Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Pink veel succes morgen! Je kan dit alleen!
Qiyara schreef:
10-02-2020 21:19
Ik lees niks geks in zijn opmerkingen. Herken het wel dat zulke grapjes een eigen leven kunnen gaan leiden. Dat had ik vorige week en schoot er van in analyseer modus. Er was dus niks aan de hand.

Lijkt alsof je muur omhoog is door de grapjes en je daardoor misschien even alles hebt uitgeschakeld qua gevoel?
Vervelend voor je!
Hij meende het serieus, met de boodschap van: hallo ik ben ook een mens met gevoelens. Ik deed namelijk een beetje sarcastisch (mijn go-to attitude als t me een beetje lastig wordt) en daar prikte hij doorheen.
Lastig om de toon van een gesprek neer te pennen maar hij liet dus doorschemeren dat mijn opmerkingen hem wel degelijk raakten.

Dus nu denk ik: hoe leuk vindt ie me dan? Leuker dan leuk? En denkt hij nu juist door mijn sarcastische houding dat ik hem niet leuk vind? Hij gaf ook aan dat ik zelf ook weinig contact zoek, dus ik heb hem nu geappt met een algemeen hoe-was-je-dag appje. Maar ik weet nu al van mezelf dat ik me helemaal opvreet omdat hij niet direct zal reageren. Hoorndol word ik van mezelf :bonk:
Succes Pink! Je kunt het met ons delen.

Still, dit is een eerste hobbel en hoort bij die aftastfase. Het is niet erg of onoverkomelijk. Nu is de vraag hoe hier goed mee om te gaan. Het is altijd goed om je gevoel te uiten en dat mag hij ook.
Neem elkaar daarin serieus. Goed dat je hem appte. Lastig dat je je nu opvreet maar hij gaat heus reageren.
Nu gaat wel blijken of jullie bij elkaar passen.
Still-i-Rise schreef:
10-02-2020 21:29
Hij meende het serieus, met de boodschap van: hallo ik ben ook een mens met gevoelens. Ik deed namelijk een beetje sarcastisch (mijn go-to attitude als t me een beetje lastig wordt) en daar prikte hij doorheen.
Lastig om de toon van een gesprek neer te pennen maar hij liet dus doorschemeren dat mijn opmerkingen hem wel degelijk raakten.

Dus nu denk ik: hoe leuk vindt ie me dan? Leuker dan leuk? En denkt hij nu juist door mijn sarcastische houding dat ik hem niet leuk vind? Hij gaf ook aan dat ik zelf ook weinig contact zoek, dus ik heb hem nu geappt met een algemeen hoe-was-je-dag appje. Maar ik weet nu al van mezelf dat ik me helemaal opvreet omdat hij niet direct zal reageren. Hoorndol word ik van mezelf :bonk:
Je was na de laatste date mega enthousiast. Lees anders even terug wat je schreef zaterdag. Dat het hem raakt is toch helemaal prima. Zou ik niks achter zoeken, het is wat het is en natuurlijk vindt hij je leuk.
Wat ik lees is dat je wat moeite begint te krijgen met dat het nog niet uitgesproken is tussen jullie of het een relatie wordt, klopt dat?
Ga gewoon duidelijkheid vragen, dit is niks zo :hug:
Attraverso schreef:
10-02-2020 17:24
Laat ons hopen... Maar indien niet ben ik heel dicht bij huis ;-)

Julus nog geen details, waarschijnlijk weer gewoon een drankje. Gewone werkdag he...
Have fun! Niks mis met even een drankje drinken. Weer aftasten en kijken of je weer wil afspreken.
Deelishis schreef:
10-02-2020 21:08
Mijn woonwarenhuis-date was gisteren best gezellig. Maar ook toen merkte ik dat ik gewoon niet echt bij hem los kom. Ik heb met anderen makkelijk de grootste lol, maar met deze man voel ik me steeds zo serieus. Hij maakt heus wel grapjes, maar we zitten qua humor niet helemaal op 1 lijn.

We hebben daarna toch nog een theetje bij mij thuis gedaan, maar ook daar was er weinig sprake van nader tot elkaar komen.

Dit was dus de 4e date, en we hebben nog altijd niet gezoend oid. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben en appt nu ook gewoon nog vrolijk door. Ik vrees dat ik hem zal moeten vertellen dat het er voor mij niet inzit. Ik baal er wel echt van, omdat hij op papier alles is wat ik zoek in een man. Hij is heel lief en attent en geduldig. Maar die romantische klik ontbreekt helaas.. Ugh
Jammer maar hier hebben jullie beiden niks aan. Het is er of niet. Je zoekt geen vriend maar een liefdespartner. Ik zou er niet blij van worden als die romantische klik totaal ontbreekt, hoe gezellig ook.
Eens met Qiyara, Still. Jullie daten al een hele tijd en hij weet heus of hij er iets in ziet. Maak jezelf niet gek en trek de stoute schoenen aan. Geef gewoon aan dat je graag wil weten wat dit is, omdat jij het wel ziet zitten. Als het een nee is, is het dat nu ook al zonder dat jij dat weet.
Je hebt gelijk Julus!
Hij zal ook zeker wel reageren. Ik denk dat ik momenteel gewoon sterk de behoefte heb om bij hem te zijn. Dan vind ik de "afstand" die er nu is (beide druk op werk, dus stilte op de app) lastig te lezen. Dat komt wel door een klein stukje onzekerheid.

De intentie om deze week af te spreken is afgelopen weekend uitgesproken dus daar ga ik dan ook van uit.
Misschien doe ik er goed aan om gewoon op tijd naar bed te gaan :lol:
Qiyara schreef:
10-02-2020 21:20
Pink veel succes morgen! Je kan dit alleen!
+1
Qiyara en Julus,
Dat vind ik dus het aller engste om te doen nu, vragen om duidelijkheid. Ook al gaat het hartstikke goed en leuk tussen ons, ik ben toch bang voor een bepaalde afwijzing.
Daarom heb ik de neiging om het zelf maar af te kappen want dan heb ik in ieder geval de controle.
Still natuurlijk is die afstand nu lastig, na jullie kleine hick-up. Dan wil je het liefst nu eea ophelderen. Fijn dat een date al staat. Lekker slapen en morgen ben je vast rustiger.
Dat wil je helemaal niet. Dus niet aan die neiging toegeven.
Hopelijk appt hij snel en plan gewoon een nieuwe date.
Still-i-Rise schreef:
10-02-2020 21:48
Qiyara en Julus,
Dat vind ik dus het aller engste om te doen nu, vragen om duidelijkheid. Ook al gaat het hartstikke goed en leuk tussen ons, ik ben toch bang voor een bepaalde afwijzing.
Daarom heb ik de neiging om het zelf maar af te kappen want dan heb ik in ieder geval de controle.
Begrijpelijk maar zo zonde en onnodig. Zodra je die behoefte hebt zou ik de telefoon wegleggen. Je gaat anders spijt krijgen.
Wacht die date af. En afwijzing is kut, en dan zul je even verdrietig zijn. En daar weer uit komen.
Qiyara en Julus,
Thanks, jullie hebben ook gelijk! Ik heb vrijdag en zaterdag met een big smile rondgelopen en nu ineens voel ik me zo onzeker.
Het beste is inderdaad om te gaan slapen en de date af te wachten, waarschijnlijk verdwijnt dit gevoel the minute he smiles at me.
Attraverso schreef:
10-02-2020 13:54
Sheldon je zei toch enkele dagen geleden al dat je met haar aan het daten was?
Wat betekent dat dan juist voor jou? Neem dan aan dat je meer dan vriendschap wil?
Uiterlijk moet niet doorslaggevend zijn maar mag wel belangrijk zijn.
Al heb je er niet zo veel 'last' van bij jullie manier van daten.
Plannen jullie ook een echte date?
Misschien heb ik mezelf wat sterk uitgedrukt aanvankelijk :). tekstberichten en voicechatten kunnen heel fijn zijn en zeker een klik geven met iemand, maar pas als je iemand ziet en spreekt voelt het voor mij als een 'echte' date. Verkeerde woordkeuze dus. Maar goed, ondertussen ook een goed gesprek gehad met een coach en het logische advies gekregen om de lat voor mezelf en anderen niet onmogelijk hoog te leggen. De perfecte match bestaat niet en moet ik niet na willen streven.

We zijn zeker een echte date aan het plannen, waarschijnlijk over een maand of 1 a 2. Niets overhaasts dus. Gelukkig woont ze in een hoofdstad, dus goedkoop en makkelijk te vliegen. Vandaag heb ik ook weer een paar uur gechat (zonder video weliswaar) en mijn gevoel is al veel happier / beter nu ik me minder druk maak om van alles waaronder uiterlijkheden :D
Still-i-Rise schreef:
10-02-2020 21:56
Qiyara en Julus,
Thanks, jullie hebben ook gelijk! Ik heb vrijdag en zaterdag met een big smile rondgelopen en nu ineens voel ik me zo onzeker.
Het beste is inderdaad om te gaan slapen en de date af te wachten, waarschijnlijk verdwijnt dit gevoel the minute he smiles at me.
Of als je het in jezelf kunt oplossen en weer terug kan naar vertrouwen dat het goed zit :)
Alle reacties Link kopieren
Still, een tip:
Je zou in plaats van duidelijkheid vragen ook zelf kunnen zeggen: ik vind het erg leuk met jou en wil dat we exclusief zijn / een relatie hebben (net wat past binnen jullie situatie).
Attraverso schreef:
10-02-2020 14:00
OH heb ik zo verkeerd gelezen? Hebben ze elkaar echt ontmoet?
Nee, tot dusver 1x videochat en voor de rest tekst en voicechatten :biggrin:
Sheldon wat leuk voor je! Wij zijn elkaar ooit tegen gekomen op Tinder. Dat had ik je toen verteld dat ik je profiel herkende van viva. Misschien herinner je je dat nog. Jaren geleden alweer.

Heel fijn dat je iemand bent tegengekomen waar je het gevoel bij hebt dat het zo matcht!
Qiyara schreef:
10-02-2020 21:41
Je was na de laatste date mega enthousiast. Lees anders even terug wat je schreef zaterdag. Dat het hem raakt is toch helemaal prima. Zou ik niks achter zoeken, het is wat het is en natuurlijk vindt hij je leuk.
Wat ik lees is dat je wat moeite begint te krijgen met dat het nog niet uitgesproken is tussen jullie of het een relatie wordt, klopt dat?
Ga gewoon duidelijkheid vragen, dit is niks zo :hug:
@Still: Dit is ook het gevoel dat ik erbij krijg. Ik herken dit wel een beetje uit mijn laatste situatie. Hij kwam net uit een lange relatie en we hadden besloten het 'rustig aan te doen'. Maar daardoor durfde ik niet te vragen om duidelijkheid, omdat hij zelf al had aangegeven nog niet toe te zijn aan een nieuwe relatie. Het ging echter wel steeds meer voelen als een relatie, maar de onduidelijkheid maakte mij zo onzeker. Ik wilde het gewoon graag een naam geven.

Ik kan me voorstellen dat het niet zo inspirerend voelt, als het zo 'half' is.
It-is-joysjuhhh schreef:
10-02-2020 22:00
Still, een tip:
Je zou in plaats van duidelijkheid vragen ook zelf kunnen zeggen: ik vind het erg leuk met jou en wil dat we exclusief zijn / een relatie hebben (net wat past binnen jullie situatie).
Nog beter ja! Komt over vol vertrouwen.
Julus schreef:
10-02-2020 21:43
Jammer maar hier hebben jullie beiden niks aan. Het is er of niet. Je zoekt geen vriend maar een liefdespartner. Ik zou er niet blij van worden als die romantische klik totaal ontbreekt, hoe gezellig ook.
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik zal hem morgen bellen om te zeggen dat het gezellig is geweest, maar dat ik het hierbij wil laten. Eerst even de moed verzamelen.
It-is-joysjuhhh schreef:
10-02-2020 22:00
Still, een tip:
Hier heb ik dus ook aan gedacht ja, ook omdat hij liet doorschemeren dat ik niet bepaald mn affectie naar hem toon.
Bovenstaande aanpak past wel bij mijn persoonlijkheid. De boodschap is in ieder geval super helder dan voor hem.
Niet leuk om te doen, maar dan kun je allebei weer verder.
Still-i-Rise schreef:
10-02-2020 22:14
Hier heb ik dus ook aan gedacht ja, ook omdat hij liet doorschemeren dat ik niet bepaald mn affectie naar hem toon.
Bovenstaande aanpak past wel bij mijn persoonlijkheid. De boodschap is in ieder geval super helder dan voor hem.
Goeie tip inderdaad. Spannend, maar bungelen is ook niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven