Te lang vrijgezel, kan dat?

12-05-2011 06:46 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar aangekloot met een man die geen keus kon maken, maar doet er even niet toe. Wat ik me naar aanleiding daarvan afvraag:

Hij is voor mij jaaaaaaaaaren vrijgezel geweest. Heeft eigenlijk als beginnende 20-er een paar korte 'relaties' gehad. Van een paar maanden, een half jaartje. Nu in de 40.

Kan het zijn dat iemand die nooit een echte, volwassen relatie heeft gehad, jaren vrijgezel is geweest, gewoon niet weet hoe het 'werkt' een relatie? Zich gewoonweg niet meer kan binden?
Mijn lief is 37 en had alleen op zijn 18de even een vriendinnetje gehad. Ik ben 32 en had zo rond mijn 21ste een keer anderhalf jaar een vriendje gehad, verder alleen wat aangescharreld her en der. Nu zijn we anderhalf jaar samen, op zoek naar een huisje, en onvoorstelbaar verknocht aan elkaar.

Blijkbaar zijn wij allebei mensen die eerst voor onszelf moesten uitknobbelen hoe het leven zo'n beetje in elkaar zit voordat we het aan konden om dat leven met iemand te delen. Ik weet althans van mezelf vrij zeker dat als we hier een jaar of drie eerder mee begonnen waren, het mis was gelopen, waarschijnlijk voor een groot deel door mijn onrust/gezoek naar wat ik nou echt belangrijk vond. En zoiets geldt voor mijn lief ook.

Oftewel, het kan best, een fijne relatie hebben met iemand die lang vrijgezel is geweest. Sommige redenen om vrijgezel te zijn (waar overigens absoluut niks mis mee is, vind ik!) lossen zich op in de tijd, andere niet.
x
quote:Danayla schreef op 12 mei 2011 @ 07:17:

Vroeg me t ook gewoon even af. Als je bijna 20 jaar vrijgezel bent, kan je dan nog in een ( lat) relatie stappen? Samenwonen had voor mij ook niet gehoeven, hoor. Haha, ben na een paar jaartjes (3) vrijgezel ook gehecht aan mijn 'eigen dingen'.

Ik ben 15 jaar vrijgezel geweest (geen 20 jaar, maar het komt in de buurt). Ik zag ook de toegevoegde waarde van een vaste relatie niet echt. 2 jaar geleden kwam ik mijn vriend tegen. Ik dacht eerst dat we een one night stand zouden hebben, maar binnen een half jaar woonden we samen. Het was allemaal best wennen, maar het ging (en gaat) buitengewoon goed. Mijn vriend had ook 15 jaar niet samengewoond, maar in die tijd wel relaties gehad.

Ik heb wel meer verhalen gehoord - ook van mannen - die na heel lang vrijgezel te zijn geweest, zich ineens wel konden binden.
Mijn vriend, mid-30, had ook nooit langer dan een paar maanden gescharreld. In bepaalde opzichten kan ik dat nog wel eens merken hoor, maar het gaat hartstikke goed tussen ons.
Hier nog zo een... ben zelf nogal 'gewend' aan allerlei relaties, en mijn huidige vriend is voor mij heel lang alleen geweest. Wereld van verschil. Hoe noemde 'ons' wel vrij snel een vaste relatie, maar ik merk echt dat hij moest (en moet) wennen. Eerst deed hij alles alleen, vroeg nooit mijn mening, vroeg me niet echt ergens mee heen of mee te helpen of mee te kijken ofzo. Inmiddels is dat wel veranderd en betrekt hij me veel meer bij van alles. Voelt nu veel meer zoals ik zelf kende uit eerder relaties. Samenwonen vindt hij wel nog echt een ver van zijn bed show.

Met als voornaamste reden 'dat hij zo gewend is zijn eigen gang te gaan, en niet gewend is rekening te houden met...' Hoewel het 'kijk zullen we daar later gaan wonen' inmiddels niet meer weggehoond wordt als ik dat eens uitroep als we langs een leuk huis lopen, en soms zegt hij het zelf ook... dus dat is al heel wat :-/

Hij zegt wel dat hij steeds meer aan de relatie went, en minder behoefte heeft aan alleen zijn, maar wat hem betreft is elkaar 3x in de week zien prima tot in de eeuwigheid... en ik denk niet dat ik dat voor altijd zo zou willen.... dus tja... we moeten maar zien wat de toekomst voor ons brengt.
Mijn eeuwige vrijgezel krijgen over een paar dagen de sleutels en dan gaan we samenwonen

Al pendelen we al ruim een jaar op en neer tussen zijn en mijn stekkie, straks is het ineens ONS stekkie, dus toch weer anders denk ik! Maar ik heb er alle vertrouwen in.

Ow enne.. ik heb hem echt niet hoeven overhalen ofzo.. sterker als het aan hem zou liggen dan had ie me al richting altaar gesleept

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven