Single parents, deel 23

05-01-2019 13:37 1135 berichten
Een topic waar (van oorsprong) single parents lief en leed met elkaar delen. Er is altijd ruimte voor nieuwe mede schrijvers, ook al lijkt het ondertussen een besloten club ;-)
Het ziet er naar uit dat het prachtig wordt met Pasen, dus dat wordt genieten. Sowieso natuurlijk al heerlijk om een paar dagen vrij te zijn. We zijn er aan toe he!
Ik zit te kijken naar een brandende Notre Dame..wat verschrikkelijk he.
Heb er natuurlijk totaal geen verstand van (haha), maar ik snap niet waarom ze niet van boven blussen. Met drones of hoogwerkers of vliegtuigen, weet ik het..Het ziet er niet best uit.
Wat doelpunten betreft heeft Ajax natuurlijk een fikse voorsprong op PSV. Maar het blijft nog even spannend. De second opinion van mijn knul is een week vervroegd. Hij had zijn dossier uit het ziekenhuis al ontvangen en gelukkig kon hij een week eerder terecht. Het duurt hem toch allemaal al veel te lang, maar nu dus 29 april naar Naarden.
Oh wat fijn zeg dat hij een week eerder terecht kan.
Ik heb vandaag ook nog lekker de 1e week van mei vrij genomen, heerlijk.
Ik wilde morgen eigenlijk op de fiets naar het werk gaan, maar we hebben net ook al hard gelopen. Even afwachten hoe het morgen met de spierpijn is maar. Haha.
Misschien wil ik wel weer te veel.
Mijn knul moest vandaag zijn menigokokken vaccinatie halen, die heb ik dus een uurtje eerder opgehaald bij zijn werk.
Hij gaat ook 5 dagen werken, de donderdagavond erbij en dan vrijdags tot 14:00. Lekker bezig!
Oh wat ben ik trots op mezelf! Op de fiets naar het werk gegaan. 45 min heen en 45 min terug. Goed he!
Spannende avond vanavond, ik heb gewoon een beetje de zenuwen voor de wedstrijd.
Vanmiddag even met mijn knul langs pa en ma geweest. Hij schok best een beetje. Maar het is wel goed dat hij af en toe mee gaat, dat wil hij zelf ook graag.
Er stond een rollator in huis, die heeft mijn vader opgehaald bij de thuiszorg winkel. Is wel heel confronterend hoor.
Wat geweldig he! Jij zult wel een fantastische avond hebben gehad!
Ook wij zaten aan de buis gekluisterd hoor.
Wauw, jij mag zeker trots zijn op jezelf! Das een pittig eindje fietsen zeg. En ook weer hard gelopen, goed bezig! Je knul is ook lekker bezig.
Moet moeilijk om te zien zijn, hoe je moeder achteruit gaat. Heel confronterend ook, zoals die rollator.
Vandaag het bevolkingsonderzoek voor borstkanker gehad, hopen dat alles weer goed is. Morgen hebben wij een werksessie over houding en gedrag. Gelukkig ook aan het eind van de dag een borrel om het paasweekend in te luiden. Gezellig.
En dan heerlijk een lang weekend. Ben er echt aan toe.
Oh bij jullie is goede vrijdag dus wel een vrije dag. Bij ons dus niet en daar waren er een paar de mist in gegaan. Uiteindelijk zijn er maar 2 aan het werk vrijdag. De rest is vrij.
Vandaag weer naar de sauna geweest, was heerlijk en net terug van hardlopen. Nu wel heel moe en hoofdpijn. Spring maar eens lekker onder de douche zo.
Ik ben benieuwd naar jullie werksessie morgen.
Ik heb morgenochtend samen met een collega en 2 ouders een afspraak om een veiligheidsplan op te stellen. Weer zo’n ingewikkelde vechtscheiding. Bah wat is dat toch naar wat sommige ouders hun kinderen aan doen onder het mom van het beste voor de kinderen.... allemaal eigen belang, dat is het.
Heerlijke wedstrijd gisteren he. Dat hebben ze toch maar even geflikt. Zo trots!
Zo, lange werkdag vandaag, gesprek vanmorgen heeft me leeggezogen, maar het is gelukt. Er ligt een veiligheidsplan. Nu nog hopen dat ouders zich er aan gaan houden.
Vast aan het inpakken voor morgen. C neemt onze bagage en de hondenbench vast mee morgenochtend. Die rijd dan vanaf zijn werk naar zeeland. Ik rij met mijn ouders mee en neem de hond en wat boodschappen mee.
Hoe gaaf is het dat ik met mijn knul naar de bekerfinale kan! Vandaag kaarten gekocht. Is voor hem de eerste keer, dus super spannend. Maar zo leuk!
Hoe was jouw werkbijeenkomst? Viel het uiteindelijk toch een beetje mee?
Nu gezellig aan het borrelen waarschijnlijk.
Nou, die borrel viel een beetje tegen. Of ik was gewoon te moe, dat kan ook.
Ik was om 1800 alweer thuis. Het was wel gezellig hoor, maar de groep was heel groot en ik had het gewoon wel een beetje gehad. 2 wijntjes gedronken en toen lekker naar huis gegaan. heerlijk. Al met al viel de sessie wel mee, maar vooral in de 2e groep is er nogal wat boven tafel gekomen. Er zijn mensen die zich totaal niet veilig voelen (veilig in de zin van niet alles kunnen zeggen wat je wilt, bang dat andere collega's zich dan tegen je gaan afzetten etc.), geen vertrouwen, dat is wel iets waar iets mee gedaan moet worden. Ook werd door een collega aangegeven dat ze het idee had dat de mensen die veel bij de manager op de kamer kwamen een betere beoordeling hadden gekregen dan mensen die dat niet deden en nog wel meer van dat soort dingen. Wordt dus nog vervolgd. In de groep die later was werd zelfs pesterij genoemd (rood gedrag), dat herken ik (gelukkig) echt niet.
Dit was nog onder leiding van de manager, ook in het kader van hun leertraject, maar hij zei al dat een vervolg beter uit handen kon worden gegeven aan professionals, ook omdat hij zelf er onderdeel van is. Ik weet niet of het ook daardoor kwam dat ik eigenlijk niet zo'n zin meer had in die borrel, ik was gewoon moe. Gaaf zeg, die kaarten! Fijn dat het gelukt is om een veiligheidsplan op te stellen. Ja, wat kunnen mensen vreselijke dingen doen he.
Heb jij gisteren de wedstrijd ook nog gezien? (Manchester) Dat was ook een heerlijke pot om te zien he! Goed te zien dat het zo verbroedert en dat iedereen nu weer zo in de ban van Ajax/de Champions league is.
Nu weekend en supermooi weer!! Hoe fijn is dat! Morgenochtend komen de boodschappen, ik heb vanavond al even heel snel de woonkamer gedaan en gestofzuigd en gedweild. alleen nog bedden verschonen en toilet en verder lekker genieten.
Jullie heel veel plezier komende dagen en vooral genieten van elkaar.
Jammer dat die borrel tegen viel, al is lekker op tijd thuis wel fijn.
Wij zijn aangekomen in zeeland, het was vreselijk druk onderweg, dus we hebben er heel lang over gedaan. Te lang voor mijn moeder, doe heeft dr zakken vol nu. Gelukkig hoeven we niks meer vanavond, lekker beetje bijkomen. Kunnen we morgen overdag even gezellig een terrasje pakken.
Ik had eten voor vanavond en morgenochtend meegenomen, dus ook de boodschappen hoefden niet.
Het huisje is eenvoudig, maar prima en alles is aanwezig.
Wat een heerlijk weer he! Gewoon zomers. Ik heb al een boek uitgelezen, tussendoor wel de was, maar verder vooral genieten. Ik was er ook echt even aan toe, paar dagen vrij en gewoon even helemaal niets. Even de chaos op kantoor vergeten.
Heb je vandaag ook een lekkere dag gehad? Wat weer betreft had het niet beter kunnen zijn.
Het weer is prima. Helaas gaat mijn moeder heel snel achteruit.
Vandaag waren we even in Vlissingen maar op een terrasje zitten eindigde in een ambulance. Ze is wel mee naar het huisje, maar ligt nu op bed. Niet eten, niet drinken.... geen idee hoe we morgen naar huis moeten
Helaas zal Pasen nooit meer hetzelfde zijn.... vanmiddag onderweg naar de hospice is mijn moeder overleden.
Sinds gisteravond lag ze in coma. Vanmorgen vroeg was er een arts, omdat ze zo onrustig was kreeg ze morfine en een slaapmiddel. Vanmiddag kwam de arts weer en hebben we besloten dat ze zou worden overgebracht naar wijk bij Duurstede. Het mocht niet zo zijn, in de ambulance is ze overleden, mijn vader was daarbij. Ze hebben haar naar het ziekenhuis in Goes gebracht. Daar werden wij ook opgevangen. Morgenochtend komt de begrafenis ondernemer. Ze regelt ook dat ze als nog naar wijk gebracht gaat worden.
Vreselijk nieuws. Zo snel..heel veel sterkte lieverd.
Dank je wel.
Wat een rare dagen zijn dit zeg. Maar alles is nu geregeld, kaarten, advertentie, bloemen. Waar je allemaal over na moet denken zeg. Welke kist, welke muziek, welke kleren moet ze aan, welke tekst moet er op de kaart, welke foto....
Pfffff
Maar alles is geregeld. Mensen hebben vandaag de kaart gehad.
Morgenavond condoleren en vrijdag om 18:00 uur de crematie.
Ja, wat een geregel en nadenken en beslissingen die je nemen moet he..Eigenlijk heb je nog helemaal geen tijd om stil te staan bij wat er gebeurd is. Aan de ene kant misschien ook goed, je blijft lekker bezig zo.Ben je niet doodmoe? Misschien nog wel meer mentaal dan fysiek?
Hoe gaat het met jullie? Kan je knul het verwerken?
Ik ben doodmoe. Heb afgelopen nacht voor het eerst een beetje beter geslapen. Vanavond en morgen nog emotionele dagen denk ik. Gelukkig had ik komende week al vrij genomen, dat komt nu helemaal goed uit.
Mijn knul kan ik niet zo goed peilen. Aan de ene kant is hij heel stoer en rationeel, aan de andere kant wil hij het helemaal nergens over hebben.
Hij heeft deze week ook niet gewerkt, gaat maandag weer beginnen.
Er speelt ook een akkefietje op het werk. Zijn beste vriend is 200 euro kwijt en beschuldigd hem. Omdat op camera te zien is dat hij in die ruimte is om zijn telefoon aan de powerbank te doen. Dat zijn beste vriend, die wij nog onderdak hebben geboden en mee op vakantie hebben genomen dit zo doet, doet hem heel veel pijn.
Op het werk gaan ze in gesprek met deze jongen en mijn knul is maandag gewoon weer welkom, maar geeft toch een hele nare nasmaak.
Ja, vanavond is natuurlijk al erg moeilijk. Hoop dat je komende nacht ook een beetje kunt slapen, dat heb je nu wel nodig.
Wat een drama bij je knul op het werk..En wat een vertrouwen ook zeg, die vriend. Logisch, dat dat hem pijn doet. Heel vervelend.
Fijn, dat je nog vrij hebt. Dat geeft ook een beetje adem.
Vanvond bij RTL Boulevard ging het over de rechtszaak van de moord op de neef van S., die was vandaag. Gek hoor, om dat dan op tv te zien. Je hoorde zelfs nog een stukje praten van zijn zus, over hoe kapot haar leven nu is etc. vreselijk.
Omdat het OM niet bewezen acht dat het moord of doodslag was, is er alleen een straf geeist voor het in stukken snijden van het lichaam en het verbergen. Pfff, dat is erg moeilijk voor de nabestaanden. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt
Nu 3 jaar geeist.
Alvast heel veel sterkte gewenst voor morgen, voor het geval ik je niet meer "spreek".
Ja, ik heb dat ook gezien bij RTL boulevard. Bizarre zaak zeg.
Ik kon niet slapen vannacht, uiteindelijk een oxazepam ingenomen. Daardoor heb ik in ieder geval een paar uur geslapen.
Vandaag werden er 2 bossen bloemen bezorgd. 1 van mijn directe collega’s, die werd gebracht door een collega. En namens de stichting. Lief....
Zo maar omkleden en klaarmaken. We worden om 16:45 verwacht.
Net maar hamburgers en friet gehaald....
Lang leve de tranquillizers dan toch maar weer..gelukkig dat je nog iets hebt kunnen slapen. Erg lief, de bloemen en ook erg welkom denk ik.
Hoop dat het goed is gegaan vanavond (dat staat een beetje raar, maar je begrijpt me wel) en dat je komende nacht beter kan slapen.
We hebben haar een mooie, persoonlijk afscheid kunnen geven.
Mijn vader heeft zelf gereden in de rouwauto. We hebben als gezin met de kleinkinderen de kist naar binnen gedragen aan het begin van de dienst. Er zijn mooie woorden gesproken en i.p.v. koffie met cake hebben we afgesloten met een wijntje en een bitterbal. Dat past bij mijn moeder. Het was echt loei druk.... meer dan 100 mensen.
Nu komt de tijd van verwerken en het een plekje geven.
Gelukkig hebben we als gezin veel steun aan elkaar.
En dan nu opeens weer over tot de orde van de dag. Koningsdag.
Mijn knul is net vertrokken naar Zwolle voor kingdance. En als het droog blijft gaan wij vanmiddag met pa even de stad hier in.
Fijne koningsdag
Ja, stuiter mijn huis uit, hahaha. Goed te horen hier, Kingdance. Gaaf hoor.
ik had geen puf om iets te doen, dus gewoon lekker voor de buis en erg lui eigenlijk.
Fijn dat het zo persoonlijk was. Nu komt de moeilijkste periode. Zolang je bezig bent met al het geregel heb je bijna geen tijd om eraan te denken, maar dat gaat nu wel komen natuurlijk. Heel mooi dat jullie er voor elkaar zijn.
Ben je nog op pad geweest met je vader? Het heeft hier wel geregend, maar al met al viel het nog best mee.
Ja, we zijn ‘s middags met mijn vader op pad geweest en ‘s avonds met vrienden. We hebben het goed gevierd!
Zelfs mijn knul was al thuis toen wij thuis kwamen😱, haha.
We hadden het even nodig zeg maar.
Nu lekker rustig aan.
Vanmiddag even met mijn vader naar zijn zus. Die hebben we natuurlijk wel gezien bij de uitvaart, maar nauwelijks gesproken.
Lekker dat jullie zo genoten hebben. Doet een mens goed zo af en toe!
Vandaag met mijn knul voor de second opinion naar Naarden geweest. Pfff, wat een reis. Sowieso al best een onderneming met openbaar vervoer, maar nu ook nog de pech dat er een seinstoring was bij Muiden, waardoor de trein ineens bleef staan op één van de vele stations van Almere. Ze konden er nog niets over zeggen, of de trein nog zou doorrijden naar Almere centrum (op de app stond al dat de storing tot zeker kwart voor 2 zou duren..dat betekende dat we de afspraak nooit meer op tijd zouden kunnen halen, die was nl om 13.25.). Dus daar de trein uitgestapt en verder gereisd met bussen. Heel veel overstappen betekende dat, maar we hebben het wel gehaald. Pfoeee...Nog even wel nakijken of we geld terug kunnen krijgen van deze reis. Nu extra duur, want het waren geen door NS ingezette bussen. Als we daarop hadden gewacht hadden we de afspraak gemist.
De volgende stap is een MRI met contrastvloeistof. Die kunnen ze helaas niet in Naarden maken, dus daarvoor moeten we dan weer naar Utrecht (of Amsterdam of Groningen). Dat is dan wel weer het jammere van zo'n privekliniek, want in ons ziekenhuis doen ze dat ook wel, maar ja, daar vonden ze het niet nodig.. Morgen of overmorgen wordt mijn knul daarover gebeld. Gelukkig kan dat ook in een weekend, volgens de site. Afwachten dus, wat daar uit komt. De arts denkt aan beschadigt kraakbeen. Afwachten. Het was wel prachtig weer in Naarden zeg, veel beter dan hier. We moesten ook nog een aardig stukje lopen, maar dat wel lekker, warm gewoon. Heerlijk in het zonnetje. Maar nu wel moe hoor, blehhh. en morgen weer gewoon werken natuurlijk. Morgen de wedstrijd! Spannend en leuk!
Hoe is het met je vader? Heeft je knul het ook leuk gehad?
Mijn knul heeft het erg leuk gehad, maar ook heel koud. Daarom was hij met een paar anderen vroeger naar huis gekomen.
Pfoe wat een reis, maar wat goed dat jullie gegaan zijn.
Een MRI met contrast vloeistof, die heb ik ook gehad. Inderdaad een keer op zaterdag ochtend.
Mijn vader red zich wel, die gaat gewoon weer door. Vandaag even met hem door de keukenkastjes gegaan en de dingen die hij niet gebruikt mee genomen. Hij wil deze week ook al even door de kleren heen, omdat ik deze week nog thuis ben, anders moet ie het alleen gaan doen.
Tja en zo gaat het normale leven heel snel weer zijn gangetje.
Ik ben nog wel heel moe hoor, slaap ook heel slecht. Vanavond gaan hardlopen in de hoop dat dat een beetje helpt bij het slapen
Die moeheid is niet gek. De impact van het overlijden van je moeder en vergeet natuurlijk ook niet wat je zelf allemaal achter de kiezen hebt. Heb je gisteren iets beter geslapen door het hardlopen?
Vandaag de uitslag van het bevolkingsonderzoek gekregen, gelukkig was alles (voor zover gezien dan natuurlijk) goed. Ben je er klaar voor, voor de wedstrijd?
Wij zitten hier ook hoor (wie niet, zou ik haast willen zeggen, haha).
Mijn arts gaat miv morgen echt aan het inspreken. Ben heeeel benieuwd of het lukt.
Omdat ik het uitwerken thuis wil gaan doen, omdat je op kantoor om de haverklap gestoord wordt, in overleg met hem besproken dat het het meest handig is om dat op maandag te doen, gezien de bezetting bij ons en een vlotte doorlooptijd. Hij heeft spreekuren op dinsdag, woensdag en donderdag, dan levert hij het bij mij in, ik neem dat vrijdags mee naar huis, werk het maandag uit (hopelijk lukt dat in 1 dag, geen idee!) en neem het dinsdags weer mee. Het zou perfect zijn als dat zo zou lukken. En op maandag thuis werken vind ik helemaal geen verkeerde dag, zo aansluitend aan het weekend.
Veel plezier straks!
Spannend, spannend. Ik begin echt een beetje de zenuwen te krijgen hoor.
Vandaag heel rustig aan gedaan. Eigenlijk niks gedaan, haha.
Mijn knul klaagt ook over vermoeidheid, maar ook weer over dat hij zich niet lekker voelt. Zijn vriendinnetje heeft bloed laten prikken op verdenking van pfijfer. Misschien moet hij dat ook naar eens doen. Dan ook meteen zijn vitamine D laten testen denk ik.
Fijn dat vanuit het bevolkingsonderzoek alles goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven