Smachten op afstand

24-10-2009 14:03 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik nou toch aan het doen? Ik ben volkomen uit mn doen door een man die ver weg woont. Écht ver weg: denk aan vele duizenden kilometers en een flinke oceaan ertussen. Iemand die ik twee keer kort heb ontmoet, met wie ik een superleuke avond had en de maand daarna een immens intens weekend heb beleefd. En waarvan het nu volkomen onwaarschijnlijk is dat we binnen afzienbare tijd nog eens toevallig in elkaars buurt zullen zijn.

Dus wat te doen?!

Ik zit hier maar een beetje te smachten op afstand en ik weet echt niet wat ik daarmee moet. Ik geniet er van hoor, dat wel, ik smacht en lach om mezelf. Dus het is geen drama, wat dat betreft is het alleen maar heerlijk.

Zijn er mensen die dit kennen? Een heftige liefde op afstand, als je iemand leert kennen die ver weg woont en je hebt niet veel tijd gehad om samen door te brengen, hoe doe je dat dan? Ga je moeite doen om diegene weer op te zoeken? (ik schreef zoenen in plaats van zoeken, zeer freudiaans want als ik een wens mocht doen nu was het dicht genoeg bij hem zijn om te zoenen)

Als ik iemand leer kennen is dat in het begin meestal casual aftasten. Je spreekt eens wat af en als het leuk is spreek je nog eens wat af. Beetje bellen, samen wat eten, elkaar leren kennen. Maar hoe doe je zoiets over een oceaan heen? Want het lijkt wel alsof het óf meteen heel serieus moet worden, óf maar beter volledig afgekapt kan worden.

Een beetje bellen is al meteen een euro per minuut, mailen kan natuurlijk wel maar je gaat niet meteen halve epistels schrijven aan iemand die je net een paar dagen kent, opzoeken (ja graag!) en je bent direct een kleine duizend euro verder. Allemaal niet erg casual daten imho...

Oh ik zit hier maar te zuchten, wat te doen wat te doen?!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
..
even copy paste vanuit het andere topic:

OK, de crisis is nu compleet... :'( Ik ben ook een dom wicht ook...

Gekke ex van de Bassist had vandaag opeens haar facebookprofiel open gegooid voor iedereen om te zien. Dat merkte ik doordat ik op zijn facebook ineens bij een berichtje van haar de optie 'bekijk prikbord naar prikbord' zag. Oftewel, ik kon zien wat hij aan haar had geschreven. En daar stond een berichtje, 2 weken oud, waarin hij haar schrijft over ontbijten.

Ayyyy...... Dat klinkt niet helemaal alsof ze nooit meer samen een ontbijtje eten.

Ik ben nu verdrietig, tikje boos (op mezelf), verbaast, niet verbaast. Klote. Vreemde is, ik herken de datum want ik had die dag een grote hondenshow. 's Ochtends vroeg had hij me toen nog opgebeld om me succes te wensen enzo, en hadden we fijn zitten bellen. Toen was het voor mij ochtend en voor hem avond de dag ervoor. Kennelijk heeft ie dus eerst met mij gebeld, en daarna met haar geslapen. Pijnlijk pijnlijk.

Ik ga hem niet bellen, maar als hij mij belt ga ik wel opheldering vragen nu. Prima als hij met haar wil rotzooien, maar tegelijkertijd hopen dat ik daarheen vlieg is vreemd... Hij mag me nu wel even duidelijk zeggen wat hij nou eigenlijk van mij wil. Ja toch?

Godsamme.
quote:paloma schreef op 11 december 2009 @ 08:58:

Stel je boekt een ticket voor februari, jullie zien elkaar voor een week. En dan? Wat gebeurt er daarna? Wat voor beslissingen kan hij nemen op lange termijn. En jij? Jij woont hier en hij woont daar; hoe ga je de afstand in de toekomst overbruggen?

Nou, toeval wil dat ik misschien vanaf de zomer een half jaar dichtbij hem in de buurt ga studeren en wonen. Maar ja... of dat nu nog relevant is?
Vreemd berichtje van hem maar missschien stelde het wel niets voor. En ondanks alles ben ik toch de eeuwige optimistische romanticus die nu denkt "nu opeens haar facebook opengooien? Owwww die meid is jaloers". Enige wat je kan doen is vragen maar ik denk (hoop) dat het niets is. Breakfast is geen nacht rollebollen toch? Ow, weet ik veel, aan mij heb je nix.
De meid is ontzettend waanzinnig absurd jaloers. Ik noem haar niet voor niets gekke ex. Ze wil hem desperate terug, toen ik er was heeft ze een nacht voor zijn huis zitten wachten, belde non-stop, stuurde een bak smsjes, vond ons uiteindelijk in een restaurant en probeerde hem toen te omhelzen en zoenen.

Gaf hem steeds haar sleutel als hij haar die terug gaf en wou hem gewoon duidelijk terug.

Kom op, en dan zouden ze na al dat gedoe opeens onschuldig hebben ontbeten? Ik denk dat er wel wat aan dat ontbijt voorafging ja... En kennelijk vond hij het zo leuk dat hij er iets over schreef op facebook. Wat een bagger.
Dat mens is gek!!!!!!! En daar gaat hij, denk je, weer mee sexen? Sorry maar dan is hij niet veel wijzer hoor. Beter dat je dat nu dan al weet.

En toch, en toch, noem me naief, dom geboren nooit wat bijgeleerd, maar ik geloof er niets van dat dit ook maar iets te betekenen heeft. (wil het gewoon niet geloven heb een goed aflopend verhaal nodig,DUS en ik gun het je zo)
Sanne, ik heb ook echt even een goed aflopen verhaal nodig Het is zo maf, waarom zou hij iedere week vele dollars uitgeven aan bellen met mij? Waarom al die moeite? Waarom al die tijd? Als hij er een fling naast wil, naast haar, dan ben ik niet de meest logische keus...
Spijker, even ademhalen. Jullie hebben elkaar geen exclusiviteit beloofd toch? Hij en jij weten allebei niet wat het is dat jullie misschien hebben en hoe het zou kunnen aflopen.

Ga gewoon vol voor die date in feb (als je dat financieel rond kan krijgen). Laat hem wel of niet rollebollen met zijn ex en anderen tot die tijd (dat deed hij ook voor jullie korte ontmoeting).

En aan het eind van die week in feb weet je beter waar je staat.

Niks te verliezen volgens mij in dit scenario, als je maar een beetje nuchter blijft. Jullie zijn niet getrouwd. Laat elkaar vrij en heb fijne telefoongesprekken.
..
Pfff Spijk, ik weet niet helemaal wat ik hierop moet zeggen. Het klopt wat Blob zegt, geen exclusiviteit beloofd, maar ik steek zelf niet zo in elkaar, wellicht ben ik daarin te naief/romantisch. Ik zou hem in ieder geval om opheldering vragen, misschien komt daaruit naar voren dat het iets heel anders betekent, of rolt er een exclusiviteitsbelofte uit, of weet je dan dat je niet aan hem hebt wat je dacht aan hem te hebben en bespaar je jezelf veel geld en smachterijen.

Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Geen exclusiviteit nee, heb ik ook expres niet naar gevraagd. Kom op, doe realistisch, misschien kan ik me daaraan zelf ook niet houden.

Maar ik vind een ONS nog wel iets heel anders dan de relatie met je ex weer oppakken.

Klopt allemaal, geen exclusiviteit, niet getrouwd, niets uitgesproken zelfs... Alleen dat hij de laatste keer dat we elkaar zagen zei dat hij met haar helemaal klaar was. En dat hij me zondag zei dat hij absoluut nog steeds gevoelens voor me had.

Ergens is er toch een ontbrekend puzzelstukje om die dingen allemaal naast elkaar te kunnen passen.

Een paar weken geleden heb ik hem heel duidelijk gemaild: joh wat gaan we doen? Want ik vond het geweldig en als het hierbij blijft, dan is dat ok want dan heb ik er heerlijke herinneringen aan over gehouden. En als we dit doorzetten wordt het geheid lastig. Maar als jij het wil doorzetten wil ik dat ook. En als je dat niet wilt is er geen drama. Dat is het enige wat ik niet wil en momenteel niet kan gebruiken en jij volgens mij ook niet: drama. Dus wat mij betreft kunnen we iedere kant op behalve die.

En dan nu, toch drama? Toch ingewikkeld gebeuren met exen ernaast?

Als er een beginnend gevoelentje is dan kan je dat wegstoppen en negeren en dan krimpt het. Of je kan het de ruimte geven en dan wordt het groter. Eerst heb ik het juist weggestopt, maar naar aanleiding van onze gesprekken en zijn reacties heb ik het wat ruimte gegeven en is het een groter gevoel geworden.

Klote, dat doet pijn.

Maar ik wacht rustig af, hij zal me waarschijnlijk zondag bellen. En dan zal ik hem eens vragen hoe en wat. Het moet dan nu maar toch duidelijk uitgesproken wat er nou is en niet is tussen ons.
Oh boy.... Spike

Kukelt Bassist even van zn voetstuk

Ben benieuwd naar de opheldering....
quote:kathykatinka schreef op 11 december 2009 @ 13:25:

Kukelt Bassist even van zn voetstuk

Ja, en 't is kukelen zonder rek dus da's niet zoals het bedoeld is... *lach en traan tegelijk*
Spijk , meer kan ik er niet van zeggen. Maar nog steeds lijk jij me iemand die de zaken goed op een rijtje heeft, dus je komt er wel, of dat nou met of zonder hem is. Vraag hem inderdaad om duidelijkheid zondag, dan kun je van daar af weer verder kijken.

En anders kom ik gewoon weer een nachtje bij je liggen, moet je alleen wel de deken weer delen
Thnx Bonny. Rijtjes, ja, ik heb meestal wel rijtjes. Maar dat hart he, dat hart. Dat weet even niet waar t t zoeken moet.

Dit is wel het kloterigste eind denkbaar.
Ja, dit is heel kloterig. Helpt het als ik nog een kloteriger scenario schets? Dit had ook kunnen gebeuren ná dat je een weekje daar was geweest, als het zo moet lopen, dan liever nu toch?

Maar dat neemt niet weg dat het gewoon helemaal ruk is als dit is hoe het loopt, en dat het pijn doet. Maar wacht eerst zondag af, misschien blijkt het wel iets heel anders te zijn dan je denkt en maak je je helemaal gek om niks?

Oh wacht ik begin iets te snappen. Hoogstwaarschijnlijk heeft zij door de nieuwe privacy-mogelijkheden van facebook gewoon haar profiel open gezet voor 'vrienden van vrienden'. En dat ben ik dus, via Bassist. En daarom kan ik opeens alles bij haar zien.

Denk ik.
En, bedenk ik me net, hij heeft mij geen exclusiviteit beloofd maar misschien haar wel? Ze was nogal jaloers en desperate de vorige keer, kan me niet voorstellen dat zij van zijn contact met mij weet én een relatie met hem heeft.

Dus als het zo is dat zij weer samen zijn bedriegt hij haar met mij. Misschien niet fysiek, maar wel degelijk emotioneel.

En daar leen ik me dan toch maar niet voor.
Stop met malen (jaja kweet, pot, ketel zwart enzo). Je bent nu allemaal dingen aan het bedenken die misschien wel helemaal niet aan de orde zijn. Wacht nu eerst even je gesprek af Zondag, wie weet valt het allemaal reuze mee. Je maakt jezelf gek op deze manier. en hou je taai.
Stoppen idd met malen!!Rustig, rustig...... Wat staat er precies? Iets met ontbijt, maar dat kan zoveel zijn. Staat er iets waaruit je kan opmaken dat ze gezellig in zijn/haar huis hebben ontbeten? Misschien vat je het helemaal verkeerd op. Wij kunnen er misschien nuchter over oordelen. Ontbijten kan ook als je met iemand om 9 uur afspreekt of misschien schrijft hij over een ontbijt in de tijd dat ze nog bij elkaar waren.
En misschien doelt hij op een ontbijt uit het verleden? Dat ze ooit goede ontbijtjes kon maken? Maar het heeft geen zin om verder te piekeren voordat je hem gesproken hebt Spike... ook al is dat zinloos om te zeggen.

Ok: Baal maar gewoon heel erg hard! En mocht blijken dat dit het einde is, dan was het een mooie ervaring en is het fijn dat hij iets heeeel stoms doet nu, want dat is makkelijker boos zijn en afsluiten dan enkel rationeel besluiten dat het niks kan worden omdat hij te ver weg woont, toch?

Uhm... kweettverderooknie

Ja, KK, dat klopt. Beter dan nu maar vast.

Dat ze fijne ontbijtjes kon maken in het verleden... geloof jij t?

Voor zover ik wist at Bassist geen ontbijt. Wij zijn er in ieder geval nooit aan toegekomen...

Pfff, dubbel hoor.
Oh ja, vriendinnetje is on her way met fles bubbels en avondeten. Vriendinnetjes zijn the best.
Toch zou ik proberen in de geniet stand te blijven en nog even niet in de gezeik-stand.

Jullie kennen elkaar nog helemaal niet goed maar hebben een waanzinnige klik. Leuk genoeg om te onderzoeken of er meer in zit. En dat onderzoek is al een prachtig avontuur. Geniet daar gewoon van. En wat jij en hij ondertussen uitvreten met andere mensen. Who cares? Het is nu nog maar een flirt-met-klik. Geen verplichtingen over en weer.

Wat mij wel fascineert: wat deed zijn ex in Nederland (ik neem tenminste aan dat jullie elkaar in Nederland hebben leren kennen)
Blob, ik ben het helemaal helemaal met je eens. Het gaat niet om uitvreten met andere mensen, daar hebben we volgens mij heel expres over gezwegen allebei. Het gaat er om dat het nou net die ex is...

Ik ga echt niet de minnares op afstand zitten zijn, snap je? Dus als hij weer iets met haar is begonnen, dan moet hij niet tegelijkertijd met mij afspreken.

Als als als. Want ik weet natuurlijk niet of dat zo is. Maar is daar naar vragen meteen gezeik?

M'n vriendin kwam gisteren inderdaad langs met eten en wijn en ze heeft me de kroeg in gesleurd. Waar ik vervolgens een man uit heb gesleurd Had ik verdorie reboundseks van een relatie die geen relatie was, omdat het over is terwijl het niet over is, hoe ingewikkeld kan je het jezelf maken

Maar kijk, daarover ga ik dus geen dubbelzinnige facebookkrabbels neerschrijven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven