Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
maandag 10 februari 2020 om 14:20
Herken ik ook. Ik ben gaandeweg opgeschoven richting LAT. Had ik ook nooit gedacht van mezelf. En wie weet, als je 55 bent ofzo. Dat je alsnog kiest om samen te wonen. Echt alleen oud worden lijkt me ook niks.Attraverso schreef: ↑10-02-2020 14:18Dat besef ik steeds meer en meer... ik dacht zelfs deze ochtend voor het eerst dat een LAT relatie wel handig zou zijn terwijl ik juist altijd zeg enkel voor het hele pakket te willen gaan.
maandag 10 februari 2020 om 14:22
Zo lief dit! Helemaal waar wat je zegt en geeft me ook weer wat vertrouwenJulus schreef: ↑10-02-2020 14:18Ja je ervaart en leert nu dat het iets van jou is wat wordt getriggerd door hem. Het voelt sterk om die verantwoordelijkheid te nemen en het bij jezelf te houden, maar het ook durft te benoemen. Je neemt je gevoel en jezelf dus serieus! Het wordt ook steeds makkelijker. Voor dit soort processen heb je een begripvolle en stabiele partner nodig en dat is hij. Dus win- win! Het is precies de reden waarom ik echt niet met een fladderaar of man met issues moet zijn. Dan raak ik verder van huis en lost niks op. Zulke mannen breken meer af dan ze goed doen.
maandag 10 februari 2020 om 14:26
55 is niet zo heel ver weg meer voor mij, eer ik iemand tegen kom, daten, wennen, elkaar leren kennen is het zover
maandag 10 februari 2020 om 14:52
Ja ik ga dan altijd snel twijfelen of mijn reactie dan niet te fel was en zelf moet appen, maar het ligt nu inderdaad bij hem om hier mee te ‘dealen’. Is nu wat jij zegt Julus, beetje struisvogelgedrag! Heb hem ook wel beetje laten bungelen door niet echt op z’n verzoek in te gaan of ik deze week kan. Beide beetje eigenwijs..Qiyara schreef: ↑10-02-2020 11:24Redrosethorn wat fijn, hopelijk zie je hem snel weer.
Coolpack wat leuk zeg! Hoop dat het zich tot iets moois ontwikkeld. Lekjer rustig aan doen en angst ervaren en er laten zijn. Iets nieuws is gewoon spannend.
Vivi, wat klote dat hij nog niet heeft gereageerd. Ik snap je angst, maar als hij zo omgaat met jouw teleurstelling is iets van hem. Als hij daar op afhaakt is dat maar beter. Jij hebt jezelf laten zien en iemand die daar bij past zal blijven.
maandag 10 februari 2020 om 14:56
Wow wat knap van je zeg! En ook dat je het hier deelt, het lijkt inderdaad soms zo perfect in beginfase van daten, maar het brengt ook veel onzekerheid met zich mee en een spiegel. Niet dat iemand je dat gevoel moet geven, maar niemand is natuurlijk perfect en hij heeft ook zijn eigen maniertjes en ervaringen. Dat blootstellen vind ik zelf ook nog eng, je wil toch altijd wel je ‘leuke zelf’ zijn bij iemand. Wel heel leerzaam, ook om de verhalen van andere te horen!Qiyara schreef: ↑10-02-2020 14:13Heel erg lastig. Heb mij gisteren dus heel kwetsbaar opgesteld door aan te geven dat hij mij raakte in oud zeer. Wat dat oud zeer precies was en dat ik even ging stoppen met appen om met mijn gevoel te dealen en er aandacht aan te besteden.
Was super spannend! Maar kreeg begrip en een dikke kus...
Dat is wel weer fijn! Maar iets in me nu, wordt nog steeds een beetje 'boos' op hem dat hij mij pijn heeft gedaan. Terwijl rationeel weet ik dat dit niet klopt en het niks met hem te maken heeft.
Procesjes...
Ik snap je angst om jezelf bloot te geven. Wat ik nu merk door het wel te doen en zelf verantwoordelijkheid te nemen, dat het me ook stabiliteit in mijzelf geeft en veiligheid. Alleen is het niet geheel makkelijk het los te koppelen van hem vooralsnog. Maar dat komt wel!
maandag 10 februari 2020 om 15:13
O haha! In dat geval een tijdje latten en daarna maar kijken of je behoefte hebt. Kan soms snel gaan, zeker op die leeftijd. Maar niks mis mee om eens een tijdje elkaar goed te leren kennen , vooral ook omdat niemand zit te wachten op de ellende van weer huisvesting te moeten zoeken. Iemand moet een concessie doen. Handig om voor jezelf te weten wat je wel en niet aan water bij de wijn wil doen.Attraverso schreef: ↑10-02-2020 14:2655 is niet zo heel ver weg meer voor mij, eer ik iemand tegen kom, daten, wennen, elkaar leren kennen is het zover![]()
maandag 10 februari 2020 om 15:26
Hebben jullie gelijk in! Het is altijd makkelijker om het bij mezelf neer te leggen en toe te geven aan de angst. Het is niet allemaal negatief hoor, we hebben al veel leuke dingen gedaan, elke dag betrokkenheid (tot gister dan..) en kwam gelijk met een voorstel om elkaar te zien toen ik mij verdrietig voelde. Dus daar moet ik het een beetje ‘voor hem opnemen’ haha. Maar dit gedrag is niet tof, probeer maar beetje afleiding te zoeken.
maandag 10 februari 2020 om 15:32
Hier net zo, 2 keer huwelijk heeft mij wel een iets genezen. En ook voor mij duurt 55 nog maar 10 jaar. Ook niet lang eigenlijk.
fietsen varen vrouwelijk doen
maandag 10 februari 2020 om 16:42
Wat spannend zeg!Qiyara schreef: ↑10-02-2020 14:13Heel erg lastig. Heb mij gisteren dus heel kwetsbaar opgesteld door aan te geven dat hij mij raakte in oud zeer. Wat dat oud zeer precies was en dat ik even ging stoppen met appen om met mijn gevoel te dealen en er aandacht aan te besteden.
Was super spannend! Maar kreeg begrip en een dikke kus...
Dat is wel weer fijn! Maar iets in me nu, wordt nog steeds een beetje 'boos' op hem dat hij mij pijn heeft gedaan. Terwijl rationeel weet ik dat dit niet klopt en het niks met hem te maken heeft.
Procesjes...
Ik snap je angst om jezelf bloot te geven. Wat ik nu merk door het wel te doen en zelf verantwoordelijkheid te nemen, dat het me ook stabiliteit in mijzelf geeft en veiligheid. Alleen is het niet geheel makkelijk het los te koppelen van hem vooralsnog. Maar dat komt wel!
Maar wel knap en goed van je. Is ook belangrijk om op een gegeven moment te doen, ook om te weten hoe hij op zoiets reageert en mee omgaat. Daar wil je ook niet pas laat achter komen.. maar snap ook als je jezelf ook niet te vroeg wilt open stellen/bloot geven. Iets om een balans en vertrouwen in te vinden
maandag 10 februari 2020 om 16:55
maandag 10 februari 2020 om 20:33
Qiyara,
Wat goed dat je je kwetsbaar hebt opgesteld en nog fijner dat er goed op gereageerd is!
Vivi,
Heb je inmiddels al iets vernomen?
Attraverso,
Leuk, morgen een 2e date!
Ik zit momenteel mezelf een beetje in de weg merk ik en ik heb geen idee wat ik ermee moet.
Ik loop al 2 dagen rond met het idee alles af te kappen, zonder dat ik echt een duidelijke reden heb. Ik weet gewoon echt niet wat ik met mijn gedachtes/gevoelens aan moet en probeer ze weg te stoppen waardoor ik geïrriteerd op de mensen om mij heen reageer.
Wat goed dat je je kwetsbaar hebt opgesteld en nog fijner dat er goed op gereageerd is!
Vivi,
Heb je inmiddels al iets vernomen?
Attraverso,
Leuk, morgen een 2e date!
Ik zit momenteel mezelf een beetje in de weg merk ik en ik heb geen idee wat ik ermee moet.
Ik loop al 2 dagen rond met het idee alles af te kappen, zonder dat ik echt een duidelijke reden heb. Ik weet gewoon echt niet wat ik met mijn gedachtes/gevoelens aan moet en probeer ze weg te stoppen waardoor ik geïrriteerd op de mensen om mij heen reageer.
maandag 10 februari 2020 om 21:07
Still wat rot! Wegstoppen van gevoelens is nooit een goed idee. Wat maakt dat je ze niet wilt voelen? Wellicht worden er dan dingen duidelijk voor je, als je je gevoel de ruimte geeft er te mogen zijn.
Is er iets in jullie contact veranderd wat dit gevoel opwekt?
Of komt het te dicht bij en wordt het bu echt heel spannend?
Hopelijk krijg je je gevoel helder.
maandag 10 februari 2020 om 21:08
Mijn woonwarenhuis-date was gisteren best gezellig. Maar ook toen merkte ik dat ik gewoon niet echt bij hem los kom. Ik heb met anderen makkelijk de grootste lol, maar met deze man voel ik me steeds zo serieus. Hij maakt heus wel grapjes, maar we zitten qua humor niet helemaal op 1 lijn.
We hebben daarna toch nog een theetje bij mij thuis gedaan, maar ook daar was er weinig sprake van nader tot elkaar komen.
Dit was dus de 4e date, en we hebben nog altijd niet gezoend oid. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben en appt nu ook gewoon nog vrolijk door. Ik vrees dat ik hem zal moeten vertellen dat het er voor mij niet inzit. Ik baal er wel echt van, omdat hij op papier alles is wat ik zoek in een man. Hij is heel lief en attent en geduldig. Maar die romantische klik ontbreekt helaas.. Ugh
We hebben daarna toch nog een theetje bij mij thuis gedaan, maar ook daar was er weinig sprake van nader tot elkaar komen.
Dit was dus de 4e date, en we hebben nog altijd niet gezoend oid. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben en appt nu ook gewoon nog vrolijk door. Ik vrees dat ik hem zal moeten vertellen dat het er voor mij niet inzit. Ik baal er wel echt van, omdat hij op papier alles is wat ik zoek in een man. Hij is heel lief en attent en geduldig. Maar die romantische klik ontbreekt helaas.. Ugh
maandag 10 februari 2020 om 21:11
Qiyara, fijn dat je het weer los kan zien en lekker verder kan zo!
Attraverso, leuk een tweede date! Toch weer spannend ook hoe het loopt.
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek. Sowieso al spannend, maar eerder had ik altijd een partner bij dit soort gebeurtenissen. Nu heb ik het gevoel dat ik het ‘alleen’ moet doen (los van dat ik hele lieve vriendinnen en familie heb die me steunen) en het is ook echt een stap en keuze voor mezelf (andere functie, andere stad, iets dat echt IK wil).
M’n ex-date was wel op de hoogte en stuurde me net een succes appje en dat ik het kan, dus dat was wel lief en fijn
Attraverso, leuk een tweede date! Toch weer spannend ook hoe het loopt.
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek. Sowieso al spannend, maar eerder had ik altijd een partner bij dit soort gebeurtenissen. Nu heb ik het gevoel dat ik het ‘alleen’ moet doen (los van dat ik hele lieve vriendinnen en familie heb die me steunen) en het is ook echt een stap en keuze voor mezelf (andere functie, andere stad, iets dat echt IK wil).
M’n ex-date was wel op de hoogte en stuurde me net een succes appje en dat ik het kan, dus dat was wel lief en fijn
maandag 10 februari 2020 om 21:14
Ik denk dat er tijdens onze laatste date wel iets is getriggerd bij mij. Ik deed een beetje semi-sarcastisch en grappen makend over het feit dat ons contact wat minder voelde en toen zei hij: ik heb ook gevoelens. Dus mijn feedback raakte hem. Daarna zei ik iets liefs en toen zei hij: ohhh ze kan wel lieve dingen zeggen..!Qiyara schreef: ↑10-02-2020 21:07Still wat rot! Wegstoppen van gevoelens is nooit een goed idee. Wat maakt dat je ze niet wilt voelen? Wellicht worden er dan dingen duidelijk voor je, als je je gevoel de ruimte geeft er te mogen zijn.
Die opmerkingen maken overuren in mijn hoofd. En ook: wat voel ik? Ik kom er niet zo goed uit, en kom ook niet zo goed bij de kern van mijn gevoelens.
maandag 10 februari 2020 om 21:19
Ik lees niks geks in zijn opmerkingen. Herken het wel dat zulke grapjes een eigen leven kunnen gaan leiden. Dat had ik vorige week en schoot er van in analyseer modus. Er was dus niks aan de hand.Still-i-Rise schreef: ↑10-02-2020 21:14Ik denk dat er tijdens onze laatste date wel iets is getriggerd bij mij. Ik deed een beetje semi-sarcastisch en grappen makend over het feit dat ons contact wat minder voelde en toen zei hij: ik heb ook gevoelens. Dus mijn feedback raakte hem. Daarna zei ik iets liefs en toen zei hij: ohhh ze kan wel lieve dingen zeggen..!
Die opmerkingen maken overuren in mijn hoofd. En ook: wat voel ik? Ik kom er niet zo goed uit, en kom ook niet zo goed bij de kern van mijn gevoelens.
Lijkt alsof je muur omhoog is door de grapjes en je daardoor misschien even alles hebt uitgeschakeld qua gevoel?
Vervelend voor je!