Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Lovestar schreef:
09-01-2020 11:44
Ik ehhhh, kom toch maar uit de lurktoestand om hierop te reageren :) Ik lees mee, want ik vind het leuk om te horen hoe het dateleven van mensen verlopen en of er misschien beginnende relaties ontstaan :heart: Ben een sucker voor de liefde :)

Ik heb eerlijk gezegd een rode vlag hierbij. Elke dag contact, uren aan de telefoon klinkt als verliefd? Er is veel chemie (van zijn kant ook?) en wilt je vaak zien etc etc. Maar hij wilt niets serieus? Voor mij een ander woord voor rond willen neuken om het zo te zeggen. Of hij weet zelf ook niet wat hem gebeurd en wat hij hiermee aan moet. Ik kan mij echt goed voorstellen dat jullie beiden niet gelijk in een relatie willen duiken, maar het rustig aan willen doen. Zou jij en hij dat niet willen? Als het zo sterk en goed voelt, zoals thuiskomen zoals je het noemt. Je kan met elkaar (exclusief?) daten zonder gedoe van elkaars familie leren kennen, vrienden zien als een setje. Dus het vooral leuk met elkaar hebben zonder een etiket.

Bedenk met name wat jij wil. Wil hij dat niet, kan je daar je conclusies uit trekken

Geniet ervan, maar hou je hoofd en (!!!) je hart erbij :D
De chemie was er eerder van zijn kant dan de mijne, nadat we gezoend hadden heeft ie wel 3 dagen verzucht dat het "de perfecte zoen ever" was. Ik vond het ook een goede zoen hoor daar niet van, maar dit waren zijn woorden.
Ik heb hem op de man af gevraagd of ik voor hem een bootycall ben, zo ja dan weet ik dat en hoef ik verder niets te verwachten. Ik ben 35, kan echt wel voor mijzelf zorgen. Zijn antwoord was nee, je bent veel meer dan dat maar op dit moment wil ik geen serieuze relatie want ik ben bezig dingen te verwerken. All good, ik heb zelf ook persoonlijke zaken nu waardoor ik geen relatie wil/kan bieden.

En dan kom ik dus op jouw laatste alinea, de vraag of we het leuk kunnen hebben zonder etiket en of we dan wel/niet exclusief zijn heb ik vd week bij hem neergelegd. Tegelijk ook gezegd dat ik meteen wat afstand neem, voor ons beide is deze week door persoonlijke zaken nogal heftig.
Ik ben benieuwd naar zijn idee over de invulling van ons contact.

Ik wil zeker mn hart niet verliezen in dit gedoe, ik snap ook het idee van alle rode vlaggen die het bij jullie oproept :lol:

Mocht hij aangeven alleen te willen "rondneuken" dan zal ik hem ook zeker wijzen op zijn gedrag, want het is zeer tegenstrijdig met wat hij zegt.
Julus schreef:
09-01-2020 12:12
Ik vrees dat ik het met Lovestar eens ben. En het ontnuchterende wat ik nog wil aanvullen is: hoe intenser je gevoelens, hoe beter de seks. Hij wil geen relatie, dat is al duidelijk. Dus hij voedt het, het voelt intens en voila. Hele goeie seks. Wees gewaarschuwd. Een man die zegt geen relatie te willen zal daarbij blijven. Hij wil lekker rondneuken.
Ik geloof hem ook zeker wel op zijn woord, ik kan me alleen bij hem niet inbeelden dat hij het voedt voor de "show". Hij heeft dingen voor mij gedaan die je niet zomaar doet voor een neukertje. Geholpen informatie in te winnen mbt een gerechtelijke procedure bijv.
In mijn ogen doe je dat niet als er alleen sprake is van te willen neuken.
Het klinkt voor mij door die superlatieven vooral als vlucht of 'hardlopen is doodlopen'. Korte en hevige piek en door,want "er mist iets". Ik zou er - ook zonder 'etiket' - niet te veel op hopen dat dit langer dan een paar weken of maanden gaat duren.
Inderdaad coolpack2. Mee eens. Alleen al dat door zemelen over die kus.
Lijkt me niks deze man.
Alle reacties Link kopieren
Still-i-Rise schreef:
09-01-2020 07:04
Ja we hebben hier al vaker over gesproken, temeer ook omdat hij echt net net uit die relatie komt. Ik heb van de week aan hem gevraagd wat er dan precies mogelijk is binnen zijn kader van "ik wil wel daten maar ben nu niet klaar voor iets nieuws". Want dan kan ik op basis daar van beslissen wat ik doe. Ik dacht dat we zouden kijken hoe dingen zich tussen ons zouden ontwikkelen. Hij kon echter geen antwoord geven op mijn vraag, daar wilde hij over nadenken dus die tijd/mogelijkheid geef ik hem.
Ik ben niet verliefd en stap op zeker niet zomaar in een relatie want ik heb een kind. Maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben, vooral door zijn gemixte signalen. Met de jaarwisseling appte hij me om 00 uur dat hij aan mij dacht en daarna hebben we tot in de vroege uurtjes aan de tel gezeten... verwarrend!
Wel een goede vraag van je. Hopelijk kan hij deze ook met duidelijkheid beantwoorden. En aan bovenstaande reacties is te zien dat je er goed over nadenkt en geen rebound wil zijn.
@coolpack2 en @Qiyara

Ik begrijp jullie standpunt hoor. Als ik het als buitenstaander zou lezen zou ik ook denken hmmmzz..
Gelukkig is het echte leven anders dan zulke statische posts op een forum.
Zoals eerder gezegd, ik ben ook helemaal niet uit op een relatie en zie wel hoe dit loopt. Het is gewoon een fijn gevoel wat we elkaar op dit moment geven.

Je kan het zemelen noemen, maar iemand die aangeeft ergens blij mee te zijn is niets mis mee.
Shiverrr schreef:
09-01-2020 13:54
Wel een goede vraag van je. Hopelijk kan hij deze ook met duidelijkheid beantwoorden. En aan bovenstaande reacties is te zien dat je er goed over nadenkt en geen rebound wil zijn.
Ik krijg het gevoel dat hij dacht dat we een leuke date zouden hebben en niet had verwacht dat het zo zou klikken, juist als je voor jezelf hebt voorgenomen nog liever even single te zijn.
Ik wil zeker geen rebound zijn nee, of een soort van opvulling van een leegte. Ik ben liever alleen dan :thumbsup:

Time will tell! Voorlopig heb ik het contact even op minimaal gezet, en aangegeven dat de bal bij hem ligt.
Still-i-Rise schreef:
09-01-2020 13:56

Je kan het zemelen noemen, maar iemand die aangeeft ergens blij mee te zijn is niets mis mee.
Zeker niet, het komt in alles een beetje over de top over.
En in het echte leven is zeker anders, alleen zie ik je hier vele red flags schrijven.

Goed dat het contact minimaal is en je de bal bij hem legt.
Wie weet wat er dan uit komt.
Je klinkt heel nuchter, Still. De tijd zal leren hoe zich dit ontwikkelt. Voor nu heb je een hele fijne date gehad. En wie weet volgen er nog meer. Het scheelt dat jij geen relatie hoeft.
Still-i-Rise schreef:
09-01-2020 13:03
Ik geloof hem ook zeker wel op zijn woord, ik kan me alleen bij hem niet inbeelden dat hij het voedt voor de "show". Hij heeft dingen voor mij gedaan die je niet zomaar doet voor een neukertje. Geholpen informatie in te winnen mbt een gerechtelijke procedure bijv.
Dat is mooi. Maar dingen voor je doen en toch geen relatie willen kan samengaan. Hij zal je ontzettend leuk vinden, dat staat voorop. Maar kan me ook indenken dat hij zelf nog worstelt met zijn relatiebreuk en tegelijkertijd toch erg blij is met jullie klik. Dat is ook iets om fijn te vinden, juist als je net uit een relatie komt. Even dat fijne gevoel krijgen.
Qiyara schreef:
09-01-2020 14:16
Zeker niet, het komt in alles een beetje over de top over.
in het echte leven is zeker anders, alleen zie ik je hier vele red flags schrijven.

Goed dat het contact minimaal is en je de bal bij hem legt.
Wie weet wat er dan uit komt.
Dat bedoelde ik ook met superlatieven, ja.
Still-i-Rise schreef:
09-01-2020 13:03
Hoelang is hij vrijgezel dan?
Julus schreef:
09-01-2020 14:23
Dat is mooi. Maar dingen voor je doen en toch geen relatie willen kan samengaan. Hij zal je ontzettend leuk vinden, dat staat voorop. Maar kan me ook indenken dat hij zelf nog worstelt met zijn relatiebreuk en tegelijkertijd toch erg blij is met jullie klik. Dat is ook iets om fijn te vinden, juist als je net uit een relatie komt. Even dat fijne gevoel krijgen.
Dat is dus precies wat ik denk wat er bij hem speelt maar ik wil dat toch echt uit zijn eigen mond horen.
Voor nu is dat fijne gevoel zeker aangenaam!
Julus schreef:
09-01-2020 14:21
Je klinkt heel nuchter, Still. De tijd zal leren hoe zich dit ontwikkelt. Voor nu heb je een hele fijne date gehad. En wie weet volgen er nog meer. Het scheelt dat jij geen relatie hoeft.
Ik laat mn hoofd niet zomaar gek maken nee :) We hebben al meerdere dates gehad, vandaar dat ik van de week vroeg waar dit heen zal/kunnen gaan.
Op dit moment hoef ik geen relatie, maar mocht ik iemand tegenkomen waar ik stapelgek op word dan sluit ik een relatie niet uit.
Snow2018 schreef:
09-01-2020 15:13
Hoelang is hij vrijgezel dan?
Sinds eind oktober dacht ik, onze eerste date was begin december. Maar dat onderwerp werd pas na de eerste date besproken.. een eerste date is niet de gelegenheid (in mijn ogen) om het over exen te hebben.
Dat is nog vers dan. En na lange relatie?
Valt mij op dat heeel veel mannen vers na een breuk alweer gaan daten. En meestal is dat vanwege de afleiding. Veel vrouwen doen dat ook, ik deed dat destijds ook na 6 maanden. Even weten dat je leuk bent etc. Een leuke date, aandacht. Deze man is wel heel eerlijk over intentie, dat siert hem. Je weet waar je aan toe bent. Dat hij meedoet aan het inense, dat ook voedt levert hem natuurlijk ook iets fijns op aan egostreling.
Ja idd. Ik deed dat destijds ook. Maar ik weet van mezelf dat dat echt niet werkt. Ik loop dan alleen maar te vergelijken, en daar word ik nog somberder van.

Voor mij weet ik dat ik het eerst moet verwerken alvorens ik weer aan iets nieuws begint.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al vrijwel mijn hele leven single, alleen 1 soort van relatie gehad (was niet heel serieus). Ik heb drie keer iemand ontmoet via Tinder en nu ben ik daar een beetje klaar mee. Ik heb het idee dat het voor mij niet zo goed werkt die datingapps. Ik heb altijd heel veel tijd nodig om iemand eerst te leren kennen, terwijl het bij daten vaak allemaal heel snel gaat. Maar in het echt kom ik ook niemand tegen. Ik ben ook een einzelgänger, waardoor ik het lastig vind om lang aan een stuk met iemand samen te zijn en niet altijd makkelijk contact maak met iedereen.

Ik heb me wel meer neergelegd bij het single zijn en vind het ook veel voordelen hebben. De maatschappij legt naar mijn idee ook te veel de nadruk op dat single zijn iets negatiefs is, dat je pas geslaagd bent als je een relatie hebt. Het is iets waar je je erg voor kunt schamen, zeker als je lang geen relatie hebt. Dat maakt het natuurlijk ook moeilijker om single te zijn dan wanneer het meer geaccepteerd zou zijn.
Julus schreef:
09-01-2020 15:26
Dat is nog vers dan. En na lange relatie?
Valt mij op dat heeel veel mannen vers na een breuk alweer gaan daten. En meestal is dat vanwege de afleiding. Veel vrouwen doen dat ook, ik deed dat destijds ook na 6 maanden. Even weten dat je leuk bent etc. Een leuke date, aandacht. Deze man is wel heel eerlijk over intentie, dat siert hem. Je weet waar je aan toe bent. Dat hij meedoet aan het inense, dat ook voedt levert hem natuurlijk ook iets fijns op aan egostreling.
Ja lange relatie incl samenwonen. Hij heeft het zelf uitgemaakt, worstelde al langer daarmee dus dacht na het uitmaken dat ie klaar was voor nieuwe dingen. Toch realiseerde hij dat hij sommige dingen niet echt verwerkt heeft en dat viel samen met onze date.
Ik begrijp hem volkomen, heb zelf 2 x zo een break-up gehad en ik was ook echt niet meteen toe aan een nieuwe relatie.
Hij is inderdaad heel eerlijk, heeft zichzelf een periode toegezegd om te werken aan het "verwerken" en binnen die periode wilt hij niet beginnen aan iets serieus.

Mijn vraag aan mijzelf is; moet ik hem met rust laten of genieten van wat er nu is maar dus wel het risico lopen dat er (bij mij) ineens wel gevoelens om de hoek komen kijken.
Snow2018 schreef:
09-01-2020 15:29
Ja idd. Ik deed dat destijds ook. Maar ik weet van mezelf dat dat echt niet werkt. Ik loop dan alleen maar te vergelijken, en daar word ik nog somberder van.

Voor mij weet ik dat ik het eerst moet verwerken alvorens ik weer aan iets nieuws begint.
Dat geldt voor hem ook. Kan ik nog zo leuk zijn etc., hij wilt eerst iets verwerken.
Still-i-Rise schreef:
09-01-2020 15:37
Dat geldt voor hem ook. Kan ik nog zo leuk zijn etc., hij wilt eerst iets verwerken.
Dan is het toch duidelijk wat je kan doen. Hem dat gunnen en afstand nemen :)
Zou ik ook doen. Hem rust gunnen en afstand nemen. Vooral om jezelf te beschermen. Als hij jou heel erg leuk vindt weet hij je echt wel te vinden tzt.
Qiyara schreef:
09-01-2020 15:40
Dan is het toch duidelijk wat je kan doen. Hem dat gunnen en afstand nemen :)
Klopt, echter zoekt hij steeds contact. Vraagt wanneer we elkaar weer kunnen zien etc. Dus ik denk dat t goed is dat ik nu de bal bij hem heb gelegd ja. Wellicht was ie er zelf nog niet helemaal achter dat je (meestal) rust nodig hebt om iets te verwerken ;-)
Even afgezien van dit hele verhaal; daten is zo vermoeiend... Ik denk dat ik na dit hoofdstuk gewoon weer lekker verder ga met mn leven zonder dating apps
Still-i-Rise schreef:
09-01-2020 15:58
Klopt, echter zoekt hij steeds contact. Vraagt wanneer we elkaar weer kunnen zien etc. Dus ik denk dat t goed is dat ik nu de bal bij hem heb gelegd ja. Wellicht was ie er zelf nog niet helemaal achter dat je (meestal) rust nodig hebt om iets te verwerken ;-)
Je legde de bal bij hem en hij blijft vragen om af te spreken. Als jij dat niet wil zou ik daarover duidelijk zijn. Hij wil wel erg graag, maar de vraag is wat precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven