Surinaamse mannen
vrijdag 23 januari 2009 om 00:02
Ik ben single en zoekende. Ik val alleen op Surinaamse mannen. Misschien raar maar bij een relatie zit ook een lichamelijke kant en als ik die mannen nou aantrekkelijk vind. Ergens denk ik, ik moet mijn blik verruimen maar dat zijn nou eenmaal de mannen waar ik naar omkijk. En zo begint het toch als je uberhaupt iemand leuk vindt, je merkt iemand op. Er zijn toch ook mensen die vallen op blond, groot of klein, dus denk ik ieder zijn ding, en dit is mijn ding. Hebben meer vrouwen een sterke voorkeur voor een bepaald type?
vrijdag 23 januari 2009 om 14:02
Echt weer zo standaard he, dit, dat geklier tussen die vrouwen onderling zodra er (op welke manier dan ook) een zwarte kerel bij betrokken is.
Nu even mijn bijdrage;
Het enige grote wat ik heb kunnen ontdekken aan de sporadische Suri die ik heb mogen ontvangen, is zijn EGO.
Nu even mijn bijdrage;
Het enige grote wat ik heb kunnen ontdekken aan de sporadische Suri die ik heb mogen ontvangen, is zijn EGO.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 23 januari 2009 om 14:04
Nee maar jij hebt het over vrede en respect. Dat zou je dan ook mogen tonen aan mensen die geen halfbloed zijn. Zoals jij het stelt is het net alsof de wereld beter is als iedereen gemixt is. Ik stel dat de wereld beter is als iedereen elkander respecteert om wie is is of wat hij doet bladiebla en niet omdat je raciaal wel of niet gemixt bent.
Fijne vrijdagmiddag verder
Fijne vrijdagmiddag verder
louise1 wijzigde dit bericht op 23-01-2009 14:05
Reden: woordje vergeten
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
vrijdag 23 januari 2009 om 14:05
Haha, ik ben superhollands om te zien JJ! Rossig stijl haar, blauwe ogen, en sproeten. De rest van mijn familie echter heeft (bijna) allemaal écht kroeshaar (afro haar). Mijn vriend is een heel lichte neger, héél licht van huidskleur (een beetje zoals bv. Beyonce) maar met alle gelaatstrekken (dikke lippen, platte neus, ronde billen en ook kroeshaar). Met mij kinderen maken zou dus niet zogenaamd een vooruitgang zijn (want blanker), maar zou ook een soort backfire kunnen zijn en het ras achteruit doen gaan zoals dat dan zo prachtig gezegd wordt, omdat er in mijn genen ook al zie je dat er aan de buitenkant niet vanaf misschien wel heel wat meer neger zit dan je in eerste instantie verwacht.
Echt walgelijk (en trouwens ook iets wat ik onder blanken nóóit heb gehoord die zijn idd lyrisch over halfbloedjes).
Echt walgelijk (en trouwens ook iets wat ik onder blanken nóóit heb gehoord die zijn idd lyrisch over halfbloedjes).
vrijdag 23 januari 2009 om 14:18
Wat leuk! Zie je dan helemaal niets aan je? (moet zeggen dat ik het minste spoortje aan donker bloed meestal detecteer bij mensen) Een Nederlandse vriendin van mij heeft 2 zoontjes met een lichtegetinte surinamer. De 1 is duidelijk een halfbloedje met een caramelskin en donkere ogen. De ander is heel licht, groene ogen, plat neusje en blond kroeshaar. Zo schattig zijn deze mannetjes.
Mensen kunnen echt zo walgelijk belachelijk zijn door dat soort dingen te zeggen. Is je vriend n Spanjaard?
En Louise1 als je nog meeleest, ik respecteer iedereen en elke cultuur en afkomst. Ik kan niet anders want mijn familie is om precies te zijn Nederlands, Duits, Surinaams, Antilliaans en Moluks. Qua bloed ben ik zelf nl/sur/ant.
(En in de bloedlijn van mijn Surinaamse opa daar is alles van vroeger al gemengd o.a. Creools, Indiaans en blank)
Maar als ik dan de reactie van de familie van M2 dr schoonfamilie weer lees, dan denk ik soms dat het beter is om maar allemaal mengen. Zijn we van dat gezeik ook weer af!
Maar ik wil het je nog best uitleggen hoor, iedere cultuur heeft goed en slechte kanten (naar mijn mening dan he), dus als je mengt kan je van beide werelden de (voor jou persoonlijk) goede dingen meenemen en gebruiken, lekker toch. Heeft ECHT niets met disrespect voor welke cultuur dan ook te maken.
Mensen kunnen echt zo walgelijk belachelijk zijn door dat soort dingen te zeggen. Is je vriend n Spanjaard?
En Louise1 als je nog meeleest, ik respecteer iedereen en elke cultuur en afkomst. Ik kan niet anders want mijn familie is om precies te zijn Nederlands, Duits, Surinaams, Antilliaans en Moluks. Qua bloed ben ik zelf nl/sur/ant.
(En in de bloedlijn van mijn Surinaamse opa daar is alles van vroeger al gemengd o.a. Creools, Indiaans en blank)
Maar als ik dan de reactie van de familie van M2 dr schoonfamilie weer lees, dan denk ik soms dat het beter is om maar allemaal mengen. Zijn we van dat gezeik ook weer af!
Maar ik wil het je nog best uitleggen hoor, iedere cultuur heeft goed en slechte kanten (naar mijn mening dan he), dus als je mengt kan je van beide werelden de (voor jou persoonlijk) goede dingen meenemen en gebruiken, lekker toch. Heeft ECHT niets met disrespect voor welke cultuur dan ook te maken.
vrijdag 23 januari 2009 om 14:46
Sranang Tongo
Half zwart half blank: malatta
Half Hindoestaans half ander ras: dogla
Gemengde afkomst: moksi meti/alesi (gemengd vlees/rijst)
Mijn ouders kennen meerdere benamingen, ik verder niet. Zelf ben ik Surinaams Hindoestaans, allebei oma's waren dogla's/moksi's, want van gemengde afkomst.
Mensen vroegen wel eens aan mij of ik op blond en blauwe ogen viel, omdat het gemiddelde vriendje van mij er zo uitziet. Als je uit de provincie komt, heb je niet echt veel keus.
Wat mij betreft zijn er 2 types mannen op wie ik het meest val. Mannen zoals mijn vader, Hindoestaans met veel Afrikaanse trekken, of NL mannen. Blanke mannen die er niet Nederlands eruitzien of die een ander accent hebben dan dat van mijn omgeving, vind ik niet aantrekkelijk. Beetje vreemd, ik weet het. Helemaal Hindoestaanse mannen vind ik ook niet aantrekkelijk.
Mijn half NL dochter heeft een Midden Oosten look. Ik vind gemengde kinderen niet per definitie mooier, ook de mijne niet. Aan die kleine van mij kun je aan haar gezicht zien dat ze een boefie is, ze heeft een heel guitige uitstraling.
Half zwart half blank: malatta
Half Hindoestaans half ander ras: dogla
Gemengde afkomst: moksi meti/alesi (gemengd vlees/rijst)
Mijn ouders kennen meerdere benamingen, ik verder niet. Zelf ben ik Surinaams Hindoestaans, allebei oma's waren dogla's/moksi's, want van gemengde afkomst.
Mensen vroegen wel eens aan mij of ik op blond en blauwe ogen viel, omdat het gemiddelde vriendje van mij er zo uitziet. Als je uit de provincie komt, heb je niet echt veel keus.
Wat mij betreft zijn er 2 types mannen op wie ik het meest val. Mannen zoals mijn vader, Hindoestaans met veel Afrikaanse trekken, of NL mannen. Blanke mannen die er niet Nederlands eruitzien of die een ander accent hebben dan dat van mijn omgeving, vind ik niet aantrekkelijk. Beetje vreemd, ik weet het. Helemaal Hindoestaanse mannen vind ik ook niet aantrekkelijk.
Mijn half NL dochter heeft een Midden Oosten look. Ik vind gemengde kinderen niet per definitie mooier, ook de mijne niet. Aan die kleine van mij kun je aan haar gezicht zien dat ze een boefie is, ze heeft een heel guitige uitstraling.
vrijdag 23 januari 2009 om 14:46
Even terug ontopic. De vraag van umauma was
Hebben meer vrouwen een sterke voorkeur voor een bepaald type?
Ik denk dat de meeste vrouwen wel een voorkeur hebben, maar dat dat niet alleen maar met uiterlijk te maken heeft. Mijn 'verlanglijstje' zag er ongeveer zo uit:
- lang
- verzorgd
- zelfstandig
- houdt van lekker eten (en het liefst ook in staat om het zelf klaar te maken)
- houdt van uitgaan en dansen (maar ook op z'n tijd lekker languit op de bank in joggingpak, jeee, wat cliché)
- ondernemend
En een jaar geleden kwam ik hem tegen en toevallig was hij donker.
Hebben meer vrouwen een sterke voorkeur voor een bepaald type?
Ik denk dat de meeste vrouwen wel een voorkeur hebben, maar dat dat niet alleen maar met uiterlijk te maken heeft. Mijn 'verlanglijstje' zag er ongeveer zo uit:
- lang
- verzorgd
- zelfstandig
- houdt van lekker eten (en het liefst ook in staat om het zelf klaar te maken)
- houdt van uitgaan en dansen (maar ook op z'n tijd lekker languit op de bank in joggingpak, jeee, wat cliché)
- ondernemend
En een jaar geleden kwam ik hem tegen en toevallig was hij donker.
vrijdag 23 januari 2009 om 14:49
vrijdag 23 januari 2009 om 14:55
[quote]JJ80 schreef op 23 januari 2009 @ 14:18:
moet zeggen dat ik het minste spoortje aan donker bloed meestal detecteer bij mensen
1 keer meegemaakt dat een Surinaamse vrouw vroeg of ik een zwarte grootouder had, ik heb een zwarte betovergrootmoeder. Ik had er geen idee van dat dat in mijn uiterlijk nog zichtbaar was.
moet zeggen dat ik het minste spoortje aan donker bloed meestal detecteer bij mensen
1 keer meegemaakt dat een Surinaamse vrouw vroeg of ik een zwarte grootouder had, ik heb een zwarte betovergrootmoeder. Ik had er geen idee van dat dat in mijn uiterlijk nog zichtbaar was.
vrijdag 23 januari 2009 om 15:10
Devima: Grappig is dat he?
Ik kijk soms naar iemand en denk dan hmmm die is niet helemaal blank, daar zit iets getints in ergens. Vaak vraag ik het dan ook en 9 van de 10 x heb ik gelijk. Waar ik dat precies aan zie weet ik niet. Mijn broertje en ik lijken een beetje op elkaar maar hij is een stuk lichter van huid, niet iedereen kan door doorheen kijken. We liepen een keer op de Kruiskade samen en een Surinaams opaatje zegt tegen ons: Jullie zijn broer en zus he, ja ik zie het wel. Zo enorm schattig.
Alice: Met dat lijstje ben ik het helemaal eens, met de toevoeging dat hij dan getint moet zijn, want daar val ik op.
Ik kijk soms naar iemand en denk dan hmmm die is niet helemaal blank, daar zit iets getints in ergens. Vaak vraag ik het dan ook en 9 van de 10 x heb ik gelijk. Waar ik dat precies aan zie weet ik niet. Mijn broertje en ik lijken een beetje op elkaar maar hij is een stuk lichter van huid, niet iedereen kan door doorheen kijken. We liepen een keer op de Kruiskade samen en een Surinaams opaatje zegt tegen ons: Jullie zijn broer en zus he, ja ik zie het wel. Zo enorm schattig.
Alice: Met dat lijstje ben ik het helemaal eens, met de toevoeging dat hij dan getint moet zijn, want daar val ik op.
vrijdag 23 januari 2009 om 15:30
vrijdag 23 januari 2009 om 16:55
Ik lees hier echt de gekste dingen zeg, wat een vooroordelen...
Ik ben getrouwd met een Surinaamse man, een neger ja
Daar val ik niet perse op ofzo, ik kwam gewoon een ontzettend leuke man tegen...
Hij heeft geen buitenvrouwen, kan zich prima binden en zorgt werkelijk perfect voor onze dochter. En is lief en respectvol. Ik heb nog nooit zo een respectvolle en gelijkwaardige relatie gehad.
Die dochter waar overigens absoluut geen spoortje donker bloed in te ontdekken valt, die spierwit is (nog witter dan de meeste NL kinderen) met lichtblond haar en blauwe ogen. Dat is weer een verhaal apart. (ok ze heeft angelina jolie lippen....)
En nee, een enorme pielemans heeft hij ook niet, wat dat betreft had ik beter mijn blanke ex kunnen houden.
Wat al het overige betreft niet.... en heb ik nu een lieve zorgzame intelligente leuke man getroffen die voor zijn gezin door het vuur gaat.
Ik ben getrouwd met een Surinaamse man, een neger ja
Daar val ik niet perse op ofzo, ik kwam gewoon een ontzettend leuke man tegen...
Hij heeft geen buitenvrouwen, kan zich prima binden en zorgt werkelijk perfect voor onze dochter. En is lief en respectvol. Ik heb nog nooit zo een respectvolle en gelijkwaardige relatie gehad.
Die dochter waar overigens absoluut geen spoortje donker bloed in te ontdekken valt, die spierwit is (nog witter dan de meeste NL kinderen) met lichtblond haar en blauwe ogen. Dat is weer een verhaal apart. (ok ze heeft angelina jolie lippen....)
En nee, een enorme pielemans heeft hij ook niet, wat dat betreft had ik beter mijn blanke ex kunnen houden.
Wat al het overige betreft niet.... en heb ik nu een lieve zorgzame intelligente leuke man getroffen die voor zijn gezin door het vuur gaat.
vrijdag 23 januari 2009 om 16:55
Ho ho even voor de duidelijkheid, het was niet mijn schoonfamilie die dat soort dingen zeiden hoor. Die zijn zelf heel erg gemixt (ofja, laat ik zeggen, véél gemixter dan ik wellicht ben), maar ik hoor het wel van andere donkere mensen, in dit geval dan Cubanen, en ook regelmatig als grapje, maarja ik vind het dus helemaal niet grappig, niet omdat het over mezelf gaat maar ik vind het gewoon achterlijk dat mensen hun eigen ras om het zo maar te zeggen (ik denk dat ras een social construct is maar het gaat effe te ver daar nu helemaal op in te gaan) naar beneden halen. Net als wanneer men in de VS weleens zegt dat iemand praat als een blanke (oftewel: je praat netjes, bent goedopgeleid en dan doe je dus wit?!). Mijn eigen familie was in shock van dit soort opmerkingen want die zien zichzelf echt niet als halfbloedjes haha. Ik weet niet of er een neger in onze familie zit, waarschijnlijk ergens ver terug wel, maar voor zover wij zelf na hebben kunnen gaan niet. Het is alleen erg frappant dat bijna iedereen kroes haar heeft, en echt in alle kleuren, van hoogblond tot pikzwart, en niet van die krullen zoals Kluivert ofzo maar écht écht écht kroes. Ik denk zelf dat als er ergens gemengd is dat dan niet vastgelegd is bij de burgerlijke stand, maar dat is allemaal speculeren. Behalve dat haar is er niet zoveel, iedereen heeft wel een heel grote mond met dikke lippen, maargoed ,dat komt net zo goed bij blanken voor. Platte neuzen hebben wij niet.
Oh ik kan wel heel goed dansen (zou het dan toch
Oh ik kan wel heel goed dansen (zou het dan toch
vrijdag 23 januari 2009 om 17:02
Mijn broertje en ik lijken trouwens heel veel op elkaar, twee druppels water, alleen hij heeft dus een dikke vette afro (nu niet meer, nu heeft hij het kort) en aan hem wordt heel vaak gevraagd of hij een halfbloedje is door allerlei soorten mensen (blank en zwart etc), aan mij nooit . Het is dus echt het haar dat het hem doet, denk ik.
Aan mij hebben alleen blanke jongens gevraagd of het echt waar is dat negers een grotere hebben (douchen die nooit bij het voetballen ofzo?!). Vrij sneu vond ik dat wel
Devima, ik vind gemixte kindjes ook niet per definitie mooier, misschien is het wel exotischer, als je bv. bij mijn ouders in het dorp woont (hoewel daar ook genoeg buitenlanders en allochtonen wonen maar okee).
Aan mij hebben alleen blanke jongens gevraagd of het echt waar is dat negers een grotere hebben (douchen die nooit bij het voetballen ofzo?!). Vrij sneu vond ik dat wel
Devima, ik vind gemixte kindjes ook niet per definitie mooier, misschien is het wel exotischer, als je bv. bij mijn ouders in het dorp woont (hoewel daar ook genoeg buitenlanders en allochtonen wonen maar okee).
vrijdag 23 januari 2009 om 17:03
JJ80: ik MOET even reageren :p de DR gaat zul je inderdaad genoeg leuke jongens tegen komen! M'n mannetje komt er zelf ook vandaan (heb daar gewoond). Ik val zelf trouwens niet op donker....een mooie/aantrekkelijke man is voor mij mooi/aantrekkelijk ongeacht huidskleur (maar voor de goede orde, mijn man is wel vrij donker).
Maar als je echt op zoekt bent naar een relatie in de DR, dan moet ik je dat echt afraden (naar m'n eigen advies heb ik dus niet geluisterd :p) ZIjn hartstikke leuke mannen daar, ook in de omgang, maar ze zijn niet de meeste betrouwbare. Zowel vanuit de cultuur (vreemdgaan is gewoon veel normaler) maar vooral omdat je als buitenlander (zelfs al woon je er jaren) een bepaald type aantrekt. Dat zijn echt niet allemaal sanky's (als je het woord nog niet kent, kom je daar snel genoeg achter
) maar iig geen vaste relatie types. Als fling of als 'gewone' vrienden zijn ze super!
Maar als je echt op zoekt bent naar een relatie in de DR, dan moet ik je dat echt afraden (naar m'n eigen advies heb ik dus niet geluisterd :p) ZIjn hartstikke leuke mannen daar, ook in de omgang, maar ze zijn niet de meeste betrouwbare. Zowel vanuit de cultuur (vreemdgaan is gewoon veel normaler) maar vooral omdat je als buitenlander (zelfs al woon je er jaren) een bepaald type aantrekt. Dat zijn echt niet allemaal sanky's (als je het woord nog niet kent, kom je daar snel genoeg achter
vrijdag 23 januari 2009 om 17:05
Hmm wordt wel een monoloog zo, ben op dreef. Ik vind het niet zo heel interessant wie een grotere heeft etc. (ik heb jaren in de zorg gewerkt dus ben helemaal afgestompt haha), maar ik vind het wel super fascinerend dat in verschillende culturen blijkbaar verschillende seksuele dingen normaal zijn. En daar zou ik ook wel nieuwsgierig naar zijn denk ik! Met mijn eigen vriend kan ik verder niet vergelijken want ik heb het verder met geen één cubaan of caribier gedaan maar ik hoorde bv. ook dat in sommige landen tongzoenen niet normaal is, en in zuid afrika droge seks populair is (oftewel penetratie zonder dat de vrouw vochtig is) jakkes.
vrijdag 23 januari 2009 om 17:08
vrijdag 23 januari 2009 om 17:49
Margaretha, ik zou bijna zeggen natuurlijk zijn in verschillende culturen verschillende seksuele praktijken normaal.
Vroeger was orale sex not done bij Surinamers, en bij Antillianen niet. Bij een heleboel culturen is sex tijdens de menstruatie taboe. Hier toch veel minder. Ik heb iig best een drempel moeten overwinnen in sommige opzichten.
Vroeger was orale sex not done bij Surinamers, en bij Antillianen niet. Bij een heleboel culturen is sex tijdens de menstruatie taboe. Hier toch veel minder. Ik heb iig best een drempel moeten overwinnen in sommige opzichten.
vrijdag 23 januari 2009 om 18:12
Haha Devima ik ook!!!!!
Maar geen orale seks kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Seks tijdens de menstruatie heeft mijn vriend trouwens minder problemen mee dan ik, hij vindt eigenlijk niets vies aan mij (en dat was ook wel een verschil met nederlandse vriendjes die misschien niet vies waren van me maar waar sommige dingen gewoon no go waren )
Maar geen orale seks kan ik me dan weer niks bij voorstellen. Seks tijdens de menstruatie heeft mijn vriend trouwens minder problemen mee dan ik, hij vindt eigenlijk niets vies aan mij (en dat was ook wel een verschil met nederlandse vriendjes die misschien niet vies waren van me maar waar sommige dingen gewoon no go waren )
vrijdag 23 januari 2009 om 18:13
vrijdag 23 januari 2009 om 19:02
Goh, als iemand zegt dat blanken (en met name Nederlanders) niet kunnen dansen en ze horken noemt en weet ik veel wat, moet dat kunnen, maar beweert er iemand dat blanken gewoon intelligenter of wat dan ook zijn dan negers, dan is het hek van de dam. Altijd leuk om te zien, die selectieve verontwaardiging.
Ik val niet op negers of donkere latino's. Ook niet op Zuid-Europeanen doorgaans. Ik hou van blank met blauwe ogen en blond haar. Meestal vind ik Australiers, Nieuw-Zeelanders en Zuid-Afrikanen (de blanken) woest aantrekkelijk wegens de gebruinde huid en voor de rest blauwe ogen en blond haar. Ik ben zelf blank met zwart haar en donkere ogen en vind zo'n contrast wel mooi. Maar dat hoeft allemaal niet per se ofzo, maar mijn voorkeur gaat er naar uit. Ik zou echter nooit op een neger kunnen vallen omdat ik het helemaal niet aantrekkelijk vind.
Ik val niet op negers of donkere latino's. Ook niet op Zuid-Europeanen doorgaans. Ik hou van blank met blauwe ogen en blond haar. Meestal vind ik Australiers, Nieuw-Zeelanders en Zuid-Afrikanen (de blanken) woest aantrekkelijk wegens de gebruinde huid en voor de rest blauwe ogen en blond haar. Ik ben zelf blank met zwart haar en donkere ogen en vind zo'n contrast wel mooi. Maar dat hoeft allemaal niet per se ofzo, maar mijn voorkeur gaat er naar uit. Ik zou echter nooit op een neger kunnen vallen omdat ik het helemaal niet aantrekkelijk vind.
vrijdag 23 januari 2009 om 19:03
vrijdag 23 januari 2009 om 19:05
quote:devima schreef op 23 januari 2009 @ 17:49:
Margaretha, ik zou bijna zeggen natuurlijk zijn in verschillende culturen verschillende seksuele praktijken normaal.
Ik had vroeger, in de pubertijd, altijd het idee dat allochtone meisjes wat preutser waren...of eigenlijk seksloos!! Dit bedoel ik trouwens niet negatief!
Even wat extra info: Ben zelf allochtoon en heb zusjes!! En bij mij in de familie zijn we wel vrij opgevoed maar niet in de zin dat er over seksualiteit word gepraat.
Had toen altijd het idee dat nederlandse meisjes veel vrijer over hun seksualiteit praatten, zowel naar buiten toe als met de ouders! In ieder geval al op jongere leeftijd dan allochtone meisjes!
Ik woonde trouwens in de provincie en kende ook niet zoveel allochtone meisjes!!
Dus weet niet of dat wat ik zeg repressentatief is!!
Ik had vroeger, in de pubertijd, altijd het idee dat allochtone meisjes wat preutser waren...of eigenlijk seksloos!! Dit bedoel ik trouwens niet negatief!
Even wat extra info: Ben zelf allochtoon en heb zusjes!! En bij mij in de familie zijn we wel vrij opgevoed maar niet in de zin dat er over seksualiteit word gepraat.
Had toen altijd het idee dat nederlandse meisjes veel vrijer over hun seksualiteit praatten, zowel naar buiten toe als met de ouders! In ieder geval al op jongere leeftijd dan allochtone meisjes!
Ik woonde trouwens in de provincie en kende ook niet zoveel allochtone meisjes!!
Dus weet niet of dat wat ik zeg repressentatief is!!