Surinaamse mannen

23-01-2009 00:02 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben single en zoekende. Ik val alleen op Surinaamse mannen. Misschien raar maar bij een relatie zit ook een lichamelijke kant en als ik die mannen nou aantrekkelijk vind. Ergens denk ik, ik moet mijn blik verruimen maar dat zijn nou eenmaal de mannen waar ik naar omkijk. En zo begint het toch als je uberhaupt iemand leuk vindt, je merkt iemand op. Er zijn toch ook mensen die vallen op blond, groot of klein, dus denk ik ieder zijn ding, en dit is mijn ding. Hebben meer vrouwen een sterke voorkeur voor een bepaald type?
quote:JJ80 schreef op 23 januari 2009 @ 20:34:

Digi: Zwart een scheldwoord? jazeker! Je bent vast nog nooit door iemand aangewezen als DIE zwarte daar... Ik noem een Nederlander toch ook geen witte? Ik een racist... hahhaah ik lach je echt heel hard uit! Bekrompen?... ik lach nog harder.

Ik word trouwens regelmatig witte genoemd hoor... (hier in nederland) ik vind dat niet vervelend. Maar als je gaat beginnen met DIE zwarte daar, DIE witte daar, DIE turk daar...ja daar zit een hele andere intonatie aan, dat kun je dan ook niet vergelijken met elkaar. Je kunt daar in principe elk (neutraal) woord neer zetten en het krijgt een negatieve klank.

Ik zou jou absoluut nooit een racist noemen, maar daar ben ik het wel met digi eens, er is een groep in Nederland die o zo zijn best doet om niet racistisch te zijn en een beetje te gevoelig wordt voor van alles en nog wat, waardoor verschillen juist benadrukt worden. Het kan soms helemaal geen kwaad om het beestje bij de naam te noemen. Iemand met blond haar kun je toch zonder problemen blond noemen en met bruin haar een brunette? Waarom kan dat dan niet met huidskleur? Dat is alleen een probleem als je er een bepaalde waarde aan hecht, dan wordt ineens iets goed of slecht. Zoals bijv. iemand dikke noemen (die dik is), dat is min of meer een belediging, omdat dik hier als minder dan ideaal wordt gezien.
Ik woon ook in het buitenland, en ik ben nog nooit zo nationalistisch geweest! Ik snap die Nederlanders niet zo die overal over lopen te zeuren. Ik merk dat ik echt trots op Nederland ben, terwijl ik dat vroeger helemaal niet zo erg ervaarde.

Trouwens, ik vind het helemaal geen belediging om iemand "zwart" of "bruin" of "blank" te noemen, mits het op een enigszins respectvolle manier gebeurd. Dat is toch gewoon de kleur van hun huid?
Het gaat trouwens wel erg offtopic allemaal...
Haarkleur kan je niet vergelijken met huidskleur, beetje simpel gesteld.

Iedereen kan discrimimeren, heeft niets met kleur of afkomst te maken.

Heb je me nog steeds NIET verteld wie je zwart noemt. Niet iedereen maar wie JIJ daarmee aanduid, Digitalis (aangezien je het zo goed weet te vertellen)

Missprincesa: respectvoller... inderdaad. Ook wij gebruiken weleens blauw voor een heel donker iemand.
Trouwens even wat anders, aantal van jullie hebben het over 'de provincie'. Ik snap wat jullie hiermee bedoelen, maar is dit wel echt nederlands? Heb namelijk het idee dat het vertaald is vanuit het engels (province) naar het nederlands, terwijl province in het engelse meerdere betekenissen heeft en in het Nederlands maar 1. Kan het mis hebben hoor, maar heb het nog nooit op die manier gebruikt gezien.

UPDATE: heb net gecheckt in woordenboek en er staat wel degelijk platteland bij.
Eens met Princessa.

Goh JJ, dus je noemt een heel donker iemand (dus een heel ZWART iemand), BLAUW? Da's ook een kleur, dat besef je toch wel?

Ik noem een neger een zwarte. Meestal prefereer ik neger trouwens, aangezien dat allesomvattender is (heb weleens albino negers gezien, en die kun je niet goed zwart noemen). Mijn oom komt uit Indonesie en die noem ik gewoon Indo, hij zichzelf ook.

"Zwarte" kan negatief zijn in een bepaalde context. "Blanke" net zo goed. Maar zoals ik het gebruik, niet.
Ja het wordt wel erg offtopic allemaal.

Wie ik zwarten noem? Mensen met een zwarte huidskleur.

Over 3 weken zit ik in Zuid Afrika en noem ze dan blacks.

Wij Indischen hebben het ook wel eens over "blauwen", bij heel donkere types. Mijn oma ( Javaanse dus) zei wel eens: "hij is zo zwart als een wadjan".
goh...eindelijk duidelijkheid in deze kwestie.. bedankt dames!

Missprincesa: wil graag meer weten over je ervaringen in DR.
Ik noem iemand zwart als die echt heeeeel donker is (bijna blauw :p) Voor alle kleurtjes er tussen in heb ik zelf niet echt een woord en gebruik is dus een beetje donker, of vrij donker etc.

Wat ik trouwens wel vrij beledigend altijd vond (en dat is me meerdere malen gebeurd) was als mensen zich vrij negatief uitlaten over 'zwarten' in mijn bij zijn, dan zei ik 'o maar ik ben ook getrouwd met een ZWARTE. ' Dan was het even ongemakkelijk stil en soms liet ik een foto zien en dan zeiden ze ineens (opgelucht): 'oh maar dat is geen echte zwarte, hij heeft helemaal geen dikke neus of lippen'

Dan denk ik echt jezus, en als hij wel dikke lippen/neus had gehad, dan was het niet goed geweest??? Hij word er echt niet anders door hoor...
Missprincesa: eens en niets aan toe te voegen.
JJ80: wil je graag meer vertellen over de DR, maar weet niet of dit topic daar de meest geschikte plek voor is
Hier ook een Surinaamse man, liefde van mijn leven.

Maar ik val op diverse types, kan blond zijn of negroide, Arabisch name it.

Alleen dus nu getrouwd met een creool.
quote:Missprincesa schreef op 23 januari 2009 @ 21:11:

I

Wat ik trouwens wel vrij beledigend altijd vond (en dat is me meerdere malen gebeurd) was als mensen zich vrij negatief uitlaten over 'zwarten' in mijn bij zijn, dan zei ik 'o maar ik ben ook getrouwd met een ZWARTE. ' Dan was het even ongemakkelijk stil en soms liet ik een foto zien en dan zeiden ze ineens (opgelucht): 'oh maar dat is geen echte zwarte, hij heeft helemaal geen dikke neus of lippen'

Dan denk ik echt jezus, en als hij wel dikke lippen/neus had gehad, dan was het niet goed geweest??? Hij word er echt niet anders door hoor...

Collegae waren een keer allemaal lelijke dingen aan het vertellen aan elkaar over Surinamers, waar ik bij zat alleen niet wetend dat ik een Surinaamse partner heb, dat ze lui zijn etc.

Ik was sprakeloos en heb er op een gegeven moment wel wat van gezegd. Doods stilte aan tafel......
Miss: kheb je toegevoegd als vriend, via daar zou het moeten lukken. moet je accepteren ofsjo
Ik heb jou ook maar even uitgenodigd, want ik zie nergens iets staan met accepteren??
quote:Very Cherry schreef op 23 januari 2009 @ 08:07:

[...]

Bij deze genomineerd tot Forum-Idee van het jaar. Een negert op de Kruiskade scoren, echt, subliem.

Doe mij een kilo kip, een pond kouseband, en een Surinamer alstublieft. Of nee, wacht, er lopen er genoeg buiten. Die tandenloze, met die basepijp, dat lijkt me wel wat.

Zoiets? Dit begrijp ik niet helemaal, kan je het toelichten??????????????????
quote:Mamasaar schreef op 23 januari 2009 @ 00:34:

[...]

Ze hebben niet meer en niets minder, dan jou soort, maar ik had gewoon mijn voorkeur.

Dat heb jij toch ook, of niet.

ALs je naar de winkel ga, heb je toch ook een voorkeur voor een bepaald merk of niet?

Kijk goed uit hoor,Nee, je ziet ze niet zo goed in het donker want die mannen zijn niet allemaal te vertrouwen

Ik begrijp dit ook niet helemaal en ze kunnen nog zo zwart zijn, je ziet ze wel in het donker.

Trouwens, als je een relatie aangaat maakt niet uit met wie, moet je dan niet goed kijken met wat je thuis komt, of jij niet.

JJ ik zal nooit zeggen die zwarte of zo´n zwarte, dat is een heel andere intonatie. Maar tegelijkertijd ga ik er niet spastisch mee om en gebruik dus wel het woord neger, zeg ook zwarte mensen (en trouwens ook witte mensen en blanken door elkaar), ik gebruik zwart eigenlijk alleen als bijv. nw. dus een zwarte man, wel, en een zwarte, niet. Ik gebruik het voor negers.

Ik heb ook een multiculturele vriendenkring en daar wordt dat gewoon zo gezegd zonder probleem. Tegelijkertijd zeg ik ook wel donkere mensen ed. maar bv. bruin niet zo snel (dat vind ik dan weer raar klinken in het nederlands). Ik heb eigenlijk maar een heel klein assortiment: zwart, halfbloed, blank, aziatisch, Indier of mediterraan. Dus dat meisje met stijle haren maar donkere huid noem ik zwart en bv. mijn vriend halfbloedje, terwijl zijn ouders en grootouders net zo zijn als hij (al verder terug is er gemengd).

Digi en Zamirah, in Brabant oude mensen ook donkere mensen zwart. Ook zeg maar autochtone Nederlanders met zwart haar, en vaak ook met een donker gezicht (dus donkere ogen, volle donkere wenkbrauwen ed) worden zwart genoemd. Dat woord was denk ik al ingeburgerd voor ze échte zwarte mensen zagen haha.
Ik zeg zelden "halfbloed", eerder "gemengd". Nog even een aanvulling op Marg.

In ZA noemen ze gemengden coloured, kleurlingen.
Opzoutuh !!!!

Je bent nooit de enige voor hem !
quote:Bibble schreef op 25 januari 2009 @ 16:09:

Opzoutuh !!!!

Je bent nooit de enige voor hem !Wat een idiote reactie zeg
Is geen idiote reactie, is ervaring... en geen leuke en neeee hoor, ze zijn niet allemaal zo.....
Tja... als je liever een vent hebt die verliefd is op zijn beste vriendin, hoerenloper is, aan de drank is, geilt op je zus, en zich laat koeieneren door zijn ex etc.?

Kweenie hoor, dan heb ik liever mijn hondstrouwe lieve respectvolle Surinaamse man hoor
Wat jij wilt, ik ben blij met mijn hoerenloper (na 10 jaar ) en die geilt op mijn zus of andere vrouwen ( is ie in ieder geval eerlijk dan achterbaks )

en zich inzet voor zijn kinderen en daarom de rust wilt behouden......

Hondstrouw, laat me niet lachen, maar ja dat doen we allemaal om het leed van anderen toch en anders wordt je er wel mee geconfronteerd op een ander topic waar dat onderwerp er niks toe doet ??....

Wat is dit ...
Ik heb een Turkse man en die noem ik ook gewoon "Turk" of "Turks". Ik zie niet in wat daar mis mee is, hoewel het afkomsttechnisch niet helemaal klopt want zijn vader komt uit Griekenland en zijn grootmoeder van moeders zijde uit Bulgarije. Ik val ook eigenlijk helemaal niet op stereotype Turken: zeg maar de redelijk korte mannertjes met veel gel in hun haar en leren jasjes en strakke shirtjes. Mijn man is dan ook zo wit als een Nederlander, lang en ziet eruit als de eerste de beste hockeykakker. Hij heeft wel mooi donker haar, dat vind ik dan wel weer mooi. Toen ik hem leerde kennen dacht ik in eerste instantie ook niet dat hij Turks was, maar zijn voornaam verraadde veel. En dat heeft me geen moment bezig gehouden. Ik vind het ook behoorlijk raar als mensen het wel bezig houdt. Die zeggen dan bijvoorbeeld "zo van die cultuur te houden". Brrrr daar krijg ik de rillingen van. Als je gewoon een kerel leuk vindt omdat hij leuk is, dan lijkt me dat prima. Vindt je hem alleen maar leuk omdat het een surinamer is en je dat spannend, politiek verantwoord of wat dan ook vindt, dan heb je een probleem.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven