Terug bij ex, maar moeilijk!

22-08-2011 09:28 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Hai knorretje,

Thanks voor je reactie! Je hebt ook gelijk. Ben er verder ook niet op ingegaan dit weekend dat ik 'm zag. Heeft geen meerwaarde meer.. En 't maakt me toch niet blijer om er flinke ruzie aan over te houden.

Ach zo gaat 't met vallen en opstaan zo'n ervaring in je relatie denk ik! Hij had trouwens dit weekend een verrassing voor me: een geurtje wat ik al heel lang wilde hebben, maar wat ik nergens kon vinden. Super lief en daar was ik ook gewoon kei blij mee. Dus het heeft niet zo'n grote invloed gehad als dat ik dacht dat 't zou hebben. Zo groei ik er hopelijk langszaam maar zeker bovenuit!

Liefs
Heel goed van je vlindertje om het er niet over te hebben. Merkt je vriend dan ook niets aan je, dat je toch in je achterhoofd ergens mee zit ?

Mijn man ziet het altijd meteen aan me. Hoe hard ik ook probeer om m'n happy face op te zetten, hij prikt er zo doorheen. Ik betrek nog heel veel dingen op mezelf, dat moet ik niet doen, dat weet ik. Maar dat vind ik best nog moeilijk. Heb hem dat afgelopen weekend ook gezegd. Dat het niet zozeer met hem te maken heeft (hoewel dat eigenlijk wel zo is natuurlijk), maar dat ik nog een beetje aan mezelf moet werken.

En dat gaat met ups en downs. Hoewel de ups nu wel de overhand nemen, kan ik zomaar door iets weer even helemaal van de kaart zijn. Pfffff......gaat dat ooit nog over ?

Ben iig wel heel blij dat we nog samen zijn en daarom wil ik er keihard aan werken om weer m'n vrolijke, oude ik te worden !!
Hai Breezer,

Mwah eigenlijk kan ik dat wel goed afsluiten. Hij merkt het welleens hoor, maar dan zeg ik gewoon dat ik even sip om hét.. of gewoon iets anders (ligt aan m'n bui) ben en dan krijg ik gewoon een arm om me heen of een lieve opmerking.

Fijn dat de ups overhand nemen. Ik moet zeggen bij mij ook. Ik heb echt weer het idee dat ik een vriendje heb in plaats van een moeilijke ervaring haha. Klinkt een beetje raar miss, maar eerst was het echt continu storm in m'n gedachten en nu kan ik echt weer genieten als het goed gaat tussen ons :-)

En idd, soms ben ik ook nog van de kaart hoor. Maar alle tips die ik hier heb gekregen helpen me er wel doorheen De ups zijn meer aanwezig dan de downs!

Ik denk dat het uiteindelijk altijd wel slijt.. Dan komen er weer 'nieuwe' ervaringen en dingen op je pad die je aandacht op eisen. In ieder geval als je de beslissing hebt genomen om dit achter je te laten.. dat is wel een vereiste hiervoor denk ik.
Het bedrog heeft van mij een ander mens gemaakt. Geen leuker mens vind ikzelf. Ik ben dus méérdere malen bedrogen. Door verschillende mannen. Wat sneu zou je zeggen. Ja ook dat en wel erg raar ook. Ik zit nog in die relatie trouwens, maar het valt me heel zwaar. Onder iedere steen zoek ik wel wat. Om gek van te worden. Belangrijk vind ik dat hij het mij weer het vertrouwen moet geven, daar moeite voor moet doen, voor mij moeite doen. Maar soms heb ik het idee, dat dat helemaal niet gebeurd. Inmiddels heb ik een neus gekregen om leugens te herkennen, situaties te combineren en daar van alles bij te bedenken. Erg vermoeidend. Eigenlijk twijfel ik eraan of dit ooit nog goed komt, met mezelf en met ons. Praten is heel belangrijk idd, maar vriend ontwijkt het onderwerp van gesprek als het me hoog zit en doet het af als zeuren of moeilijk doen en begint dan over mijn gebreken. Hele leuke gesprekken zijn dat..NOT.

Vind het wel bewonderingswaardig als vrouwen verder gaan met de partner die hen bedrogen heeft. Dat het dan ook helemaal goed komt, jee dat vind ik echt heel wat hoor. Temeer omdat ik daar hier een hard hoofd in heb. Je kiest ervoor om verder te gaan en het achter je te laten. Jaha...maar wat als die film telkens weer in je hoofd, ongevraagd, wordt afgespeelt?

Is er hier een therapie voor? Dan zou ik daar meteen gebruik van maken. Hoe stop je de gedachten het in je hoofd?? Hoe?
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
quote:roojku schreef op 16 september 2011 @ 00:53:

Jaha...maar wat als die film telkens weer in je hoofd, ongevraagd, wordt afgespeelt?

Is er hier een therapie voor? Dan zou ik daar meteen gebruik van maken. Hoe stop je de gedachten het in je hoofd?? Hoe?Als jij het weet, wil je het mij dan ook vertellen...
Roojku je vent ging vreemd en als jij er over wil praten doe je moeilijk en begint ie over jóuw gebreken?!

Eh, en waarom wil je bij 'm blijven??
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Tsja nora, dat is een goede vraag. Niet op willen geven? Verlatingsangst? Het missen van de goede tijden/momenten die er ook zijn? Teweinig zelf-liefde?

Hova, jij herkent het?
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
Ja Roojku, ik herken het zeker. Zit volgens mij een beetje in dezelfde situatie als jij; man heeft me bedrogen met een ander, we proberen er samen uit te komen, maar het is zo moeilijk. Ik heb er ook voor gekozen verder met hem te gaan en sta nog steeds achter die keuze. Heb hem ook vergeven voor het vreemdgaan, nog niet voor het liegen en bedriegen denk ik.

Maar ook bij mij blijft die film zich afspelen in mijn hoofd. Het houdt niet op, het malen, het nadenken, het piekeren. Ik word er gek van.

En ook mijn man doet een serieus gesprek over wat er gebeurd is af als zeuren, raakt gelijk geirriteerd en bozig. Ik heb het vermoeden dat dat heel veel met schuldgevoelens te maken heeft want man zit helemaal niet goed in zijn vel ook nu, maar het is wel heel heel moeilijk daardoor.

En ook ik vraag me soms af waarom ik er nog geen punt achter heb gezet.

Veel herkenning dus helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven