Surinaamse mannen

23-01-2009 00:02 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben single en zoekende. Ik val alleen op Surinaamse mannen. Misschien raar maar bij een relatie zit ook een lichamelijke kant en als ik die mannen nou aantrekkelijk vind. Ergens denk ik, ik moet mijn blik verruimen maar dat zijn nou eenmaal de mannen waar ik naar omkijk. En zo begint het toch als je uberhaupt iemand leuk vindt, je merkt iemand op. Er zijn toch ook mensen die vallen op blond, groot of klein, dus denk ik ieder zijn ding, en dit is mijn ding. Hebben meer vrouwen een sterke voorkeur voor een bepaald type?
quote:heejhallo schreef op 23 januari 2009 @ 08:22:

Zucht Hugh Jackman....vorig weekend een X-man marathin gehouden, stiekum vooral om Hugh.....(Met iets meer bijgewerkte bakkebaarden zou het nog meer jummie zijn...Lekkah
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd wat wordt verstaan onder de Surinaamse man!

Ik bedoel in Suriname heb je Creolen, Javanen, Chinezen, Hindoestanen, Indianen en blanken wonen! Oh en dan vergeet ik de mengelmoesjes!!

Dan Nederland: de mannen van rond de 30 of jonger welke ouders hebben die uit Suriname komen!! Qua cultuur worden dat toch Nederlandse mannen...

Is een Surinaamse man een man die uit Suriname komt!

Of een man die donker is!

Een man die roti eet??

Een man die goed kan dansen??

??
Oke laat ik duidelijker zijn, ik bedoel Creoolse mannen, blakaman.
Duidelijk!!

Mijn vraag was, omdat ik vrienden heb die ook surinaams zijn!

De een is een hindoestaanse surinamer! De ander heeft een creoolse vader en een moeder die een beetje chinees, javaans, blank en hindoestaans is! En nog een ander is half creools en half hindoestaans!
quote:JJ80 schreef op 23 januari 2009 @ 10:19:

[...]

oh ja? Nou ik kom er weinig tegen..... en zeker niet als we het over Salsa, Merengue, Bachata of Zouk hebben.Ik zou zeggen, ga eens kijken op Cuba, de Dominicaanse Republiek of Puerto Rico, dan zie je hoeveel blanke mannen (en vrouwen) net zo dansen als wat wij hier zogenaamd als typisch zwart zien
quote:MrY schreef op 23 januari 2009 @ 11:05:

Dan Nederland de mannen van rond de 30 of jonger welke ouders hebben die uit Suriname komen!! Qua cultuur worden dat toch Nederlandse mannen...

??Hier ben ik het niet mee eens, je krijgt je cultuur toch van huis uit, van je ouders, familie enz mee ongeacht of je in NL geboren bent.
Er zullen best blanke mannen zijn in Cuba die goed kunnen dansen. Dansen heeft ook te maken met geen schaamte hebben om te dansen en cultuur en niet met huidskleur. Maar ik woon in Nederland dus wat heb ik aan mannen op Cuba. Ik ontmoet het liefste een man in de stad waar ik woon of in een stad in de buurt, wel zo handig als je iemand leuk vindt.
Roti, jummie!
Tuurlijk, ik wil alleen maar zeggen dat het BS is om te denken dat alleen negers kunnen dansen.

Vooral dansen als salsa en bachata worden gewoon overal gedanst in het caribisch gebied en als je daar geboren bent en daarmee bent opgegroeid maakt het niet uit of je blond bent of pikzwart of half chinees. Merengue wordt trouwens volgens mij ook door heel centraal en zuid amerika gedanst, dus als het je daar om gaat dan zou ik een indiaan zoeken .

Anyhow, in Nederland zijn héél veel Dominicanen!!!! (alleen tja, hoe moet je die herkennen he, want ze zien er net zo uit als Surinamers, Antillianen, Spanjaarden, Hollanders, etc. )
Maar okee, ik begrijp ook wel dat het je niet te doen is om een man die kan dansen, maar dat je gewoon op donkere mannen valt. Mijn reactie was ook een reactie op JJ88
quote:Margaretha2 schreef op 23 januari 2009 @ 11:40:

[...]

Ik zou zeggen, ga eens kijken op Cuba, de Dominicaanse Republiek of Puerto Rico, dan zie je hoeveel blanke mannen (en vrouwen) net zo dansen als wat wij hier zogenaamd als typisch zwart zien

Als je mijn posts bij dit onderwerp goed had gelezen had je gezien dat ik dit over 2 maanden ook ga doen

en als ik zeg dat ik ze weinig tegen kom, heb ik het over hier in NL en niet in Verweggistan.

Daarnaast vind ik het niet raar dat de 'blanke' mensen daar beter zijn in dansen dan de gemiddelde boerenhollander. Het is daar onderdeel van de maatschappij/de cultuur.
quote:JJ80 schreef op 23 januari 2009 @ 11:41:

[...]

Hier ben ik het niet mee eens, je krijgt je cultuur toch van huis uit, van je ouders, familie enz mee ongeacht of je in NL geboren bent.

Ben ik maar gedeeltelijk met je eens!!

Tuurlijk krijg je cultuur mee van huis....maar ik ben van mening dat mensen waarvan de ouders uit een ander land komen de culturele normen en waarden anders gaan toepassen!! Dit o.a. door school, werk en sociaal netwerk die ze krijgen/hebben in NL! Ze groeien/(leven in) op in een ander maatschappij!
MrY: Klopt jij hebt ook gelijk, het is natuurlijk een wisselwerking, invloeden van beide kanten. En dat verschilt ook per gezin cq familie.

Ik kan het weten want ben van gemengde afkomst.

Als het altijd zo zou zijn zoals jij het zegt hadden we geen probleem in deze maatschappij met welke bevolkingsgroep dan ook.
Ik ben gewoon multi-culti, ik val op alle soorten mannen, donker, licht getint, blank maak me niet uit als ze maar iets hebben waar van ik zoiets heb jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, leuk !!!

Het zelfde geldt bij mij met leeftijden jonger, ouder haha ik ben niet zo moeilijk.
JJ80, nee niet gelezen, sorry heb niet het hele topic gelezen.

In Nederland vond ik trouwens zwart zijn écht geen garantie voor goed kunnen dansen, ik ergerde me groen en geel aan een boel Afrikanen in salsa-gelegenheden die echt geen flauw benul hadden (ja, ik zeg dus altijd ja als iemand me ten dans vraagt , behalve als ik hem vantevoren al heb zien stuntelen), en zwarter dan dat krijg je ze toch niet!

Nu woon ik in Zuid Europa en hier is salsa ed. veel meer ingeburgerd, ook onder jongeren, en hier wonen niet zoveel surinamers, maar wel idd veel spaanstalige latinos, en daarvan is de overgrote meerderheid niet zwart, maar danst de overgrote meerderheid (ook europeanen) wel veel beter dan er in Nederland gedanst wordt (ook door buitenlanders).

Hoe dan ook, niet echt belangrijk dit maar vind het altijd zulke onzinopmerkingen, vandaar dat ik er effe tijd aan verspild heb te reageren
Margaretha2:

Wat jij een onzinopmerking vind is mijn mening.

Natuurlijk is gekleurd zijn geen garantie voor kunnen dansen.

Ik heb ook een jaar in Zuid europa gewoond, en wat je zegt klopt. Maar ik doelde met 'blanken' echt op de gemiddelde boerenhollanderszeker niet de latinos enz. ook al hebben ze een blank huidje dus ik denk dat je mn opmerking een beetje verkeerd opgevat hebt.

Moet ik toch zeggen dat ik bij de salsalessen voor beginners van de week toch weer heb gezien dat de gekleurde medemens het snel oppikte en het ritmegevoel had en de gemiddelde studentenMaarten (zoals ik ze noem) er veel moeite mee hadden. Hilarisch...
quote:JJ80 schreef op 23 januari 2009 @ 12:35:

Margaretha2:

Wat jij een onzinopmerking vind is mijn mening.

Natuurlijk is gekleurd zijn geen garantie voor kunnen dansen.

Ik heb ook een jaar in Zuid europa gewoond, en wat je zegt klopt. Maar ik doelde met 'blanken' echt op de gemiddelde boerenhollanderszeker niet de latinos enz. ook al hebben ze een blank huidje dus ik denk dat je mn opmerking een beetje verkeerd opgevat hebt.

Moet ik toch zeggen dat ik bij de salsalessen voor beginners van de week toch weer heb gezien dat de gekleurde medemens het snel oppikte en het ritmegevoel had en de gemiddelde studentenMaarten (zoals ik ze noem) er veel moeite mee hadden. Hilarisch...

Ik heb zelf jarenlang ballroom en latin gedanst en heb ook aardig wat rock & roll en salsalessen achter de rug. Ik heb ook gezien dat de gekleurde man iets sneller een dans als salsa oppakt, maar dat geldt absoluut niet voor andere stromingen. En wat mij ook opvalt is dat veel van die mensen die snel salsa oppakken erg blijven hangen in het beginstadium dit in tegenstelling tot veel blanke mannen die misschien iets meer moeite moeten doen om met hun heupen te zwaaien maar die moeite wel blijven doen als het op het leren van de pasjes aan komt.

Uiteraard zijn er gekleurde mensen zat die anders zijn, maar dit is wat ik zag. Daar mee wil ik dus echt niet zeggen dat wat ik zie voor een hele groep geldt.
Wat dus maar weer bewijst dat het idd bs is.
Alleen...wat betekent bs? Ik kom niet verder dan basisschool
quote:Vl43inder schreef op 23 januari 2009 @ 12:46:

[...]

Uiteraard zijn er gekleurde mensen zat die anders zijn, maar dit is wat ik zag. Daar mee wil ik dus echt niet zeggen dat wat ik zie voor een hele groep geldt.

Wat Vlinder zag is iets anders dan wat ik zag. En waarschijnlijk, zoals altijd, ligt de waarheid in het midden. En ik geloof Vlinder ook zeker. Naar mijn idee kunnen er diverse meningen naast elkaar bestaan, en is het ook helemaal afhankelijk vanuit welk oogpunt het benaderd word. Ik heb geen ervaring met rock en roll en ballroom en Vlinder wel.

Om dan mijn mening als BS af te doen, beetje jammer hoor...
quote:Vl43inder schreef op 23 januari 2009 @ 12:56:

Alleen...wat betekent bs? Ik kom niet verder dan basisschool Misschien betekent bs basisschool!
World of Warcraft: Legion
BS betekent Bull Shit (onzin dus ).

JJ80 ik begrijp niet waarom je er zo mee zit, je zegt zelf al dat de waarheid ergens in het midden ligt (en dus niet overeen komt met jouw mening) maar als ik zeg dat de waarheid niet overeen komt met jouw mening / jouw mening onzin is, is dat opeens vervelend....?

Je bent het er nota bene zelf mee eens dat het bs is te denken dat zwarte mannen beter dansen dan blanke mannen!
Oh, wat overigens niets afdoet aan jouw ervaring hoor, ik geloof meteen dat in de gelegenheden waar jij komt de zwarte mannen Israel Gutierrez klonen zijn, en de blanke mannen Student Maartens () dat kan prima, ondanks dat ik er bij blijf dat het onzin is te denken dat zwarten (dus) beter salsa, zouk, merengue, samba, chachacha etc dansen. Het één doet niets af aan het ander.
Mijn menig is dat de gekleurde medemens over het algemeen beter kan dansen/meer ritmegevoel heeft dan de blanke.

Hoeft niet waar te zijn, hoeft niemand met me eens te zijn.

Dat het afgedaan word als BS vind ik jammer, kan je ook anders brengen. Iemands mening BS noemen is naar mijn idee respectloos. (geen respect voor andermans mening is het grote probleem in dit land, in deze wereld zeker wat betreft het multiculturele probleem)

En om het over ZWARTE mensen te hebben is naar mijn mening ook respectloos.... maar die discussie ga ik niet beginnen hoor.

Umauma. sorry hoor!!! Geniet gewoon lekker van de mannen tot wie je je aangetrokken voelt. Maak als het kan mooie halfbloedkindjes, hoe meer we mengen hoe beter, zolas ik al eerder heb gezegd. Best of both worlds, lekker multiculti.. gezellig toch!
quote:JJ80 schreef op 23 januari 2009 @ 13:26:

Mijn menig is dat de gekleurde medemens over het algemeen beter kan dansen/meer ritmegevoel heeft dan de blanke.

Hoeft niet waar te zijn, hoeft niemand met me eens te zijn.

Dat het afgedaan word als BS vind ik jammer, kan je ook anders brengen. Iemands mening BS noemen is naar mijn idee respectloos. (geen respect voor andermans mening is het grote probleem in dit land, in deze wereld zeker wat betreft het multiculturele probleem)

En om het over ZWARTE mensen te hebben is naar mijn mening ook respectloos.... maar die discussie ga ik niet beginnen hoor.

Umauma. sorry hoor!!! Geniet gewoon lekker van de mannen tot wie je je aangetrokken voelt. Maak als het kan mooie halfbloedkindjes, hoe meer we mengen hoe beter, zolas ik al eerder heb gezegd. Best of both worlds, lekker multiculti.. gezellig toch!Oh, dus ik ben maar halfgoed? Staat genoteerd!
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven