Smachten op afstand

24-10-2009 14:03 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik nou toch aan het doen? Ik ben volkomen uit mn doen door een man die ver weg woont. Écht ver weg: denk aan vele duizenden kilometers en een flinke oceaan ertussen. Iemand die ik twee keer kort heb ontmoet, met wie ik een superleuke avond had en de maand daarna een immens intens weekend heb beleefd. En waarvan het nu volkomen onwaarschijnlijk is dat we binnen afzienbare tijd nog eens toevallig in elkaars buurt zullen zijn.

Dus wat te doen?!

Ik zit hier maar een beetje te smachten op afstand en ik weet echt niet wat ik daarmee moet. Ik geniet er van hoor, dat wel, ik smacht en lach om mezelf. Dus het is geen drama, wat dat betreft is het alleen maar heerlijk.

Zijn er mensen die dit kennen? Een heftige liefde op afstand, als je iemand leert kennen die ver weg woont en je hebt niet veel tijd gehad om samen door te brengen, hoe doe je dat dan? Ga je moeite doen om diegene weer op te zoeken? (ik schreef zoenen in plaats van zoeken, zeer freudiaans want als ik een wens mocht doen nu was het dicht genoeg bij hem zijn om te zoenen)

Als ik iemand leer kennen is dat in het begin meestal casual aftasten. Je spreekt eens wat af en als het leuk is spreek je nog eens wat af. Beetje bellen, samen wat eten, elkaar leren kennen. Maar hoe doe je zoiets over een oceaan heen? Want het lijkt wel alsof het óf meteen heel serieus moet worden, óf maar beter volledig afgekapt kan worden.

Een beetje bellen is al meteen een euro per minuut, mailen kan natuurlijk wel maar je gaat niet meteen halve epistels schrijven aan iemand die je net een paar dagen kent, opzoeken (ja graag!) en je bent direct een kleine duizend euro verder. Allemaal niet erg casual daten imho...

Oh ik zit hier maar te zuchten, wat te doen wat te doen?!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mm.

Je wilt geen drama, dus daarom ga je niet.

Heb je jezelf wel eens meegemaakt op een donderdag?

Drrraaaaaaaaamaaaaaaaaa.

En je bent niet eens gegaan.

Zonde zonde zonde.

Want liever drama door iets wat je wél geprobeerd hebt.
Compleet eens met Kjong.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
ehm, t is nu donderdag he. Verklaart weer een hoop.

Maar dat is ander soort drama.

Misschien hebben jullie gelijk. Pffffff. Maar ik zie mezelf daar al staan, en dat t dan niet werkt. Dat hij afkeurend kijkt: ben jij hier?

Wat ga ik doen dan, naar zijn huis, naar zijn werk, onaangekondigd? Met mn tasje spullen?

Misschien is het een goed plan. Misschien is het het slechtste plan.
Gewoon bij de vlucht ook de eerste twee avonden reserveren in een goeiekoop hotelleke.

Mocht hij jou ineens stom vinden, dan kan je vanuit dat hoofdkwartier alle kanten op.

Mocht hij je leuk vinden, dan heb je geen buil gevallen.

En nu naar bed.

~wijst streng met vingertje naar Spijkertje~
Nog een vraag voordat ik braaf mn bed in duik. Zouden jullie gaan zonder het van te voren te melden?
Mm.

Ik heb Kman twee keer lastminute verrast (als in, niet 2 maanden van tevoren aankondigen zodat hij zijn slebbedelpraktijken met gemak kon verhullen). Een keer een dag tevoren gezegd hoe laat hij waar moest zijn. Een keer in zijn bed gekropen.

Ik zou het denk ik wel zeggen.

Dat je sowieso komt. Op die datum/in die week.

~maakt kruikje, geeft valeriaan, slaat dekentje open~
Ik wel. Sterker nog, ik zou het juist niet melden.
Maar wel zeggen zorgde dus voor paniek en drama. Vandaar weer gecancelled.

*kruipt in bed en is nog steeds geen steek verder* (da's niet waar, maar het is donderdag dus vandaar dat ik t somber inzie)
O ja en de reden waarom ik het (in jouw geval) niet zou zeggen, is dat je hiermee inderdaad een hoop discussie op afstand vermijdt. Ik praat liever met iemand (zeker over lastige zaken) terwijl ik zijn stem kan horen, hem in de ogen kan kijken, kan voelen, kan ervaren. En als 't dan alsnog op een teleurstelling uitloopt, okee, dan pak je je verlies.
Ohja, voor jóu, beter niet zeggen.

Dus.

~stapt ook in bed~
Niets zo veranderlijk als een vrouw he... Ik vraag me opeens af: is hij wel zo leuk? Kjong had gelijk, toch nog drama. Maar he, die drama komt eigenlijk helemaal niet van mij af, die drama komt eigenlijk van hem af. Want wat mij betreft is het simpel: boeken, vliegen, zoenen, verder zien.

Wil ik dat eigenlijk wel?

(ik verwacht geen zinnige antwoorden hierop hoor, het zijn gewoon mn gedachtes. En die vliegen alle kanten op. Laat maar)
Ik zou überhaupt niet eens gaan Spike... Ik geloof daar niet in, noem mij maar gek. Het is graag .... of niet, zo hoort dat toch te zijn in prille liefde?

Soms ben ik echt geen romanticus.

Heb je ook al gemaild en op het andere topic gereageerd..
DTEEZ!
Ik zou überhaupt niet eens gaan Spike... Ik geloof daar niet in, noem mij maar gek. Het is graag .... of niet, zo hoort dat toch te zijn in prille liefde?

Soms ben ik echt geen romanticus.

Heb je ook al gemaild en op het andere topic gereageerd..
DTEEZ!
graag of niet...
Als je niet gaat zou je er gewoon echt 'n punt achter moeten zetten.

Als je wel gaat moet je ervoor zorgen dat je 'n leuk reis/vakantieplan achter de hand hebt zodat het geen verloren geld/moeite is, als het niet goed uitpakt.

Hem verrassen en zien of het wel zo leuk is en eventueel de teleurstelling onder ogen zien, zal je sneller over die man heen helpen dan wanneer je je nog maanden aan 't lijntje laat houden.

Ga, confronteer hem en als het 'n teleurstelling is, ga iets leuks doen in dat land en maak er 'n toffe reis van. His loss in dat geval.
Goed advies wel van elninjoo.
Ja, hier ook wel eens met Elninjoo.

Gaat het verder een beetje op deze kerstdag, Spijker?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hoi lieve allemaal, het gaat hier prima. Ik heb extra werk aangenomen met kerst, omdat ik dacht geld nodig te hebben voor een vliegticket. Nu heb ik dat misschien niet nodig, maar ik kon het werk met geen goed fatsoen meer afzeggen en het biedt ook wel fijn afleiding.

Ik heb dus vanavond nauwelijks tijd gehad om aan Bassist te denken, behalve af en toe dat het werk leuker was geweest als de reden nog stond. Maar goed. En dat dit dus echt een moment is waarop ik hem graag even zou bellen, even van me af praten. Maar dat kan niet, want ten eerste is hij nu met z'n familie aan het koken en eten en ten tweede zoekt hij het maar even uit.

En wat maf, zet ik net mn pc aan heb ik opeens een berichtje van mn ex (van wie ik in maanden niets heb gehoord) om wat te gaan drinken volgende week. Zou die ook de kerstblues hebben ofzo?
Toeval bestaat niet. En ik denk dat als hij twijfelt hij niet gek genoeg is op jou......

Wat is dat toch met die exen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Kjong, op mijn 36e met mijn Duitse verloofde die ik op mijn 34e ben tegengekomen ben ik ook niet doorsnee. En met twijfelen tussen 2 liefdes ben ik ervaringsdeskundige. Mijn advies dat hij het in zichzelf moet zoeken is daar dan ook op gebaseerd.

Spijker, ik denk dat je jezelf en jullie klem zet met de afspraak geen drama. OK, als jij geen drama wilt, dan mag je daar rustig voor kiezen. Maar als jij hem echt, echt leuk vindt en aan een echte toekomst denkt ontkom je niet aan drama. Dat hoort nu eenmaal ook bij een Lange afstandsrelatie. En ook bij het leven, als je dat samen wilt delen. Het kan tussen jullie geweldig zijn, maar het leven deelt ook minder leuke dingen uit en die kun je niet altijd ontwijken. Dus besluit voor jezelf hoe het zit met dat drama, maar laat je niet klem zetten door een onverstandige afspraak. Als hij echt leuk is mag er toch zeker wel wat drama zijn, lijkt mij.
Maar aikidoka, drama hoort toch niet bij een beginnende verliefdheid?

Ben overigens bezig hem een brief te schrijven. Een kick-ass goeie brief, als ik t zelf mag zeggen. Ik laat die nog rustig even liggen, waar hij nu is heeft ie toch geen internet. Maar ik denk dat die brief op de mail gaat.
quote:elninjoo schreef op 25 december 2009 @ 14:38:

Ga, confronteer hem en als het 'n teleurstelling is, ga iets leuks doen in dat land en maak er 'n toffe reis van. His loss in dat geval.

Mij opzoeken bijvoorbeeld.

Ik snap niet zo goed waarom hij er over twee maanden nog niet aan toe zou zijn. Graag of niet niet. Als hij (nog) niet kan kiezen voor jou dan zou dat mij genoeg zeggen. Ook als zijn ex aandringt.

Wat staat er in die mail?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Hoi Spijker, ik lees alleen maar mee op de achtergrond, maar ben het wel eens met Elinjoo's post hierboven.

Vraag me verder af of je, wanneer je Bassist niet meer zou zien, het kunt afsluiten, er een punt achter kunt zetten en verder gaan met je leven, zonder Bassist, zal je niet blijven hopen, wat als......enz.

Je hebt niks te verliezen toch wanneer je gaat? En een ex is niet voor niks een ex, zij is dan wel vreemdgegaan, maar goed, dat heeft wel een ernstige deuk in hun relatie gegeven.

Succes met je beslissing.
Ik ben een meelezer en meelever en wil nu toch even reageren.

Spijker, jij was bereid om vanalles te regelen zodat je naar hem toe kan vliegen. Hij heeft dit afgezegd.

Ik zou zeker niet onaangekondigd naar hem toe vliegen. Dat lijkt me een hysterische actie die volgens mij niet echt bij de situatie past.

Aan de andere kant zou ik hem (makkelijker gezegd dan gedaan) laten weten dat het initiatief nu bij hem ligt, als hij je wil zien, zal hij op het vliegtuig moeten stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven