Smachten op afstand

24-10-2009 14:03 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik nou toch aan het doen? Ik ben volkomen uit mn doen door een man die ver weg woont. Écht ver weg: denk aan vele duizenden kilometers en een flinke oceaan ertussen. Iemand die ik twee keer kort heb ontmoet, met wie ik een superleuke avond had en de maand daarna een immens intens weekend heb beleefd. En waarvan het nu volkomen onwaarschijnlijk is dat we binnen afzienbare tijd nog eens toevallig in elkaars buurt zullen zijn.

Dus wat te doen?!

Ik zit hier maar een beetje te smachten op afstand en ik weet echt niet wat ik daarmee moet. Ik geniet er van hoor, dat wel, ik smacht en lach om mezelf. Dus het is geen drama, wat dat betreft is het alleen maar heerlijk.

Zijn er mensen die dit kennen? Een heftige liefde op afstand, als je iemand leert kennen die ver weg woont en je hebt niet veel tijd gehad om samen door te brengen, hoe doe je dat dan? Ga je moeite doen om diegene weer op te zoeken? (ik schreef zoenen in plaats van zoeken, zeer freudiaans want als ik een wens mocht doen nu was het dicht genoeg bij hem zijn om te zoenen)

Als ik iemand leer kennen is dat in het begin meestal casual aftasten. Je spreekt eens wat af en als het leuk is spreek je nog eens wat af. Beetje bellen, samen wat eten, elkaar leren kennen. Maar hoe doe je zoiets over een oceaan heen? Want het lijkt wel alsof het óf meteen heel serieus moet worden, óf maar beter volledig afgekapt kan worden.

Een beetje bellen is al meteen een euro per minuut, mailen kan natuurlijk wel maar je gaat niet meteen halve epistels schrijven aan iemand die je net een paar dagen kent, opzoeken (ja graag!) en je bent direct een kleine duizend euro verder. Allemaal niet erg casual daten imho...

Oh ik zit hier maar te zuchten, wat te doen wat te doen?!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hahaha ja zeker dubbel, maar ik snap helemaal wat je bedoelt.

Mijn man woont op zo'n anderhalf uur rijden. Niet echt heel ver, maar wel ver genoeg om niet spontaan iets op te kunnen bouwen. We moeten echt plannen om af te kunnen spreken. Niet alleen vanwege de afstand overigens. Beide hebben we een heel druk leven met verplichtingen. En beide zijn we erg voorzichtig en afwachtend, dus tja, dat maakt het ingewikkeld.

Overigens is het ook niet zo dat hij heel lastig praat hoor. Tijdens onze afspraak ging het praten soepel, maar dit was nadat de eerste spanning eraf was. En over algemene zaken. Ben zelf ook niet zo'n held in het praten over gevoelens, dus dat bedoelde ik eigenlijk.

Eigenlijk maf dat we ons al gelukkig prijzen met een datum he? Als vriendinnen van me dat doen, verklaar ik ze voor gek. Maar goed, wij voelen wat we voelen en dat maakt het wachten toch de moeite waard. En zo kom ik gelijk op jouw 2 opties.Meer zijn er inderdaad niet. Erin meegaan is vreselijk moeilijk. Afkappen is vermoedelijk de makkelijkste weg (nu je nog niet echt een relatie hebt samen) maar jij kiest voor doorgaan en vandaar dat ik het knap vind.
Jeetje, ben een paar dagen weg, moet ik 6 pagina's bijlezen. Maar met vreugde! Dus morgen spreek je hem Spijker? En ik zie nog een optie, gewoon dalijk naar Schiphol rijden. (Realiteitsgehalte twijfelachtig, red.) Ik zit met je mee te genieten en helemaal leuk dat je morgen ook kunt webcammen, iemand zien kan zoveel doen! O, en wat betreft Skype, moest van de week aan je denken op het werk, jawel. Ik werk in een internationaal bedrijf en zo komt het dus voor dat ik sollicitanten over Skype spreek. Mijn collega zei: "Skype is óók voor debielen". Niet dat ik Bassist een debiel vind, nou ja, een beetje als hij niet volgende week op het vliegtuig stapt om een potje met je te kussen, maar ik moest wel even denken aan jullie, dat hij niet zo handig ermee is, maar dat het dus toch moet lukken!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Haha, als jullie mijn Bassist zelfs mee naar het werk nemen wordt het echt erg Dan schrijf ik er overduidelijk té veel over!

Ik zal het hem zeggen als hij het niet voor elkaar krijgt: Lieve Bassist, de collega van Bonny82 van een forum van een Nederlands vrouwentijdschrift dat ik niet lees heeft gezegd dat Skype ook voor debielen is. Dus.

Zomaar op het vliegtuig stappen klinkt natuurlijk wel heul romantisch, maar wat heb ik er aan? Als ik zomaar halsoverkop nu daarheen zou vliegen voor het weekend zou het een fantastisch weekend zijn, dat weet ik absoluut zeker. Dat is namelijk precies wat er al eens is gebeurd, nadat ik dacht dat ik m waarschijnlijk nooit meer terug zou zien hadden we opeens een weekend samen. Wat ik nou juist zo graag zou willen weten is of er daarnaast nog iets is. Of we moeite gaan doen voor iets dat misschien zou kunnen lijken op een iets bestendiger liefdesgeschiedenis dan idiote weekenden.

Want in idiote weekenden zijn we goed, dat is wel duidelijk.
Iedereen doet waar hij goed in is he

Maar ik snap wel wat je zegt, romantiek, lust en potjes kussen zijn leuk, maar wat is er nog meer?

Spannend hoor, morgen, hou ons op de hoogte! Je kúnt namelijk niet téveel schrijven!
Nog 4,5 uur, dan heb ik weer een telefoondate met m'n Bassist. Ik ben een tikje nerveus alsof we een echte date hebben en dus doe ik wat ieder meisje zou doen: ik neem een lang heet schuimbad met een glas wijn, een stapel tijdschriften en m'n favo waterdichte vibrator. Daarna doe ik de complete serie van scheren - scrubben - smeren. Om de rest van de uren door te brengen staan in de planning: haard aanmaken, muziekjes luisteren, lekker koken.

Straks de telefoon en ik hoop zo dat het een goed gesprek wordt. Ik hoop op vanalles en ik hoop op niets. Ik hoop op niets. Ik hoop op alles.

Ik voel me naakt en kwetsbaar. Straks stopt alles hier en dan was dit het. Maar dat is nu nog onbekend. Ik ben net Schrödingers kat nu, zolang ik het niet weet is het ook niet zo.
Lieve Spikie, ik denk aan je!!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Spannend, ik word bijna plaatsvervangend nerveus

Bijna 11 uur...
Ow, ik moet jullie toch even laten weten. Bijna 2 uur aan de telefoon gezeten. Godverdomme zo verliefd. Afspraak nog steeds niet concreet, zo lastig met z'n moeder die nu ziek is. Smachten, zo erg smachten van twee kanten.

Godverdomme zo verliefd.
Thnx voor de update

Smachten doet soms pijn maar hee hij is ook op jou!

Jullie tijd komt nog wel.
Oh klote, hij is zo erg ook op mij!

Ik tik een smiley maar de tranen staan in mn ogen. Wat een intensief gesprek, ik word gek hier! Ik wou dat ik meteen daarheen kon vliegen. Waarom is alles zo moeilijk als het zó goed voelt?!
Hij had overigens z'n moeder over mij verteld en moeders vroeg zich af of ik inderdaad op klompen en in klederdracht loop. Vreemd beeld hebben ze daar van ons kleine boerenlandje. Maar wat je hier ook uit kan aflezen: hij heeft z'n moeder over mij verteld.

En hij had naar vliegtickets zitten zoeken. Kortom, hij vertoont hetzelfde internetgedrag als ik: tickets zoeken, over elkaars land lezen, facebook in de gaten houden.

Stelletje verliefde pubers.
Spike, kom ook even hier kijken voor de update.

Wat Marjo zegt, hij is ook op jou, jullie tijd komt nog wel!

Ga je gewoon heel erg genieten van het feit dat er aan de andere kant van de wereld een heerlijke hunk zo erg op jou is dat hij het zelfs aan zijn moeder vertelt???
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Spijker, ik kan niets anders zeggen dan:

Geniet ervan, als hij zn moeder over je vertelt, dan is hij écht op je en dan komt die afspraak er zeker!

Hij zit erover in dat het eind dit jaar niet perfect gaat zijn, omdat hij niet zeker weet of hij vrij kan krijgen en de periode ervoor erg druk is.

Alleen: als we wachten tot de situatie ideaal is voor allebei dan gaan we een eeuw wachten! Misschien moet ik hem dan gewoon mailen: perfect hoeft niet, laten we gaan voor zo goed mogelijk.
Goed heet niet voor niks Goed.

Tja, ik smacht me hier nog steeds drie slagen in de rondte hoor. Helaas na zondagavond niets meer gehoord.quote:Miss thang schreef op 16 november 2009 @ 10:51:

Ga je gewoon heel erg genieten van het feit dat er aan de andere kant van de wereld een heerlijke hunk zo erg op jou is dat hij het zelfs aan zijn moeder vertelt???Ja dat is ook fijn. Maar ik wil ook zo graag gewoon even zoenen en vasthouden.
Krijg nou wat, en toen ging opeens mn telefoon en had ik Bassist aan de telefoon! Om een vraag te stellen over skype, dat hij als het goed is nu aan het downloaden is en waardoor ik hem straks misschien kan zien!

Webcam, beste uitvinding sinds gesneden brood! Help, crisis, ik zit hier in een oud t-shirt, moet ik snel iets sexiers aan gaan trekken??
*check* oud tshirt vervangen voor mooi hempje! Rest maakt niet uit want dat ziet hij toch niet. Licht is ook slecht dus make-up lijkt me ook overdreven.

Leuk! Is dit nou online dating?
WHOEHOEOEOEOE!!!! Bassist weer gezien!!! Weliswaar alleen maar via de webcam maar toch, wat leuk wat heerlijk wat fijn wat lekker

Oh ik hoop zo dat we elkaar zien eind dit jaar. Het hangt een beetje af van een afspraak die hij moet ziet te verzetten, omdat mijn mogelijke dagen om daarheen te gaan niet heel flexibel zijn en hij anders daarvan een groot deel ergens anders moet zijn. Maar misschien gaat t lukken.

In ieder geval nu skype aan de gang, en hem gezien en met elkaar gesproken :-) Ik zat alleen maar een beetje stommig te grijnzen, wist bijna niet wat te zeggen. En hij zei: dit is bijna nog erger dan aan de telefoon, want nu kan ik je horen en zien maar ik kan je niet aanraken.

Oooooh, aanraken is zó ontzéttend ondergewaardeerd! Iedereen die dit leest en die bij z'n lief in de buurt is: raak hem aan! Ik wou dat ik nu net wat dichter bij Bassist in de buurt was *smacht in een nog hogere versnelling*
Spijker wat ontzettend fijn!! Nu is het zeker nog erger allemaal? Maar elkaar zien is al heel fijn hoor. Ik heb dat altijd als Donny weg is voor zn werk, als we dan bellen, wil ik altijd weten wat hij aanheeft of hoe hij ligt als hij al in bed ligt, om me een plaatje te kunnen vormen, dan voelt hij dichterbij, dus zo'n webcam is inderdaad een uitkomst!

O, en nog bedankt voor je kruikje!

*Neemt Spijkers raad ter harte en gaat Donny vanavond eens goed aanraken*
Het schiet niet op Ik weet nog steeds niet zeker of ik daar nou wel of niet heenga eind dit jaar, maar het wordt alleen maar onwaarschijnlijker want sinds gisteren kan ik geen goedkope tickets meer vinden... Prijzen gaan alleen maar blijven stijgen ben ik bang.
quote:Spijker schreef op 18 november 2009 @ 01:06:

Oooooh, aanraken is zó ontzéttend ondergewaardeerd! Iedereen die dit leest en die bij z'n lief in de buurt is: raak hem aan! Ik wou dat ik nu net wat dichter bij Bassist in de buurt was *smacht in een nog hogere versnelling*Yes ma'am! Ik doe niets anders de afgelopen dagen. Hoop heel hard met je mee dat eind dit jaar gaat lukken. Until then: Skype + Webcam
Had net mn Bassist aan de telefoon; 't gaat niet gebeuren, we gaan elkaar definitief dit jaar niet meer zien. Ik ben er echt zo verdrietig van.
Vrouw toch......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven