Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Flaffy schreef:
09-02-2020 21:12
Ja daar heb je wel een punt. Het is meer dat ik het niet snap omdat ik zoiets nooit zou kunnen doen.
Ook genoeg mannen die dat niet zouden doen. En jullie waren dus al intiem, dus het is ook niet dat de nood nou zó hoog was (nog los van andere mogelijkheden om daar wat aan te doen). Ik zou grote twijfels hebben. Ook omdat hij naar die andere dame niet eerlijk geweest is en het op deze 'confrontatie' is uitgedraaid.
Even kort: zul je zien, ik braaf datingprofiel offline gehaald ivm even pas op de plaats, kom ik 'in het wild' iemand tegen! 🤣 Een oud-collega waarmee ik tijdens een borrel aan de praat raakte. Ik had op kantoor nooit met hem te maken, heb hem wel eens gezien natuurlijk, maar hij kwam wat gesloten en niet heel interessant over. Maar dat blijkt anders uit te pakken! We zijn het weekend op een eerste echte date geweest en dat was erg leuk! Ik ben dan nog wel wat gereserveerd, maar hij is erg open en volgens mij ook oprecht (dat werd beaamd door een bevriend collega die hem.wel al goed kent) in hoe leuk hij mij vindt en erg lief en attent. Ik vind dat wat spannend (bindingsangstneiging), maar ik wil zeker onderzoeken wat hier uit kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
09-02-2020 23:29
Ja dat is toch zo haha. Dan moet je daar maar rekening mee houden vind ik. Snap ik, zou ik ook niet doen, de bal ligt nu bij hem.

Ik zie mijn date morgenavond, om er face to face over te hebben en dan kijk ik daarna wat ik ermee doe.
Spannend morgen! Wel goed om elkaar even te zien, ben benieuwd wat zijn uitleg is. Het is geen goeie start op deze manier, maar ook weer zonde om het helemaal te stoppen. Hoe lang daten jullie ook alweer?

Ben benieuwd of mijn date onder z’n grot vandaan komt vandaag.. De bal ligt zeker bij hem, hij heeft wat goed te maken! Maar merk ook een angst bij mezelf, dat hij ineens helemaal afhaakt. Al moet ik dat mezelf niet laten beïnvloeden, het was overigens zijn gedrag wat niet netjes is en niet de mijne!
RedRoseThorn schreef:
10-02-2020 10:24
Date appte gisteren dat hij me heel graag weer wilde zien. Dus ik heb maar gezegd dat als dat het geval is hij een datum moet voorstellen :'D dat heeft hij gedaan, hij moet alleen nog driedubbel checken of hij echt kan want hij wilde me niet weer blij maken met een dode mus.
Goed dat je dat hebt gezegd! Hopelijk haakt hij niet weer af op laatste moment (al ken ik het gevoel nu 😅). Maar het is zeker een kans waard.
@ Redrose, wat goed dat je dat zo gezegd hebt en hij wel met een datum kwam, hij is zich iig bewust van dat hij het niet goed heeft gedaan de vorige keer (met nu driedubbel checken etc.)

@ coolpack, leuk zeg zo in het wild! Zie je maar dat dat ook zomaar kan gebeuren.. denk ik ook vaak over na dat je niemand ‘in het echt’ ontmoet, maar meestal gebeurt dat juist onverwacht of wanneer je juist even rust wilde. Lekker rustig ontdekken wat het wordt!
coolpack2 schreef:
10-02-2020 10:46
Even kort: zul je zien, ik braaf datingprofiel offline gehaald ivm even pas op de plaats, kom ik 'in het wild' iemand tegen! 🤣 Een oud-collega waarmee ik tijdens een borrel aan de praat raakte. Ik had op kantoor nooit met hem te maken, heb hem wel eens gezien natuurlijk, maar hij kwam wat gesloten en niet heel interessant over. Maar dat blijkt anders uit te pakken! We zijn het weekend op een eerste echte date geweest en dat was erg leuk! Ik ben dan nog wel wat gereserveerd, maar hij is erg open en volgens mij ook oprecht (dat werd beaamd door een bevriend collega die hem.wel al goed kent) in hoe leuk hij mij vindt en erg lief en attent. Ik vind dat wat spannend (bindingsangstneiging), maar ik wil zeker onderzoeken wat hier uit kan komen.
Ohh leuk!! Zo zie je maar, dat het juist gebeurd als je het niet verwacht. Klinkt allemaal zeker spannend, lekker van genieten nu 😁
Super leuk coolpack, het is je gegund!
Hij weet er wel van, dat ik eigenlijk een pas op de plaats wilde maken. Ben namelijk van plan het rustiger aan te doen, voorlopig eerst buitenshuis afspreken. Mijn laatste ervaring op dat gebiedheeft me namelijk toch wel wat geraakt. Die persoon ging toen we eenmaal zoenden heel snel, wat ik toen wat overrompelend vond en achteraf toch ook wat too much om me prettig bij te voelen. Ook omdat hij toen hij er een punt achter zette als een reden aanvoerde dat het wel heel snel was gegaan. Dat vond ik nogal de wereld op de kop. Misschien was het ook bedoeld als leerpunt voor zichzelf, maar het maakt voor mij wel even dat ik hier niet te snel in wil gaan.
Redrosethorn wat fijn, hopelijk zie je hem snel weer.

Coolpack wat leuk zeg! Hoop dat het zich tot iets moois ontwikkeld. Lekjer rustig aan doen en angst ervaren en er laten zijn. Iets nieuws is gewoon spannend.

Vivi, wat klote dat hij nog niet heeft gereageerd. Ik snap je angst, maar als hij zo omgaat met jouw teleurstelling is iets van hem. Als hij daar op afhaakt is dat maar beter. Jij hebt jezelf laten zien en iemand die daar bij past zal blijven.
coolpack2 schreef:
10-02-2020 10:36
Ook genoeg mannen die dat niet zouden doen. En jullie waren dus al intiem, dus het is ook niet dat de nood nou zó hoog was (nog los van andere mogelijkheden om daar wat aan te doen). Ik zou grote twijfels hebben. Ook omdat hij naar die andere dame niet eerlijk geweest is en het op deze 'confrontatie' is uitgedraaid.
Helemaal eens...

Flaffy ik vind dat je hier erg licht over gaat. Denk eens aan het signaal dat je hem daarmee geeft.
coolpack2 schreef:
10-02-2020 10:46
Hoe verrassend! Zo zie je maar dat je een erg verkeerd beeld kan hebben over iemand, had ik met deze date ook.
Veel plezier, hou ons op de hoogte!
Leuk Coolpack! Dit is toch het allerfijnste. Lekker rustig aan afspreken en elkaar beter leren kennen.

Qiyara staat er al iets in de planning ( weekendje weg of date)?

Verder eens met de rest mbt date van Flaffy.

Vivi hij laat je nu gewoon bungelen. Struisvogelgedrag. Hij zou je uit je onzekerheid moeten halen.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
09-02-2020 22:16
Vandaag mijn eerste echte internet-date ooit gehad :O
De afgelopen weken heb ik regelmatig zitten (voice)chatten met iemand die ik via een online spel ken. Vandaag hebben we voor het eerst elkaar gezien en gesproken via videochat, wat voor ons beiden best wel onwennig was in het begin. De reden waarom we voice- en videochatten ligt trouwens redelijk voor de hand: ze woont in centraal Europa.

Het goede nieuws is, we zijn wat betreft karakter echt "Sheldon en Amy". Of eigenlijk meer Sheldon en vrouwelijke Sheldon aangezien ze haast mijn kopie lijkt :rofl: . Iets minder goed nieuws is dat ik wat betreft figuur doorgaans op slank tot normaal val en ze toch wel vrij overgewichtig is. Ik weet nog niet of dat wel of niet een breekpunt gaat worden aangezien ze er aan gaat werken om dat te verminderen en ik uiterlijk niet doorslaggevend zou willen vinden.
Sheldon je zei toch enkele dagen geleden al dat je met haar aan het daten was?
Wat betekent dat dan juist voor jou? Neem dan aan dat je meer dan vriendschap wil?
Uiterlijk moet niet doorslaggevend zijn maar mag wel belangrijk zijn.
Al heb je er niet zo veel 'last' van bij jullie manier van daten.
Plannen jullie ook een echte date?
Leuk Sheldon dat je haar nu echt hebt ontmoet. Uiterlijk is niet het belangrijkste maaaar er moet wel aantrekkingskracht zijn. Anders is het vriendschap en dat breekt je een keer op. Hoe zie jij dat nu, in haar huidige hoedanigheid?
Julus schreef:
10-02-2020 13:58
Leuk Sheldon dat je haar nu echt hebt ontmoet. Uiterlijk is niet het belangrijkste maaaar er moet wel aantrekkingskracht zijn. Anders is het vriendschap en dat breekt je een keer op. Hoe zie jij dat nu, in haar huidige hoedanigheid?
OH heb ik zo verkeerd gelezen? Hebben ze elkaar echt ontmoet?
Ja zaterdag zie ik hem. Komt hij bij mij en gaan we wat leuks doen. In elk geval ga ik dit keer voor hem koken.
Vind het trouwens niet geheel makkelijk om gevoelens te krijgen, gisteren raakte hij me bijvoorbeeld in 'oud zeer'. Daar heb je geen last van als single en dat vind ik eigenlijk wel erg prettig.
Maar ja... Een relatie lijkt me ook fijn. Het is dus niet alleen maar leuk en holladiejee..
Gelukkig kon ik het bij mijzelf houden en waren we alsnog gewoon lief, maar het houdt me vandaag wel bezig.
Nu twijfel ik haha. Even teruglezen
Welkom Pink!
Qiyara schreef:
10-02-2020 14:01
Ja zaterdag zie ik hem. Komt hij bij mij en gaan we wat leuks doen. In elk geval ga ik dit keer voor hem koken.
Vind het trouwens niet geheel makkelijk om gevoelens te krijgen, gisteren raakte hij me bijvoorbeeld in 'oud zeer'. Daar heb je geen last van als single en dat vind ik eigenlijk wel erg prettig.
Maar ja... Een relatie lijkt me ook fijn. Het is dus niet alleen maar leuk en holladiejee..
Gelukkig kon ik het bij mijzelf houden en waren we alsnog gewoon lief, maar het houdt me vandaag wel bezig.
Dat moeten we ons echt wel voor ogen houden, dat een relatie nooit perfect is en onze dates uiteraard ook hun eigen mening hebben en soms een gevoelige snaar kunnen raken zonder dat zo bedoeld te hebben.
Qiyara schreef:
10-02-2020 14:01
Ja dat komt ook in dat pakketje dat relatie heet. Een relatie is een enorme spiegel. Wisselwerking maar ook vertrouwen en gevoel van veiligheid bepaalt dan in hoeverre het echt kan groeien tot iets duurzaams. Ik hoop dat je het aandurft om hem toe te laten. Je gaat steeds meer diepgang krijgen en daar horen ook je pijnpunten bij. Voor mij is dit de reden waarom ik nooit iets meer heb willen aangaan, besefte ik. Niet toe om mezelf bloot te geven. Vooral zelf gewerkt aan mijn patronen. Maar inderdaad, een relatie is wel fijn. Lastig he?
Julus schreef:
10-02-2020 14:07
Ja dat komt ook in dat pakketje dat relatie heet. Een relatie is een enorme spiegel. Wisselwerking maar ook vertrouwen en gevoel van veiligheid bepaalt dan in hoeverre het echt kan groeien tot iets duurzaams. Ik hoop dat je het aandurft om hem toe te laten. Je gaat steeds meer diepgang krijgen en daar horen ook je pijnpunten bij. Voor mij is dit de reden waarom ik nooit iets meer heb willen aangaan, besefte ik. Niet toe om mezelf bloot te geven. Vooral zelf gewerkt aan mijn patronen. Maar inderdaad, een relatie is wel fijn. Lastig he?
Heel erg lastig. Heb mij gisteren dus heel kwetsbaar opgesteld door aan te geven dat hij mij raakte in oud zeer. Wat dat oud zeer precies was en dat ik even ging stoppen met appen om met mijn gevoel te dealen en er aandacht aan te besteden.
Was super spannend! Maar kreeg begrip en een dikke kus...
Dat is wel weer fijn! Maar iets in me nu, wordt nog steeds een beetje 'boos' op hem dat hij mij pijn heeft gedaan. Terwijl rationeel weet ik dat dit niet klopt en het niks met hem te maken heeft.
Procesjes...

Ik snap je angst om jezelf bloot te geven. Wat ik nu merk door het wel te doen en zelf verantwoordelijkheid te nemen, dat het me ook stabiliteit in mijzelf geeft en veiligheid. Alleen is het niet geheel makkelijk het los te koppelen van hem vooralsnog. Maar dat komt wel!
Attraverso schreef:
10-02-2020 14:05
Dat moeten we ons echt wel voor ogen houden, dat een relatie nooit perfect is en onze dates uiteraard ook hun eigen mening hebben en soms een gevoelige snaar kunnen raken zonder dat zo bedoeld te hebben.
Precies, daarom dacht ik, ik deel het maar :) Alleen zijn heeft ook heel veel voordelen.
Ja je ervaart en leert nu dat het iets van jou is wat wordt getriggerd door hem. Het voelt sterk om die verantwoordelijkheid te nemen en het bij jezelf te houden, maar het ook durft te benoemen. Je neemt je gevoel en jezelf dus serieus! Het wordt ook steeds makkelijker. Voor dit soort processen heb je een begripvolle en stabiele partner nodig en dat is hij. Dus win- win! Het is precies de reden waarom ik echt niet met een fladderaar of man met issues moet zijn. Dan raak ik verder van huis en lost niks op. Zulke mannen breken meer af dan ze goed doen.
Qiyara schreef:
10-02-2020 14:15
Alleen zijn heeft ook heel veel voordelen.
Dat besef ik steeds meer en meer... ik dacht zelfs deze ochtend voor het eerst dat een LAT relatie wel handig zou zijn terwijl ik juist altijd zeg enkel voor het hele pakket te willen gaan.
Qiyara schreef:
10-02-2020 14:15
Precies, daarom dacht ik, ik deel het maar :) Alleen zijn heeft ook heel veel voordelen.
Fijn dat je het deelt. Hebben we echt iets aan ( ik vul lekker in voor iedereen maar je begrijpt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven