Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
donderdag 9 januari 2020 om 17:51
Ja daten kan vermoeiend zijn, door dit soort vage toestanden. Niks aan. Want echt genieten doe je dan ook niet. Even een pauze is heel fijn. Misschien in de lente weer oppakken?Still-i-Rise schreef: ↑09-01-2020 16:02Even afgezien van dit hele verhaal; daten is zo vermoeiend... Ik denk dat ik na dit hoofdstuk gewoon weer lekker verder ga met mn leven zonder dating apps
donderdag 9 januari 2020 om 19:09
Ja, even lekker op mijzelf focussen is altijd goed. Ik heb geen haast ware t niet dat ik 36 ben met een kind.. lijkt alsof dat mannen toch afschrikt.
donderdag 9 januari 2020 om 19:31
donderdag 9 januari 2020 om 20:03
Ja precies dat.. Toen kon hij zich ineens wel binden en er voor gaan. Ik verwar verliefdheid soms wel met puur aantrekking/chemie. En de onzekerheid die daar dan bij komt wat omslaat in verlangen. Mannen kunnen dat goed bespelen.
Nu merk ik wel dat het juist gewoon vanzelf moet gaan en geen vragen/rode vlaggen waarom iemand niet voor mij wil gaan of een naar onderbuikgevoel.
donderdag 9 januari 2020 om 20:09
Verder denk ik dat hardlopers over het algemeen ook doodlopers zijn. Mannen (of vrouwen) die gelijk met beloftes komen of heel snel beginnen over de ‘klik’ of geweldige chemie. Zo snel als dat het komt, kan het ook weer gaan. Wellicht uitzonderingen daargelaten.
Het lijkt dan toch een leegte die ze tijdelijk even met iets ‘leuks’ willen opvullen. Maar vervolgens ook ineens cold turkey kunnen afhaken. Hiervoor korte periode gedate met een expat en die maakte bij date 1 al bijna plannen voor oud&nieuw samen. Kon geen afscheid van me nemen.. Om dan toch weer af te haken. Frustrerend, maar stiekem had ik al een onderbuikgevoel.
Het lijkt dan toch een leegte die ze tijdelijk even met iets ‘leuks’ willen opvullen. Maar vervolgens ook ineens cold turkey kunnen afhaken. Hiervoor korte periode gedate met een expat en die maakte bij date 1 al bijna plannen voor oud&nieuw samen. Kon geen afscheid van me nemen.. Om dan toch weer af te haken. Frustrerend, maar stiekem had ik al een onderbuikgevoel.
donderdag 9 januari 2020 om 20:21
Heb dat ook ervaren en had geen idee dat dit zo vaak voorkomt. Heel vreemd gedrag. Ik vraag me af waar dat uit voortkomt.
donderdag 9 januari 2020 om 21:02
donderdag 9 januari 2020 om 21:48
Voel me eigenlijk momenteel wel happy als single.
Heb ook niet de behoefte om te daten oid.
Wel hou ik de deur op een kier.
Momenteel vind ik iemand bij mij op de werkvloer wel erg leuk.
Durf er echter (nog) geen 'werk' van te maken (iets gaan afspreken oid).
Ook uit angst voor vervelende situaties etc.
Heb al erg lang niets meer gehad op het gebied van de liefde, relaties etc.
Tussen 1998 en 2001 heb ik wel wat 'liefdesavonturen' gehad, maar dit is al zo ontzettend lang geleden.
Sinds die tijd lijkt het alsof ik in een soort van zwart gat ben beland, op liefdesgebied.
Had eigenlijk ook de ene na de andere nare ervaring en werd geconfronteerd met vervelende teleurstellingen.
De laatste ca 4 jaar is het vrij rustig gebleven en ik heb steeds minder behoefte om hierin nog iets te gaan ondernemen.
Toch zou het weleens goed zijn.
Ook om niet vast te komen zitten in mijn eigen (comfort) zone.
Heb ook niet de behoefte om te daten oid.
Wel hou ik de deur op een kier.
Momenteel vind ik iemand bij mij op de werkvloer wel erg leuk.
Durf er echter (nog) geen 'werk' van te maken (iets gaan afspreken oid).
Ook uit angst voor vervelende situaties etc.
Heb al erg lang niets meer gehad op het gebied van de liefde, relaties etc.
Tussen 1998 en 2001 heb ik wel wat 'liefdesavonturen' gehad, maar dit is al zo ontzettend lang geleden.
Sinds die tijd lijkt het alsof ik in een soort van zwart gat ben beland, op liefdesgebied.
Had eigenlijk ook de ene na de andere nare ervaring en werd geconfronteerd met vervelende teleurstellingen.
De laatste ca 4 jaar is het vrij rustig gebleven en ik heb steeds minder behoefte om hierin nog iets te gaan ondernemen.
Toch zou het weleens goed zijn.
Ook om niet vast te komen zitten in mijn eigen (comfort) zone.
donderdag 9 januari 2020 om 23:24
Herkenbaar. Ik heb sowieso al moeite om met vrienden af te spreken dan is de drempel al hoog, want ik lig het liefst alleen thuis op de bank, laat staan voor een date. Ofwel, ik heb vandaag niet gebeld.
donderdag 9 januari 2020 om 23:29
Kan me helemaal vinden in dat daten vermoeiend is. Ik vind mijn date leuk, erg leuk misschien zelfs. Zojuist gevraagd of hij van het weekend kon afspreken, maar krijg als antwoord dat hij druk is en niet goed weet wat hij wil, wel een dag waarop hij misschien kan. Niet meteen een nee dus maar wel frustrerend.
donderdag 9 januari 2020 om 23:48
vrijdag 10 januari 2020 om 00:37
Heel erg herkenbaar.
Ik word al moe vd gedachte dat ik energie moet gaan stoppen in het daten...genoeg animo om zo maar te zeggen maar ik haak af zodra ze te dichtbij komen. Gewoon het hele idee... je openstellen...afspreken...vinden we elkaar leuk of toch niet...jak, moet er niet aan denken. Daar komt bij dat ik best wel een einzelgänger ben, vind het prima om lekker alleen mijn ding te doen. (Of met mijn kinderen)
vrijdag 10 januari 2020 om 06:52
Maar hij stelt wel een andere dag voor, dus dat is dan toch ook goed? Misschien is hij echt gewoon heel druk in dat weekend. Als hij geen zin zou hebben dan zou hij ook geen andere datum voorstellen.Flaffy schreef: ↑09-01-2020 23:29Kan me helemaal vinden in dat daten vermoeiend is. Ik vind mijn date leuk, erg leuk misschien zelfs. Zojuist gevraagd of hij van het weekend kon afspreken, maar krijg als antwoord dat hij druk is en niet goed weet wat hij wil, wel een dag waarop hij misschien kan. Niet meteen een nee dus maar wel frustrerend.
vrijdag 10 januari 2020 om 08:48
@Dwarrel75
Zo voel ik mij dus ook! Dat hele "spel" telkens weer opnieuw.. Ik heb mijn vorige relatie verbroken omdat ik echt liever alleen wilde zijn. Hij was ook meer een last dan een lust aan t worden. Maarja dan loop je nu ineens per ongeluk tegen een erg leuk exemplaar aan en dan denk ik, zal ik dan toch een gokje wagen..?
@Flaffy
Ik zou nog even van het positieve uitgaan, hij wilt afspreken op een moment dat hij ook alle tijd voor je heeft. Ik zou t even afwachten
Zo voel ik mij dus ook! Dat hele "spel" telkens weer opnieuw.. Ik heb mijn vorige relatie verbroken omdat ik echt liever alleen wilde zijn. Hij was ook meer een last dan een lust aan t worden. Maarja dan loop je nu ineens per ongeluk tegen een erg leuk exemplaar aan en dan denk ik, zal ik dan toch een gokje wagen..?
@Flaffy
Ik zou nog even van het positieve uitgaan, hij wilt afspreken op een moment dat hij ook alle tijd voor je heeft. Ik zou t even afwachten
vrijdag 10 januari 2020 om 09:24
Dit. Al heb ik geen kinderen.Dwarrel75 schreef: ↑10-01-2020 00:37Heel erg herkenbaar.
Ik word al moe vd gedachte dat ik energie moet gaan stoppen in het daten...genoeg animo om zo maar te zeggen maar ik haak af zodra ze te dichtbij komen. Gewoon het hele idee... je openstellen...afspreken...vinden we elkaar leuk of toch niet...jak, moet er niet aan denken. Daar komt bij dat ik best wel een einzelgänger ben, vind het prima om lekker alleen mijn ding te doen. (Of met mijn kinderen)
vrijdag 10 januari 2020 om 10:44
Ik morgen.noumoe2019 schreef: ↑10-01-2020 09:23Even paar dagen forum-vrij, druk, druk.
Op een rijtje: wie gaat er allemaal daten dit weekend?
Julus vanavond en nog iemand vanavond geloof ik. Vivi?
Verder weet ik het niet.