Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Ja zeker begonnen met leggen en ook bijna klaar! Het laatste stukje afwerken, veel op maat snijden en zo, daarna de meubels er in.
En zo mooi. Ik ben er zo blij mee.
Het is ff een klus, maar dan heb je wel wat.
Morgen ga ik eerst sporten en daarna gelijk boodschappen doen. Dan hoef ik daarna de deur niet meer uit met die hitte. We zetten vanavond nog wel de meubels in huis, maar de kasten inruimen doen we morgen en overmorgen op het gemaakt. Vooral niet te gek met dit weer.
Mijn knul gaat zaterdag naar Terschelling voor een week. Hij is nu ook echt vakantie aan het houden, haha.... lekker naar het strandje en ‘s avonds de hort op.
C en ik moeten maandag al weer werken. Fijn dat we nog een paar dagen kunnen bijkomen zeg.
En inmiddels staat de jacuzzi ook. Zodra het wat afgekoeld is gaan we er van genieten. Hij is inmiddels aan het opwarmen. Eindelijk is alles klaar.... wat een werk was het zeg, en dat met deze hitte......
Morgenochtend vroeg vertrekt mijn knul naar Terschelling, dan hebben we echt even een weekend rust voordat we maandag weer aan het werk moeten.
Morgen nog een keer met het laatste afval en rommel naar de stort rijden, dan is de tuin weer netjes en toonbaar.
Ik ben echt heel blij met de tuin en met de vloer en voorlopig doen we helemaal niks meer. Er moeten nog wel plinten op, maar dat kan altijd nog. Ook hebben we nog planken over, dus tzt kunnen we de overloop nog meenemen.
Hoera, alles klaar! Heerlijk zeg. En nu lekker van genieten en inderdaad, voorlopig even helemaal niets meer doen. Nog even relaxen voor jullie weer aan de bak moeten. Jammer dat je niet nog een weekje hebt, nu met die hitte. Gisteren nog lekker in de jacuzzi geweest? Heerlijk zeg..Het was vandaag wel vreselijk he. Ik heb echt niets gedaan. Beetje buiten gehangen en dan weer binnen gehangen, hahaha.
Wel heel blij met de airco, moet er niet aan denken hoe het zou zijn zonder.
Lekker voor je knul, een week er tussenuit. Hopelijk komt ie niet ziek terug.
Fijn dat jullie dit weekend nog even samen hebben.
Echt heerlijk dat alles klaar is. Vandaag uitgebreid gebruik gemaakt van de jacuzzi om wat af te koelen. Heerlijk!
Gisterenavond geborreld met de buurtjes, dat was gezellig en onverwacht laat. Vanmorgen vroeg op, mijn knul moest om 7 uur bij de bushalte staan.
Lekker rustig aan gedaan vandaag. Vanavond gebarbecued met de buren en kids. De jongens moesten natuurlijk ook even in het bad. Lekker gebruik van gemaakt dus vandaag.
Net ajax gekeken onder de overkapping. Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat we het heerlijk voor elkaar hebben zo.
Ook zo fijn dat het nu af is en je er ook van kunt genieten omdat het zulk mooi weer is. zou toch ook wel een beetje jammer zijn als het weer gelijk was omgeslagen. Mooi nog even van genieten dus! Maar morgen roept de plicht weer natuurlijk..oef. Heb je een kantoordag of een thuiswerkdag? (of een bezoekdag..).
Mijn knul had vandaag een wedstrijd en moest in de bloedhitte naar Veendam. Die was erg blij toen hij weer thuis was. Hoofdpijn (al had ie wel genoeg drinken bij zich hoor), maar in de auto met die warmte is geen pretje. Ook nog verloren (dat had ie wel verwacht, tegen de koploper). Ik heb voor de verandering ook maar lekker kalm aan gedaan, haha. Het was heerlijk achter, want een lekker windje. Paar wassen gedraaid, de laatste zit er nu in. Morgen ga ik een dagje (en nachtje) naar mijn broer en schoonzus. Gezellig. Ze zei al dat als ik van plan was om ook echt iets te gaan doen, ik beter een andere x kon komen. Pfff, dat ben ik dus echt niet van plan! Lekker genieten van de tuin en het mooie weer, dat is mijn plan. Mijn knul blijft lekker thuis, blij dat hij nog een week vrij is. Het enige nadeel is morgen in de bus en trein in de warmte, mét mondkapje natuurlijk. Nou ja, dat overleef ik natuurlijk ook wel. Zij pikken me op van het station, dat is fijn.
Oei dat is niet fijn, een uitwedstrijd met deze temperaturen. Nu mag hij zich echt wel even zielig voelen. Haha.
Het was vandaag weer heerlijk vertoeven in de tuin. We hadden mijn broer uitgenodigd, die woont op een flat, dus lekker warm. Hij is hier de hele middag geweest, lekker bubbelen, F1 kijken en bbq-en. Mijn vader kwam ook nog even aanwaaien om naar de vloer en de jacuzzi te kijken. Hij heeft gisteren een Corona test gehad, omdat hij de nacht ervoor niet lekker en benauwd was. Vanmorgen werd hij gebeld dat de test negatief was. Pfff gelukkig.
Wel morgen weer naar de huisarts en verdere onderzoeken waar de benauwdheid vandaan komt.
Mijn eerste werkdag zit er weer op. Helaas hebben wij op kantoor geen klimaat control..... na de lunch was het echt niet meer te doen en kregen we van onze teamleider toestemming om de middag thuis te werken.
Toch slecht geregeld zeg, en dat in een nieuw kantoor.
Ik had om 2 uur een afspraak en ben daarna ook naar huis gegaan.
Vanavond zou ik gaan sporten, maar ik heb geannuleerd, geen goed idee in dit weer. Ik ga nu morgenochtend voor mijn werk, om 8 uur.
Denk dat dat beter gaat.
Jij de dag nog een beetje doorgekomen?
Het was een goed idee om vanmorgen te gaan sporten ipv gisteren avond. Het was echt heerlijk.
Daarna gaan werken. We zijn nu officieel naar huis gestuurd en mogen deze week niet meer naar kantoor komen vanwege de hitte. Het is dus of vanuit huis werken of naar een andere lokatie, waar een beperkt aantal werkplekken zijn.
Die keuze was dus niet zo moeilijk 😃
Vanavond een poging gedaan om te wandelen, toen barste het hier los en waren wij net op tijd op het terras onder een grote parasol. Toen het weer droog was zijn we terug gewandeld en nu wordt het alweer dreigend en donker hier.
Dat is toch ook triest zeg! Te warm op kantoor en daarom thuis werken..het is bij de meesten andersom denk ik, die vluchten juist naar het koelere kantoor. hahaha
Ik vind het zulk ongelooflijk vies weer he..bah. Ik heb 2 heerlijke dagen gehad bij mijn broer en schoonzus. enorm in de watten gelegd met (te veel) eten en drinken, lekker bbq maandagavond en eigenlijk alleen maar geluierd en gekletst. Heel gezellig. zij hebben sinds kort ook een dakterras, dat was echt zalig, tot in de kleine uurtjes. Maar ik slaap ontzettend slecht. Ook door de warmte denk ik, ik krijg het in de slaapkamer niet koel, ondanks de plafondventilator. Bij mijn broer slecht geslapen en afgelopen nacht thuis ook, waardeloos. Ik ben wel heel blij dat ik nog vrij ben deze week en niet hoef te werken. Mijn knul trouwens ook, haha. Hij is gisteren wel wezen trainen en dat was echt geen pretje.
Ik las dat er een camping op Terschelling gesloten gaat worden, is dat waar je knul naartoe is?
Ja..... dat is dus de camping waar zij staan. Degene die er zijn mogen blijven, maar volgende week gaat de camping dicht. De 2 besmettingen zijn van de week voordat mijn knul er was. Heb hem net toch maar even geappt hoe het er voor staat, maar zij hebben geen van allen klachten.
En vanaf morgen wordt iedereen die van Terschelling af gaat getest.
Vandaag stonden de buurjongens met een band en luchtbedje voor de poort, of ze in bad mochten. Even lekker gebadderd met ze en hun moeder. Daarna naar de stad gereden en een ijsje gegeten.
Vanmorgen weer personal training gehad. Weer een kilo er af!
Lekker getraind. Zij heeft nu 2 weken vakantie, dan moet ik alleen trainen. Doel is onder de 80 als ze terug is. Op haar weegschaal zit ik nu op 81,5 en op die van mij thuis op 78,4. Lekker doorknallen dus de komende weken.
Heerlijk om een paar dagen zo in de watten gelegd te worden. Lekker genoten dus. En nu weer terug op je eigen warme flat.
En hoe staat het er nu voor op Terschelling? Ik las dat er versneld getest kan worden etc? Wat een gedoe zeg! Ik ben toch zo benieuwd of er hier nog een bui gaat komen.
Ik hoop het wel. Zodat de boel open kan en er eindelijk wat koelte naar binnen kan.
Hier is dus nog geen drup gevallen al die tijd. Ook vandaag weer ontzettend warm en nu ook vies benauwd. Wauw, goed bezig zeg! Fijn dat je merkt dat je inspanningen niet voor niets zijn. Ik ben nog even niet zo ver hoor..Hoop dat ik weer meer gemotiveerd ben als ik weer aan het werk ben.
Al met al helemaal niet zo heel slecht geslapen afgelopen nacht (voor mijn doen dan..haha). Helaas had ik boodschappen al vroeg laten komen ivm de warmte, moest dus op tijd opstaan. Jammer, had nog wel langer willen blijven liggen. Als ik eenmaal uit de veren ben lukt het mij ook niet meer om weer terug te gaan.
Vanmorgen een grote kan water met munt en citroen gemaakt. Lekker hoor.
Bij mijn broer trouwens ook een lekker drankje gehad: Tinto con lemon. Dat is een glas gevuld met ijsblokjes, tot de helft met rode wijn, dan een helft 7 up en wat schijfjes citroen. Super lekker. Beetje sangria achtig. Heb gelijk een fles rode wijn gekocht etc, om het zelf te maken, haha. Nu gaat het trouwens wel erg hard, mijn vakantiedagen..Oef. Maandag weer naar kantoor.
Tijd vliegt voorbij he, zeker je vrije dagen.
Nog 1 dag, dan zit mijn eerste werkweek er al weer op. Vandaag vanuit huis gewerkt. Best relaxed eigenlijk. Eind van de middag even in de jacuzzi gezeten om af te koelen. Voordeel van dit weer is wel dat hij helemaal niet opgewarmd hoeft te worden. Heerlijk hoor.
Klinkt lekker dat drankje, al hou ik helemaal niet van rode wijn.
Misschien toch maar eens proberen te maken.
Het gaat eind van de week wel iets afkoelen, maar niet heel veel he.
Hier worden vanavond toch wel weer buien verwacht. We wachten het af....
Ik houd ook helemaal niet van rode wijn, maar dit vind ik erg lekker.
Hebben jullie gisteren noodweer gehad? In eerste instantie ging alles lang ons heen en viel er helemaal niets, maar godzijdank begon het toch op een gegeven moment te regenen en onweer in de verte. Maar dat het nou afgekoeld is/was..Ik vond het afgelopen nacht ontzettend vies. Vandaag trouwens ook. Ik dacht dat er vandaag ook weer regen en onweer zou zijn, maar hier was en is het nog steeds vies warm.
Ook helemaal geen zin om ook maar iets te doen, een beetje lamlendig van de warmte gewoon. Geen oog dicht gedaan. (klaag klaag..hahaha).
Komt je knul nu ook eerder naar huis of zou hij sowieso terug komen?
Mijn knul zou sowieso morgen naar huis komen. Ze wilden zich vandaag laten testen, maar werden weggestuurd vanwege de drukte. Morgenochtend gaan ze het nog eens proberen voor ze de boot op gaan.
We hebben gisteren geen noodweer gehad. Een paar druppels regen, en in de verte onweer.
Ook vandaag is hier niks gevallen. Het begint nu te waaien, dus misschien dat er zo een bui komt.
Vies warm en plakkerig was het vandaag. Iets verkoeling mag wel.
Is je knul weer thuis? Is hij nog getest? Het was nog behoorlijk warm vandaag he..ook geen druppel gevallen hier en totaal geen wind. Morgen weer wat warmer hoorde ik, oef. Inderdaad, een beetje verkoeling zou toch wel heel fijn zijn. ik heb vandaag mijn kleine teen van mijn andere voet gestoten, sukkel die ik ben. Laatst had ik toch ook al een teen bezeerd? Het doet weer gemeen zeer. Ik moet ook gewoon beter kijken waar ik mijn voeten neerzet, helemaal als ik de hele dag op blote voeten loop. Door de ventilator die bijna de hele nacht draait heb ik last van mijn nek en schouder. Tjonge jonge, wat een wrak ben ik zeg..hahaha.
Hahaha.... lekker ding ben je ook he.
Hier heeft het net flink geregend en geonweerd. Is echt wel een beetje afgekoeld inmiddels.
Mijn knul is weer thuis. Hij heeft zich vanmorgen laten testen. Nog geen uitslag. 1 jongen van hun groep had al wel de uitslag, die was negatief dus hij maakt zich niet heel veel zorgen,
Ik ga morgenochtend wandelen, zo’n 20 km, naar Bunnik waar we een lunch hebben in Italiaanse sferen op een landgoed bij een kasteel
1 van de andere dames heeft ochtend dienst en komt daar met de auto heen, dus we kunnen na de lunch met haar mee terug rijden. Leuk! Ik heb er zin in, al wordt het morgen ook wel weer erg warm. Maar er gaan vroeg weg, 8 uur al.
Wat een heerlijke dag vandaag. Vanmorgen een wandeling van 20 km. Waarna ons een geweldige lunch te wachten stond in Italiaanse sferen. In een kasteeltuin, super leuk was het. Zowel de wandeling, over het krommerijnpad als de lunch. Bij terugkomst even heerlijk bijgekomen in de jacuzzi.
Bij jullie inmiddels ook noodweer? Hier gaat het flink los momenteel. Koelt wel even lekker af trouwens. Maar ondanks de overkapping is het wel binnen zitten.
Helaas heeft mijn knul nog niet de uitslag van de Corona test. Hij kan dus morgen niet gaan werken, en ik denk dat ik voor de zekerheid ook thuis blijf. Morgenmiddag om 12 uur wel een afspraak in het ziekenhuis, ik hoop dat hij dan wel de uitslag binnen heeft.
fijn dat je knul er weer is (vindt hij dat zelf ook?) Heeft hij inmiddels de uitslag? Zal wel loslopen inderdaad. Maar toch wel fijn om te weten. Lekker gewandeld zag ik, echt een bikkel hoor, bij dit weer. Gisteren is hier geen druppel gevallen en het was een afschuwelijke nacht. Voor mijn gevoel weer geen oog dicht gedaan.
Nu wordt het wel wat donker, dus ik hoop zo verschrikkelijk dat het nu wel even goed los gaat. Net even de thermostaat in mijn slaapkamer gezet, het is 28,1 graden.
Echt niet fijn. Bij mijn knul is het zelfs meer dan 30, die slaapt al de hele week in de woonkamer. Ik heb mijn werkmail gecheckt, zo kom ik niet voor verrassingen te staan morgen, dat vind ik fijn. ik zag dat ze de planning weer op de agenda hebben gehad omdat het veel te tijdrovend was. Goed dat ze daar mee aan de gang zijn gegaan. Ook komende donderdag weer een overleg hierover. Nou prima. Ook alvast een mailtje van 1 van mijn artsen, dat ie blij was dat ik er bijna weer ben, want ook al doet mijn collega nog zo zijn best, ik deed het allemaal veel overzichtelijker (zijn woorden he!). Dat is natuurlijk fijn om te horen. haha. Ik had 103 mails, maar uiteindelijk niet veel heel belangrijks. Dat is fijn om te weten. Zag ook dat ik morgen op kantoor ben met mijn 2 naaste "lievelings" collega's, dat is een goed begin. Ook een bericht dat wij de werkplekken, die opgeruimd gaan worden ivm coronamaatregelen als "thuiswerkbox' kunnen gaan bestellen. Dan krijg je een beeldscherm, kabel en muis thuis afgeleverd. Eerst maar eens even horen hoe dat met onze plekken zit, omdat wij er zo tegen geprotesteerd hadden dat wij nooit meer bij elkaar konden zitten. Als ze toch gaan verdwijnen is het natuurlijk wel handig om thuis een goede werkplek te hebben met een goed beeldscherm. Mijn knul morgen ook weer aan de slag. Binnenkort beginnen er weer nieuwe stagiaires, waarschijnlijk zijn er dan weer te veel mensen op de werkvloer. Hij hoopt dus nu al dat ie weer minder daar aanwezig hoeft te zijn.
hahaha. Nog steeds geen druppel hier...
We hebben het weer gedaan! He das balen, nog geen uitslag. Groot gelijk dat je niet het risico gaat nemen, maar inderdaad, hopelijk kun je wel naar je afspraak in het ziekenhuis zeg. Dat is toch ivm de bloedingen die je hebt?
Ooo ben echt jaloers, bij jullie wel lekker slecht weer. Echt, het lijkt wel er er een muur rondom ons staat of zo. Die buien buigen gewoon af als ze bij ons in de buurt komen. Echt belachelijk!!
Hoe is het vandaag gegaan?
Mijn eerste dag zit erop. Ik had gelijk al de pest erin, want mijn collega had een vrije dag genomen en had de agenda's van mijn artsen thuis bij zich liggen en nog een aantal dingen..grrrr, bah, geen fijn begin. Verkeerde brieven die aan klanten zijn gestuurd, gewoon dingen vergeten te vermelden etc etc.
Pfff en dan nog de dingen die ik nog niet weet.
Fijn, zo'n collega. De kop is er in elk geval weer af.
Morgen thuis werken. Ook weer lekker.
Ik heb ook thuis gewerkt. Mijn knul had vanmorgen nog steeds geen uitslag, dus wij mochten alle 3 niet naar het werk. Uiteindelijk is hij gebeld en gelukkig negatief. Ik moest om 12:15 in het ziekenhuis zijn, dat kon gelukkig doorgaan. Weer een uitstrijkje en echo gehad. Baarmoeder mond zag er goed uit, wel iets verdikt slijmvlies. Dit kan door de hormoonkuur komen. Volgende week dinsdag krijg ik een kijkoperatie in de baarmoeder. Daar kijk ik helemaal niet naar uit.

Goh, dat is inderdaad niet prettig beginnen zeg. Is dat diezelfde collega?
Ik vind het ook wel dapper van je om op zondag je mail te lezen. Ik heb die fout 1x gemaakt, maar er was zo veel ellende.
Ik plan na mijn vakantie de eerste dag nu altijd vrij van afspraken om de mail etc door te nemen.
Bij jullie inmiddels al wel afgekoeld?
Hier was het in ieder geval een stuk lekkerder vertoeven.
Brr, nee, dat kan ik me voorstellen, dat je daar niet naar uit kijkt. Gelukkig kon de afspraak doorgaan en hartstikke fijn dat de uitslag negatief was.
Ja, dat is diezelfde collega. Ik vind het altijd wel fijn om de mail 1 dag eerder te lezen, zodat ik een beetje weet wat ik verwachten kan. Behalve de dingen die mijn collega had gedaan (of juist niet) was het verder wel weer leuk hoor. Gezellig om de collega's weer te zien. Wij hebben vanavond eindelijk een dikke bui gehad. Gisteren zag het er heel dreigend uit, maar behalve dat het ineens behoorlijk ging waaien was er toen niets. Ik hoop echt op een koelere nacht komende nacht.
AARGHHH het was weer een dag om snel te vergeten.
Wat is er veel mis gegaan zeg..ik loop steeds weer tegen nieuwe dingen aan.
De hele dag bezig geweest om te proberen de boel weer recht te breien.
Daardoor ook extra uren gemaakt en zelfs net nog even de werk laptop aangezet om een spreekuur te verwerken (voor mijn eigen gemoedsrust he).
Nu hem nog op het hart drukken dat hij overal met zijn vingers vanaf blijft (want hij wilde me nog helpen op zijn manier), beter van niet.
oef!
Nou, voorlopig blijven we nog wel thuis werken he..Ik had ook niet anders verwacht, eerlijk gezegd. En minder mensen thuis uitnodigen. Tja, dat valt toch niet te controleren? Ik vind het prima hoor, ben toch niet van plan een feestje te gaan geven, haha.
Ik heb een airfryer gekocht. Zag m bij mijn broer en ze waren er zo enthousiast over, ook omdat je erzoveel andere dingen mee kunt doen. En hoewel nog steeds niet heel gezond, snacken wordt zo wel iets gezonder, zonder olie. Maar je kunt er ook taart in bakken, broodjes, kip, groenten etc. Echt leuk.
Haha, ik heb al jaren een airfryer. En eerlijk gezegd gebruik ik hem alleen voor de oven snacks en friet. Dingen bakken doe ik dan toch sneller in de oven. Ook omdat het bakje van de airfryer best klein is. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
Echt thuiswerken doe ik natuurlijk al niet meer. Vandaag zat ik tussen de afspraken door in mijn eentje op kantoor.
Het systeem werkte niet vandaag, ook erg frustrerend.
Gelukkig had ik 4 afspraken, anders was het wel een verloren dag.
Ik heb de persconferentie niet gezien, was even lekker aan het wandelen.
Pfoe, het was weer warm he. Ik vond het afgelopen nacht zo heerlijk, ik had zelfs voor het eerst mijn dekbed er weer bij gepakt. Komende nacht weer zwoel hoorde ik net. Nu ook trouwens.
Ik denk ook dat ik m merendeel (of alleen) ga gebruiken voor de snacks en friet hoor, maar het is toch leuk dat je er ook andere dingen in kan doen. Haha.
Morgen weer naar kantoor, ook een overleg.
Irritant zeg, als het systeem het niet doet. Bij ons valt het de laatste tijd wel mee, alleen outlook loopt de laatste tijd steeds vast. Ook erg vervelend. Ik heb een thuiswerkbox besteld. Als het goed is ontvang ik begin september een beeldscherm, muis en toetsenbord. Om het thuis werken toch iets comfortabeler te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven