Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
26-02-2020 21:42
Jep, ik heb me hard lopen aanstellen, hij was net pas thuis na een lange dag stage net als gisteren 😅 dus vandaar het weinige contact.
Kijk, sommige dingen lossen zich vanzelf op haha. Hoe lang zijn jullie ook alweer aan het daten en ga je zelf iets voorstellen dit keer buiten de deur?
Vivi3338 schreef:
26-02-2020 21:51
Ja precies.. Knoopt een gesprek aan en onthoudt om bijv. te vragen hoe een etentje was de volgende dag. Reageert ook snel en enthousiast als ik contact zoek, maar komt niet echt actie 😬 Dit is nu al meer dan week aan de gang, en kost inderdaad wat energie ongemerkt. Vaak voel ik mij dan ook onzeker, maar op dit moment voel me wel sterk verder gelukkig. Kijk soms beetje om me heen, al wil ik ook niet zomaar met iemand anders afspreken. Eerst dit even uitzoeken of afronden.

Jij ook wat meer rust en al duidelijkheid met jouw date? Lief dat hij het zo goed met je kind kon vinden toen 😊
Ja laat de onzekerheid inderdaad niet de overhand nemen, en vul je dagen met leuke dingen en gedachtes. Mocht hij willen afspreken moet hij toch echt wel over de brug komen, ik zou dat niet te lang laten doorsudderen.

Ik heb hem sinds t weekend niet meer gezien vanwege geen tijd. Tijdens onze laatste date begon hij nogmaals over mn kind. Hij is geen echte kinder fan maar dus blijkbaar wel van de mijne :lol: Ik zei; nou volgende x gaan jullie maar samen op date! Haha!
Over mn gevoelens heb ik het dus nog niet gehad, dat wil ik echt face to face doen. Ik voel de laatste dagen trouwens echt een sombere wolk hangen boven mijn hoofd dus ik heb het contact ook even op een lager pitje gezet.
Vivi3338 schreef:
26-02-2020 21:51
Ja precies.. Knoopt een gesprek aan en onthoudt om bijv. te vragen hoe een etentje was de volgende dag. Reageert ook snel en enthousiast als ik contact zoek, maar komt niet echt actie 😬 Dit is nu al meer dan week aan de gang, en kost inderdaad wat energie ongemerkt. Vaak voel ik mij dan ook onzeker, maar op dit moment voel me wel sterk verder gelukkig. Kijk soms beetje om me heen, al wil ik ook niet zomaar met iemand anders afspreken. Eerst dit even uitzoeken of afronden.

Jij ook wat meer rust en al duidelijkheid met jouw date? Lief dat hij het zo goed met je kind kon vinden toen 😊
Waar zit je op te wachten en welke actie moet hij ondernemen? Je kan toch gewoon een afspraak maken als je dat wilt? Hoeft het je ook geen energie te kosten.
Eens met Rolami. Wees jezelf. Zie dat wel vaker dat vrouwen zo afwachtend doen en zich helemaal proberen aan te passen naar de man. Daarmee krijg je niet de man die passend is voor jou.
Herken het wel, heb dat in het verleden ook ontelbare keren gedaan, maar ik heb door het daten zoveel over mijzelf geleerd, zelfreflectie toegepast en dingen in mijzelf opgelost waardoor ik nu die behoefte niet meer voel. Met mijn vorige date was ik volledig mijzelf, de afwijzing kwam daardoor ook niet zo hard binnen omdat het fijn is dat iemand die niet bij me past zich op deze manier uitfiltert. De juiste man blijft hangen, omdat hij mij leuk vindt en ik mijzelf heb laten zien. De afwijzingen die ik daarvoor had, door mijn eigen aanpasdrang kwamen tien keer harder binnen. Omdat ik daarmee eigenlijk mijzelf zo heb afgewezen en opzoek was naar goedkeuring bij de ander. Geef de goedkeuring aan jezelf, je bent meer dan goed genoeg! En verdient alleen maar goed genoeg.
Still-i-Rise schreef:
26-02-2020 22:15
Ja laat de onzekerheid inderdaad niet de overhand nemen, en vul je dagen met leuke dingen en gedachtes. Mocht hij willen afspreken moet hij toch echt wel over de brug komen, ik zou dat niet te lang laten doorsudderen.

Ik heb hem sinds t weekend niet meer gezien vanwege geen tijd. Tijdens onze laatste date begon hij nogmaals over mn kind. Hij is geen echte kinder fan maar dus blijkbaar wel van de mijne :lol: Ik zei; nou volgende x gaan jullie maar samen op date! Haha!
Over mn gevoelens heb ik het dus nog niet gehad, dat wil ik echt face to face doen. Ik voel de laatste dagen trouwens echt een sombere wolk hangen boven mijn hoofd dus ik heb het contact ook even op een lager pitje gezet.
Ja Ik ben gelukkig lekker aan het lezen en leuke tripjes aan het plannen! Hij appte toevallig gisteravond weer, gekletst maar geen voorstel. Wil ook niet afwachten, dus wellicht maar zelf iets zeggen over een koffie buiten de deur. Wil dit zeker niet te lang door laten gaan inderdaad! In ieder geval niet op deze manier.

Kan me voorstellen dat je liever face to face doet, ik vind het ‘wat zijn we nou’ gesprek ook wel rete spannend haha. Maar klinkt alsof jullie elkaar wel goed aanvoelen en het niet erg is als je even terugtrekt. Je wil niet teveel negatieve gevoelens naar hem uiten natuurlijk.
@Rolami en Qiyara, dat is zeker stof tot nadenken! En hele mooie woorden Qiyara, veel herkenning wat betreft dat afwijzingen hard aankomen terwijl ik mij vaak heb moeten aanpassen bij mannen en gevoelens negeerde. Merk dat ik steeds een beetje leer en meer durf, het blijft ook een interessant leerproces. Het laatste wat ik wil is dat er over mij heen wordt gelopen en op eieren moet lopen om het maar in stand te houden. Daar is een goed gesprek voor nodig, wat wel spannend is uiteraard. Al voelt het ergens ook wel krachtig, om grenzen aan het geven en regie te hebben 🙂
Sabbieehhhh schreef:
26-02-2020 18:42
Jammer dat hij het toch niet is Flaffy. Maar netjes dat je het persoonlijk vertelt.
Qiyara schreef:
26-02-2020 18:41
Succes ermee Flaffy. Rot situatie. Hopelijk hebben jullie elkaar snel gesproken en super dat je het persoonlijk doet.
Ik vind het ook erg jammer, maar ik kan het niet afdwingen. Morgen zie ik hem. En inderdaad, ik zie er best tegenop maar vind via de app zo'n rostreek.
Still-i-Rise schreef:
26-02-2020 22:15

Ik vind dit wel heel erg leuk om te lezen dat hij en je kind blijkbaar zo leuk samen zijn. Hoe reageerde hij op je grapje over de date samen?
Flaffy schreef:
27-02-2020 22:49
Ik vind het ook erg jammer, maar ik kan het niet afdwingen. Morgen zie ik hem. En inderdaad, ik zie er best tegenop maar vind via de app zo'n rostreek.
Succes morgen! In ieder geval erg netjes om het zo te doen. Je hebt het een eerlijke kans gegeven, zelfs na zijn ‘slippertje’ met die vriendin. Maar wat je zegt, er moeten wel kriebels/chemie zijn wat je niet kan afdwingen. De lente komt er weer aan gelukkig, hopelijk gaat het wat goeds brengen voor ons allemaal 😊
Als ik een half uur of zo moet reizen om dan gewoon te horen dat het daten wordt afgekapt en de ander dat al dagen wist maar mij liet hangen omdat hij/zij geen tijd had om het face to face te zeggen wegens carnaval zou ik balen eerlijk gezegd.
Ik zie het probleem niet in een appje waarin je laat weten er mee te willen stoppen tijdens de date fase (die al niet soepel verliep want hij had een paar weken geleden nog seks met een ander).
Ik had het dan liever meteen geweten en voor mijn vrijdagavond andere plannen gemaakt.
Maar dat is gewoon mijn mening, geen probleem dat anderen er anders over denken.
Ja, lastig. Misschien telefonisch? Hangt ook echt van de situatie af. Een date deed het een keer telefonisch en toen was ik daar wel een beetje pissig over omdat hij zei nooit te bellen en er altijd de mond vol van had over dat we op fietsafstand woonden. Hij had best even langs kunnen komen. Kwam ook uit de lucht vallen. Mijn laatste date kwam er wel voor langs maar toen was het contact al een paar dagen zodanig veranderd/verminderd dat het geen verrassing was. Ik had in dat geval dan maar liever een telefoontje gehad als het niet mogelijk was snel live langs te komen want ik zat er al een paar dagen over in de rats. Ik heb me voorgenomen dat als dat weer mocht gebeuren ik niet met buikpijn ga afwachten tot de geplande date, maar de ander opbel om het op de man af te vragen. Maar dat ik natuurlijk een drempel omdat je niet zeker weet of het gevoel klopt (al klopte het dus vaak uiteindelijk wel degelijk).

Met mijn date gaat het trouwens nog steeds goed. gisteren ben ik voor het eerst bij hem thuis geweest en dat was fijn. Ik geloof dat we nu prille verkering hebben. Hij is nog steeds erg enthousiast, ik wat terughoudender. Maar hij reageert daar goed op en ach, exclusief zijn we toch al. 😅
Coolpack2 heb het even gemist dat je aan het daten was?
Zag wel laatst staan dat je z'n hand los liet, maar wist niet dat dit op dit moment aan her gebeuren was.

Wat leuk, hoeveel dates al en waar kennen jullie elkaar van?
Flaffy, ik zou ook bellen denk ik. Als iemand er een stuk voor moet reizen en dus best tijd en geld aan kwijt is. Appen zou ik dan weer niet doen, te makkelijk voor zoiets. En dan zeggen dat je het vervelend zou vinden als hij met andere verwachtingen naar je toe komt reizen. Dit hoort ook bij daten, die appel wordt zeker niet minder zuur als je het face to face zegt denk ik.

Ik merk dat ik zelf in tweestrijd sta wat daten betreft. Ik kan er over fantaseren, maar ik zie echt nauwelijks mannen die mijn interesse hebben. Daarnaast ben ik emotioneel nog niet los van mijn ex, en hij niet van mij. We hebben nog een vrij intensief vriendschappelijk contact. (Het is al een jaar uit.) Als het aan hem lag was het meer dan dat, ik hou daar de boot af. Toch is loslaten heel moeilijk, omdat we ook zulke goede vrienden zijn.
Ik hoop dus steeds, heel naïef, dat ik opeens iemand tegenkom die ik wel heel leuk vind. Of hij natuurlijk, dat kan ook. Dat op die manier de afstand gevoelsmatig opgerekt wordt. Actief het daten zoeken voelt dus nog niet ok voor me.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Qiyara schreef:
28-02-2020 08:22
Coolpack2 heb het even gemist dat je aan het daten was?
Zag wel laatst staan dat je z'n hand los liet, maar wist niet dat dit op dit moment aan her gebeuren was.

Wat leuk, hoeveel dates al en waar kennen jullie elkaar van?
Haha, ik had de behoefte om het even bij mezelf te houden, omdat ik geneigd ben te veel te piekeren. Ik weet even niet wat ik wel en niet gezegd heb. Ik ontmoette hem in het wild toen ik met mijn zelfonderzoek wilde beginnen. Heb daarom eerst aangegeven niet te willen daten nog, maar we hebben wel contact gehouden via app en toen voelde ik me uiteindelijk toch genoodzaakt koffie te gaan drinken met hem een aantal weken terug 😄 gisteren was de vierde date. We hadden tot dan toe buitenshuis afgesproken. Vond het fijn om bij hem thuis te zijn 🙂 Hij is heel enthousiast. Ik heb een beetje uitgelegd hoe het bij mij werkt en het lukt me aardig om zijn enthousiasme bij hem te laten in plaats van me verplicht te voelen me hetzelfde te gedragen. Hij reageert daar ook fijn op. We zijn overigens wel exclusief en hij weet ook dat ik juist voorzichtig ben omdat ik er wel potentie in zie.
Klinkt heel goed en erg leuk voor je!
Hoop dat het een succes verhaal wordt :heart:
Cool dat klinkt heel veelbelovend en leuk.
Hopelijk hou je ons toch een beetje op de hoogte want zo'n berichten zijn steeds leuk om te lezen.
Fijn weekend allemaal!
Dank! En zal ik doen 🙂
Pauwenveer, ik denk dat actief zoeken ook nog wat te vroeg is voor je. maar kan men tweestrijd wel voorstellen.
Attraverso schreef:
28-02-2020 07:11
Als ik een half uur of zo moet reizen om dan gewoon te horen dat het daten wordt afgekapt en de ander dat al dagen wist maar mij liet hangen omdat hij/zij geen tijd had om het face to face te zeggen wegens carnaval zou ik balen eerlijk gezegd.
Ik zie het probleem niet in een appje waarin je laat weten er mee te willen stoppen tijdens de date fase (die al niet soepel verliep want hij had een paar weken geleden nog seks met een ander).
Ik had het dan liever meteen geweten en voor mijn vrijdagavond andere plannen gemaakt.
Maar dat is gewoon mijn mening, geen probleem dat anderen er anders over denken.
Dat snap ik ook hoor. Ik ben naar zijn stad gegaan dus hij hoefde niet te reizen. Hij pakte het erg goed op, vond het wel jammer maar begreep het. Hij gaf ook aan vrienden te willen blijven, maar ik moet nog even zien of dat gaat werken.
Vivi3338 schreef:
27-02-2020 22:54
Succes morgen! In ieder geval erg netjes om het zo te doen. Je hebt het een eerlijke kans gegeven, zelfs na zijn ‘slippertje’ met die vriendin. Maar wat je zegt, er moeten wel kriebels/chemie zijn wat je niet kan afdwingen. De lente komt er weer aan gelukkig, hopelijk gaat het wat goeds brengen voor ons allemaal 😊
Dankjewel. Precies, zo voelt het voor mij ook.

Hoe is het bij jou nu?
coolpack2 schreef:
28-02-2020 20:07
Dank! En zal ik doen 🙂
Ja leuk! En ook fijn, na 4 dates al exclusiviteit. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Goed om te horen dat het goed gegaan is Flaffy
Flaffy schreef:
28-02-2020 23:06
Ja leuk! En ook fijn, na 4 dates al exclusiviteit. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ja,we stonden beiden niet op een datingsite, dus dan loopt dat al min of meer vanzelf zo. Ik heb het dan ook eigenlijk gewoon hardop aangenomen, haha.

Fijn dat je gesprek goed verlopen is!
Flaffy fijn dat het goed is afgerond! Nu op naar een nieuw date avontuur.
Ah Flaffy, dat is anders inderdaad. Netjes opgelost dan!

Coolpack, aan de ene kant wat vroeg, aan de andere kant is het al wel een jaar uit hè? Maar ik heb besloten de komende maanden lekker voor mijn fitheid te gebruiken. Paar kilo kwijt, wat meer alleen ondernemen. En dan zien we wel verder.
Al moet ik zeggen dat ik na een jaar het fysieke wel erg mis. De seks, maar ook kroelen en knuffelen.

Coolpack, klinkt heel fijn bij jou! Wat ik me nog wel afvroeg: Dat exclusieve, is dat ook echt benoemd? Mijn ervaring is dat daar best wat ruis zit namelijk en het heel rot is als de verwachtingen daar niet gelijk op gaan.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven