Tikkie van vriend

15-05-2021 08:53 221 berichten
Hallo allemaal, ik heb een vraag en ben benieuwd wat jullie mening is.
Ik heb ruim een jaar een relatie .En mijn vriend 'logeert' al ruim een half jaar(achter elkaar) bij mij .Ik vraag nooit geld aan hem voor eten /wassen /douchen etc.
Als we ergens heen gaan o.i.d betalen we altijd samen de helft en als hij mij een tikkie stuurt dan betaal ik altijd meteen.
Nu was daar gister ook weer een tikkie van 30 euro.
Ik had een drukke dag , s'middags had ik hem aan de telefoon en vroeg hij me of ik zijn tikkie wel had gehad , ik zei ja heb ik gezien doe ik als ik thuis ben.
Vervolgens ben ik thuis en vraagt hij het me na een half uur weer.Toen heb ik het gelijk overgemaakt maar het is bij wel in jet verkeerde keelgat geschoten dat hij mij om de fucking 30 euro zo aan het pushen is geweest.
Dus s'avonds in bed heb ik hem gezegd dat ik dat toch vervelend vind en waarom hij dat nu deed .Was hij moe en wilde hij het er niet over hebben.
Ik ben nu npg geirriteerd.
Vinden jullie dat ik me aanstel en het moet laten gaan of het nog een keer ter sprake moet brengen ?
Alle reacties Link kopieren
In welk opzicht is deze relatie gelijkwaardig? Doen jullie allebei 50% in het huishouden?

Ik snap werkelijk waar niet dat je hier zin in hebt, wat onaantrekkelijk..
Ik vind je vriend mega billig en knap daar ontzettend op af.
Maar ja, dat ben ik.
-
gizzmo-returns schreef:
15-05-2021 09:30
Maar niet qua geld

Doet hij wat in het huis als hij bij jou is?
Klopt niet qua geld maar voor de rest wel.Hij helpt mee in huis , doet de was , strijkt etc.
Ik snap niet hoe vriend jou een tikkie durft te sturen terwijl hij gratis bij jou woont, zou voor mij een eerste afknapper zijn. Dat hij nog nooit op zichzelf heeft gewoond vind ik ook een rode vlag
Ben heel benieuwd hoe het gesprek over financieën zal gaan, daar zou het voor mij vanaf hangen of ik met de relatie zou doorgaan.
Waarschijnlijk ondersteunt hij zijn moeder omdat zij, door zijn inwoning, gekort wordt op haar inkomsten. Daarbij, hij woont bij haar in (brrr, volwassen man die nog bij zijn moeder woont, maar goed..) Niet meer dan normaal dus. Maar hij laat zich blijkbaar wel graag door jou onderhouden. Hij heeft meer respect voor zijn moeder dan voor jou.
En straks gaat hij gewoon over van de ene moeder naar de andere. Lekker makkelijk, zijn volgende gespreide bedje staat al klaar. En hij komt er blijkbaar nog mee weg ook.
Ik begrijp jou echt niet TO. Kun je hier nu oprecht warm van worden, van zo´n klaploper? Waardeloze vent toch? Ook al was het de laatste man op aarde, mijn huis (of bed, the horror..) kwam hij niet in.
Ik snap het ondersteunen tot pensioenleeftijd niet. Als ze straks zelf pensioen krijgt betekent dat nu dus dat ze zelf werkt. Dan heeft ze toch een inkomen? Zonder eigen inkomen geen pensioen.
Als hij officieel ergens anders zou wonen, zou ze minder problemen hebben, want minder kosten, ook aan bijvoorbeeld gemeentelijke lasten.

Bedoelt hij dat hij kostgeld betaalt maar noemt hij het anders? En waarom zou hij dat niet meer betalen als hij nog wel bij zijn moeder zou wonen als ze de pensioenleeftijd heeft bereikt?
Haha ik ga even tegengeluid geven, ik heb niet alle reacties gelezen.

Jullie splitten tot nu toe alles, dus waarom je nu ineens boos wordt op het feit dat hij een tikkie stuurt en die meteen betaald wilt hebben, is dan wel een beetje vreemd. Als je dit niet eerder kenbaar hebt gemaakt, doet hij hier verder niets fout. Jullie doen dit al een tijdje en meestal betaal je meteen, zeg je.

Meteen dumpen en zeggen dat het een profiteur is, is dus een beetje overdreven wat mij betreft, maar je kunt wel eens een keer het gesprek starten dat je het fijn zou vinden als hij bij zou dragen aan de kosten die je maakt, omdat hij altijd bij jou is en niet andersom.

Succes!
Dat je vriend zoveel bij jou verblijft zonder daar iets voor te vergoeden, kan ik hier wel los van zien, maar ik vind het wel onaangenaam en raar als iemand zo op betalen aandringt en dat zelfs nog op dezelfde dag en over dertig euro. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet als het om een paar honderd euro (voor bijvoorbeeld een vakantie) gaat.
Wat een enorme afknapper dat hij een tikkie voor € 30 stuurt en er dan ook nog over loopt te zeiken.

Heeft hij niets betaald voor het afgelopen half jaar? Voor kost en inwoning?. Dan zou ik dat eerst eens voor jezelf op papier zetten, goed voorbereiden en dan met hem om tafel gaan zitten. Ben zo benieuwd wat hij dan zou zeggen. En als hij dan niet wil betalen, dan zou ik er wel klaar mee zijn, vind dit nl. zo'n afknapper.
Dat pushen om die 30 euro en op je zakteren vind ik typisch gedrag van een verslaafde.
Hoi TO, hij is lief en helpt je. Maar klinkt verder niet als een volwassen man. Ik kan mij goed voorstellen dat hij deze situatie normaal vindt. Ik vind overigens het drammen om 30 euro, zeker gezien de situatie, not doen.

Ik zou het gesprek met hem aangaan en ik verwacht dat je nog wel meer sluimerende dingetjes hebt. Besef dat deze man nog deels opgevoed moet worden. Aan jou de keus of je dat wil.

Succes.
Mileyy schreef:
15-05-2021 09:47
Klopt niet qua geld maar voor de rest wel.Hij helpt mee in huis , doet de was , strijkt etc.
Dan kun je toch dat als vergoeding voor het inwonen zien?
DrStrange schreef:
15-05-2021 09:55

Jullie splitten tot nu toe alles.....
Wat ik begrijp is dat ze niet alles splitten, hij woont al een half jaar gratis bij to.
windring schreef:
15-05-2021 10:01
Dat pushen om die 30 euro en op je zakteren vind ik typisch gedrag van een verslaafde.
En waaraan is hij dan verslaafd? Tikkertje spelen?
Probeer een afspraak te maken voor een bepaald bedrag per maand hij hoeft niet gratis in te wonen.
Marana schreef:
15-05-2021 09:54
Ik snap het ondersteunen tot pensioenleeftijd niet. Als ze straks zelf pensioen krijgt betekent dat nu dus dat ze zelf werkt. Dan heeft ze toch een inkomen? Zonder eigen inkomen geen pensioen.
Als hij officieel ergens anders zou wonen, zou ze minder problemen hebben, want minder kosten, ook aan bijvoorbeeld gemeentelijke lasten.

Bedoelt hij dat hij kostgeld betaalt maar noemt hij het anders? En waarom zou hij dat niet meer betalen als hij nog wel bij zijn moeder zou wonen als ze de pensioenleeftijd heeft bereikt?

Ik gok dat moeder juist niet werkt. Nu wel een weduwenpensioen ontvangt maar AOW nodig heeft om er goed mee uit te komen.
Midnight-Blue schreef:
15-05-2021 10:06
Dan kun je toch dat als vergoeding voor het inwonen zien?
Grapjas. Helpen in het huishouden is, naast betalen voor kost en inwoning, niet meer dan normaal. Het is en-en en niet of-of.
REDHOTHEAD schreef:
15-05-2021 10:07
Wat ik begrijp is dat ze niet alles splitten, hij woont al een half jaar gratis bij to.
Fair enough, maar tikkies sturen is wel normaal.

Mijn punt is meer dat als jij nu ineens in explosieve woede gaat raken om een tikkie, wat al maanden lang de gang van zaken is, dan zou dat voor mij uit de lucht komen vallen.

Deze manier van leven is erin geslopen en ga gewoon op een normale toon het gesprek aan dat je een vergoeding wilt, en misschien geeft ie je helemaal gelijk. Zo niet, dan kun je hem dumpen omdat ie een profiteur is ;).
DrStrange schreef:
15-05-2021 10:11
Deze manier van leven is erin geslopen en ga gewoon op een normale toon het gesprek aan dat je een vergoeding wilt, en misschien geeft ie je helemaal gelijk. Zo niet, dan kun je hem dumpen omdat ie een profiteur is ;).
TO wil volgens mij niet eens een vergoeding, ze wil volgens mij alleen maar dat hij niet zo raar doet over dertig euro.
Oriander schreef:
15-05-2021 10:13
TO wil volgens mij niet eens een vergoeding, ze wil volgens mij alleen maar dat hij niet zo raar doet over dertig euro.
Ik mag toch hopen dat to na dit topic beseft dat ze zichzelf en haar kinderen tekort doet en dat niet langer wil.
2020Suzuki schreef:
15-05-2021 10:11
Grapjas. Helpen in het huishouden is, naast betalen voor kost en inwoning, niet meer dan normaal. Het is en-en en niet of-of.

Helpen in het huishouden doe je bij je ouders als je er nog woont, of als je er niet woont en ze het zelf niet meer kunnen.

In een huis waar je als volwassene woont, die je gewoon je deel. Niks helpen, het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid.
freekenkaat schreef:
15-05-2021 08:57
Ik zou tegen m zeggen dat het sturen van het tikkie je heeft doen beseffen dat het een goed idee is om het eens over de financiën te hebben nu hij langere tijd bij jou is. Vraag hoe hij een eerlijke verdeling in gedachten heeft.
+ 1
freekenkaat schreef:
15-05-2021 08:57
Ik zou tegen m zeggen dat het sturen van het tikkie je heeft doen beseffen dat het een goed idee is om het eens over de financiën te hebben nu hij langere tijd bij jou is. Vraag hoe hij een eerlijke verdeling in gedachten heeft.
Dit!
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Mileyy schreef:
15-05-2021 09:47

In feite had je dus eenzelfde soort situatie kunnen hebben als hij niet moeilijk doet over geld maar bijvoorbeeld nooit de was doet.

Het lijkt me een punt waar jullie niet hetzelfde mee om gaan en dat botst. Het lijkt mij overkomelijk als je het er over kan hebben en jullie daar beide niet heel principieel in kunnen staan. Dan is het een kwestie van op elkaar afstemmen hoe jullie er mee om willen gaan.

En het is dus misschien juist wel interessant om te bekijken of jullie er principieel in staan. Als iemand de was niet doet omdat ie niet door heeft dat jij er net zo'n hekel aan hebt als hij is dat wat anders als iemand die de was niet doet omdat hij vind dat dit een vrouwentaak is.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 10:24
1.23% gewijzigd
Hij werkt wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven