Stomme schoonouders.

27-05-2020 21:02 798 berichten
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.

En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.

Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'

Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
.....
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 29-05-2020 17:12
98.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
29-05-2020 16:46
Dit is echt onzin. Ik en mijn schoonzusje (vriendin van mijn zwager) zijn vaker te vinden bij onze schoonouders dan bij onze eigen ouders. We gaan ook elk jaar op vakantie met z'n allen. Dus mijn schoonouders zien hun zoons, schoondochters & kleinkinderen heel vaak.
Ja, algemeenheden, wat heb je er aan. Niet veel he.
Toch denk ik niet dat een gemiddelde schoonzoon met een lijstje aan komt zetten wat hij allemaal anders zou willen bij schoonouders thuis. Kan aan mij liggen dat ik dat denk. Hier doet een schoondochter dat wel, en voor je het weet zie je hem dan niet zo vaak meer hoor.
babbeleo schreef:
29-05-2020 16:58
Ja, algemeenheden, wat heb je er aan. Niet veel he.
Toch denk ik niet dat een gemiddelde schoonzoon met een lijstje aan komt zetten wat hij allemaal anders zou willen bij schoonouders thuis. Kan aan mij liggen dat ik dat denk. Hier doet een schoondochter dat wel, en voor je het weet zie je hem dan niet zo vaak meer hoor.
De gemiddelde schoondochter zal dat ook niet doen lijkt mij.. TO heeft een erg 'bijzonder' exemplaar getroffen wdb.
m-april schreef:
29-05-2020 17:02
De gemiddelde schoondochter zal dat ook niet doen lijkt mij.. TO heeft een erg 'bijzonder' exemplaar getroffen wdb.
Dat is ook zo. Ik vind het ook niet binnen het normale passen.
babbeleo schreef:
29-05-2020 16:47
Precies.
Denk toch dat je als moeder een beetje moet gaan wennen dat zoonlief meer elders is.
En blijven uitnodigen om op bezoek te komen, gastvrijheid laten zien ook als dat even slikken is als je weer geschoffeerd wordt door schoondochter.
Waarom zou je het moeten pikken als iemand (wie dan ook) je schoffeert? Je hoeft er niet met een gestrekt been in te gaan, maar op een rustige manier je grenzen aangeven lijkt mij niks mis mee.
En verder is het onzin. Ik had zelf een heel goede band met mijn schoonmoeder, en mijn dochter nu ook. Haar schoonmoeder houdt net als mijn dochter van shoppen en van mode, waar ik niet veel om geef. Mijn eigen ex-schoondochter heeft een jaar lang geheel vrijwillig bij me ingewoond. Is altijd prima gegaan. Uiteindelijk heeft die relatie geen stand gehouden en dat vind ik nog steeds een beetje jammer, want het is een leuke meid.
Lachattenoir schreef:
29-05-2020 16:09
Waarom vind je het belangrijk om dit te vermelden?

Denk ook niet dat dat gaat gebeuren trouwens.
Waarom denk je dat dat niet gaat gebeuren?

Ik zou het minder herkenbaar houden.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
babbeleo schreef:
29-05-2020 16:35

Maar ja, met een dochter wordt je familie groter, en een zoon die gaat het huis uit en zie je nooit meer terug.
Wat een generaliserende ellende.
Ellerlilalinne schreef:
29-05-2020 17:21
Waarom denk je dat dat niet gaat gebeuren?

Ik zou het minder herkenbaar houden.
Welke begin-twintiger komt er nu op dit forum?
Oké ja ikke zo'n tien jaar geleden bedenk ik me nu. Ben ik al zo oud? Enfin. De begin twintigers van nu vast minder.
Astromeria schreef:
29-05-2020 17:15
Waarom zou je het moeten pikken als iemand (wie dan ook) je schoffeert? Je hoeft er niet met een gestrekt been in te gaan, maar op een rustige manier je grenzen aangeven lijkt mij niks mis mee.
En verder is het onzin. Ik had zelf een heel goede band met mijn schoonmoeder, en mijn dochter nu ook. Haar schoonmoeder houdt net als mijn dochter van shoppen en van mode, waar ik niet veel om geef. Mijn eigen ex-schoondochter heeft een jaar lang geheel vrijwillig bij me ingewoond. Is altijd prima gegaan. Uiteindelijk heeft die relatie geen stand gehouden en dat vind ik nog steeds een beetje jammer, want het is een leuke meid.
Ik vind dat de schoffering al heeft plaatsgevonden als je op het punt komt dat je op een rustige manier je grenzen zit aan te geven.
Als het niet mijn zoon was geweest had ik dat stel niet nog een keer uitgenodigd. Maar dat is het wel en de schoondochter krijg je er bij.
En dat bedoel ik met blijven uitnodigen ook al is schoondochter -in mijn optiek- ronduit onfatsoenlijk. Je grenzen op een rustige manier blijven aangeven gumt dat niet uit.
captain_hindsight schreef:
29-05-2020 17:31
Zou wel mooi zijn tegen de verveling als de Koningin-moeder op dit topic verschijnt :-D

Hoop het niet voor TO.
denk dat er meer zijn dan jij denkt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
29-05-2020 17:54
denk dat er meer zijn dan jij denkt
Ach, en dan leest ze dat ze een infantiele en onfatsoenlijke prinses wordt gevonden. Niet eens door haar schoonmoeder, maar dat de dames die reageren. Mag ze eigenlijk ook best weten hoor.
lemoos2 schreef:
29-05-2020 17:51
Zou wel mooi zijn tegen de verveling als de Koningin-moeder op dit topic verschijnt :-D

Hoop het niet voor TO.
Oei de moeder, daar had ik niet aan gedacht :rofl:
Lachattenoir schreef:
29-05-2020 18:43
Ach, en dan leest ze dat ze een infantiele en onfatsoenlijke prinses wordt gevonden. Niet eens door haar schoonmoeder, maar dat de dames die reageren. Mag ze eigenlijk ook best weten hoor.
Inderdaad, mss komt ze juist wel tot bezinning daardoor of krabt ze zichzelf minstens een keer achter de oren.
Haha oeps
leeg
Ik zou graag haar verhaal eens willen horen.
Lachattenoir schreef:
29-05-2020 18:43

Dit dus. TO is volgens mij heel netjes geweest. Ze leest dan ook meteen wat voor schoonmoeders ze nog meer had kunnen treffen (zoals ik) :rofl: en hoeveel geluk ze heeft.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
29-05-2020 20:03
Dit dus. TO is volgens mij heel netjes geweest. Ze leest dan ook meteen wat voor schoonmoeders ze nog meer had kunnen treffen (zoals ik) :rofl: en hoeveel geluk ze heeft.
Precies!
29-05-2020 17:30
Wat een generaliserende ellende.
Ik denk dat dit ook serieus veel problemen veroorzaakt dat mensen bij voorbaat zo denken. Dan denk je bij alles ‘zie je wel!’ En wordt het probleem alleen maar groter.
Misschien heeft schoondochter vaker iets proberen aan te geven en was dit een super onhandige manier om in gesprek te komen.
Nogmaals, zielig voor je zoon dit, dus nodig ze uit en wees vriendelijk. Dan komt het vast wel weer goed.
Boomtak2 schreef:
29-05-2020 22:19
Ik denk dat dit ook serieus veel problemen veroorzaakt dat mensen bij voorbaat zo denken. Dan denk je bij alles ‘zie je wel!’ En wordt het probleem alleen maar groter.
Dit bij voorbaat denken zorgde hier ook voor problemen! Ook bij de broer van vriend (en zijn vriendin). Werd al gezegd door schoonmoeder voordat de vriendinnen er waren
Beaudelaire schreef:
29-05-2020 10:43
Vraagje voor de degene die dat eisenpakket van schoondochter normaal vinden: welke eisen heb jij aan jouw schoonouders voorgelegd? En jouw partner aan jouw ouders? Hoe werd daarop gereageerd?

Maakt het nog uit of het schoonkinderen zijn of zou je dit ook normaal vinden als de vrienden van je kinderen met een lijstje komen, of de nieuwe vriend van je beste vriendin? En wat nou als iedere gast die je binnenlaat een ander wensenlijstje heeft en die lijstjes elkaar bijten?
Ik vind de lijst van TO haar schoondochter niet normaal!

Maar ik heb wel aan mijn schoonvader en zijn vrouw gevraagd om niet binnen te roken wanneer mijn kind wakker is.
(Moet er bij vermelden dan schoonvader ver weg woont en we daar maar eens in de 2 of 3 jaar langs gaan voor een paar dagen).

Dit is dus wel een eis van mij dat zij zich moeten aanpassen in hun huis.

Dit resulteerde er wel in de schoonvader en vrouw de hele dag met een kop koffie en sigaret buiten zaten en ik alleen met baby binnen zat (roken is blijkbaar belangrijker dan tijd met hun kleinzoon)
EllaBowie schreef:
30-05-2020 02:50
Dit bij voorbaat denken zorgde hier ook voor problemen! Ook bij de broer van vriend (en zijn vriendin). Werd al gezegd door schoonmoeder voordat de vriendinnen er waren
Dat het bij jou daar zo ging zegt niets over dat het dan dus bij alle andere mensen ook 'er bij voorbaat gedacht wordt' en dat dàt de oorzaak van de problemen is.
Boomtak2 schreef:
29-05-2020 22:19
Wat een generaliserende ellende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven