Tot de dood ons scheidt.

11-09-2011 01:14 540 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak topic die gaan over vrouwen die vreemdgaan met collega's of baas en mannen die hun vrouwen/vriendinnen in de steek laten voor een ander.

Maar waar blijft de belofte die jullie mekaar hebben gedaan, "Ja, ik wil er voor je zijn, in goede en slechte tijden...tot de dood ons scheidt." of is dit enkel een mooie belofte, maar zonder betekenis of enige levensgarantie.
Daarom is het stadhuis niet veel meer dan een ordinaire gokhal Blog, je weet het namelijk maar nooit, er kan van alles gebeuren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik kan het je niet vertellen, want ik ben geen vreemdganger.
Als je hier even rondneusd weet je dat dit niet altijd opgaat.....
Het is ook een rare belofte eigenlijk. "Tot de dood ons scheidt" kan heel lang duren als je ergens halverwege de 20 bent. En mensen veranderen nou eenmaal.
quote:helene31 schreef op 11 september 2011 @ 01:18:

Ik kan het je niet vertellen, want ik ben geen vreemdganger.Ik ook niet, want ik ga absoluut nooit trouwen
Ik ben wel getrouwd met iemand voor wie dit geldt, of zou moeten gelden qua geloof. Maar kennelijk is de realiteit anders. Bij ons geen vreemdgaan overigens. Voor mij is het een ware belofte, en ik ben niet ens gelovig, maar je hebt er 2 voor nodig....
Dacht dat dat trouwen wel een beetje geweest was?
Ik denk dat de meeste mensen er in het begin van een relatie vanuit gaan dat het voor eeuwig is. De realiteit is vaak anders.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 01:21:

[...]

Ik ook niet, want ik ga absoluut nooit trouwen Zo kan het ook natuurlijk.
quote:safira70 schreef op 11 september 2011 @ 01:22:

Ik ben wel getrouwd met iemand voor wie dit geldt, of zou moeten gelden qua geloof. Maar kennelijk is de realiteit anders. Bij ons geen vreemdgaan overigens. Voor mij is het een ware belofte, en ik ben niet ens gelovig, maar je hebt er 2 voor nodig....Dit snap ik niet. Je hebt geen vreemdganger, bent nog getrouwd, maar de realiteit is anders?
[
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:safira70 schreef op 11 september 2011 @ 01:22:

Ik ben wel getrouwd met iemand voor wie dit geldt, of zou moeten gelden qua geloof. Maar kennelijk is de realiteit anders. Bij ons geen vreemdgaan overigens. Voor mij is het een ware belofte, en ik ben niet ens gelovig, maar je hebt er 2 voor nodig....

Daar dacht je op dat andere topic om 00.57 uur nog heel anders over.

Overigens is een verslaving ook overspel, dus da's dan dubbelop.
Maar stel dat de sex niet meer goed is, ja daar zit je dan
Daar kan je, als je beiden wilt, samen oplossingen voor zoeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Volgens mij moet je dat niet beloven, maar gewoon doen. Ik ben dan ook nooit getrouwd en nooit vreemdgegaan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 11 september 2011 @ 01:44:

Volgens mij moet je dat niet beloven, maar gewoon doen. .

Grappig dit topic

Eens en ik ben dus getrouwd.
quote:Enn schreef op 11 september 2011 @ 01:47:

[...]

Grappig dit topic

Eens en ik ben dus getrouwd.

Ook eens en ook getrouwd.

Maar eigenlijk omdat het handig was ivm de komst van ons kind, niet omdat we dat zo nodig moesten uitspreken. Het krijgen van een kind samen vind ik een grotere verbintenis dan 10 huwelijken bij elkaar.
Ja, vind ik ook. Kinderen binden je veel meer. Als er kinderen zijn kom je ook nooit meer echt los van je partner.
Trouwen is zooo 2010
Ik ben niet anti-huwelijk ofzo, maar ik krijg wel serieus jeuk van die suikerzoete bruiloften. Bruid gekleed als een sprookjesprinses, zelfgeschreven geloftes... Ik heb dan het idee dat het meer om het feestje gaat dan de inhoud.
Bij mijn trouwen heb ik dat niet hoeven beloven, tot de dood ons scheidt.

Ik moet er niet aan denken te gaan scheiden maar mochten we dat gaan doen dan wil ik niet aan de belofte van eeuwige trouw vastzitten aan mijn (dan) ex.
[-
quote:eleonora schreef op 11 september 2011 @ 01:56:

Bij mijn trouwen heb ik dat niet hoeven beloven, tot de dood ons scheidt.

Ik moet er niet aan denken te gaan scheiden maar mochten we dat gaan doen dan wil ik niet aan de belofte van eeuwige trouw vastzitten aan mijn (dan) ex.

Nu je het zegt...

Ik meen me te herinneren dat ik ja moest zeggen op iets als: Neemt u ... aan als uw wettige echtgenoot en belooft u trouw de plichten te vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt?
quote:Enn schreef op 11 september 2011 @ 02:01:

[...]

Maar dat klopt hoor en alsnog vind ik het erg leuk dat we op deze wijze elkaar een geweldig feestje hebben gegeven. En dat zijn we met ups en downs blijven doen. Overigens ben ik niet een suikerzoet persoon en dat was ik zestien jaar geleden ook niet. Een vroeger buurmeisje van me ging trouwen met veel bombarie. Gigagrote jurk met meters sleep, opgehaald in een koets met 4 witte paarden, huwelijksvoltrekking op een landgoed, mannen in jacquet en hoge hoed. En ze hebben het drie jaar volgehouden, want ze pasten toch niet bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven