Single parents, going strong forever!! deel 21
dinsdag 30 oktober 2012 om 20:04
En heb je al tijd gehad om je nieuwe phone te ontdekken Dolphine? Leuk is dat altijd he!
Gisteren met 2 tabletjes wel de hele nacht doorgeslapen, da's al iets! Werd wel om 5.00 uur wakker, jammer genoeg, maar toch.
Ik heb vandaag echt heel weinig gedaan. Hoefde ook geen boodschappen te doen, alleen een wasje gedraaid, tja en afgewassen en eten gemaakt, maar verder niks. Veel CNN gekeken, gisteren ook al, om de storm en de gevolgen te zien. Wat een ramp zeg, als je dat ziet vraag je je af of dat ooit wel weer goed komt..C. heeft er gelukkig helemaal geen last van gehad, zit te ver weg. Morgen een lange dag, ach, er zal ook wel genoeg voor me liggen, na er een dag niet te zijn geweest..
dinsdag 30 oktober 2012 om 20:33
Nee mijn phone is er nog niet. Komt vanavond tussen half 8 en half 10. kan dus nog.
Hoezo lange dag? Bij mij is iedere werkdag gewoon tot 17:00 uur hoor. Alleen vandaag niet, ik werd tijdens mijn laatste huisbezoek gebeld door de bso dat mijn knul ziek was. Ben dus om 16:15 naar huis gereden om hem op te halen. Bleekjes, hangerig, hoofdpijn, misselijk.... Hij ligt nu ook al op bed trouwens, dus dat zegt ook wel weer wat.
Zijn team is trouwens door een ander team waar ze tegen gevoetbalt hebben genomineerd voor de fair play schaal. Dat is nog eens leuk! Ze hadden die wedstrijd wel verloren maar bleven volgens de scheids van dat team elkaar positief coachen en gaven zelfs aan dat de bal uit was geweest, terwijl de scheids hen eigenlijk voordeel wilde geven. Helemaal top dus voor de knullen, dat dat ook gezien wordt.
Bij ons is het hoofdkantoor maandag 24 december en maandag 31 december dicht. Dat betekent trouwens niet dat wij die dag automatisch vrij zijn, daar moeten we uren voor inleveren.
Hoezo lange dag? Bij mij is iedere werkdag gewoon tot 17:00 uur hoor. Alleen vandaag niet, ik werd tijdens mijn laatste huisbezoek gebeld door de bso dat mijn knul ziek was. Ben dus om 16:15 naar huis gereden om hem op te halen. Bleekjes, hangerig, hoofdpijn, misselijk.... Hij ligt nu ook al op bed trouwens, dus dat zegt ook wel weer wat.
Zijn team is trouwens door een ander team waar ze tegen gevoetbalt hebben genomineerd voor de fair play schaal. Dat is nog eens leuk! Ze hadden die wedstrijd wel verloren maar bleven volgens de scheids van dat team elkaar positief coachen en gaven zelfs aan dat de bal uit was geweest, terwijl de scheids hen eigenlijk voordeel wilde geven. Helemaal top dus voor de knullen, dat dat ook gezien wordt.
Bij ons is het hoofdkantoor maandag 24 december en maandag 31 december dicht. Dat betekent trouwens niet dat wij die dag automatisch vrij zijn, daar moeten we uren voor inleveren.
woensdag 31 oktober 2012 om 11:25
Joehoe, net nadat ik gisteren heb gepost kwam mijn telefoon scarlet. Ben er maar druk mee zeg:). Nieuwe apps instaleren, kan inmiddels al Whats appen. Heb dat dan ook gedaan met C.
Leuk speelgoed hoor, maar moet er nog even goed naar kijken hoe en wat.
Mijn knul is trouwens wel weer gewoon naar school. Hij had denk ik even een dipje gisterenavond, hij voelde zich vanmorgen wel weer oke. En zo niet, ach het is maar een half dagje voor hem vandaag, dus no problem!
Ik ga nu even douchen, heb al gesport vanmorgen. Dan straks boodschapjes doen en nog even tanken en dan komt mijn knul weer uit school.
Werk ze vandaag meid.
Leuk speelgoed hoor, maar moet er nog even goed naar kijken hoe en wat.
Mijn knul is trouwens wel weer gewoon naar school. Hij had denk ik even een dipje gisterenavond, hij voelde zich vanmorgen wel weer oke. En zo niet, ach het is maar een half dagje voor hem vandaag, dus no problem!
Ik ga nu even douchen, heb al gesport vanmorgen. Dan straks boodschapjes doen en nog even tanken en dan komt mijn knul weer uit school.
Werk ze vandaag meid.
woensdag 31 oktober 2012 om 22:36
Haha, leuk he, zo'n speledingetje. Maar de mogelijkheden zijn haast eindeloos he, met zo'n ding. Fijn dat je knul weer is opgeknapt, toch een bikkel ook he!
Wat goed zeg, van die nominatie voor de fair play schaal..echt leuk van dat andere team. Voor mij is zo'n woensdag natuurlijk wel een heel lange dag he..normaal gesproken werk ik op woensdag 4 uur, nu 10. Ben door zo'n dag toch weer extra blij dat wij de mogelijkheid hebben om vroeg te beginnen en dan ook eerder te stoppen, was vandaag pas om 18.30 thuis na boodschappen doen, toch wel een luxe dat dat kan. Vandaag ook geregeld dat ik de 24e vrij ben (tenminste..als de baas geen roet in het eten gooit met eis van zoveel % bezetting), werk dan wel donderdag en vrijdag misschien de hele dag, tenzij ander collegaatje vrijdagmiddag zou willen werken. Denk wel dat ik dan de 1e week van januari nog wat opneem.
Lekker gewerkt vandaag, veel gedaan, altijd een goed gevoel!
woensdag 31 oktober 2012 om 22:55
Ik heb ook lekker gewerkt vandaag. Huisje weer spik en span, was weggewerkt, oftewel lekker bezig geweest. Nieuwe medicatie voor mijn knul nog opgehaald bij de apotheek.
Morgen weer een gevulde dag, 's morgens terugkomdag Signs of Safety training en 's middags vervolgtraining nieuw perspectief. Weinig clienten spreken en veel in de "schoolbanken" en casuistiek bespreken.
Morgen weer een gevulde dag, 's morgens terugkomdag Signs of Safety training en 's middags vervolgtraining nieuw perspectief. Weinig clienten spreken en veel in de "schoolbanken" en casuistiek bespreken.
donderdag 1 november 2012 om 18:52
En, hoe was je "schooldag" Dolphine?
Ik kreeg het vandaag gewoon niet warm op kantoor, bah!
Koude vingers vooral, niet fijn.
Gelukkig is het bijna weekend. lekker! Totaal geen plannen, sta er financieel echt niet lekker voor, maar nog even volhouden he! Even de komende 2 maanden overleven (hihi) en dan moeten er toch echt betere tijden aanbreken. Was het maar vast zo ver. Volgende week is het ook weer beoordelingsgesprekkentijd..pfff, wat is dat omgevlogen zeg!! Lijkt wel gisteren dat ik m had!
donderdag 1 november 2012 om 20:31
Ik help het je hopen scarlet, dat er financieel betere tijden aanbreken voor je. Maar met die nieuwe kabinetsplannen moeten we geloof ik allemaal flink inleveren, dus ik weet niet of het echt veel beter gaat worden.
Mijn dag was lang, maar boeiend. Ik vind die trainingen altijd zeer interessant, daarom volg ik ze natuurlijk ook.
Wij dit weekend druk, zaterdag is mijn vader jarig, en zoonlief moet voetballen, al vroeg en uit in Bussum. Is nog een eind uit de buurt ook. Verder komt mijn pleegzoon. Zondag worden we ook weer bij pa en ma verwacht, omdat dan de familie uit zeeland komt.
Mijn dag was lang, maar boeiend. Ik vind die trainingen altijd zeer interessant, daarom volg ik ze natuurlijk ook.
Wij dit weekend druk, zaterdag is mijn vader jarig, en zoonlief moet voetballen, al vroeg en uit in Bussum. Is nog een eind uit de buurt ook. Verder komt mijn pleegzoon. Zondag worden we ook weer bij pa en ma verwacht, omdat dan de familie uit zeeland komt.
vrijdag 2 november 2012 om 22:30
Laatste werkdag van deze week zit er ook weer op. Vanmorgen een afspraak in een hotel gehad met een moeder. Die mensen liggen in scheiding en die man weigert de woning te verlaten, ook na gerechtelijk bevel. Eigenlijk had ik met haar thuis afgesproken, maar omdat hij late dienst had en ze absoluut niet samen in huis kunnen/willen zijn, hebben wij maar elders afgesproken. Heftig gesprek ook hoor. Het ene jongetje woont bij zijn vader, maar is zo veel alleen thuis, soms tot 23:00 uur 's avonds. Dat kan gewoon niet, kind is 12. Dit ook gemeld bij gezinsvoogd. Zij gaat intern overleggen, en misschien een melding bij raad van kinderbescherming doen. Jongetje wil ook niet bij zijn moeder eten of slapen... tsssss alsof een 12 jarige hier uberhoubt iets over te zeggen heeft.
Met mijn NP "project"ook nog contact gehad vandaag. En zowaar hij komt zijn afspraken na en gaat dinsdag beginnen met een stage. Hoera! Maandag heb ik nog even een gesprek met hem. Volgende week trouwens ook een afspraak met het bovenstaande jochie, kijken wat hij nu zelf vindt van deze situatie.
Mijn knulletje thuis ging best lekker deze week, thuis in ieder geval en vanuit school ook niks gehoord, dus zal wel goed zijn dan. Hij is vanavond zowaar begonnen met zijn werkstuk. Zondagochtend moeten beide boys nog aan huiswerk, want daar komt morgen niks van. EErst voetballen, dan komt C om half 3 naar mij en dan gaan we naar mijn pa's verjaardag.
Vanmiddag wezen sporten. Interval training op de crosstrainer en loopband gedaan, dus veel condititie training. Mijn god, ik was gesloopt. Wat bedenken die knullen toch allemaal.... haha maar ja ik wilde natuurlijk aan mijn conditie werken.
Met mijn NP "project"ook nog contact gehad vandaag. En zowaar hij komt zijn afspraken na en gaat dinsdag beginnen met een stage. Hoera! Maandag heb ik nog even een gesprek met hem. Volgende week trouwens ook een afspraak met het bovenstaande jochie, kijken wat hij nu zelf vindt van deze situatie.
Mijn knulletje thuis ging best lekker deze week, thuis in ieder geval en vanuit school ook niks gehoord, dus zal wel goed zijn dan. Hij is vanavond zowaar begonnen met zijn werkstuk. Zondagochtend moeten beide boys nog aan huiswerk, want daar komt morgen niks van. EErst voetballen, dan komt C om half 3 naar mij en dan gaan we naar mijn pa's verjaardag.
Vanmiddag wezen sporten. Interval training op de crosstrainer en loopband gedaan, dus veel condititie training. Mijn god, ik was gesloopt. Wat bedenken die knullen toch allemaal.... haha maar ja ik wilde natuurlijk aan mijn conditie werken.
vrijdag 2 november 2012 om 23:56
Ja heerlijk he, weekend!! Niets gepland dus hier, heerlijk.
Jij hebt een gezellig weekend voor de boeg Dolphine, hoe oud wordt je vader? Bah, wat een toestand zeg, met die man die de woning niet wil verlaten. En dat arme kind zeg, zo veel alleen thuis. Belachelijk. Het was hier weer bal in de wijk, in zijstraat bij ons stond een politieauto en de politiehelicopter cirkelde boven de wijk, bleek later dat ze op zoek waren naar een verwarde man, die ze gelukkig hebben gevonden. Toen ik terug kwam van boodschappen doen, in een flat voor bij mij in de straat, ook politie, met schilden, helmen, kogelwerende vesten, later ook ambulance en ze hebben iemand in de ambu meegenomen en iemand in de boeien geslagen, maar wat er nu precies is gebeurd..geen idee. Naar hoor. Wij hadden vanmorgen ook nog een bedreiging op het werk. Een klant die het niet eens was met een beslissing van ons, had gedreigd naar kantoor te komen en een bloedbad aan te richten. Dus politie was gewaarschuwd, beveiliging (die we sowieso al hebbben) op scherp..Gelukkig was ie later afgekoeld en hij zou voorlopig niet naar kantoor komen en de uitleg afwachten. PFFFFF!! Tja, zo'n radeloos type zal maar ergens op de parkeerplaats blijven hangen ofzo en dan helemaal flippen, moet je toch niet aan denken. Aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom ze, toen ze eenmaal wisten dat hij die bedreigingen had geuit, hem niet gelijk hebben opgepakt. Ik weet nog dat iemand op Twitter bedreigingen had geuit (ander kantoor), die hebben ze toen gelijk opgehaald, we weten tenslotte alles van die mensen. Maar dit liep gelukkig met een sisser af. Ik ben ook heel benieuwd hoe alle plannen er uiteindelijk uit zullen gaan zien, hoop dat er snel meer duidelijkheid komt. Voor mij is het natuurlijk een voordeel dat mijn lening in april klaar is en dat gaat mij echt schelen elke maand. En natuurlijk in januari mijn jubileum met bijbehorende gratificatie, hoera!! 1 ding wat ik zéker ga kopen is een nieuwe koelkast. Die van mij loopt echt op zijn laatste beentjes, heb ik ook al iets van 20 jaar..Veel ijsvorming en hij maakt een herrie, moet gewoon heel hard werken om te koelen volgens mij.
Zo'n zilverkleurige wil ik graag, met natuurlijk voldoende vriesruimte..nog even geduld!!
zaterdag 3 november 2012 om 23:17
Jammer he, dat we nog maar met z'n tweetjes over zijn. Of zijn we echt zo saai dat de anderen allemaal afhaken?
Ik weet het niet hoor scarlet, ik houd me hart vast met de nieuwe kabinetsplannen. De middeninkomens schijnen er hard op achteruit te gaan. Ik ben er niet gerust op in ieder geval.
Mijn knul heeft een zeer goede wedstrijd gespeeld vandaag. Ben trots op hem. 3 doelpunten gemaakt. Dit was de laatste competitie wedstrijd van deze periode en ze zijn keurig 4e in de poul geworden. Volgende week een bekerwedstrijd en daarna begint de nieuwe periode in een nieuwe poul met allemaal teams die ook als 4e geeindigd zijn. Dat maakt het natuurlijk wel erg spannend. Ze blijven trouwens wel gewoon hoofdklasse voetballen.
We waren om half 11 terug van de verjaardag Hij is 67 geworden scarlet. Boys waren gesloopt, hele witte bekkies, dus die zijn meteen naar bed gegaan,
C is vanmiddag mee gegeaan en die is rond een uur of half 7 naar familie gegaan om snert te eten (= traditie daar). Gezien de whats apps, zit hij daar nog steeds.
Ik lig lekker languit op de bank voetbal te kijken (wat was ajax slecht zeg).
Ik weet het niet hoor scarlet, ik houd me hart vast met de nieuwe kabinetsplannen. De middeninkomens schijnen er hard op achteruit te gaan. Ik ben er niet gerust op in ieder geval.
Mijn knul heeft een zeer goede wedstrijd gespeeld vandaag. Ben trots op hem. 3 doelpunten gemaakt. Dit was de laatste competitie wedstrijd van deze periode en ze zijn keurig 4e in de poul geworden. Volgende week een bekerwedstrijd en daarna begint de nieuwe periode in een nieuwe poul met allemaal teams die ook als 4e geeindigd zijn. Dat maakt het natuurlijk wel erg spannend. Ze blijven trouwens wel gewoon hoofdklasse voetballen.
We waren om half 11 terug van de verjaardag Hij is 67 geworden scarlet. Boys waren gesloopt, hele witte bekkies, dus die zijn meteen naar bed gegaan,
C is vanmiddag mee gegeaan en die is rond een uur of half 7 naar familie gegaan om snert te eten (= traditie daar). Gezien de whats apps, zit hij daar nog steeds.
Ik lig lekker languit op de bank voetbal te kijken (wat was ajax slecht zeg).
zondag 4 november 2012 om 11:37
Ja jammer, maar je kunt mensen niet dwingen he..Saai??? Wij???
hahaha, nee toch...Alhoewel ik mezelf soms best saai vind hoor, maar onze 'stukjes" vind ik zeker niet saai!
Wat een topwedstrijd was dat van je knul zeg, geweldig! En wat is dat een goed systeem eigenlijk, dat ze nu in een nieuwe poule komen met meer "gelijken" waardoor het ook eerlijker is allemaal en evenveel kansen. Gefeliciteerd nog trouwens met je vader!!
Was dit de eerste x dat C. heeft kennis gemaakt met je familie?
Ajax was niet best he..jammer. Vandaag weer familiedag toch voor jullie? Het weer is hier nog geod, maar ik geloof dat het vannmiddag weer slecht gaat worden.
Ik hoop dat ik net te weinig verdien om last te hebben van de plannen Dolphine..(zou het eindelijk eens gunstig zijn om net te weinig te verdienen..) Ik heb natuurlijk het "geluk" dat ik toch geen recht meer heb op kinderbijslag en geen gebruik meer hoef te maken van kinderopvang, want van die plannen word je inderdaad helemaal niet vrolijk en daar heb jij natuurlijk nog wel volop mee te maken. Ik heb gisteren zo'n tool ingevuld op de site van zorgkiezen.nl (of zoiets), had in Radar gezien dat dat een betere tool zou zijn dan die van RTL en met wat er nu bekend is over de plannen, zou ik straks wel minder kwijt zijn aan premie voor ziektekosten. Zou voor de basis zo'n 30 euro per maand schelen, da's toch niet niks. Maar ik pin me nergens op vast hoor, het is allemaal nog zo vaag. Maar ja, dat hogere eigen risico is natuurlijk ook al balen. De plannen voor studenten zijn natuurlijk ook niet om blij van te worden, dat je alles moet gaan lenen (of zelf betalen natuurlijk) en dat je helemaal geen studiefinanciering meer krijgt. Ben wel benieuwd hoe alles er concreet uit gaat zien.
Heb je je phone al helemaal uitgevogeld?
zondag 4 november 2012 om 21:17
Vanaf volgend jaar ga ik minder kinderbijslag krijgen (kinderen van 6 tot 12). Ik heb van mijn zorgverzekeraar al berciht gehad dat de basis premie iets omlaag gaat, eigen risico daarintegen gaat erg omhoog. Ik heb natuurlijk een "chronisch ziek" kind wat medicatie gebruikt, dus daar zal ook wel wat in veranderen. Tja kinderopvang. Voor volgend jaar moest ik het aantal vakantie weken opgeven dat ik gebruik maar van de kinderopvang, tot dit jaar waren alle vakanties er standaard bij. In 2014 maar kijken hoe het er voor staat met kinderopvang en of ik het nog nodig heb. Zoonlief wordt dan 12 natuurlijk.
En verder val ik niet in de hoge inkomens maar in de middeninkomens en die moetsen toch ook wel wat inlveren. Dat mensen die 70.000 of meer verdienen ook meer gaan betalen vind ik overigens niet zo verkeerd. Die verdienen toch zat!
Vandaag nog een familiedagje gehad, om half 6 met de boys naar de mac gegeaan en daarna pleegzoon weggebracht. C heef gisteren kennis gemaakt met de familie. Mijn broer kent hij wel, mijn ouders had hij al eens gezien maar verder kende hij mijn famlilie nog niet. Gelukkig is hij niet zo verlegen.
Ik ben al een heel eind met mijn phone ja. Kan whats appen, facebooken, bellen en smsen, foto's en video's maken en ik weer hoe ik er verschillende apps op kan zetten zoals het weer en teletekst. leuk speelgoed he.
En verder val ik niet in de hoge inkomens maar in de middeninkomens en die moetsen toch ook wel wat inlveren. Dat mensen die 70.000 of meer verdienen ook meer gaan betalen vind ik overigens niet zo verkeerd. Die verdienen toch zat!
Vandaag nog een familiedagje gehad, om half 6 met de boys naar de mac gegeaan en daarna pleegzoon weggebracht. C heef gisteren kennis gemaakt met de familie. Mijn broer kent hij wel, mijn ouders had hij al eens gezien maar verder kende hij mijn famlilie nog niet. Gelukkig is hij niet zo verlegen.
Ik ben al een heel eind met mijn phone ja. Kan whats appen, facebooken, bellen en smsen, foto's en video's maken en ik weer hoe ik er verschillende apps op kan zetten zoals het weer en teletekst. leuk speelgoed he.
maandag 5 november 2012 om 17:39
Helaas hier nog steeds geen bericht over de nieuwe premie voor volgend jaar, ik ben wel benieuwd of het ook iets minder zal zijn. Zit er toch ook sterk over te denken om de tandartsverzekering te stoppen, nu mijn knul 18 is..Een beugel hoeft hij toch niet meer en een consult is veel goedkoper dan maandelijks de verzekering. Misschien eens proberen voor een jaartje, je kunt tenslotte zo weer switchen. (omdat ik collectief verzekerd ben via werk is het goedkoper voor hem om bij mij meeverzekerd te blijven, dat kan bij ons).
Toen mijn knul 12 was maakte ik ook geen gebruik meer van vakantieopvang, of in elk geval een stuk minder. Ik geloof dat hij toen halve dagen naar de BSO ging, daarna zelf naar huis zodat het dan niet meer zo lang duurde voor ik thuis was.
Zou fijn zijn als je ook minder gebruik ervan hoefde te maken Dolphine.
C. heeft zijn "vuurdoop" dus gehad, qua familie, haha. Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe hij er uit ziet? Heb je ergens een foto van m staan of kun je die es mailen?
Het begint weer drukker te worden op het werk, door een systeemfout is er 2 weken iets mis gegaan en dat wordt nu in 1x gecompenseerd. Hoeraa..
maandag 5 november 2012 om 19:06
Ja hoor scarlet op mijn facebook staat een foto. Ik heb hem ook als vriend op fb, dus je kan hem zo opzoeken. Heeft dezelde achternaam als ik en voornaam begint met C, dus kan nooit zo moeilijk zijn.
Ik kan dus geen halve dagen bso inkopen, want dan betaal je gewoon de hele dag. Dus dat vind ik ook zonde. Tandarts verzekering opzeggen zou ik nooit doen. Stel nou dat je ineens wat moet renoveren of een kroon moet of een stuk van je kies afbreekt? Kan allemaal he, en dan wordt er erg op kosten gejaagd, Het gaat natuutrlijk niet alleen voor de kosten voor je knul. Ik zie het nu aan mijn vaderm, die toch opeens aan een kunstgebid moest...... Je kan er maar beter tegen verzekerd zijn, want ik geloof dat 1 kroon al 1500 euro kost, laat staan een heel gebid....
Ik vind sowieso niet dat je op je zorgverzekering moet besparen, dan zijn er nog wel andere dingen om op te besparen. Echt veel meer betalen gaat alleen voor de hele hoge inkomens gelden hoor.
Bij ons zijn er vorige week allemaal vaste computers geinstaleerd, hoeven we dus niet meer met de laptop heen en weer. Alleen werkte het vandaag nog niet optimaal, dat is dan weer jammer.
Morgen heeft mijn knul fietskeuring. Ik heb net dus nog even snel refelectoren geplaatst tussen de spaken en achterop, anders zou hij niet goedgekeurd worden.
Ik kan dus geen halve dagen bso inkopen, want dan betaal je gewoon de hele dag. Dus dat vind ik ook zonde. Tandarts verzekering opzeggen zou ik nooit doen. Stel nou dat je ineens wat moet renoveren of een kroon moet of een stuk van je kies afbreekt? Kan allemaal he, en dan wordt er erg op kosten gejaagd, Het gaat natuutrlijk niet alleen voor de kosten voor je knul. Ik zie het nu aan mijn vaderm, die toch opeens aan een kunstgebid moest...... Je kan er maar beter tegen verzekerd zijn, want ik geloof dat 1 kroon al 1500 euro kost, laat staan een heel gebid....
Ik vind sowieso niet dat je op je zorgverzekering moet besparen, dan zijn er nog wel andere dingen om op te besparen. Echt veel meer betalen gaat alleen voor de hele hoge inkomens gelden hoor.
Bij ons zijn er vorige week allemaal vaste computers geinstaleerd, hoeven we dus niet meer met de laptop heen en weer. Alleen werkte het vandaag nog niet optimaal, dat is dan weer jammer.
Morgen heeft mijn knul fietskeuring. Ik heb net dus nog even snel refelectoren geplaatst tussen de spaken en achterop, anders zou hij niet goedgekeurd worden.
maandag 5 november 2012 om 20:13
Heb m even bekeken en wat ik ervan kan zien (beetje licht), ziet er leuk uit! Grappig, zelfde achternaam. Kan handig zijn in de toekomst, hihi. Nee, da's zonde zeg, dat je alleen hele dagen BSO kunt inkopen, daar schiet je dan niets mee op. Pff, het is ook allemaal zo veranderd he...
Bij mijn huidige tandartsverzekeringskrijg ik per kalenderjaar ook maar een bepaald maximum vergoed, terwijl ik wel behoorlijk wat moet betalen. Maar ergens heb je wel gelijk, geplande renovaties zou je kunnen uitstellen tot een nieuw jaar en je dan weer opnieuw verzekeren (moet je wel eerst uitzoeken of de verzekering je zo weer accepteert natuurlijk), maar wanneer je onverwacht iets krijgt heb je natuurlijk wel een probleem, vooral omdat er ook geen reserves zijn om het van te betalen. Blehhhh!! Eigenlijk zijn verzekeringen rotdingen (alhowel het natuurlijk hartstikke goed is dat ze er zijn, don't'' get me wrong!), maar soms heb je gewoon het gevoel al die jaren geld "weg te gooien" omdat je gewoon nooit iets hebt.
Tssss, niet te geloven dat het een aantal jaren geleden nog zo was dat je geen eigen risico hoefde en dan ook nog aan het eind vh jaar, wanneer je geen aanspraak op je ziektekostenverzekering maakte, een leuk bedrag terug kreeg.
(dat eigen risico dus). Wat is er veel veranderd he! Kijk idd alleen maar naar de kinderopvang, wat is dat veel slechter geworden (qua vergoeding). OMG, we worden OUD!!!!
maandag 5 november 2012 om 20:54
Ik heb het trouwens hier nog nooit meegemaakt dat ik halve dagen bso kan inkopen..... helaas. Als je inkoopt is het tot half 7 's avonds. Ook al haal ik hem eerder op. Maar goed, nog een paar jaar, dan hoop ik zonder te kunnen.
Ik lig weer eens in de clinch met schoonzus. Ditmaal over sinterklaas. Ze wilde het niet 2x vieren (1x met ons en 1x met haar familie). Oke, dan alles tenzame bij hun thuis, tot zover ben ik akkoord gegaan. Nu wil ze op die woensdag al om 1 uur beginnen. Mijn knul is om half 1 uit, heeft dan sinterklaas op school gehad en dan meteen door naar houten, gaat m niet worden. Buiten dat heeft hij die dag de laatste van 5 knvb voetbalclinics bij de club, wil ik hem ook niet ontnemen. Dat is van 3 tot kwart over 4. Mijn voorstel om na die tijd te beginnen met sinterklaas is op z'n zachtst gezegd niet positief ontvangen, want dan zijn de kinderen te moe...... pffff alsof ik expres die clinic plan,dat staat gewoon vast en hij wordt verplicht daarbij aanwezig te zijn, is niet voor niks selectie. Mijn moeder is morgen in houten om op te passen, die gaat het nog eens bespreken met hen. Als de clinic verplaatst kan worden, ook goed, maar dat gaan ze voor zoonlief alleen natuurlijk niet verplaatsen, dan moeten er meer zijn.
Ik lig weer eens in de clinch met schoonzus. Ditmaal over sinterklaas. Ze wilde het niet 2x vieren (1x met ons en 1x met haar familie). Oke, dan alles tenzame bij hun thuis, tot zover ben ik akkoord gegaan. Nu wil ze op die woensdag al om 1 uur beginnen. Mijn knul is om half 1 uit, heeft dan sinterklaas op school gehad en dan meteen door naar houten, gaat m niet worden. Buiten dat heeft hij die dag de laatste van 5 knvb voetbalclinics bij de club, wil ik hem ook niet ontnemen. Dat is van 3 tot kwart over 4. Mijn voorstel om na die tijd te beginnen met sinterklaas is op z'n zachtst gezegd niet positief ontvangen, want dan zijn de kinderen te moe...... pffff alsof ik expres die clinic plan,dat staat gewoon vast en hij wordt verplicht daarbij aanwezig te zijn, is niet voor niks selectie. Mijn moeder is morgen in houten om op te passen, die gaat het nog eens bespreken met hen. Als de clinic verplaatst kan worden, ook goed, maar dat gaan ze voor zoonlief alleen natuurlijk niet verplaatsen, dan moeten er meer zijn.
dinsdag 6 november 2012 om 19:42
Wat een drama met je schoonzus Dolphine..Ziet ze zelf niet in hoe onredelijk ze eigenlijk is? Hoe oud zijn haar kinderen ook weer? Is toch niets op tegen om na die clinic Sinterklaas te gaan vieren met zijn allen? (is toch ook veel leuker, lijkt mij, als het al tegen de avond loopt). Wat vind je broer daar eigenlijk van. of "durft" hij niet tegen haar in te gaan? Wat een gedoe weer zeg, je zou er al helemaal geen zin meer in hebben.
Hoe is het met de fietskeuring gegaan? Alles in orde?
6 november alweer...pff, nog even en het is weer Kerstmis zeg! (eerst nog Sinterklaas natuurlijk). Ben benieuwd wat voor winter we dit jaar gaan krijgen..ik hoop dat het weer schaatsweer wordt!
dinsdag 6 november 2012 om 23:11
Fietskeuring was oke. Mijn inspanningen waren niet voor niks. Inderdaad gedoe met sinterklaas, want ze vinden het te laat. tssss alsof dat zo erg is dat het wat later wordt. (Kinderen zijn 5 en 9) Het wordt heus geen nachtwerk. En buiten dat ligt dit buiten mijn mogelijkheden dus het is passen of meten. Stellen ze voor om het op een andere dag te doen ipv later..... Ik snap werkelijk het probleem niet maar op deze manier heb ik er al helemaal geen zin meer in. Het is dat zoonlief het zo leuk vind, maar voor mij is het eigenlijk wel klaar met dat gezeik.
Vandaag laatste ouderavond gehad, ben dus net thuis,. Weer een lange dag hoor, pfff... ben ook eigenlijk wel gesloopt.
Moest om 5 uur richting bso om zoonlief op te halen (vanwege die clinics op woensdag voorlopig op dinsdag geen training). Ik heb hem naar houten gebracht waar mijn moeder was. Die is later met hem naar huis gegaan en toen ik net thuis kwam lag hij lekker op bed.
Schaatsweer scarlet? Ga je ook schaatsen dan? Van mij hoeft het eerlijk gezegd niet. Zoonlief is uit zijn schaatsen van vorig jaar gegroeid en moet dus anderen en eigenlijk heb ik daar helemaal geen geld voor.
Vandaag laatste ouderavond gehad, ben dus net thuis,. Weer een lange dag hoor, pfff... ben ook eigenlijk wel gesloopt.
Moest om 5 uur richting bso om zoonlief op te halen (vanwege die clinics op woensdag voorlopig op dinsdag geen training). Ik heb hem naar houten gebracht waar mijn moeder was. Die is later met hem naar huis gegaan en toen ik net thuis kwam lag hij lekker op bed.
Schaatsweer scarlet? Ga je ook schaatsen dan? Van mij hoeft het eerlijk gezegd niet. Zoonlief is uit zijn schaatsen van vorig jaar gegroeid en moet dus anderen en eigenlijk heb ik daar helemaal geen geld voor.
woensdag 7 november 2012 om 14:11
Ja, ik ga dan ook schaatsen, houd er van! Afgelopen winter ook nog op de schaatsen gestaan, heerlijk hoor. Was wel weer even wennen, na een aantal jaren niet, maar gelukkig ging het vrij snel al weer goed. Mijn knul heeft sinds vorig jaar ook een paar goede (ijshockey) schaatsen, dus we kunnen nog samen gaan ook. Hij moet zeker nog wat routine gaan opbouwen, heeft nog bijna niet geschaatst in zijn leven, dus dat werd tijd, haha. Gelukkig vindt hij het ook leuk. Alleen houden we beiden niet van drukke ijsbanen, maar het liefst een beetje rustige plekken, zoals plassen en vijvers, vandaar dat het altijd even duurt voor we gaan schaatsen, want dan moet het wel flink gevroren hebben natuurlijk. Ja, kan me er al weer op verheugen! Komend weekend begint het schaatsseizoen ook weer, met de NK afstanden, Ook weer leuk, lekker schaatsen kijken op tv in een lui weekend. Misschien kun je voor je knul via marktplaats nog aan een paar goed(kope)e 2e hands schaatsen komen?
Wat had jij weer een dag achter de rug Dolphine, pfoe..vandaag een beetje bij kunnen komen?
Jemig zeg, hun kids ook al 5 en 9 en dan vinden ze het toch te laat worden voor Sinterklaas?? Raar...En een andere dag..pff, het kán natuurlijk wel, maar juist voor die kids die nog echt geloven is het toch het leukst op 5 december zelf? Wat een gedoe zeg. Vandaag trouwens ook weer voetbalclinic?
Morgen beoordelingsgesprek, ben weer benieuwd hoe het zal gaan...(vooral hoe het gesprek met hem zal gaan, bedoel ik dan)
woensdag 7 november 2012 om 15:46
Vandaag de 1e voetbalclinic ja. Ik heb zoonlief en zijn vriendje die bij ons was er om 3 uur heen gebracht en ga ze om kwart over 4 weer halen.
Ik ben vanmorgen wezen sporten en verder komt er helemaal niks uit mijn handen vandaag. Moet eigenlijk stofzuigen enzo, maar kan mezelf er niet toe zetten.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken op marktplaats ja, ook voor een werphengel want die wil hij graag voor sinterklaas. Moeders is er dus maar druk mee.
Ik ben vanmorgen wezen sporten en verder komt er helemaal niks uit mijn handen vandaag. Moet eigenlijk stofzuigen enzo, maar kan mezelf er niet toe zetten.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken op marktplaats ja, ook voor een werphengel want die wil hij graag voor sinterklaas. Moeders is er dus maar druk mee.
donderdag 8 november 2012 om 20:03
En hoe is de clinic bevallen Dolphine?
Heb je jezelf nog ergens toe kunnen zetten gisteren of heb je het er gewoon lekker bij gelaten?
Het gesprek is goed verlopen, prima eigenlijk. Het komt er op neer dat ie erg blij met me is, haha, da's natuurlijk altijd fijn om te horen. Krijg een uitstekende beoordeling en houd in elk geval nog weer een jaar mijn uitloopperiodiek. (na 5 jaar mag je m houden, gaat mijn 3e jaar worden) Ook erg fijn natuurlijk!
Ook geen mixed feelings na het gesprek, het was helder en duidelijk, denk dat we toch allebei naar elkaar toe gegroeid zijn op een bepaalde manier. Hij begrijpt mij beter en vice versa.
En nu nog 1 dagje en dan heerlijk weekend!
donderdag 8 november 2012 om 20:20
Fijn scarlet een goede beoordeling en een goed gesprek. Altijd lekker als je gewaardeerd wordt! En die extra centen zijn ook altijd mooi meegenomen natuurlijk haha. Zoonlief vond de clinic helemaal geweldig hij kwam heel enthousiast thuis. Zijn vriendje daarintegen (speelt in E2) vond niet alles leuk. Nou ja kan gebeuren.
Vandaag weer heftig dagje. Teamvergadering gehad terwijl teamleidster zich op het laatste moment heeft ziekgemeld.... Overblijven bij zoonlief (misschien vanaf volgend schooljaar continu rooster, hoera). Daarna 2 huisbezoeken, waarbij de laatste weer danig uit de hand is gelopen. Ik had een soort van bemiddelingsgesprek tussen moeder en dochter (dochter zit al weken bij haar vader). Maar het meiske hoorde niet wat ze wilde horen en is weer met een kwaaie kop de deur uit gewandeld. morgen maar weer contact zoeken met bureau jeugdzorg, maar wat een drama voor deze moeder zeg. Ik heb echt met haar te doen.
En ik kan ook niks meer, want meiske is te eigenwijs om mee te werken, erg lastig.
Ik mag morgen ook nog even aan de slag met dat ventje waarvan ouders in scheiding liggen. Kind schijnt soms tot 23:00 uur 's avonds alleen thuis te zijn en vader is niet bereikbaar, ook weer erg zorgelijk. (hij wil bij vader blijven niet bij moeder)
Of te wel, mijn werk is en blijft heavy op het moment.
Vandaag weer heftig dagje. Teamvergadering gehad terwijl teamleidster zich op het laatste moment heeft ziekgemeld.... Overblijven bij zoonlief (misschien vanaf volgend schooljaar continu rooster, hoera). Daarna 2 huisbezoeken, waarbij de laatste weer danig uit de hand is gelopen. Ik had een soort van bemiddelingsgesprek tussen moeder en dochter (dochter zit al weken bij haar vader). Maar het meiske hoorde niet wat ze wilde horen en is weer met een kwaaie kop de deur uit gewandeld. morgen maar weer contact zoeken met bureau jeugdzorg, maar wat een drama voor deze moeder zeg. Ik heb echt met haar te doen.
En ik kan ook niks meer, want meiske is te eigenwijs om mee te werken, erg lastig.
Ik mag morgen ook nog even aan de slag met dat ventje waarvan ouders in scheiding liggen. Kind schijnt soms tot 23:00 uur 's avonds alleen thuis te zijn en vader is niet bereikbaar, ook weer erg zorgelijk. (hij wil bij vader blijven niet bij moeder)
Of te wel, mijn werk is en blijft heavy op het moment.
vrijdag 9 november 2012 om 20:13
WEEKEND!! Heerlijk!
Heb jij nog plannen Dolphine? Fijn dat je knul zo genoten heeft van de clinic, hoeveel zijn er in totaal?
Hoe is het vandaag gegaan met dat knulletje? Jeetje zeg, zo lang alleen thuis..Hoe vindt hij dat zelf? Ik weet dat mijn knul dat op die leeftijd nog helemaal niet durfde (maar natuurlijk ook geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om zoiets te doen)
Wat een gedoe weer om de zorgkosten he..Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe het er uiteindelijk allemaal uit gaat zien.
Lekker nog een stukje schaatsen gekeken. Die Sven, wat een topper is het toch..Gewoon genieten als je die vent ziet schaatsen. Echt leuk dat het seizoen weer begonnen is.
Eigenlijk zouden mijn vriendin en ik morgen gaan dansen, maar zij kwam er afgelopen week achter dat ze helemaal niet kan. Niet zo slim dus. Nou ja, zoals ik eerder al zei, qua financien komt het me goed uit dat het niet door gaat, maar het was natuurlijk wel weer even gezellig geweest. Alhoewel het de vorige x toen Gerard Ekdom er ook was zo beredruk was dat je amper bewegen kon.
Vanavond in elk geval lekker lui voor de buis en morgen hopelijk uitslapen..