Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Deelishis schreef:
10-02-2020 22:01
@Still: Dit is ook het gevoel dat ik erbij krijg. Ik herken dit wel een beetje uit mijn laatste situatie. Hij kwam net uit een lange relatie en we hadden besloten het 'rustig aan te doen'. Maar daardoor durfde ik niet te vragen om duidelijkheid, omdat hij zelf al had aangegeven nog niet toe te zijn aan een nieuwe relatie. Het ging echter wel steeds meer voelen als een relatie, maar de onduidelijkheid maakte mij zo onzeker. Ik wilde het gewoon graag een naam geven.

Ik kan me voorstellen dat het niet zo inspirerend voelt, als het zo 'half' is.
Dit ja, en vooral ook omdat ik zelf ook niet de intentie had om een vaste relatie aan te gaan (met hem).
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
10-02-2020 22:00
Nee, tot dusver 1x videochat en voor de rest tekst en voicechatten :biggrin:
Oh had ik verkeerd begrepen. Spannend zeg!
Sheldon dat klinkt heel leuk, inderdaad geluk dat ze in een stad woont. Iets heel spannend om naar uit te kijken!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, ik zal jullie op de hoogte houden :)
Bedankt voor alle goede adviezen, ik ga er mee aan de slag.
Eerst een goede nachtrust :sheep:
Hopelijk slaap je als een roosje en word je morgen wakker met een appje. Welterusten!
Slaapwel iedereen. Waait hier weer heel erg en raar maar waar, dan slaap ik altijd heel diep. Heerlijk!
Spannend allemaal Still! Kan mij voorstellen dat het soms allemaal even teveel wordt, jullie zijn toch alweer tijdje aan het daten en je leek het goed onder controle te hebben. Uiteindelijk moet je toch aan je ‘behoeften’ voldoen en het uitspreken. Ik ben een schijterd op dat vlak hoor, vind het allang knap dat je zolang je hoofd koel kon houden!

Mijn date is zojuist uit z’n ‘grot’, voelt zich beter en snapte mijn reactie. Nam mij niks kwalijk. Maar ging daarna gelijk slapen, dus echt wijzer of aanvoelen hoe de ‘sfeer’ tussen ons is dat is nog onduidelijk. Morgen maar weer verder kijken..
Attraverso schreef:
10-02-2020 22:35
Slaapwel iedereen. Waait hier weer heel erg en raar maar waar, dan slaap ik altijd heel diep. Heerlijk!
Heb ik ook! In combinatie met regen al helemaal haha.

Slaap lekker iedereen 😊
Still-i-Rise schreef:
10-02-2020 21:48
Qiyara en Julus,
Dat vind ik dus het aller engste om te doen nu, vragen om duidelijkheid. Ook al gaat het hartstikke goed en leuk tussen ons, ik ben toch bang voor een bepaalde afwijzing.
Daarom heb ik de neiging om het zelf maar af te kappen want dan heb ik in ieder geval de controle.
Yep,en dan schiet je in een kramp. Dat had ik inderdaad ook al opgemaakt uit je posts sinds je terug bent. Probeer jezelf er niet te veel als een willoos slachtoffer in mee te laten slepen waardoor je dan vervolgens sarcastisch/bozig/oid reageert. Het lijkt in jou te zitten. Ik herken het wel een beetje en ik weet ook gewoon dat het komt. Ik zit nu snel in de bindingsangstdynamiek, maar eigenlijk is het zo voorspelbaar... Dat maakt het ook wel wat makkelijker (af en toe) om er met meer afstand naar te kijken.
Oké, heeft je date sinds de jaarwisseling 24/7 gewerkt of zo, Vivi? Of is hij ziek? Klinkt een beetje gek.
coolpack2 schreef:
10-02-2020 23:14
Oké, heeft je date sinds de jaarwisseling 24/7 gewerkt of zo, Vivi? Of is hij ziek? Klinkt een beetje gek.
Haha nee hij had een ‘uit de hand gelopen feestje’ zaterdagnacht en had ons afspraakje gister afgezegd omdat hij niet lekker was (kater..). Sindsdien was hij amper op de app, maar zich nu weer gemeld.

Beetje vervelende situatie nu mijn opa niet goed lijkt te herstellen na zijn operatie. Elk dingetje komt even extra hard aan!
Ja, dat had ik meegekregen, ik was wat sarcastisch, sorry. Hij heeft gisteren de hele dag geslapen en vanavond krijg je een enkel berichtje en moet hij weer verder slapen. Vind ik een beetje mal.
Ik heb het ook afgekapt. Is ook allemaal heel raar gegaan. Eerst volle bak voor me gaan om vervolgens afstandelijker te doen. Vroeg hij of ik deze week tijd had. Ik gaf de dagen aan, en of ik hem het weekend nog ging zien. Weekend wist hij nog.niet want hij heeft het zo druk met alles, maar kan wel afspraken plannen om naar verjaardagen te gaan. Maar met mij een afspraak plannen ho maar.
Je hoeft voor mij echt niet je leven om te gooien, maar een beetje meer moeite doen is geen luxe.
Heb gezegd dat ik meer waard ben dan dat en het hierbij laat. Hierbij kreeg ik een reeks appjes dat hij me echt heel leuk vind en hoop dat ik van gedachten verander. En dat ik hem dan morgen app
Hoe leuk ik hem ook vind, ik doe het niet. Voor mij is het klaar nu.
Duurt misschien ff maar voel me wel goed dat ik dit heb gedaan.
Vroeger zou ik zo over me heen laten lopen.
Ben echt weer even klaar met dat daten. Bah
Snow, ik heb de verdere context niet gelezen. Maar hij plant toch een date met je? Dan doet hij toch moeite?
Ik ga mijn leven ook niet omgooien voor een date. Ik vind het wel belangrijk om naar verjaardagen van vrienden en familie te blijven gaan, mijn eigen leven te blijven behouden. De waarde van een verjaardag verschilt voor elk persoon.
it-is-joysjuhhh wijzigde dit bericht op 11-02-2020 06:39
Reden: Toevoeging
36.65% gewijzigd
Snow goed gedaan! Hopelijk kan je bij je besluit blijven. Misschien z'n nummer wissen?
Je bent meer waard dan hij en hiermee zet je een stap in de juiste richting.

Joysjuhh in dit geval is, de context wel erg belangrijk.
coolpack2 schreef:
10-02-2020 23:41
Ja, dat had ik meegekregen, ik was wat sarcastisch, sorry. Hij heeft gisteren de hele dag geslapen en vanavond krijg je een enkel berichtje en moet hij weer verder slapen. Vind ik een beetje mal.
Eens vivi.. Je neemt genoegen met kruimels. En dat idee heb ik bij hem al steeds.
Joysjuhh.. is idd meer aan de hand dan wat ik nu in mijn laatste bericht zeg..

En nummer is idd gewist.. alles is uit mijn tel.. :puh:
Flaffy, geen bericht goed bericht? Ben benieuwd.

Still, goed geslapen en weer wat wijzer?

Attra jij alvast heel veel plezier vanavond!
Morning!
Ik heb goed geslapen, werd inderdaad wakker met een appje.
Hij zit de laatste tijd een beetje in een negatieve vibe, veel op zn bord etc. Maar ik merk dat dat mij een beetje afstoot. Komt ook door mijn eigen situatie dat ik momenteel geen ruimte heb voor andermans sores, terwijl ik er heus wel voor hem wil zijn hoor.
Gelukkig is de sfeer wel altijd goed en positief als we elkaar zien.
Jeetje ff een paar dagen niet gelezen en ik loop gelijk 10 blz achter. Heb nu bijgelegen. Merk wel boel gebeurt.

Vivi, ga niet zitten wachten op hem. Het lijkt of hij niet zo goed weet wat hij wil. Hoe hard ook je lijkt op het moment (nog) geen prioriteit. Hij had kunnen denken “ ok leuk een feestje maar ik heb morgen een date en kan beter niet teveel drinken”. Maar goed dat is mijn mening.

Flaffy, jij al wat wijzer?

Als ik dit zo allemaal lees hè, dan heb ik nog minder zin in een man. Ik ben op het moment wat anti man lijkt het wel. Is ook niet goed, niet alle mannen zijn slecht natuurlijk. En juist nu ik in deze modus zit krijg ik het ene vriendschap verzoek naar het andere op fb. Hebben de mannen soms last van vervroegde lentekriebels ofzo? Ik zit juist nu niet echt lekker in mijn vel, donkere dagen etc. Dus nu doe ik weinig met die aandacht omdat ik dat toch de verkeerde mannen aantrek. Toch iets geleerd uit deze periode. Ik val op het type foute man en eerder vond ik de aandacht fijn als ik niet lekker in mijn vel zat en ging er dan vol voor met als gevolg dat ik nu twee keer ben gescheiden van twee foute mannen. Dus geef mij portie maar aan fikkie,haha.
Still fijn dat je een appje had, weet je al wanneer je hem ziet?
Hopelijk snel en komt er wat duidelijkheid voor jezelf.

Dwarrel ja gaat hard hé, daten doet veel blijkt maar weer. En het is gewoon een leuk, steunend en gezellig topic. Allemaal een mooie inbreng, kwetsbaar en authentiek.
Laat je vooral niet ontmoedigen door alles wat je leest, je hoeft er maar 1 te treffen waarbij het goed loopt en dat kost soms even tijd.
Zelf heb ik ontzettend veel geleerd van al het date leed wat ik tot nu toe heb ervaren. En als ik jou zo lees, jij op jouw manier ook.
En alleen maar leed was het overigens niet, heb ook zoveel leuke date ervaringen gehad, zoals nu. En waar dit dan heen gaat valt niet te zeggen, maar heb het dan wel weer mee gemaakt :)
Denk dat het goed is om de tijd voor jezelf te nemen en pas weer te daten als dat gevoel van 'anti man' verdwenen is.
Qiyara schreef:
11-02-2020 10:39

Dwarrel ja gaat hard hé, daten doet veel blijkt maar weer. En het is gewoon een leuk, steunend en gezellig topic. Allemaal een mooie inbreng, kwetsbaar en authentiek.
Laat je vooral niet ontmoedigen door alles wat je leest, je hoeft er maar 1 te treffen waarbij het goed loopt en dat kost soms even tijd.
Zelf heb ik ontzettend veel geleerd van al het date leed wat ik tot nu toe heb ervaren. En als ik jou zo lees, jij op jouw manier ook.
En alleen maar leed was het overigens niet, heb ook zoveel leuke date ervaringen gehad, zoals nu. En waar dit dan heen gaat valt niet te zeggen, maar heb het dan wel weer mee gemaakt :)
Denk dat het goed is om de tijd voor jezelf te nemen en pas weer te daten als dat gevoel van 'anti man' verdwenen is.
Ik ben nu een jaar alleen maar tot nu toe maar met een man echt gedate, wel meerdere dates hoor (vier keer ofzo) maar merkte dat het hem niet was. Daarnaast veel contact met een fwb. Hem zie ik af en toe, soms alleen voor koffie, soms voor wat meer als koffie. Hij was echt mijn allereerste vriendje (van 14 tot 20) dus ergens toch speciaal plekje. Maar merk ook dat er van zijn kant iets van verwijdering is. Vind ik wel jammer maar het is zoals het is. Graag of niet.

Ik ben ook heel blij met dit topic, ook al reageer ik niet altijd. Ik probeer wel mee te lezen en vooral leven. Leer hier ook wel weer een hoop van. Ik had tinder gedownload maar ook weer verwijderd, ik durf (nog) niet. Ik stam nog uit het tijdperk van elkaar in de kroeg ontmoeten en dan verder borduren. Ach wie weet als straks het zonnetje begint te schijnen, dat ik dan wel durf. Maar ik heb nog een jong dochtertje waar ik ook rekening mee wil/moet houden. Dus echt flexibel om te daten ben ik ook nog niet. Ik wil nl niemand hier thuis hebben.
Qiyara schreef:
11-02-2020 10:39
We hebben elkaar inmiddels gesproken, altijd fijn om te bellen ipv appen. Wanneer we elkaar zien is nog niet helemaal zeker, ligt ook aan onze agenda's die niet helemaal op elkaar aansluiten.
Ik heb gezegd dat ik hem graag wil zien, zijn reactie was positief.
Maar ook nu was er even kommer en kwel van zijn zijde, ik kan daar niet zo goed tegen.
Still, ik heb het even niet helder en misschien kan ik het ook niet weten, maar ben je bekend met de dynamiek van verlatingsangst en bindingsangst? Als in: is dat iets wat je in jezelf herkent? Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je in die dynamiek zit, de ene keer aan de ene kant, dan weer aan de andere - getriggerd door jullie interactie. En dat je het diep van binnen misschien wel gewoon heel erg eng vind allemaal. Maar misschien zit mijn eigen gevoeligheden nu op jou te projecteren. 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven