Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
zaterdag 29 februari 2020 om 17:35
Pauwenveer, ik doelde ook niet op hoe lang het uit is, maar op wat je hier en op andere topics schrijft. Je hoofd is nog niet vrij (genoeg), lijkt het.
Exclusieve heb ik letterlijk als constatering genoemd. Hij heeft het niet expliciet beaamd, maar ik acht de kans dat hij het niet is minimaal. Ik zou het in dit stadium nog niet eens overkomelijk vinden,maar volgens mij is de conclusie - ondanks de door mij veroorzaakte ruis - dat het een prille verkering is.
Exclusieve heb ik letterlijk als constatering genoemd. Hij heeft het niet expliciet beaamd, maar ik acht de kans dat hij het niet is minimaal. Ik zou het in dit stadium nog niet eens overkomelijk vinden,maar volgens mij is de conclusie - ondanks de door mij veroorzaakte ruis - dat het een prille verkering is.
zaterdag 29 februari 2020 om 17:42
Nou, gefeliciteerd met je prille verkering dan! Heerlijk voor je!
Met dat andere denk ik ook dat je gelijk hebt hoor, nog niet vrij/los genoeg. Ook al wil ik niet weer samenkomen.
Ach, komt tijd, komt raad. Ben momenteel vrij druk met andere zaken, is goed zo voor nu.
Met dat andere denk ik ook dat je gelijk hebt hoor, nog niet vrij/los genoeg. Ook al wil ik niet weer samenkomen.
Ach, komt tijd, komt raad. Ben momenteel vrij druk met andere zaken, is goed zo voor nu.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
zaterdag 29 februari 2020 om 19:10
Ik ben nu al langere tijd single na ee relatie van 11 jaar. Ik merk dat ik dat best prima vind. Ik heb lieve vrienden om me heen en een zusje waar ik veel mee deel. Toch zijn er momenten waarop ik me alleen voel. En verdrietig ben. Zoals vanavond. Misschien ook wel wat erger omdat ik ongesteld moet worden...Ben er even veel mee bezig dat veel mensen om me heen wel in relaties zitten. Vind t heerlijk voor hen als t goed gaat. Maar voel ook steekje van pijn. Het zou al heel leuk zijn om weer eens op date te gaan. Maar tinder heeft nog niet raak geschoten helaas...
zaterdag 29 februari 2020 om 19:23
Pascha, soms is het ook stom. En soms ben je alleen terwijl je dat niet wil zijn. En dat moet je dan ook zelf weer doormaken en jezelf weer opvrolijken. Het is niet anders. Je kunt je suf tinderen, maar je kunt het niet afdwingen...
Beetje lief zijn vanavond voor jezelf. Lekker slapen, morgen lijkt alles vast weer wat zonniger!
Beetje lief zijn vanavond voor jezelf. Lekker slapen, morgen lijkt alles vast weer wat zonniger!
zaterdag 29 februari 2020 om 19:44
Pascha hier een mede verdrietige single! Heb vanavond ook een verdrietig gevoel en het verlangen naar een man die blijft.
Vanmiddag op date geweest, heb na 45min aangeven geen klik te voelen. Daarna hebben we nog een uur over daten gepraat. Had voornamelijk hij erg veel behoefte aan. Heeft me wat leeggezogen en moedeloos gemaakt.
Ik snap je gevoel! Het mag er zijn en elke single heeft daar in meer of mindere mate een keer last van.
In een relatie zijn het weer andere dingen waar je tegenaan loopt. Dus beide kanten op, het is nooit alleen maar leuk en dat hoeft ook niet.
Vanmiddag op date geweest, heb na 45min aangeven geen klik te voelen. Daarna hebben we nog een uur over daten gepraat. Had voornamelijk hij erg veel behoefte aan. Heeft me wat leeggezogen en moedeloos gemaakt.
Ik snap je gevoel! Het mag er zijn en elke single heeft daar in meer of mindere mate een keer last van.
In een relatie zijn het weer andere dingen waar je tegenaan loopt. Dus beide kanten op, het is nooit alleen maar leuk en dat hoeft ook niet.
zaterdag 29 februari 2020 om 19:50
Dat lijkt me ook niet fijn zo'n gesprek...nu maar even opnieuw opladen dus. Ben jij al vaker op date geweest?
Dat lijkt me ook niet fijn zo'n gesprek...nu maar even opnieuw opladen dus. Ben jij al vaker op date geweest?
zaterdag 29 februari 2020 om 23:00
Goed dat het nu netjes afgesloten is! Nu even een date pauze of om je heen aan het kijken?
Hij zoekt het contact nu regelmatig met mij, maar hou het beetje op afstand. Merk dat hij het contact soms een bepaalde flirterige/uitdagende kant wil opsturen, wat mij een verkeerde indruk geeft. Als hij mij wil zien zal hij toch wat meer zijn best moeten doen en een date plannen, anders stop ik het zelf.
Een oud ‘contact’ (nooit mee afgesproken) via app Bumble had mij weer benaderd en vraagt om af te spreken. Voelt allemaal wat snel nu het ene nog niet afgesloten is, andere kant ook weer niks te verliezen.. Moet er nog even over nadenken
zaterdag 29 februari 2020 om 23:04
@Coolpack, klinkt allemaal heel veelbelovend en fijn dat er al exclusiviteit is! Scheelt ook dat jullie beide niet op apps zitten, wat minder onzekerheid dat iemand nog ‘doorswipet’.
@Qiyara, hè wat balen dat het tegenviel
Wel goed dat je de stap weer hebt gezet na jouw laatste date, maar kan me voorstellen dat dit niet echt helpt. Ken het gevoel, ineens zo leeg erna en alle verhalen van iemand verwerken zonder dat je er eigenlijk iets aan hebt..
@Julus, hoe is het met jou? Al eventjes niet meer gezien hier (wat niet erg is uiteraard)
@Qiyara, hè wat balen dat het tegenviel
@Julus, hoe is het met jou? Al eventjes niet meer gezien hier (wat niet erg is uiteraard)
zondag 1 maart 2020 om 00:12
[quote=pascha11 post_id=31038046 time=1583002204 user_id=354737]
Volgende keer halverwege ontsnappen uit het toiletraampje.
Volgende keer halverwege ontsnappen uit het toiletraampje.
zondag 1 maart 2020 om 01:13
Jammer dat de klink er niet voor je was. Vind het wel knap dat je het dan nog een uur kan volhouden, het zou voor mij na die 45 minuten dan ook wel klaar zijn. Nog andere leuke dates in het vooruitzicht of laat je het voor nu even zo?Qiyara schreef: ↑29-02-2020 19:44Pascha hier een mede verdrietige single! Heb vanavond ook een verdrietig gevoel en het verlangen naar een man die blijft.
zondag 1 maart 2020 om 01:20
Wel een beetje om me heen aan het kijken, maar vind een pauze ook prima. Kwam wel op happn een oud klasgenoot van jaren terug tegen waar ik nu leuk mee praat, maar ik heb het idee dat hij meer opzoek is naar seks dus dat moet ik eerst even uitvogelen.Vivi3338 schreef: ↑29-02-2020 23:00Goed dat het nu netjes afgesloten is! Nu even een date pauze of om je heen aan het kijken?
Hij zoekt het contact nu regelmatig met mij, maar hou het beetje op afstand. Merk dat hij het contact soms een bepaalde flirterige/uitdagende kant wil opsturen, wat mij een verkeerde indruk geeft. Als hij mij wil zien zal hij toch wat meer zijn best moeten doen en een date plannen, anders stop ik het zelf.
Een oud ‘contact’ (nooit mee afgesproken) via app Bumble had mij weer benaderd en vraagt om af te spreken. Voelt allemaal wat snel nu het ene nog niet afgesloten is, andere kant ook weer niks te verliezen.. Moet er nog even over nadenken![]()
Hmm, lijkt alsof hij het nog wel warm wil houden maar dan weer niet echt moeite wil doen. Het klinkt mij eigenlijk alsof hij alleen maar seks wil maar geen gedoe eromheen. Maar inderdaad, hij is nu echt aan zet om moeite doen en anders maar niet.
Ik zou zeggen, als het je leuk lijkt, lekker gaan! Want inderdaad, je hebt niets te verliezen en wie weet heb je een hartstikke leuke date.
zondag 1 maart 2020 om 01:21
Precies dit is het dus helemaal.Vivi3338 schreef: ↑29-02-2020 23:04@Qiyara, hè wat balen dat het tegenvielWel goed dat je de stap weer hebt gezet na jouw laatste date, maar kan me voorstellen dat dit niet echt helpt. Ken het gevoel, ineens zo leeg erna en alle verhalen van iemand verwerken zonder dat je er eigenlijk iets aan hebt..
En Flaffy voor mij normaal gesproken ook, was nu ook de bedoeling. Maar op de 1 of andere manier ging ik daaraan voorbij. We hebben ook maar 1 thee gehad!
En merkte het ook pas echt toen ik weer thuis kwam.
Maar voel me inmiddels weer goed, nog onverwacht naar een vriendin gegaan en even m'n hart gelucht en heerlijk gekletst over leuke dingen en dat gaf weer energie.
Nu lekker slapen. Welterusten!
zondag 1 maart 2020 om 10:51
Gevoel heb ik soms ook inderdaad.. Het typische ‘wel niet de lusten, niet de lasten’. Al was dat in het begin nog niet het geval, maar wellicht dat z’n ware intenties naar boven komenFlaffy schreef: ↑01-03-2020 01:20Wel een beetje om me heen aan het kijken, maar vind een pauze ook prima. Kwam wel op happn een oud klasgenoot van jaren terug tegen waar ik nu leuk mee praat, maar ik heb het idee dat hij meer opzoek is naar seks dus dat moet ik eerst even uitvogelen.
Hmm, lijkt alsof hij het nog wel warm wil houden maar dan weer niet echt moeite wil doen. Het klinkt mij eigenlijk alsof hij alleen maar seks wil maar geen gedoe eromheen. Maar inderdaad, hij is nu echt aan zet om moeite doen en anders maar niet.
Ik zou zeggen, als het je leuk lijkt, lekker gaan! Want inderdaad, je hebt niets te verliezen en wie weet heb je een hartstikke leuke date.
Gisteravond maakte hij een opmerking over mij willen zien, dus ik zei ‘dat moet je mij maar weer op date meenemen’ met een knipoog. Zei hij ‘dat ga ik morgen doen’ en nu net een appje ‘16.00 bij jou?’. Dat is niet wat ik bedoelde.. En hij weet dat ik in een klein plaatsje buiten stad woon waar niks te beleven is op zondag.
Heb geen plannen, maar ga hier niet in mee. Dat wordt namelijk weer thuis hangen wat vorige keer ook maar bij 2 uurtjes bleef. Ben weer aardig geïrriteerd nu, heb de neiging om te zeggen ‘mijn voorkeur gaat uit naar iets leuks plannen, de laatste keer wat maar kort duurde bij jou thuis voelde niet prettig’. Zoiets..
zondag 1 maart 2020 om 10:56
Inderdaad spreek je behoefte uit, dat scheelt een hoop irritatie.
Snap niet dat het een neiging is, je hebt duidelijk die behoefte dus doen.
Oh wacht dat laatste deel zou ik niet doen. Alleen uitspreken dat je wat leuks wilt doen en niet binnenshuis wilt afspreken. Face to face kan je het dan over andere dingen hebben als die behoefte er dan nog is.
Snap niet dat het een neiging is, je hebt duidelijk die behoefte dus doen.
Oh wacht dat laatste deel zou ik niet doen. Alleen uitspreken dat je wat leuks wilt doen en niet binnenshuis wilt afspreken. Face to face kan je het dan over andere dingen hebben als die behoefte er dan nog is.
zondag 1 maart 2020 om 10:59
Vivi als dit niet gaat zoals jij graag zou willen, en het ook niet voelt zoals jij wil, waarom ga je er dan mee door?
Ik ben stil hier, omdat ik totaal niet met daten bezig ben en er ook geen behoefte aan heb. Het leeft niet bij mij, maar misschien komt dat nog? Het is heerlijk rustig in mijn hoofd. Aparte gewaarwording om een totaal gebrek aan behoefte te hebben, nooit meegemaakt. Maar wat mij betreft blijft dit zo. Ik vond daten ( en er mee bezig zijn) erg onrustig.
Coolpack, leuk om te lezen dat jij serieus aan het daten bent!
Ik ben stil hier, omdat ik totaal niet met daten bezig ben en er ook geen behoefte aan heb. Het leeft niet bij mij, maar misschien komt dat nog? Het is heerlijk rustig in mijn hoofd. Aparte gewaarwording om een totaal gebrek aan behoefte te hebben, nooit meegemaakt. Maar wat mij betreft blijft dit zo. Ik vond daten ( en er mee bezig zijn) erg onrustig.
Coolpack, leuk om te lezen dat jij serieus aan het daten bent!
zondag 1 maart 2020 om 11:00
Een voordeel: het is wel hartstikke duidelijk danQiyara schreef: ↑01-03-2020 01:21Precies dit is het dus helemaal.
En Flaffy voor mij normaal gesproken ook, was nu ook de bedoeling. Maar op de 1 of andere manier ging ik daaraan voorbij. We hebben ook maar 1 thee gehad!
En merkte het ook pas echt toen ik weer thuis kwam.
Maar voel me inmiddels weer goed, nog onverwacht naar een vriendin gegaan en even m'n hart gelucht en heerlijk gekletst over leuke dingen en dat gaf weer energie.
Nu lekker slapen. Welterusten!
zondag 1 maart 2020 om 11:05
Julus herkenbaar hoor, ook een jaar niet gedate. Was heeeeerlijk! Echt zo fijn.
Er komt vanzelf weer een keer het verlangen het wel te doen, vind het nu niet meer zo onrustig als voorheen. Maar leuk vind ik daten ook niet
In dat jaar kwam ik ook echt geen mannen tegen en dat vond ik na een tijd wel weer jammer. Dus tja dan begeef je je weer in het date mijnenveld. Zoals een vriendin van mij het noemt.
Er komt vanzelf weer een keer het verlangen het wel te doen, vind het nu niet meer zo onrustig als voorheen. Maar leuk vind ik daten ook niet
In dat jaar kwam ik ook echt geen mannen tegen en dat vond ik na een tijd wel weer jammer. Dus tja dan begeef je je weer in het date mijnenveld. Zoals een vriendin van mij het noemt.
zondag 1 maart 2020 om 11:33
Ik heb nooit gedate. Ja, voor seks.
Maar ik heb nooit afgesproken om te kijken of er een klik is met iemand met als doel een normale relatie. Al mijn exen liep ik per toeval tegen het lijf.
Ik ben ook niet van het daten denk ik... Het lijkt me vermoeiend en ik denk dat het heel veel onrust geeft, wat Julus ook aangeeft. Ik denk ook dat je liefde niet kan afdwingen. Aan de andere kant: tussen al het daten kan wel iemand zitten die speciaal is. Ik ben er dus niet van overtuigd dat daten meer effect heeft dan gewoon je leven leven en zien wat er op je pad komt.
Ik ben ook niet van het daten denk ik... Het lijkt me vermoeiend en ik denk dat het heel veel onrust geeft, wat Julus ook aangeeft. Ik denk ook dat je liefde niet kan afdwingen. Aan de andere kant: tussen al het daten kan wel iemand zitten die speciaal is. Ik ben er dus niet van overtuigd dat daten meer effect heeft dan gewoon je leven leven en zien wat er op je pad komt.
zondag 1 maart 2020 om 12:39
Dat is dan het jammere, je weet nooit of en wanneer je tegen iemand aanloopt. Ik sta daar nu niet voor open, dat geeft ook al rust. Kan alleen maar hopen dat die kriebel wegblijft maar als straks de zon schijnt piep ik vast anders.Qiyara schreef: ↑01-03-2020 11:05Julus herkenbaar hoor, ook een jaar niet gedate. Was heeeeerlijk! Echt zo fijn.
zondag 1 maart 2020 om 12:42
Dat is het mooiste scenario natuurlijk. Maar als dit niet gebeurt in 4, 5, 6 jaar? Jij bent nu 1 jaar single? Wanneer zeg je: en nu is het genoeg geweest en ga ik wel actief daten? Dat zal voor iedereen anders zijn. Ik ga richting de 5 jaar en kom - zoals voorheen wel het geval was- niemand tegen. Voor nu prima.Pauwenveer schreef: ↑01-03-2020 11:33Ik heb nooit gedate. Ja, voor seks.Maar ik heb nooit afgesproken om te kijken of er een klik is met iemand met als doel een normale relatie. Al mijn exen liep ik per toeval tegen het lijf.
zondag 1 maart 2020 om 12:56
Ja, afdwingen was niet het juiste woord. Ik bedoel meer zoeken denk ik.
Julus, ik ben nu inderdaad een jaar single. Voor deze relatie was ik langere periodes alleen. Ik ben ook een periode van 2 1/2 jaar compleet alleen geweest. geen dates, geen seks. Daarna ging dat echt opspelen en heb ik actief gezocht.
Ik zeg ook niet dat ik nooit ga daten, maar ik heb er eigenlijk niet veel vertrouwen in.
Wel wat jij ook zegt: de kans dat ik iemand tegenkom in het wild is nu veel kleiner dan in de tijd dat ik nog veel uitging en dergelijke. Voor mijn gevoel ontkom ik er dus niet aan op een gegeven moment.
Julus, ik ben nu inderdaad een jaar single. Voor deze relatie was ik langere periodes alleen. Ik ben ook een periode van 2 1/2 jaar compleet alleen geweest. geen dates, geen seks. Daarna ging dat echt opspelen en heb ik actief gezocht.
Ik zeg ook niet dat ik nooit ga daten, maar ik heb er eigenlijk niet veel vertrouwen in.
Wel wat jij ook zegt: de kans dat ik iemand tegenkom in het wild is nu veel kleiner dan in de tijd dat ik nog veel uitging en dergelijke. Voor mijn gevoel ontkom ik er dus niet aan op een gegeven moment.