hoofdrol voor de scheids. En dat mag eigenlijk niet mogelijk zijn op dit niveau. Maar ja het is gebeurt, er valt niks meer aan te doen.
Oei, oei.... vanmorgen vervelend gevallen. En nu veel pijn in linker schouder en nek.
Ik had mijn (zware) werktas om mijn schouder en de laptop van mijn knul in mijn handen. Ik liet iets vallen, dus ga op mijn hurken om het op te rapen. En toen verloor ik mijn evenwicht. Omdat ik de laptop niet wilde laten vallen, kukelde ik dus achter over. Pijnlijk......
Mijn knul had vandaag examen schrijven en hij moest een elivator pitch doen. Ging wel..... dacht hij.
Hij is nu voor het eerst in tijden weer trainen.
Wat een pech zeg. Hopelijk snel minder last.
Ik hoop voor je dat die operatiedatum niet veel verder naar achter gaat schuiven.
Wel fijn, dat het nog voor de feestdagen is. Goed dat je knul weer is gaan trainen. Hopelijk een stijgende lijn daarin.
Pff, ik ben hartstikke moe. Ik heb het idee dat ik zo weg zou zijn als ik nu naar bed zou gaan. Maar ja, ik ken mezelf, dan slaap ik 2 uurtjes en ben vervolgens om het uur wakker. Nog even doorbijten dus.
Vandaag het bevestigende telefoontje van het ziekenhuis gehad. 6 december it is.....
Fijn, klaar voor de feestdagen en in januari de boel weer oppakken.
Mijn knul gaat morgen ook voetballen. Yeahhh. De dinsdagtraining mist hij momenteel, hij doet op dinsdag avond auto theorie lessen. Maar hij is in ieder geval weer aan het voetballen.
Yeahh, weekend! Hoewel ik vandaag wel een lekkere werkdag had (wel 4 afspraken, maar leuke gezinnen). Nu lekker weekendje bijkomen.
Jippieee, weekend. Heerlijk. Straks lekker kijken naar The Voice, wijntje erbij, het weekend inluiden. Morgen naar mijn broer en schoonzus, ook gezellig. Mijn knul blijft thuis, zou zich daar "doodvervelen" (zijn woorden). Ik heb een mooie herfstkrans voor ze gekocht. Vandaag bij Douglas me eens laten adviseren over de kleur foundation die het best bij me zou passen. ik was niet meer zo blij met mijn huidige, net alsof mijn huid veranderd is. Heb me nog nooit laten adviseren, koop het altijd op de gok of test het op mijn hand oi. Omdat ik het toch veel gebruik, leek me dit wel eens leuk. Ik ben toch de deur uitgestapt met een andere kleur dan die ik nu gebruik, dus ben benieuwd morgen. Ik blijf het leuk vinden, dat getut met make up en nieuwe dingen proberen. Vandaag te horen gekregen dat de ene collega die er al geruime tijd uit is, op een ander kantoor gaat werken en dat met de ander geen gesprek mogelijk is en dat het nu in handen van de districtsmanager ligt en HRM. Bizar. Gelijk aangegeven dat wij zo snel mogelijk willen weten wat dit betekent voor ons, onze werkzaamheden en de teams. Want nu dus echt minder capaciteit. Wat in de praktijk al zo was, is nu ook op papier een feit. Hoe is het met je na je valpartij gisteren?
Ik heb een leuk idee voor de woonkamer (vind ik dan he). Er staan nu 2 losse boekenkasten. Van die Billy's, van Ikea. oud al, wit maar behoorlijk verkleurd.
Er zitten behalve gewone goede boeken ook kinderboeken en bouquetreeksboekjes in, spellen etc. Ik wil het uitzoeken, zodat het allemaal in 1 boekenkast past. Die andere kan dan naar zolder, waar de overige boeken in kunnen. De boekenkast die blijft wil ik dan schuren, primen en lakken, misschien in een donkerder kleur. Op de plek van de andere boekenkast wil ik dan een open stellingkast, met donkere staanders. Paar boeken, plantjes, lampje, leuke dingen..Ik zie het al helemaal voor me. Nu alleen nog de geest krijgen om het ook daadwerkelijk te doen. hahaha. Denk dat het een heel ander gezicht zal zijn.
Tegelijk!
Fijn, dat het nu bevestigd is. En dan maar duimen dat er geen spoedklus doorheen komt. Oh fijn zeg, dat je knul de smaak weer te pakken heeft. Is toch goed voor ze he, dat sporten. Ik had ook een lekkere werkdag vandaag. Geen gezeur en gezanik, gewoon lekker gewerkt. Nu toch zo dat wijntje inschenken ;)
Mijn knul vandaag ook meegedaan, helaas maar 10 minuten, toen werd hij weer gewisseld. Dit komt de motivatie natuurlijk niet ten goede. Maar als hij gewoon komt trainen, dan komt hij ook vast meer aan spelen toe.
Vanavond nog een verjaardag, maar eigenlijk geen zin. Moet morgen al weer vroeg op, ajax speelt al om 12:15.
Haha, ik ben heel benieuwd of je de geest nog krijgt om echt met die kasten aan de slag te gaan. Klinkt wel heel mooi zoals je het beschrijft.
Maandag over een week zit ik met mijn kont in het vliegtuig en in Spanje. Heerlijk vooruitzicht.
Het was weer een heerlijke voetbal middag. Wel erg vroeg, maar de moeite waard. Utrecht kwam er niet aan te pas.
En gelukkig liet ook psv weer punten liggen. Die zijn echt de aansluiting kwijt zeg. Ben benieuwd hoe lang van Bommel nog mag blijven.
Nu maar opmaken voor een nieuwe werkweek morgen.
Het weekend is weer veel te snel voorbij gegaan.
Zo, de 1e werkdag zit er weer op. Een heel gezellig weekend bij mijn broer en schoonzus achter de rug. Lekker gegeten, heerlijk 's avonds buiten gezeten onder de overkapping dankzij houtkachel en heaters. Een kerstfilm gekeken (gelukkig is mijn schoonzus ook zo..arme broer van mij) en daarna om in de stemming te blijven kerstliedjes opgezet. haha. Het begin is er in elk geval voor je knul. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is, maar bij mijn knul is het zo dat als je niet komt trainen, je ook niet wordt opgesteld. Ik zal toch moeten wachten tot de eindejaarsuitkering om de plannen voor de woonkamer te verwezenlijken, dus ik heb nog even tijd om de geest te krijgen. Wat een heerlijk vooruitzicht zeg, dat je over een week in Spanje zit. Wel een beetje jaloers! Sowieso zou even vrij nu erg lekker zijn, ook zonder Spanje.
Ja, ik ben ook heel benieuwd hoe lang van Bommel nog kan blijven. Het gaat echt erg slecht. Pff, net als Pec. Ook totaal de weg kwijt. Laat Jaap maar weer naar Zwolle komen, toen ging het in elk geval beter dan nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven