Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
25-02-2020 15:39
Dat betwijfel ik. Heb jaren bij een sportschool gezeten, maar daar is echt nog nooit iets op het romantische vlak uitgekomen.
Ik wil ook momenteel geen lidmaatschap ergens, dan is het alleen nog maar werken, voor de kinderen zorgen en sporten. Ben er gewoon te druk voor om het lidmaatschapsgeld eruit te halen. Mijn fijne instructrice is ook gestopt, vond er daarna niets meer aan.
Snap ik, moet wel leuk blijven allemaal
Wie weet bots ik met wandelen en skeeleren straks wel tegen wat leuks aan! :biggrin:
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Er is behalve dating sites ook een best grote 40+ uitgaans-'scene' afhankelijk van waar je woont. Dat is allemaal heel gezellig kan je zeggen. Weet natuurlijk niet hoe oud je bent verder, maar voor mij is niet zo dat ik me te oud voel voor een feestje. En ik ben 50 nu!
Pauwenveer schreef:
25-02-2020 17:13
Wie weet bots ik met wandelen en skeeleren straks wel tegen wat leuks aan! :biggrin:
Haha nu zie ik je skeelerend heel charmant iemand omver rijden
Antoon69 schreef:
25-02-2020 17:41
Er is behalve dating sites ook een best grote 40+ uitgaans-'scene' afhankelijk van waar je woont. Dat is allemaal heel gezellig kan je zeggen. Weet natuurlijk niet hoe oud je bent verder, maar voor mij is niet zo dat ik me te oud voel voor een feestje. En ik ben 50 nu!
Die zijn er in mijn streek ook. Heb er een hekel aan, vooral wanhopige mannen of dronken, opdringerige mannen op zoek naar seks.
Die party's hebben geen goede reputatie in mijn stad.
Ik ken ze, reclames op fb. Alleen is de dichtstbijzijnde in mijn regio ongeveer 40 minuten rijden (enkele reis). Ik ben ook niet in mijn element op zo’n avond, dus hou het bij wat minder festiviteiten hier in de buurt.

Ik ben ook erg gesteld op mijn bewegingsvrijheid hoor. Geen idee of ik nog wel ‘pas’ in een relatie. Ooit weer samenwonen is ook een heel groot vraagteken...
Pauwenveer schreef:
25-02-2020 18:28

Ik ben ook erg gesteld op mijn bewegingsvrijheid hoor. Geen idee of ik nog wel ‘pas’ in een relatie. Ooit weer samenwonen is ook een heel groot vraagteken...
Oh, ik heb hetzelfde. Met name met samenwonen.

Ik merk ook dat ik mannen minder aantrekkelijk ga vinden als ik met ze samen leef.
Pauwenveer schreef:
25-02-2020 18:28

Bekend gevoel, ik zie mijzelf nu zo snel ook niet meer in een relatie belanden. Bewegingsvrijheid zeker, vooral dit jaar. Aankomende zomer ga ik lekker op de fiets van zuid engeland naar schotland helemaal noord fietsen. Planning is 5-6 week bezig. Dan ook nog varen, ben ik de maanden mei, juni, juli, augustus, september, oktober niet eens in NL of amper thuis. Hoop wel dat ik mijn huis in de komende 2 maand verkocht krijg. Ander huis kopen nou ja dat kan allemaal met de volmacht die mijn vader heeft.
fietsen varen vrouwelijk doen
Hier net zo, ik wil ook niet samenwonen! Ga me dan ergeren aan dingen waar ik helemaal geen zin in heb. Latten dat is echt de beste optie voor me. Blijft het vooral gewoon leuk en gezellig.
Hier nog zo 1! Zo gesteld op mijn eigen plekje.. Mocht ik weer in een relatie komen zou dat prima zijn, maar samenwonen mag van mij uit blijven.
Attraverso schreef:
25-02-2020 17:56
... vooral wanhopige mannen of dronken, opdringerige mannen op zoek naar seks........
Nou wat wil je dan nog meer dan? 😂

Maar serieus kom een keer naar Nederland zou ik zeggen..
Wat opvallend dat iedereen dat gevoel heeft m.b.t. weer samenwonen!Voel ik me al iets minder 'raar'.
Ik ben ook zo gewend aan het alleen zijn en zelf beslissen. Met mijn eerste ex was ik al veel alleen, doordat hij in het buitenland werkte en we elkaar vaak maar twee dagen per week zagen. Mijn volgende vriend trok bij me in, maar na een jaar werd ik gek. De laatste heeft alleen maar een paar maanden bij me gelogeerd, maar nee...
Wellicht als het anders is als ik geen kinderen meer thuis heb natuurlijk. Of als ik een man tref die gewoon naadloos past, al weet ik niet of dat wel haalbaar is! Ben zelf ook niet de makkelijkste, maar we gaan het vast allemaal zien!
Helemaal niks geks aan hoor pauwenveer!
Je raakt na een tijdje gewend aan je eigen plekje en de dingen op jouw manier doen.
Heb met de 1e 7 jaar samen gewoond en met de laatste een jaar. Maar voelde me opgelucht toen ik weer alleen woonde. En beiden waren er niet persé op de momenten dat ik er was. Ik heb denk ik gewoon een heel sterke territoruim drang. En af en toe de behoefte om lekker alleen te kunnen zijn.
Qiyara schreef:
20-02-2020 15:38
Klinkt inderdaad niet zo goed en hij voelt het aan waarschijnlijk. Wat goed is, dan komt het niet ineens uit lucht vallen mocht je besluiten niet met hem verder te willen.
Dat dacht ik inderdaad ook, maar bleek niet helemaal te kloppen, want hij wilde vrijdagavond langs komen (ik kon alleen niet). Ik weet het nu eigenlijk wel zeker, merk nog steeds geen gemis en dat ik hem toch 'te' lief vind. Het vervelende is dat ik door de carnaval (vandaar ook de afwezigheid hier) de afgelopen dagen geen tijd heb gehad om hem te zien dus het hem nog niet kunnen vertellen. Dat moet deze week wel lukken.
Succes ermee Flaffy. Rot situatie. Hopelijk hebben jullie elkaar snel gesproken en super dat je het persoonlijk doet.
Jammer dat hij het toch niet is Flaffy. Maar netjes dat je het persoonlijk vertelt.
Met date heeel af en toe contact. Ook al een aantal keer zelf contact opgenomen en dat vind ik dan stom van mezelf (maar ja, even lief zijn voor mezelf in deze week, niet te lang mee zitten). Ik denk dat ik vrijdag vraag of we even kunnen bellen. Dan ga ik gewoon zeggen dat ik wel graag nog weer afspreek maar dat ik niet echt weet hoe hij erin staat. Dan heb ik in ieder geval duidelijkheid. Hij heeft ook een aantal keer uit zichzelf contact opgenomen dus ik vind hem niet heel duidelijk.
RedRoseThorn,
Het is toch ok als contact van beide kanten komt? Hij zal het waarschijnlijk ook wel fijn vinden als jij het initiatief neemt.
Still-i-Rise schreef:
26-02-2020 19:54
RedRoseThorn,
Het is toch ok als contact van beide kanten komt? Hij zal het waarschijnlijk ook wel fijn vinden als jij het initiatief neemt.
Ja klopt, heb je gelijk in. Ik ben er ook veel te veel over aan het nadenken. Ik weet ook dat hij nu een intensieve periode heeft dus ik wil ook niet teveel aan hem trekken, en aan de andere kant wil ik wel heel erg graag van hem horen... Misschien moet ik gewoon doen waar ik behoefte aan heb en als dat te veel is dan is het hem niet. (Dit is dus ook echt een van de redenen dat ik de pil doorslik want ik word echt een emotioneel wrak van ongesteld zijn, nu dus)
Vervelend Redrosethorn. Inderdaad gewoon jezelf zijn, jij hebt behoefte om hem te horen. Dat is toch helemaal prima.
Misschien voel je je ook onzeker omdat er een gegronde reden is, dus negeer het niet. Vraag hem gewoon op date, beter dan bellen toch. Dan kan je dan peilen hoe hij er in staat.
RedRoseThorn,
Hormonen kunnen je soms idd parten spelen, maar ik durf erom te wedden dat hij een appje wel kan waarderen als blijk dat je aan hem denkt. Hou het luchtig. En dan kan je hem altijd vrijdag bellen, een echt gesprek voelt toch meestal wat fijner aan
RedRoseThorn schreef:
26-02-2020 19:44
Met date heeel af en toe contact. Ook al een aantal keer zelf contact opgenomen en dat vind ik dan stom van mezelf (maar ja, even lief zijn voor mezelf in deze week, niet te lang mee zitten). Ik denk dat ik vrijdag vraag of we even kunnen bellen. Dan ga ik gewoon zeggen dat ik wel graag nog weer afspreek maar dat ik niet echt weet hoe hij erin staat. Dan heb ik in ieder geval duidelijkheid. Hij heeft ook een aantal keer uit zichzelf contact opgenomen dus ik vind hem niet heel duidelijk.
Herkenbaar! Ook beetje de situatie waar ik nu in zit 😅 Hij zoekt zelf contact en vraagt naar dingen, ook van mijn kant maar verder het gevoel dat het niet echt opschiet zo. Zit ook aan te denken om iets te sturen van ‘gaan we elkaar nog zien, of..?’ Dat ik in ieder geval duidelijk wil en anders voor mij niet prettig voelt.

Is best lastig als iets niet te peilen is, maar wat Qiyara zegt is ook waar. Als iets niet goed voelt dan is het wel belangrijk om daar gehoor aan te geven. Op deze manier ben ik het nu ook wel beetje zat.. Wellicht dat onze dates het meer als een ‘leuke bijkomstigheid’ zien ipv echt energie in willen steken.
Vivi,
Dus hij zoekt wel contact om te vragen hoe t is maar niet om een date voor te stellen? Ik zou dan mn energie lekker bij mezelf houden inderdaad, dit afwachtende kost je namelijk nodeloos veel energie (ongemerkt).
Jep, ik heb me hard lopen aanstellen, hij was net pas thuis na een lange dag stage net als gisteren 😅 dus vandaar het weinige contact.
Still-i-Rise schreef:
26-02-2020 21:34
Vivi,
Dus hij zoekt wel contact om te vragen hoe t is maar niet om een date voor te stellen? Ik zou dan mn energie lekker bij mezelf houden inderdaad, dit afwachtende kost je namelijk nodeloos veel energie (ongemerkt).
Ja precies.. Knoopt een gesprek aan en onthoudt om bijv. te vragen hoe een etentje was de volgende dag. Reageert ook snel en enthousiast als ik contact zoek, maar komt niet echt actie 😬 Dit is nu al meer dan week aan de gang, en kost inderdaad wat energie ongemerkt. Vaak voel ik mij dan ook onzeker, maar op dit moment voel me wel sterk verder gelukkig. Kijk soms beetje om me heen, al wil ik ook niet zomaar met iemand anders afspreken. Eerst dit even uitzoeken of afronden.

Jij ook wat meer rust en al duidelijkheid met jouw date? Lief dat hij het zo goed met je kind kon vinden toen 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven