Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
09-02-2020 17:35
Nou het is wel weer even een rottige bewustwording van hoe ongelooflijk kwetsbaar dat daten is. Je kent iemand gewoon niet. Hoop niet dat er bij mij nog zulke lijken uit de kast gaan vallen. Bleh.
Dit inderdaad.. Ineens ga je er dan bij stil staan dat er inderdaad dingen kunnen zijn die niet verteld worden. Heb dat gevoel ook ineens vandaag, dat je eigenlijk niet veel weet wat iemand uitspookt.. Ook als ik het verhaal van Flaffy lees. Vooral een appje als vanochtend ‘is uit de hand gelopen gister en ben helemaal kapot’. Hij had wel gelijk gevraagd of ik volgende week kon, maar hij heeft mijn berichtje vandaag pas laat vanmiddag gelezen en nog geen reactie.. Had ook verder geen wedervraag gesteld en niet echt op zijn verzoek ingegaan, alleen gezegd ‘dan maar een andere keer ja’.

Dan baal ik toch wel weer en ga ik toch weer van alles verzinnen of er dan meer speelt ofzo. Zucht.. Datefase is lastig af en toe!
En leuk alle nieuwe schrijvers, welkom! Volgens mij is dit topic wel 1 van de meest actieve 😁 Wel dubbel natuurlijk, zie dat veel van ons toch wel tegen hetzelfde aanlopen.. (weinig vertrouwen, afhakende dates etc)
Pink welkom. En herkenbaar, ook gehad dat na 3 maanden iemand z'n ware aard naar boven kwam. Was ook wel een man waar ik vanaf date 1 hoteldebotel was en hem ook niet echt had gezien, alleen door een flinke roze bril.

Vind het daarom met mijn date nu heel fijn, ik zie hem omdat ik nog door m'n gewone bril kan kijken. M'n date zei zaterdag dat hij het wel heel spannend vond hoe goed ik hem kan lezen. Dat stelt me ergens wel gerust.

Vivi, ook zo rot voor jou. Kan me zo goed voorstellen dat het niet fijn voelt. Past deze man wel bij je? Dat gevoel van geen prioriteit zijn, mag je ook serieus nemen. Als hij echt een relatie wil dan laat je jezelf toch wel van een betere kant zien lijkt me.
Jammer om te lezen dat we tegenwoordig veel tegen hetzelfde aanlopen. Best zonde dat daten niet meer gaat zoals het vroeger ging. Bij mij was het altijd eerst iemand leren kennen voordat ik een beslissing neem maar tegenwoordig is het tig opties open en daarna pas beslissen. Na mijn afwijzing heb ik tinder dit keer niet verwijderd, maar echt vrolijk wordt ik er niet van.

Ik vraag mezelf vaak af net zoals veel van jullie waar ontmoet ik nou uiteindelijk mijn droomman? Lijkt zo ver weg, dat hele daten staat me op dit moment ook tegen. Maar toch sommige verhalen hier zijn positief dus er is hoop.
Ik heb hem inmiddels gesproken. Hij gaaf aan pas laat te reageren omdat hij nog druk aan het praten was met een vriendin en de desbtreffende vriendin die mij een bericht had gestuurd. Ze hebben het uitgepraat maar besloten elkaar voor langere tijd niet te spreken of te zien.

Zijn verhaal is dat het inderdaad is gebeurd en hij er spijt van heeft. Hij heeft het mij gisteren niet durven vertellen omdat hij bang was me kwijt te raken. Snapt ook als ik hem niet meer wil zien. Heb gezegd dat ik hem nog wel een kans wil geven maar dat hij wel echt zn best mag gaan doen. Het leek oprecht maar is natuurlijk lastig via de app. Heb gezegd dat we het er maar over moeten hebben als we elkaar zien, ik denk dat ik dan pas goed kan beoordelen of ik dit wel wil.

Bedankt voor jullie reacties allemaal, doet me goed dat ik niet overdreven reageer.
Flaffy fijn dat je hem gesproken hebt. Inderdaad erover hebben in het echt en doen wat goed voelt voor jou.
Stomme actie van hem wat meteen zorgt voor scheef groei in een pril stadium. Balen!
Qiyara schreef:
09-02-2020 19:33
Flaffy fijn dat je hem gesproken hebt. Inderdaad erover hebben in het echt en doen wat goed voelt voor jou.
Stomme actie van hem wat meteen zorgt voor scheef groei in een pril stadium. Balen!
Ja, zeg dat wel. Ik snap het ook gewoon echt niet. Hij leek me zo leuk te vinden gister, kon niet van me afblijven, miste me toen ik met andere vrienden was. Ik trek dat nu allemaal in twijfel nu ik weet wat er die ochtend is gebeurd.

Ik ga vrijdag bowlen met vrienden en had hem ook meegevraagd. Maar wil hem eigenlijk voor die tijd nog wel zien om het er over te hebben dus even kijken of dat gaat lukken.
Flaffy, fijn dat het besproken is!
Hij geeft dus aan dat hij afstand heeft genomen van die andere dame?
Hoe sta jij daar nu in? Wil je hem nog wel blijven daten?

Je hebt inderdaad niet overdreven gereageerd hoor!
Ik snap dat je hem daarvoor nog wilt zien, het is nu niet meer onbevangen en leuk.
Hopelijk hebben jullie een fijn gesprek.
Flaffy,
Voor veel mannen betekent sex hebben met een fwb niet veel behalve dan dat ze hun ei kwijt kunnen.
Het kan dus dat hij het wel allemaal meende, ondanks dat ie een paar uur ervoor sex had met iemand anders.
Qiyara schreef:
09-02-2020 19:19
Vivi, ook zo rot voor jou. Kan me zo goed voorstellen dat het niet fijn voelt. Past deze man wel bij je? Dat gevoel van geen prioriteit zijn, mag je ook serieus nemen. Als hij echt een relatie wil dan laat je jezelf toch wel van een betere kant zien lijkt me.
Hij heeft ook wel veel goeie kanten laten zien gelukkig, leuke dingen doen, koken en gister toen ik liet merken dat ik verdrietig was ook gelijk initiatief om elkaar te zien en mij mee uit lunchen te nemen. Dus in dat opzicht wel goed, maar het is inderdaad soms een prio dingetje. Wat Julus ook zei, is ook normaal dat hij niet gelijk alles aan de kant zet voor mij. Maar een eigen afspraak niet nakomen, zet mij wel even aan het denken..
@Flaffy, fijn dat jullie elkaar even gesproken hebben! En toch redelijk positief, dat hij afstand van haar neemt en jou echt leuk vind. Maar wel dubbel natuurlijk, kan mij voorstellen dat de rem er nu wel even opzit voor jou terwijl er leuke plannen zijn.

Wat Still zegt, ik denk dat mannen het allemaal wat makkelijker los van elkaar kunnen zien en het niet perse afbreuk doet van zijn interesse in jou. Desalniettemin is het geen chique actie en totaal niet goed doordacht ook.
Hoi! Hier nog een nieuwe aanmelding ;-)

Ondertussen alweer ruim 3 jaar vrijgezel, waarbij mijn laatste serieuze date ervaring in begin december na ong 6 maanden eindigde wegens onverwerkte zaken aan zijn kant en de omgang hiermee vooral struisvogelen leek. Zeer jammer want we voelden ons wel volledig onszelf bij elkaar en als we samen waren hadden we de grootste lol.

Ben sinds dit over is ook niet meer op Tinder oid geweest en merk dat ik het daten in het algemeen ontwijk, toch te bang om weer teleurgesteld te worden na open stellen denk ik. Gelukkig zie ik hier ook positieve verhalen voorbij komen!
Still-i-Rise schreef:
09-02-2020 19:44
Flaffy, fijn dat het besproken is!
Hij geeft dus aan dat hij afstand heeft genomen van die andere dame?
Hoe sta jij daar nu in? Wil je hem nog wel blijven daten?

Je hebt inderdaad niet overdreven gereageerd hoor!
Ja, ze hebben hun ruzie uitgepraat maar verder willen ze voor langere tijd geen contact. Ik weet het niet zo goed. We hadden het wel echt leuk samen en mijn twijfels die ik in het begin had werden wel minder, dus dat wil ik eigenlijk niet opgeven.
Still-i-Rise schreef:
09-02-2020 19:54
Flaffy,
Voor veel mannen betekent sex hebben met een fwb niet veel behalve dan dat ze hun ei kwijt kunnen.
Het kan dus dat hij het wel allemaal meende, ondanks dat ie een paar uur ervoor sex had met iemand anders.
Ja daar heb je wel een punt. Het is meer dat ik het niet snap omdat ik zoiets nooit zou kunnen doen.
Vivi3338 schreef:
09-02-2020 20:38
@Flaffy, fijn dat jullie elkaar even gesproken hebben! En toch redelijk positief, dat hij afstand van haar neemt en jou echt leuk vind. Maar wel dubbel natuurlijk, kan mij voorstellen dat de rem er nu wel even opzit voor jou terwijl er leuke plannen zijn.

Wat Still zegt, ik denk dat mannen het allemaal wat makkelijker los van elkaar kunnen zien en het niet perse afbreuk doet van zijn interesse in jou. Desalniettemin is het geen chique actie en totaal niet goed doordacht ook.
Ja ik vond het inderdaad ook wel positief, hoe kut het ook was. Merk inderdaad dat bij mij de rem er nu op zit, en dat was daarvoor totaal niet zo. Dat laatste klopt denk ik ook wel. Dat zal ik hem ook eens vragen, of hij dat ook zo ziet.
Vivi3338 schreef:
09-02-2020 20:35
Hij heeft ook wel veel goeie kanten laten zien gelukkig, leuke dingen doen, koken en gister toen ik liet merken dat ik verdrietig was ook gelijk initiatief om elkaar te zien en mij mee uit lunchen te nemen. Dus in dat opzicht wel goed, maar het is inderdaad soms een prio dingetje. Wat Julus ook zei, is ook normaal dat hij niet gelijk alles aan de kant zet voor mij. Maar een eigen afspraak niet nakomen, zet mij wel even aan het denken..
Is hij wel meteen met een voorstel voor een nieuwe date gekomen? Het is ook gewoon niet netjes. Dan had ie maar wat minder moeten drinken op het feestje.
Qiyara schreef:
09-02-2020 19:19
Pink welkom. En herkenbaar, ook gehad dat na 3 maanden iemand z'n ware aard naar boven kwam. Was ook wel een man waar ik vanaf date 1 hoteldebotel was en hem ook niet echt had gezien, alleen door een flinke roze bril.

Vind het daarom met mijn date nu heel fijn, ik zie hem omdat ik nog door m'n gewone bril kan kijken. M'n date zei zaterdag dat hij het wel heel spannend vond hoe goed ik hem kan lezen. Dat stelt me ergens wel gerust.

Ja die roze bril is herkenbaar. Ook al denk je dat je die op dat moment niet op hebt haha.

Fijn dat jij nu het idee hebt dat je alles goed en rustig kunt bekijken. En dan lekker rustig aan daten zodat je de eerste weken/maanden gehad hebt zegmaar. Op een gegeven moment merk je wel of iemand zich beter voor heeft gedaan of iets dergelijks, dat houdt een persoon anders niet lang vol.

@ Flaffy, fijn dat hij iig gereageerd heeft en zelf al gehandeld heeft in de zin van met haar praten enzo. Maar snap dat dit nu een deuk heeft opgeleverd zo.. mag hij echt even zijn best gaan doen en hopen dat je hem kan vertrouwen nu.
Flaffy schreef:
09-02-2020 21:19
Is hij wel meteen met een voorstel voor een nieuwe date gekomen? Het is ook gewoon niet netjes. Dan had ie maar wat minder moeten drinken op het feestje.
Haha ja dat dacht ik ook gelijk; sukkel, had dan ook niet zoveel gedronken! Maar in zijn appje had ie wel gezegd van; helaas de date verplaatsen, is volgende week goed voor jou?

Dus wel een semi voorstel, maar ben er niet gericht op in gegaan en niks meer gevraagd. Nu is ie alweer paar uur ‘van de wereld’. Mag hopen dat hij zijn fout wel inziet en netjes wat anders leuks gaat voorstellen.
Vandaag mijn eerste echte internet-date ooit gehad :O
De afgelopen weken heb ik regelmatig zitten (voice)chatten met iemand die ik via een online spel ken. Vandaag hebben we voor het eerst elkaar gezien en gesproken via videochat, wat voor ons beiden best wel onwennig was in het begin. De reden waarom we voice- en videochatten ligt trouwens redelijk voor de hand: ze woont in centraal Europa.

Het goede nieuws is, we zijn wat betreft karakter echt "Sheldon en Amy". Of eigenlijk meer Sheldon en vrouwelijke Sheldon aangezien ze haast mijn kopie lijkt :rofl: . Iets minder goed nieuws is dat ik wat betreft figuur doorgaans op slank tot normaal val en ze toch wel vrij overgewichtig is. Ik weet nog niet of dat wel of niet een breekpunt gaat worden aangezien ze er aan gaat werken om dat te verminderen en ik uiterlijk niet doorslaggevend zou willen vinden.
Vivi3338 schreef:
09-02-2020 21:51
Haha ja dat dacht ik ook gelijk; sukkel, had dan ook niet zoveel gedronken! Maar in zijn appje had ie wel gezegd van; helaas de date verplaatsen, is volgende week goed voor jou?

Dus wel een semi voorstel, maar ben er niet gericht op in gegaan en niks meer gevraagd. Nu is ie alweer paar uur ‘van de wereld’. Mag hopen dat hij zijn fout wel inziet en netjes wat anders leuks gaat voorstellen.
Ja dat is toch zo haha. Dan moet je daar maar rekening mee houden vind ik. Snap ik, zou ik ook niet doen, de bal ligt nu bij hem.

Ik zie mijn date morgenavond, om er face to face over te hebben en dan kijk ik daarna wat ik ermee doe.
Flaffy schreef:
09-02-2020 21:11
Ja, ze hebben hun ruzie uitgepraat maar verder willen ze voor langere tijd geen contact. Ik weet het niet zo goed. We hadden het wel echt leuk samen en mijn twijfels die ik in het begin had werden wel minder, dus dat wil ik eigenlijk niet opgeven.
Ik wil niet negatief doen, maar ik vind het gek dat ze samen voor langere tijd geen contact willen. Ik vraag me af of dat ook voor haar geldt..waarom zou ze je anders een bericht gestuurd hebben? Lijkt erop dat ze dan toch meer interesse voor hem heeft en jou op die manier wilde 'uitschakelen'.
...
Anárion schreef:
10-02-2020 07:22
Ik wil niet negatief doen, maar ik vind het gek dat ze samen voor langere tijd geen contact willen. Ik vraag me af of dat ook voor haar geldt..waarom zou ze je anders een bericht gestuurd hebben? Lijkt erop dat ze dan toch meer interesse voor hem heeft en jou op die manier wilde 'uitschakelen'.
Inderdaad ik zou denken als hij dit nu al flikt, wat en bij wie in de toekomst nog meer? Lijkt me eerder dat hij twee opties achter de hand wou hebben. Ben benieuwd hoe hij jou vanavond weet te overtuigen dat het nu echt klaar is.
Attraverso schreef:
09-02-2020 11:48
Je kan gelijk hebben, want aan de andere kant klonken zijn appjes na de date nogal onzeker, 'Wat vond je er van? 'Vind je me leuk? ik wil graag nog afspreken maar wil jij wel? Toen ik positief reageerde vroeg hij meteen 'Morgen?'
Is wel een 'gentleman', dat kom ik niet vaak tegen en heb daar wel van genoten. Bestelde voor mij, toen ik zei nog ergens zin in te hebben haalde hij meteen een kaart, stond erop de date te betalen, hield de deur voor me open, heeft me door de gietende regen naar mijn auto gebracht... Mss erg ouderwets maar ik hou daar van.
Ja, dat showen kan sowieso onzekerheid zijn natuurlijk, maar ik geloof dat het ook wel een beetje van nu is, die selfies steeds. Een vriendin van me doet het ook continu, zowel naar mij als naar dates. Zij is in gedrag niet overdreven zelfzeker of zo.
Date appte gisteren dat hij me heel graag weer wilde zien. Dus ik heb maar gezegd dat als dat het geval is hij een datum moet voorstellen :'D dat heeft hij gedaan, hij moet alleen nog driedubbel checken of hij echt kan want hij wilde me niet weer blij maken met een dode mus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven