Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Sodermalm schreef:
10-05-2021 12:40
Is het ''fout'' om ook stiekem toch een beetje te kijken bij het daten in hoeverre je met die persoon samen stappen kunt zetten?

Ik bedoel : om mij heen zie ik vrienden ''grote mensen huizen'' kopen. Zelf heb ik ook wel het nodige in te brengen met een prima koop appartement. Maar de markt is nu wel zodanig dat als het gros van de ''inbreng'' van één persoon afkomstig is, dat je eigenlijk geen kans maakt op de woningmarkt.

Dat was voor mij eerlijk gezegd ook een reden (een van de) om niet serieus door te gaan met schoenwinkel/horeca mevrouw. Hartstikke leuke meid, maar als het met haar iets zou worden, dan zou ik waarschijnlijk de komende vijf jaar nog in dit appartement op drie hoog van 70m2 wonen. En dan nog maar hopen dat het een blijvertje is en ze niet vlak voor haar dertigste zegt ''ik kijk toch nog even verder''.

Soms voel ik mezelf fout bezig om het zo rationeel aan te vliegen, maar aan de andere kant denk ik ook : ik wil ook door met mijn leven, en zoek eigenlijk iemand die allereerst natuurlijk leuk is, maar ten tweede : iemand die ook -net als ik- wat in te brengen heeft, zodat je samen ook stappen kunt maken. Is dat een foutieve benadering?
Het is niet perse fout, maar ligt er ook aan in welke levensfase je zit..
Ik ben 48, heb geen man nodig om dingen te doen of laten.
Heb zelf een prima huis, kinderen is niet meer aan de orde dus het is voor mij een aanvulling....
Maar snap als je nog aan het begin sta at van dat alles is het een ander verhaal..
hagelslagjes schreef:
10-05-2021 10:42
Hallo! Ik wil graag meeschrijven in dit topic. Afgelopen jaren al wat dates gehad, maar nog steeds op zoek. Ik vind het online daten maar lastig.

Waar jullie het hier over hebben, heb ik ook meegemaakt of ik zit er nog een beetje in eigenlijk. Iemand erg leuk vinden die zelf geen toekomstplannen met me heeft. Sinds het uit is hebben we alleen nog contact via de app, wel beter om niet af te spreken.
Waarom hebben jullie nog wel app contact? Is het dan juist niet moeilijker om los te laten?
Dank Mimali en Datertje!
Mimali schreef:
10-05-2021 12:47
Het is niet perse fout, maar ligt er ook aan in welke levensfase je zit..
Ik ben 48, heb geen man nodig om dingen te doen of laten.
Heb zelf een prima huis, kinderen is niet meer aan de orde dus het is voor mij een aanvulling....
Maar snap als je nog aan het begin sta at van dat alles is het een ander verhaal..
Ja dan is het een ander verhaal inderdaad... Ik heb zelf toch wel een beetje een ''nu of nooit'' idee. En dan niet nu als in NU, maar ergens in de komende 5/6/7 jaar zou het toch wel moeten gebeuren. Althans ; als het niet gebeurt, ook geen ramp, maar dan ga ik wel definitief een ander toekomstpad schetsen in plaats van het traditionele huisje, boompje, beestje (wat op dit moment in alle objectiviteit nog wel mijn absolute voorkeur heeft).

Ergens voelt het natuurlijk stom om dat soort overwegingen erbij te betrekken. Maar het maakt alleen al voor efficientie een enorm verschil of je nu tegen iemand ''aanloopt'' die ook een eigenhuis en concrete kinderwens heeft of tegen iemand die nog op kamers zit en die nog droomt over reizen etcetera..
Sodermalm schreef:
Is het ''fout'' om ook stiekem toch een beetje te kijken bij het daten in hoeverre je met die persoon samen stappen kunt zetten?

Ik bedoel : om mij heen zie ik vrienden ''grote mensen huizen'' kopen. Zelf heb ik ook wel het nodige in te brengen met een prima koop appartement. Maar de markt is nu wel zodanig dat als het gros van de ''inbreng'' van één persoon afkomstig is, dat je eigenlijk geen kans maakt op de woningmarkt.

Dat was voor mij eerlijk gezegd ook een reden (een van de) om niet serieus door te gaan met schoenwinkel/horeca mevrouw. Hartstikke leuke meid, maar als het met haar iets zou worden, dan zou ik waarschijnlijk de komende vijf jaar nog in dit appartement op drie hoog van 70m2 wonen. En dan nog maar hopen dat het een blijvertje is en ze niet vlak voor haar dertigste zegt ''ik kijk toch nog even verder''.

Soms voel ik mezelf fout bezig om het zo rationeel aan te vliegen, maar aan de andere kant denk ik ook : ik wil ook door met mijn leven, en zoek eigenlijk iemand die allereerst natuurlijk leuk is, maar ten tweede : iemand die ook -net als ik- wat in te brengen heeft, zodat je samen ook stappen kunt maken. Is dat een foutieve benadering?
Echt soms moet ik zo om jou lachen. Ik hoop dat je genoeg zelfspot hebt om dat ook te doen.

Mijn advies ga nou eerst eens beginnen met daten. Ga gewoon vrouwen ontmoeten. Je zal zelf door krijgen dat je eerst nog vele kikkers moet kussen voor je überhaupt iemand vindt waarmee je een klik hebt. Tijdens dit proces kom je er ook achter wat nou eigenlijk belangrijk is en wat eigenlijk niet.

Je kan nu van alles bedenken daar op je 70m2 (waar overigens hele gezinnen in wonen) maar je komt geen stap verder. Je bent alleen maar aan het invullen voor anderen. Druk met hoe je overkomt bij vrienden en wat men er wel van zou vinden.
Ik word echt zo somber als ik jou lees.

Man grow some balls en ga eens beginnen bij het begin en ga daten....
En ga lol hebben... Lekker wandelen op terras zitten picknicken. Ga zoenen en ontdekken.

Pas als je dat gaat doen ga ik weer reageren op je.
@Soderhalm: Natuurlijk is het niet verkeerd om naar de toekomst te kijken, maar daarvoor moet je eerst wel iemand leren kennen. Ik ben het wel met Datertje eens, ga daten en kom er dan achter wat je naast de praktische (?) zaken belangrijk vindt in een relatie. Want stel iemand heeft een goede baan en alles perfect op orde, maar je kan geen goed gesprek voeren, dat wil je toch ook niet? Is het perse erg dat de ander wat minder inbreng heeft? Misschien brengt zij wel iets anders mee in de relatie wat jij niet hebt. Dus echt, installeer tinder/happn en ga daten. Want soms lijkt het wel alsof je allemaal excuses aan het zoeken bent waarom je niet wil daten. Durf je niet?
Ik breek nog even in. Ik herken het verhaal namelijk helaas maar al te goed.

Ruim een jaar geleden een man leren kennen via Tinder. Paar keer mee afgesproken maar de romantische klik miste bij mij. Ik voelde me wel direct enorm op mijn gemak bij hem en we konden echt mega hard lachen samen.
Ik leerde iemand anders kennen maar wij bleven contact houden. Iedere dag appte we wel met elkaar en er ontstond echt een hele mooie vriendschap.
Nadat mijn relatie na 4 maanden op de klippen liep was hij er direct, heb uren uitgehuild bij hem en veel gepraat. En toen gebeurde waarvan ik dacht dat het nooit ging gebeuren, ik werd verliefd op hem. Hij heeft in al die maanden toen ik met iemand anders was gezegd dat hij mij leuk vond en ik dacht dus eigenlijk toen ik gevoelens voor hem kreeg dat wij een mooie relatie zouden krijgen. Maar niks was minder waar, hij was toch niet toe aan een relatie. Had we gevoelens voor me en voelde zich heel fijn bij me maar een relatie was hij niet aan toe (wat ik ergens begrijp want hij komt uit echt een rot relatie en voelt zich eindelijk ‘vrij’)
En toen werd het FWB. En dat was geen goed idee achteraf. Meerdere keren gestopt, geen contact om elkaar los te laten maar we missen elkaar dan zo enorm erg. Zo erg dat het gewoon pijn doet als ik hem niet spreek. En andersom is dat precies hetzelfde.
We hebben nu afgesproken alleen vrienden te zijn en dus fysiek echt afstand te nemen. Lastig maar ik wil hem als vriend echt niet kwijt. Hij is zo belangrijk voor me geworden. Maar het idee dat hij dus idd uiteindelijk een relatie met iemand anders krijgt is best wel een naar idee.
Anderzijds probeer ik ook andere mannen te leren kennen want ik wil wel graag weer iets opbouwen met iemand.

Lastig verhaal, mooie vriendschap maar zodra er idd gevoelens mij komen kijken wordt het een uitdaging.

Mijn tip: koester de vriendschap maar houd fysiek afstand
Sodermalm schreef:

Volgens mij zijn er legio vrouwen van jouw leeftijd die dat laten meewegen, dus waarom zou je dat als man niet ook belangrijk mogen vinden?
Maar ik zou wel adviseren om je er niet helemaal op vast te pinnen. Het leven is tenslotte maar heel beperkt maakbaar.
Sodermalm schreef:

Ik snap het opzich wel, vooral als je gewoon wat anders zoekt. Als jij bijv kinderen wil en de ander niet, werkt het ook niet. Aan de andere kant zou ik de toekomstige vrouw ook weer niet helemaal vastpinnen op haar bezittingen.

Dan loop je ook leuke vrouwen mis waarschijnlijk.
Sammy85 schreef:
10-05-2021 13:56
Ik breek nog even in. Ik herken het verhaal namelijk helaas maar al te goed.

Ruim een jaar geleden een man leren kennen via Tinder. Paar keer mee afgesproken maar de romantische klik miste bij mij. Ik voelde me wel direct enorm op mijn gemak bij hem en we konden echt mega hard lachen samen.
Ik leerde iemand anders kennen maar wij bleven contact houden. Iedere dag appte we wel met elkaar en er ontstond echt een hele mooie vriendschap.
Nadat mijn relatie na 4 maanden op de klippen liep was hij er direct, heb uren uitgehuild bij hem en veel gepraat. En toen gebeurde waarvan ik dacht dat het nooit ging gebeuren, ik werd verliefd op hem. Hij heeft in al die maanden toen ik met iemand anders was gezegd dat hij mij leuk vond en ik dacht dus eigenlijk toen ik gevoelens voor hem kreeg dat wij een mooie relatie zouden krijgen. Maar niks was minder waar, hij was toch niet toe aan een relatie. Had we gevoelens voor me en voelde zich heel fijn bij me maar een relatie was hij niet aan toe (wat ik ergens begrijp want hij komt uit echt een rot relatie en voelt zich eindelijk ‘vrij’)
En toen werd het FWB. En dat was geen goed idee achteraf. Meerdere keren gestopt, geen contact om elkaar los te laten maar we missen elkaar dan zo enorm erg. Zo erg dat het gewoon pijn doet als ik hem niet spreek. En andersom is dat precies hetzelfde.
We hebben nu afgesproken alleen vrienden te zijn en dus fysiek echt afstand te nemen. Lastig maar ik wil hem als vriend echt niet kwijt. Hij is zo belangrijk voor me geworden. Maar het idee dat hij dus idd uiteindelijk een relatie met iemand anders krijgt is best wel een naar idee.
Anderzijds probeer ik ook andere mannen te leren kennen want ik wil wel graag weer iets opbouwen met iemand.

Lastig verhaal, mooie vriendschap maar zodra er idd gevoelens mij komen kijken wordt het een uitdaging.

Mijn tip: koester de vriendschap maar houd fysiek afstand
Dankjewel voor het delen van je verhaal, zo herkenbaar!
Ik ga iig met hem praten, en horen wat zijn visie is op mijn verhaal..
Misschien is vrienden blijven een optie, het is ook weer niet zo dat ik stapelverliefd op hem ben, maar gevoelens zijn er zeker en moet dan uitzoeken of ze echt vriendschappelijk zijn of meer..
To be continued..
Sodermalm schreef:
10-05-2021 13:15
Ja dan is het een ander verhaal inderdaad... Ik heb zelf toch wel een beetje een ''nu of nooit'' idee. En dan niet nu als in NU, maar ergens in de komende 5/6/7 jaar zou het toch wel moeten gebeuren. Althans ; als het niet gebeurt, ook geen ramp, maar dan ga ik wel definitief een ander toekomstpad schetsen in plaats van het traditionele huisje, boompje, beestje (wat op dit moment in alle objectiviteit nog wel mijn absolute voorkeur heeft).

Ergens voelt het natuurlijk stom om dat soort overwegingen erbij te betrekken. Maar het maakt alleen al voor efficientie een enorm verschil of je nu tegen iemand ''aanloopt'' die ook een eigenhuis en concrete kinderwens heeft of tegen iemand die nog op kamers zit en die nog droomt over reizen etcetera..

Houd je je nu niet teveel vast aan een heel vastomlijnd toekomstplaatje en cliché-ideaal?
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Kamperfoelie schreef:
10-05-2021 13:08
Waarom hebben jullie nog wel app contact? Is het dan juist niet moeilijker om los te laten?
Ik ken hem al van voordat we een relatie kregen, dus het voelt een beetje raar om nu helemaal los te laten. Maar ik denk wel dat het goed is om elkaar voorlopig niet te zien.
Sodermalm, ik snap goed dat je bepaalde eisen of voorkeuren hebt die eerder rationeel dan gevoelsmatig zijn, zoals mogelijkheid tot kopen van huis en vooral de kinderwens. Dat eerste kan later nog komen, maar een kinderwens heeft wel een beetje een deadline.
Ondanks dat ik al wat soms meegemaakt heb iemand van tinder. Mee geappt 2 weken en gebeld 2x lang en was zo tof. Maar kennelijk wilde hij niets van me weten meer , geghost. Totaal verdwenen.

Ik had 2 matches nog en mijn 06 gegeven. Tinder verwijderd afgelopen weekend.
Echter eentje bleef hangen en appen was mwah qua app gedrag. Maar voelde van nee geef het een kans. Maar het video bellen was tof en bellen. Toch voelde ik halve angst a la onzekerheden "gaat deze match ook ghosten" ..."heb ik weer voor niks gebeld".. "niet te veel ouwhoeren meid "..
Ik dacht nou nou wat een onzekerheid ineens. Ik heb zin in een leuke man, leuke date. Die stomme gedachtes heb ik laten varen.

Tot die me vroeg om op date te gaan en ben benieuwd. Ik heb ja gezegd.
Ik hoop op een leuke date deze week :-D
Leuk! Het kan echt helpen om met open vizier iets aan te gaan. Want de ander voelt denk ik ook wel geremdheid of onzekerheid.
Julus schreef:
10-05-2021 18:34
Leuk! Het kan echt helpen om met open vizier iets aan te gaan. Want de ander voelt denk ik ook wel geremdheid of onzekerheid.
Klopt. Alleen het is voor mij persoonlijk dan, ergens lastig om open houding te hebben. Als je van die gozers matches meemaakt die uit het niets verwijnen.
Maar goed je moet ook weer niet vergelijken.....
@ilovefairytales: Leuk dat je een date hebt! En niet iedereen is hetzelfde he, er zijn ook genoeg nette mannen die het niet doen. Plus die anderen had je ook nog niet in het echt gezien, ik zou proberen daar dan wat minder waarde aan te hechten. Zonde van je tijd, dat wel.
Mimali schreef:
10-05-2021 14:37
(...) het is ook weer niet zo dat ik stapelverliefd op hem ben, maar gevoelens zijn er zeker en moet dan uitzoeken of ze echt vriendschappelijk zijn of meer (...)
O dat scheelt. Laat maar weten hoe het gesprek ging. Je hebt het nodige losgemaakt met je verhaal in dit topic!
(Ik lees 'm nog steeds als een oprecht persoon overigens, niet als iemand die jou probeert te bespelen.)
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
11-05-2021 00:21
O dat scheelt. Laat maar weten hoe het gesprek ging. Je hebt het nodige losgemaakt met je verhaal in dit topic!
(Ik lees 'm nog steeds als een oprecht persoon overigens, niet als iemand die jou probeert te bespelen.)
Scheelt wel ja, maar ik zou het wel echt erg vinden als het zou ophouden..
Dat is hij ook, en ik heb al redelijk snel onderbuikgevoel als er iets met klopt en dat heb ik bij hem nooit...

Nou ik heb zeker wat losgemaakt, maar er zijn ook hele goeie dingen gezegd wat me wel aan het denken heeft gezet..
Nu nog de moed vinden om het te bespreken.. Wil ook niet dat hij het verkeerd opvat ofzo dus zit continu te bedenken hoe ik het het beste kan zeggen.. Luchtig denk ik..
Luchtig maar wel duidelijk. Ik ben er wel achter dat je naar beter kunt weten waar je aan toe bent anders blijf je ongemerkt toch hoop houden.
Dit heeft bij mij maanden geduurd hoor maar begon op een gegeven moment te voelen dat ik niet door kon. Het leek een beetje of ik in de wachtstand stond omdat ik toch hoopte dat het tussen ons meer zou worden.
Dit kwam ook doordat hij dit wel een beetje open hield. Steeds zeggen dat ik de enige voor hem was, dat hij veel voor mij voelde en gek op mij was maar niet toe was aan een relatie.
Hoe onduidelijk wil je het hebben? Alle signalen waren er dat hij mij heel leuk vond maar zodra ik begon over iets vast dan voelde ik weer afstand.
Uiteindelijk dus zelf besloten te stoppen met de benefits. Hoe fijn ik het ook vond, ik werk er ook echt heel onzeker en verdrietig van.
Dus voor mezelf gekozen, mega lastig en dat is het nog steeds wel. En het idee dat hij met iemand gaat krijgen wat wij samen hadden vind ik nog steeds heel lastig maar de vriendschap die wij hebben vind ik in deze belangrijker.
Sterkte Mimali! Ik weet zeker dat je (op een gegeven moment) de juiste woorden kunt vinden
Mimali schreef:
11-05-2021 04:58

Nou ik heb zeker wat losgemaakt, maar er zijn ook hele goeie dingen gezegd wat me wel aan het denken heeft gezet..
Nu nog de moed vinden om het te bespreken.. Wil ook niet dat hij het verkeerd opvat ofzo dus zit continu te bedenken hoe ik het het beste kan zeggen.. Luchtig denk ik..
Als je gewoon zegt hoe het zit hoe kan hij het dan verkeerd opvatten? Denk dat je eerder bang bent voor zijn reactie.
Heel moeilijk dit. Denk aan wat het beste is voor jezelf. Sterkte.
fladder schreef:
09-05-2021 21:17
Wat rot allemaal Mimali.

Hier ook weer iets raars. Ging van tinder af, toch maar nummers uitgewisseld met dat ene leuke contact.
Krijg ik al twee berichten op de vroege ochtend met een soort humor die ik niet grappig vindt. Ik reageer nog netjes, krijg ik terug dat we dan niet bij elkaar passen en dan iets sarcastisch over mijn hoge morele waarden. Pffff wat een weirdo,
Van die vreselijke grapjes die je op facebook steeds tegen komt en kijk hoe de ezel op het plaatje klikt enzo :facepalm:
Wat moet dat een vervelend gevoel zijn Mimali. Ik hoop dat je het met hem kunt bespreken, zodat je wat duidelijkheid krijgt.
Hier staat zaterdag een date gepland :jump: De gesprekken zijn nog steeds leuk, wel iets minder app contact. Afgelopen zondag niets van gehoord. Maar ik stuurde gisteren een appje, en krijg dan wel meteen een reactie terug dus dat is wel weer fijn. Ben wel erg benieuwd naar hem.

Vind het ook spannend, omdat hij een paar jaartjes jonger is. En ik heb nog nooit gedate of relatie gehad met iemand die jonger was. Het is wel iemand die zelf regelmatig sport. Nu word ik daar ergens wel wat onzeker van. Ik ben zelf verre van fit, ben nu 10kg afgevallen maar ben alles behalve strak :hihi: . Hij heeft in het begin van ons gesprek laten weten dat hij niet zo van hele forse vrouwen hield, maar zelf ook niet de slankste was. Nu ben ik eindelijk bijna op een mooi gewicht (waar ik ook wel trots op ben) , en word ik nu onzeker omdat ik misschien wel niet '' slank genoeg'' zou zijn voor zo'n jongere man :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven