Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Julus schreef:
09-05-2021 22:28
Jij voelt het zo en dat mag. Het ene sluit het andere niet uit. Hoe respectvol en lief hij ook is..hij wil geen relatie en dat is lastig voor je toch?

Wat moet je met een klootzak? Juist omdat hij zo leuk en lief is zou je meer willen.
Daar heb je ook weer een punt..
Julus schreef:
09-05-2021 22:28
Jij voelt het zo en dat mag. Het ene sluit het andere niet uit. Hoe respectvol en lief hij ook is..hij wil geen relatie en dat is lastig voor je toch?

Wat moet je met een klootzak? Juist omdat hij zo leuk en lief is zou je meer willen.
Klopt, maar deze man klinkt wel heel betrokken en lief en kan me goed voorstellen hoe verwarrend dat voor Mimali voelt. Beste is uiteraard om ermee te stoppen. In ieder geval met de seks. Even afstand van hem te nemen, kun je het eventueel later altijd nog vriendschappelijk voortzetten.
wij slapen nooit.
Mimali schreef:
09-05-2021 22:23
Oei jij klinkt wel een beetje verbitterd..
Hij is echt heel lief en respectvol hoor..

Die man die wist al van het begin af dat het zo zou gaan. En anders wist hij het nadat hij een keer met jou in bed gelegen had.
Je voelt wat er bij de ander losgemaakt wordt. Of je ziet het op de manier hoe iemand naar je kijkt. Hij wist hoe jij er in staat en wat jij graag wilde, en hij wist ook al die tijd dat hij daar geen zin in had. Wat hij zegt is allemaal bullshit.
Antoon69 schreef:
09-05-2021 23:05
Die man die wist al van het begin af dat het zo zou gaan. En anders wist hij het nadat hij een keer met jou in bed gelegen had.
Je voelt wat er bij de ander losgemaakt wordt. Of je ziet het op de manier hoe iemand naar je kijkt. Hij wist hoe jij er in staat en wat jij graag wilde, en hij wist ook al die tijd dat hij daar geen zin in had. Wat hij zegt is allemaal bullshit.
Die man is vanaf het begin eerlijk geweest dat hij niet op zoek was naar iets vast, vanwege redenen die ik hier niet neer ga zetten maar die ik wel begrijp..
Ik wist waar ik aan begon, en dat ik gevoelens gekregen heb tja daar kan hij ook niet veel aan doen...
Hij is er iig niet op uit om mij bewust pijn te doen...
Mimali schreef:
09-05-2021 23:24
Die man is vanaf het begin eerlijk geweest dat hij niet op zoek was naar iets vast, vanwege redenen die ik hier niet neer ga zetten maar die ik wel begrijp..
Ik wist waar ik aan begon, en dat ik gevoelens gekregen heb tja daar kan hij ook niet veel aan doen...
Hij is er iig niet op uit om mij bewust pijn te doen...

ik zeg ook niet dat hij je bewust pijn wil doen. Ik zeg alleen dat hij wist dat dit zo zou gaan. Dat kon hij aan jou zien. Maar hij ging gewoon door.
Antoon69 schreef:
09-05-2021 23:36
ik zeg ook niet dat hij je bewust pijn wil doen. Ik zeg alleen dat hij wist dat dit zo zou gaan. Dat kon hij aan jou zien. Maar hij ging gewoon door.
Eigenlijk zeg je nu twee verschillende dingen..
Als hij het weet en hij gaat er toch mee door, dan weet hij toch ook dat hij mij pijn doet?
Mimali schreef:
09-05-2021 23:51
Eigenlijk zeg je nu twee verschillende dingen..
Als hij het weet en hij gaat er toch mee door, dan weet hij toch ook dat hij mij pijn doet?
Wellicht omdat hij weet dat hij dan alsnog aan z’n behoeftes komt en gezelligheid (even plat gezegd).

Ik heb hetzelfde meegemaakt, hij was ook altijd heel hoffelijk en lief maar ging tussendoor ook gewoon nog met andere meiden.. Heel lang heb ik mij ook vastgehouden aan het idee ‘maar hij is zo lief, zoekt elke keer zelf contact met me en zulke lange diepe gesprekken’. Uiteindelijk kon hij het weer makkelijk achter zich laten en zat op dating apps tijdens vakanties terwijl ik die avond ervoor nog bleef slapen en zo fijn was.

Ik ben het dus wel beetje met Antoon eens, hij weet hoe hij er zelf instaat en dat jij op meer hoopt. Hij zit notabene op tinder terwijl hij voorstelt om deze week met je af te spreken (plus seks?). Het is dus wellicht goed om de roze bril beetje af te zetten, of toch bij neerleggen dat het gewoon vriendschap is. In ieder geval tijd voor een heel open en duidelijk gesprek met hem!
Vivi3338 schreef:
09-05-2021 23:58
Wellicht omdat hij weet dat hij dan alsnog aan z’n behoeftes komt en gezelligheid (even plat gezegd).

Ik heb hetzelfde meegemaakt, hij was ook altijd heel hoffelijk en lief maar ging tussendoor ook gewoon nog met andere meiden.. Heel lang heb ik mij ook vastgehouden aan het idee ‘maar hij is zo lief, zoekt elke keer zelf contact met me en zulke lange diepe gesprekken’. Uiteindelijk kon hij het weer makkelijk achter zich laten en zat op dating apps tijdens vakanties terwijl ik die avond ervoor nog bleef slapen en zo fijn was.

Ik ben het dus wel beetje met Antoon eens, hij weet hoe hij er zelf instaat en dat jij op meer hoopt. Hij zit notabene op tinder terwijl hij voorstelt om deze week met je af te spreken (plus seks?). Het is dus wellicht goed om de roze bril beetje af te zetten, of toch bij neerleggen dat het gewoon vriendschap is. In ieder geval tijd voor een heel open en duidelijk gesprek met hem!
Hij stelde voor om af te spreken omdat ik me rot voelde vandaag.. Over seks is niet gesproken en zoals ik al schreef we zijn ook weleens samen geweest dat het niet eens tot seks kwam..
Misschien ben ik naïef hoor maar hij is me ook geen verantwoording schuldig..
Ik doe het mezelf aan uiteindelijk..
Het is wel apart van zulke types.
Dat je 1 jaar lang fysiek wel close kan zijn. Maar niet qua communicatie of meer diepgang.
Maar wel met elkaar naar bed gaan. Ondertussen af en toe iets gezelligs..

Ergens vind ik dat sneu.
Ilovefairytales schreef:
10-05-2021 00:06
Het is wel apart van zulke types.
Dat je 1 jaar lang fysiek wel close kan zijn. Maar niet qua communicatie of meer diepgang.
Maar wel met elkaar naar bed gaan. Ondertussen af en toe iets gezelligs..

Ergens vind ik dat sneu.
Dan heb je niet goed gelezen, want we hebben zeker ook leuke goeie gesprekken over vanalles en zijn er ook voor elkaar als de 1 of de ander dat nodig heeft..
Ik geloof best dat hij er niet op uit is om je te kwetsen. Ik denk dat het gros van de mannen die alleen fwb willen dat niet willen. En dat ze je heus wel lief en leuk en lekker vinden. Alleen is dat niet genoeg voor een relatie, maar wel voor af en toe de gezelligheid en de seks. Iedereen heeft behoefte aan intimiteit en aandacht en dit is een manier om het te krijgen, zonder ergens aan vast te zitten. Als je als vrouw meteen weet dat het hier bij blijft en je gaat er in mee, dan doet hij niks fout en is hem niks aan te rekenen. Dat je als vrouw gevoelens krijgt, is een complicerende factor. Iets waar hij niet om vraagt. Maar als je dan als vrouw nog steeds door wil gaan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Hij krijgt nog steeds wat hij wil en de enige die de grens kan bepalen ben jij zelf.

Er zullen weinig mannen zijn die er zelf mee stoppen, als de vrouw gevoelens krijgt. Want dan stopt ook de seks en de rest. En een nieuwe fwb is vaak niet heel snel te vinden. Dus zo lang het kan , zal hij ermee door willen gaan.
Mimali schreef:
10-05-2021 00:05
Hij stelde voor om af te spreken omdat ik me rot voelde vandaag.. Over seks is niet gesproken en zoals ik al schreef we zijn ook weleens samen geweest dat het niet eens tot seks kwam..
Misschien ben ik naïef hoor maar hij is me ook geen verantwoording schuldig..
Ik doe het mezelf aan uiteindelijk..
Niet alleen jezelf de schuld geven hoor! Hij geeft ook veel gemixte signalen door toch heel lief te doen, maar ook op tinder te zitten etc. Maar ook jou weer te steunen zoals vandaag. Elke vrouw zou dat verwarrend vinden en gevoel dat het steekt. Hij had dus ook beter kunnen nadenken hoe zijn acties overkomen. Ik heb destijds ook heel lang mezelf de schuld gegeven, maar uiteindelijk zijn er 2 personen bij betrokken.
Mimali schreef:
10-05-2021 00:11
Dan heb je niet goed gelezen, want we hebben zeker ook leuke goeie gesprekken over vanalles en zijn er ook voor elkaar als de 1 of de ander dat nodig heeft..
En dat is hoe het vaak gaat. Want zoals ik zei, een klootzak hoef je niet. Dan haak je wel af. Mannen en vrouwen kunnen op deze manier intimiteit en gezelligheid hebben zolang er nog geen geschikte partner is. Je helpt elkaar, in feite. Mbt het invullen van behoeften.
Helaas krijgen meestal de vrouwen gevoelens en kunnen mannen dit prima scheiden. Je maakt geen deel uit van zijn leven. Dat is ook niet de bedoeling.
Eigenlijk is het gewoon wrang. Dat je een goede klik hebt en het leuk hebt samen, maar toch mist er iets/ verliefdheid voor meer. Want als hij verliefd zou zijn zou hij niet weten hoe snel hij je binnen moest halen.
Het komt zelden voor dat iemand alsnog verliefd wordt bij fwb. Vaak weten mannen en vrouwen al vrij snel of ze verliefd kunnen worden op een persoon. En wat je ook vaak leest is dat mannen regelmatig even laten vallen dat ze echt geen relatie willen. Zodat je geen hoop hoeft te hebben.
Julus schreef:
10-05-2021 00:19
......
Als je als vrouw meteen weet dat het hier bij blijft en je gaat er in mee, dan doet hij niks fout en is hem niks aan te rekenen. Dat je als vrouw gevoelens krijgt, is een complicerende factor. Iets waar hij niet om vraagt. Maar als je dan als vrouw nog steeds door wil gaan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Hij krijgt nog steeds wat hij wil en de enige die de grens kan bepalen ben jij zelf.
.......

Dit soort redenaties zakt mijn broek dus van af. Die paar keren dat ik zelf ooit zo met een vrouw om dacht te kunnen gaan eindigde allemaal in tranen. En dat zag ik van mijlenver al aankomen. En dat ik met dit soort kromme redenaties mijn eigen stoepje probeerde schoon te vegen is gewoon bullshit. Zo ga je niet met iemand om. Je zit diegene uiteindelijk gewoon te belazeren.
Het was inderdaad beter als hij er al langer een punt had achter gezet. Had hij echt om haar gegeven dan had hij dat gedaan. Heb ik in de tijd ook gedaan met mijn fwb op het moment dat hij me liet weten meer te willen.
Maar van haar uit was dat nog verstandiger geweest, want zij is diegene die sowieso gekwetst zal worden.
Dat hij nu zo begripvol en troostend is kan je ook als gemeen zien. Hij weet hoe het zit, dan gaat hij nog een beetje meer op haar gevoel spelen door zo 'lief en aardig' te zijn zodat hij onmisbaar wordt.
Als hij echt om je gaf mimali dan nam hij afstand in jouw plaats. Maar dat zal hij pas doen wanneer hij op Tinder vervanging heeft gevonden.
Zorg voor jezelf mimali, sterkte
Mimali schreef:
Ja dat las ik.
Maar vind je het ergens niet sneu.
Dat wij als mensen ergens of sommige van ons. Niet die volgende stap kunnen maken naar een relatie of meer.

Maar wel elkaar helpen of praten en ondertussen lekker naar bed.

Het heeft iets geils en moois. Maar aan ander kant vind ik het jammer dat dan twee mensen niet volgende stap kunnen maken, bijv een relatie.
Mimali schreef:
Stel hem vriendschap voor. Geen seks meer vanaf vandaag. Wat denk je dat er gaat gebeuren?

Hij is lief voor je in ruil voor seks. Geen seks geen vriendschap meer.

Je weet het zelf ook dit is compleet zinloos. Jij gaat echt geen ander vinden zolang je hart bij hem is. Je staat er simpel weg niet open voor.

Door de zure appel heen bijten is de enige optie wil je niet telkens gekwetst worden.
Mijn scharrel heeft het ooit letterlijk gezegd: kriebels hebben zorgt ervoor dat de seks nog beter is. En die kriebel krijg je doordat de ander lief voor je is.
Dat maakt het vaak verwarrend voor vrouwen. Hij doet toch zo lief, doet moeite en lijkt zelfs verliefd, maar wil geen relatie.
Het is een soort mindfuck: je voelt van alles maar kunt het beter niet voelen. Je moet op de rem of hij stapt stevig op die rem, en tegelijkertijd voedt hij het gevoel door lief en attent te zijn.
Niet goed voor je!

Ik wil het nooit meer.
Hallo! Ik wil graag meeschrijven in dit topic. Afgelopen jaren al wat dates gehad, maar nog steeds op zoek. Ik vind het online daten maar lastig.

Waar jullie het hier over hebben, heb ik ook meegemaakt of ik zit er nog een beetje in eigenlijk. Iemand erg leuk vinden die zelf geen toekomstplannen met me heeft. Sinds het uit is hebben we alleen nog contact via de app, wel beter om niet af te spreken.
Dank aan @Mimali voor het delen van je verhaal en dank aan alle anderen voor de reflectie daarop. Ik heb het aandachtig gelezen en heeft me met beide benen op de grond gebracht. Ik weet wat mij te doen staat: stoppen met de situatie waar ik in zit.
Antoon69 schreef:
10-05-2021 00:43
Dit soort redenaties zakt mijn broek dus van af. Die paar keren dat ik zelf ooit zo met een vrouw om dacht te kunnen gaan eindigde allemaal in tranen. En dat zag ik van mijlenver al aankomen. En dat ik met dit soort kromme redenaties mijn eigen stoepje probeerde schoon te vegen is gewoon bullshit. Zo ga je niet met iemand om. Je zit diegene uiteindelijk gewoon te belazeren.
Maar waarom zou je als die ander daar verantwoordelijk moeten zijn? Als zij/hij niet aangeeft te willen stoppen hoeft dat toch ook niet perse? Je moet uiteraard wel duidelijk zijn dat het alleen seks is en dat het niets meer wordt, dan is het aan de ander wat hij/zij daar mee doet vind ik. Want als je doorgaat weet je waarmee je instemt. Dat je dan gevoelens hebt en meer wil is uiteraard rot en verwarrend. Maar je weet wat je kan verwachten.
Heel wijs en dapper besluit kamperfoelie. Wees vooral heel lief voor jezelf in deze periode.
Is het ''fout'' om ook stiekem toch een beetje te kijken bij het daten in hoeverre je met die persoon samen stappen kunt zetten?

Ik bedoel : om mij heen zie ik vrienden ''grote mensen huizen'' kopen. Zelf heb ik ook wel het nodige in te brengen met een prima koop appartement. Maar de markt is nu wel zodanig dat als het gros van de ''inbreng'' van één persoon afkomstig is, dat je eigenlijk geen kans maakt op de woningmarkt.

Dat was voor mij eerlijk gezegd ook een reden (een van de) om niet serieus door te gaan met schoenwinkel/horeca mevrouw. Hartstikke leuke meid, maar als het met haar iets zou worden, dan zou ik waarschijnlijk de komende vijf jaar nog in dit appartement op drie hoog van 70m2 wonen. En dan nog maar hopen dat het een blijvertje is en ze niet vlak voor haar dertigste zegt ''ik kijk toch nog even verder''.

Soms voel ik mezelf fout bezig om het zo rationeel aan te vliegen, maar aan de andere kant denk ik ook : ik wil ook door met mijn leven, en zoek eigenlijk iemand die allereerst natuurlijk leuk is, maar ten tweede : iemand die ook -net als ik- wat in te brengen heeft, zodat je samen ook stappen kunt maken. Is dat een foutieve benadering?
Kamperfoelie schreef:
10-05-2021 11:22
Dank aan @Mimali voor het delen van je verhaal en dank aan alle anderen voor de reflectie daarop. Ik heb het aandachtig gelezen en heeft me met beide benen op de grond gebracht. Ik weet wat mij te doen staat: stoppen met de situatie waar ik in zit.
Ik had liever een leuker verhaal gedeeld maar fijn dat je er wat aan hebt..
Sterkte voor jou ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven