stiefkind
zondag 7 maart 2010 om 22:07
Mijn vriend heeft een dochter van twaalf en ik kan haar niet verdragen. Al vier jaar probeer ik het iedere keer weer opnieuw om haar positief te benaderen maar als ik haar al zie dan staan mijn haren al recht overeind. Ze komt niet vaak omdat haar moeder heel onwelwillend is. Haar moeder vertelt haar al haar hele leven dat haar vader, mijn vriend, een zak is en een loser en meer vreselijke dingen waardoor ze iedere keer weer argwanend is naar haar vader. Ze heeft totaal geen manieren en heeft de emotionele ontwikkeling van een kind van vijf. Haar moeder is een ontzettende schreeuwlelijk ( Zo'n typisch PVV stemmertje die haar dochter vertelt dat alle buitenlanders op moeten rotten) en vertoont altijd onaangepast gedrag. Ik wéét dat zijn dochter daar niets aan kan doen maar iedere keer als ze er is dan zie ik haar moeder binnen wandelen. Ik sta bekend om mijn grote kinderliefde en mijn eindeloze geduld maar ik heb gewoon niets met haar. En ja. Ik schaam me daarvoor omdat ze gevoelens in me oproept die ik niet ken. Mijn vriend betaalt, niet schrikken, ¤ 355,- p/m voor zijn dochter terwijl hij netto ¤ 2100,-- verdient. Iedere keer als ze komt ziet ze eruit alsof de zak van Max is opengetrokken terwijl haar moeder de duurste dingen koopt voor zichzelf. Wat ik ook heel raar vind is dat ze, ook al is ze twaalf, op iedereens schoot kruipt als ze daar de kans voor krijgt. Ze vertoont gewoon vreemd afwijkend en onaangepast gedrag. Mijn vriend wil of durft niet in te grijpen omdat zijn ex in bepaalde kringen verkeert( drugsscene) en omdat hij weet dat als we St. Jeugdzorg contacteren dat het leven van zijjn dochter op haar kop wordt gezet. En hij zegt: 'ik wil haar nest niet bevuilen'. Ik weet het even niet meer. Aan de ene kant wil ik ingrijpen omdat zijn dochter gewoon emotioneel en sociaal mishandeld word en aan de andere kant betrap ik mezelf er op dat ik niet in wil grijpen omdat ik bang ben dat ze dan bij ons moet komen wonen. Ik voel namelijk niets voor haar.
maandag 8 maart 2010 om 00:04
Beste forummers, ikbenner is nu uiteindelijk wel met het hele verhaal op de proppen gekomen, ook al is het nog in de anonimiteit van een forum, het geeft haar wel de kans om al haar gedachten te ordenen en een balans op te maken. Ikbenner is WEL degene die nu signaleert en de ENIGE die een klein beetje hiernaar handelt. Als we nu gaan zeggen dat ze een nare vrouw is en op haar gaan afgeven zijn we erg kort door de bocht en kan het zijn dat we alle deuren die ikbenner nu heeft geopend wij die weer dichtslaan en het kind uiteindelijk nog niet is geholpen. Ik respecteer het zeer dat ikbenner zo eerlijk is en uit het hele verhaal blijkt gewoon dat ze echt wel betrokken is bij het meisje maar alleen nog niet weet hoe te handelen, en dat is ook lang niet vreemd bij zo'n complexe situatie. Daarom graag iets mildere reacties!!! Ikbenner, blijf alsjeblieft reageren!
maandag 8 maart 2010 om 00:04
Ouwe? Hoop dat je mijn vorige reactie leest over hoe je status van leven af wordt afgerekend in pixels en de breedte van je LCD-tv. Mijn vriend en ik zijn echt geen alto's of zo maar wij staan voor bezinning en openheid. En om dan één keer in de zoveel tijd (als ma-lief het belieft) een meisje in huis te hebben dat altijd negatief is? Hoezo eten we pasta? Ik lust dat niet. Mag ik naar de snackbar want ik moet kotsen van groente. Ik moet sowieso altijd kotsen van eten wat ik niet ken. Heb je geen stokbrood met kruidenboter voor me?? En?? Hallo??? Mag ik naar Goede Tijden Slechte Tijden Kijken want jullie kijken altijd naar van die domme programma's? ( D.W.D.D)
maandag 8 maart 2010 om 00:10
En dan ook nog lezen hoe jij met jouw normen en waarden de hare invult als bijna een strijd met een volwassene. Ze is 12 TO! Ze is niet die vrouw die jij voelt het is een meisje! Verdorie (mag ook niet)nu lees ik ook nog dat jezelf kinderen hebt.
Jij hebt geen herkening in haar manier van zijn en reageren door haar opvoeding en dus moet ze het volgens jou en jouw vriend/man (ow wacht dat is ook HAAR vader) het zelf maar zien te redden? Want ze toont niet het juiste toontje en woordkeuze die in jouw waarden en normen voorkomen? Ze laat je niet merken hoe zeer zij jou en hem wil? Hoezeer zij jouw hulp nodig heeft? Niet? En dus is het een rotmeid TO?
Nee natuurlijk laat ze dat niet merken ....alles wat ze laat merken bij pa ma en stiefdinges krijg je toch de kous voor op je kop.
Dus door die houding (schijt aan jou) doet zij het volgens jou prima want sja ze heeft een LCD schermpje van de mediamarkt. En verdrie het meisje is je gewoon niet dankbaar genoeg of wel TO?
Mein gott en dan ook nog schijven dat je "academisch milieu " in je achterzak hebt zitten. Ik zou zeggen juist DAN!
De term helicopter-view zou dan een welbekende term moeten zijn, juist in jouw kring . Pas em es toe op jou en haar situatie.
Ga nou er eens boven hangen en sluit eigen emoties af en kijk naar dit kind.
Jij hebt geen herkening in haar manier van zijn en reageren door haar opvoeding en dus moet ze het volgens jou en jouw vriend/man (ow wacht dat is ook HAAR vader) het zelf maar zien te redden? Want ze toont niet het juiste toontje en woordkeuze die in jouw waarden en normen voorkomen? Ze laat je niet merken hoe zeer zij jou en hem wil? Hoezeer zij jouw hulp nodig heeft? Niet? En dus is het een rotmeid TO?
Nee natuurlijk laat ze dat niet merken ....alles wat ze laat merken bij pa ma en stiefdinges krijg je toch de kous voor op je kop.
Dus door die houding (schijt aan jou) doet zij het volgens jou prima want sja ze heeft een LCD schermpje van de mediamarkt. En verdrie het meisje is je gewoon niet dankbaar genoeg of wel TO?
Mein gott en dan ook nog schijven dat je "academisch milieu " in je achterzak hebt zitten. Ik zou zeggen juist DAN!
De term helicopter-view zou dan een welbekende term moeten zijn, juist in jouw kring . Pas em es toe op jou en haar situatie.
Ga nou er eens boven hangen en sluit eigen emoties af en kijk naar dit kind.
maandag 8 maart 2010 om 00:15
Ikbenner, academisch mileu versus johnnie milieu, inclusief de waarden en normen hiervan en het bijbehorende taalgebruik en eetgewoonten zijn nu niet direct de onderwerpen waar ik me in dit stadium druk over zou gaan maken. Er wordt hier een kind geestelijk, emotioneel mishandeld danwel verwaarloosd. Je kan nu toch ook niet verwachten dat een kind met deze opvoeding zich sociaal weet aan te passen aan de omgeving waar het zich op dat moment begeeft, en ja, dan kan zo'n meisje best bijzonder onbeschoft of onbeleefd overkomen, met andere woorden, ze is gewoon onopgevoed, en daar kan ze ook wederom niks aan doen.
maandag 8 maart 2010 om 00:17
maandag 8 maart 2010 om 00:18
Ikbenner, huil maar, dat lucht op, dat heb ik ook zoveel gedaan, maar blijf daarna aub wel alert en handel er ook naar. Als je wilt wil ik je bijstaan in het traject van melden bij jeugdzorg en alles wat er achteraankomt. Ik ben tenslotte een ervaringsdeskundige stiefmoeder en zou je graag willen helpen!
maandag 8 maart 2010 om 00:21
maandag 8 maart 2010 om 00:31
quote:Ouwe schreef op 08 maart 2010 @ 00:04:
Beste forummers, ikbenner is nu uiteindelijk wel met het hele verhaal op de proppen gekomen, ook al is het nog in de anonimiteit van een forum, het geeft haar wel de kans om al haar gedachten te ordenen en een balans op te maken. Ikbenner is WEL degene die nu signaleert en de ENIGE die een klein beetje hiernaar handelt. Als we nu gaan zeggen dat ze een nare vrouw is en op haar gaan afgeven zijn we erg kort door de bocht en kan het zijn dat we alle deuren die ikbenner nu heeft geopend wij die weer dichtslaan en het kind uiteindelijk nog niet is geholpen. Ik respecteer het zeer dat ikbenner zo eerlijk is en uit het hele verhaal blijkt gewoon dat ze echt wel betrokken is bij het meisje maar alleen nog niet weet hoe te handelen, en dat is ook lang niet vreemd bij zo'n complexe situatie. Daarom graag iets mildere reacties!!! Ikbenner, blijf alsjeblieft reageren!
maandag 8 maart 2010 om 00:33
maandag 8 maart 2010 om 00:38
quote:thee schreef op 08 maart 2010 @ 00:34:
Bah Ennnneeeeeaaaaa, wat een k*t ontzettend nare posting van je. Driewerf BAH!!
Zo is deze niet bedoelt. Nadat ik gepost had was er intussen al veel gepost. Ik denk dat ik me door eigen ervaringen (te) veel in het meisje van 12 kan verplaatsen. In zoverre heb ik me mee laten slepen maar het draait hier niet om mij. Dus TO ik zal niet meer reageren hier. Ik vind namelijk ook dat TO juist moet blijven posten. Dat is uiteindelijk het doel.
@TO handel alsjeblieft.
Bah Ennnneeeeeaaaaa, wat een k*t ontzettend nare posting van je. Driewerf BAH!!
Zo is deze niet bedoelt. Nadat ik gepost had was er intussen al veel gepost. Ik denk dat ik me door eigen ervaringen (te) veel in het meisje van 12 kan verplaatsen. In zoverre heb ik me mee laten slepen maar het draait hier niet om mij. Dus TO ik zal niet meer reageren hier. Ik vind namelijk ook dat TO juist moet blijven posten. Dat is uiteindelijk het doel.
@TO handel alsjeblieft.
maandag 8 maart 2010 om 00:58
En nu reageert ze niet meer, waarschijnlijk ruzie met haar vent omdat ze hier op het forum post en hij haar nu graag de mond snoert, ze schreef al eerder dat hij nu boos was dat ze hier schreef. Soms kom je door een partner in een situatie waar je je helemaal niet in wilt begeven maar waar geen weg in terug is. 1 daarvan is als je ziet dat er iets vreselijk rammelt aan de opvoeding van het kind van je partner. In mijn ogen ben je dan moreel verplicht om het te melden bij de desbetreffende instanties. En als je er verder niet mee opgezadeld wil worden is dat je goed recht, je kan je dan hierna toch uit de voeten maken.
Aangaande mijn stiefdochter vind ik het belangrijk dat ze betrokken is in mijn leven, ik hou heel veel van haar en daarnaast is ze het zusje van mijn kinderen. Ikbenner, je moest eens weten hoe mijn stiefdochter was toen ze 11 was en hoe ze nu is nu ze 15 is. Je had het over de zak van MAX, mijn stiefdochter had welgeteld maar 2 onderbroeken, haar haar was moddervet en op school werd ze uitgescholden en gepest omdat ze vonden dat ze stonk. Dat kind was zo vreselijk wanhopig en deed aan automutilatie door haar arm te bekrassen en heeft vele malen gefantaseerd dat ze weg zou gaan als ze 16 was. Nu is het een allerliefste , vrolijke en hippe tienermeid van 15, een verrijking in ons gezin, met natuurlijk ook de bekende pubernukken en fratsen en de vreselijke zooi die ze ervan op hun kamer kunnen maken. Ze hoort er helemaal bij en is nu in therapie om haar nare jeugd te verwerken en heeft de diagnose posttraumatisch stress syndroom. Jij kan het leven van je stiefdochter ook een andere wending geven, en zo te horen ben alleen jij het die dit kan doen, enkel en alleen door jeugdzorg in te schakelen en er op toe te zien dat ze ook de stappen nemen die ze moeten nemen en dat je stiefdochter niet met een kluitje in het riet wordt gestuurd ! DOE HET, BEL MORGEN NOG!!
Aangaande mijn stiefdochter vind ik het belangrijk dat ze betrokken is in mijn leven, ik hou heel veel van haar en daarnaast is ze het zusje van mijn kinderen. Ikbenner, je moest eens weten hoe mijn stiefdochter was toen ze 11 was en hoe ze nu is nu ze 15 is. Je had het over de zak van MAX, mijn stiefdochter had welgeteld maar 2 onderbroeken, haar haar was moddervet en op school werd ze uitgescholden en gepest omdat ze vonden dat ze stonk. Dat kind was zo vreselijk wanhopig en deed aan automutilatie door haar arm te bekrassen en heeft vele malen gefantaseerd dat ze weg zou gaan als ze 16 was. Nu is het een allerliefste , vrolijke en hippe tienermeid van 15, een verrijking in ons gezin, met natuurlijk ook de bekende pubernukken en fratsen en de vreselijke zooi die ze ervan op hun kamer kunnen maken. Ze hoort er helemaal bij en is nu in therapie om haar nare jeugd te verwerken en heeft de diagnose posttraumatisch stress syndroom. Jij kan het leven van je stiefdochter ook een andere wending geven, en zo te horen ben alleen jij het die dit kan doen, enkel en alleen door jeugdzorg in te schakelen en er op toe te zien dat ze ook de stappen nemen die ze moeten nemen en dat je stiefdochter niet met een kluitje in het riet wordt gestuurd ! DOE HET, BEL MORGEN NOG!!
maandag 8 maart 2010 om 01:01
quote:Ouwe schreef op 08 maart 2010 @ 00:58:
Jij kan het leven van je stiefdochter ook een andere wending geven, en zo te horen ben alleen jij het die dit kan doen, enkel en alleen door jeugdzorg in te schakelen en er op toe te zien dat ze ook de stappen nemen die ze moeten nemen en dat je stiefdochter niet met een kluitje in het riet wordt gestuurd ! DOE HET, BEL MORGEN NOG!!alsjeblieft doe dit TO
Jij kan het leven van je stiefdochter ook een andere wending geven, en zo te horen ben alleen jij het die dit kan doen, enkel en alleen door jeugdzorg in te schakelen en er op toe te zien dat ze ook de stappen nemen die ze moeten nemen en dat je stiefdochter niet met een kluitje in het riet wordt gestuurd ! DOE HET, BEL MORGEN NOG!!alsjeblieft doe dit TO
maandag 8 maart 2010 om 01:09
enneaa, volgens mij zit jij je hier net zo op te vreten als ik doe, ik had al moeten gaan slapen, maar ik kan dit gewoon niet van me af zetten. Als ik er bij nadenk word ik gewoon niet goed bij het idee dat in een beschaafd land als Nederland zoveel kinderen in zo'n situatie zitten en de omgeving doet helemaal niets, Hoeveel kinderen staan wel niet in de kou, legio voorbeelden uit de media hoe grondig fout het wel niet hierdoor af kan lopen met kinderen, damn, het is dat ik al 5 kinderen in huis heb en het huis vol is..........
maandag 8 maart 2010 om 01:09
Je kan een meisje niet aanrekenen dat ze kind van de rekening is. Dit is een ernstig verwaarloosd meisje. En ze voelt haarloos aan wat je van haar denkt, dus daarom zal ze ook dit gedrag bij je blijven vertonen. Of ben jij heel warm, dankbaar, lief en aardig bij mensen waarvan weet dat zij je niet moeten?
Verder krijg ik het idee dat je denkt dat je haar wel even op had kunnen voeden in die 4 jaar, in die paar weekenden dat ze komt. Tuurlijk kan dat niet, helemaal niet in deze situatie! Jij kan dat meisje in dat korte tijdsbestek echt niks leren!
Het enige wat je nu kan doen is bureau jeugdzorg inschakelen.
Dit is namelijk nu precies waarom die reclamespotjes over kindermishandeling er zijn.
Verder krijg ik het idee dat je denkt dat je haar wel even op had kunnen voeden in die 4 jaar, in die paar weekenden dat ze komt. Tuurlijk kan dat niet, helemaal niet in deze situatie! Jij kan dat meisje in dat korte tijdsbestek echt niks leren!
Het enige wat je nu kan doen is bureau jeugdzorg inschakelen.
Dit is namelijk nu precies waarom die reclamespotjes over kindermishandeling er zijn.
maandag 8 maart 2010 om 01:14
[quote]Ouwe schreef op 08 maart 2010 @ 01:09:
enneaa, volgens mij zit jij je hier net zo op te vreten als ik doe, ik had al moeten gaan slapen, maar ik kan dit gewoon niet van me af zetten.
Maar goed dat is mijn probleem (ok gedeeld met jou dan dus nu)
Als ik er bij nadenk word ik gewoon niet goed bij het idee dat in een beschaafd land als Nederland zoveel kinderen in zo'n situatie zitten en de omgeving doet helemaal niets, Hoeveel kinderen staan wel niet in de kou, legio voorbeelden uit de media hoe grondig fout het wel niet hierdoor af kan lopen met kinderen, damn, het is dat ik al 5 kinderen in huis heb en het huis vol is..........
Daar kan TO voor een kind verandering in brengen.
[/b]/quote]
enneaa, volgens mij zit jij je hier net zo op te vreten als ik doe, ik had al moeten gaan slapen, maar ik kan dit gewoon niet van me af zetten.
Maar goed dat is mijn probleem (ok gedeeld met jou dan dus nu)
Als ik er bij nadenk word ik gewoon niet goed bij het idee dat in een beschaafd land als Nederland zoveel kinderen in zo'n situatie zitten en de omgeving doet helemaal niets, Hoeveel kinderen staan wel niet in de kou, legio voorbeelden uit de media hoe grondig fout het wel niet hierdoor af kan lopen met kinderen, damn, het is dat ik al 5 kinderen in huis heb en het huis vol is..........
Daar kan TO voor een kind verandering in brengen.
[/b]/quote]