Tot de dood ons scheidt.

11-09-2011 01:14 540 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak topic die gaan over vrouwen die vreemdgaan met collega's of baas en mannen die hun vrouwen/vriendinnen in de steek laten voor een ander.

Maar waar blijft de belofte die jullie mekaar hebben gedaan, "Ja, ik wil er voor je zijn, in goede en slechte tijden...tot de dood ons scheidt." of is dit enkel een mooie belofte, maar zonder betekenis of enige levensgarantie.
quote:eleonora schreef op 11 september 2011 @ 01:56:

Bij mijn trouwen heb ik dat niet hoeven beloven, tot de dood ons scheidt.

Ik moet er niet aan denken te gaan scheiden maar mochten we dat gaan doen dan wil ik niet aan de belofte van eeuwige trouw vastzitten aan mijn (dan) ex.Wat heb jij dan in vredesnaam wél staan te beloven in je mooie kleedje Leo?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:helene31 schreef op 11 september 2011 @ 02:06:

[...]

Nu je het zegt...

Ik meen me te herinneren dat ik ja moest zeggen op iets als: Neemt u ... aan als uw wettige echtgenoot en belooft u trouw de plichten te vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt?

Zo is het. Niks tot de dood en zo.

Ik zou er niet aan beginnen, aan zo'n belofte.
-
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 02:11:

[...]

Wat heb jij dan in vredesnaam wél staan te beloven in je mooie kleedje Leo?

Dattie de helft van mijn bezit krijgt en zo. Eerlijk zullen we alles delen.

Dat werk.
Volgens mij is het bij een kerkelijk huwelijk wel zo dat je die woorden uit moet spreken, maar ik zou het niet weten. Heb daar maar van afgezien.

Ik wilde het de pastoor niet aandoen om daar met mijn zwangere buik te verschijnen. Maagd tot het huwelijk enzo....
Bij ons werd dat 'tot de dood ons scheidt' ook niet genoemd. Ik heb op de een of andere wijze ook het idee dat dit een amerikaans gebruik is. Kan me vergissen hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 01:37:

[...]

Daar dacht je op dat andere topic om 00.57 uur nog heel anders over.

Overigens is een verslaving ook overspel, dus da's dan dubbelop.Nee, er was geen sprake van vreemdgaan - qua sex - maar wel contacten met vrouwen die ik vervelend vond, omdat hij minder verder gaande contacten met mannelijke vrienden niet kon accepteren.
quote:safira70 schreef op 11 september 2011 @ 02:31:

[...]

Nee, er was geen sprake van vreemdgaan - qua sex - maar wel contacten met vrouwen die ik vervelend vond, omdat hij minder verder gaande contacten met mannelijke vrienden niet kon accepteren.Okee, dat had ik begrepen. Dat "niet accepteren" van hem, kan cultuurbepaald zijn maar ook (zie mijn uitleg) een uitvloeisel zijn van die evt aanwezige psychotische (waan-/ paranoide) trekjes. Of beiden. Lekker dan
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:helene31 schreef op 11 september 2011 @ 02:06:

[...]

Nu je het zegt...

Ik meen me te herinneren dat ik ja moest zeggen op iets als: Neemt u ... aan als uw wettige echtgenoot en belooft u trouw de plichten te vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt?

En dan:

'Wat is daarop uw antwoord?'
Ja, Lila. Kan je zien hoe snel zoiets wegzakt, ben nog geen twee jaar getrouwd....

Leuk ook dat TO zo actief deelneemt.
Ligt misschien wel te slapen om 02.47 uur 's nachts. Mmmm ik denk dat ik ook maar ga slapen. Slaap lekker Helene!
Ik heb ook zeker niets beloofd wat maar betrekking had op tot de dood ons scheidt.. No friggin way... Hoe weet je dat nu!

Hasseman en ik zijn dit jaar 10 jaar getrouwd en nog steeds dodelijk gelukkig met elkaar, maar we hebben wel een open relatie. Dat maakt ons gelukkig, nu. Dat kan over tien jaar wel heul anders zijn.. Is dat erg? Welnee....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Enn schreef op 11 september 2011 @ 02:47:

Ligt misschien wel te slapen om 02.47 uur 's nachts. Mmmm ik denk dat ik ook maar ga slapen. Slaap lekker Helene!

Ja, misschien wel. (Maar waarom dan een topic openen zo laat?)

Slaap lekker!
Als ik ooit ga trouwen, wil ik dat de ambtenaar zegt ipv tot de dood ons scheidt "voor zo lang als het duurt".

Lijkt mij wat realistischer.

Ben ooit getrouwd geweest en heb die belofte ook gemaakt, mijn ex ook, maar die ging toch :-).

Als ik die belofte nu waar wil maken zal 1 van ons moeten sterven.

Lijkt mij ook wat ver gaan.
quote:eleonora schreef op 11 september 2011 @ 02:16:

[...]

Dattie de helft van mijn bezit krijgt en zo. Eerlijk zullen we alles delen.

Dat werk.En wat van jou is is van mij en wat van mij is moet je afblijven?
quote:bontekoe schreef op 11 september 2011 @ 07:07:

Als ik ooit ga trouwen, wil ik dat de ambtenaar zegt ipv tot de dood ons scheidt "voor zo lang als het duurt".

Lijkt mij wat realistischer.

Ben ooit getrouwd geweest en heb die belofte ook gemaakt, mijn ex ook, maar die ging toch :-).

Als ik die belofte nu waar wil maken zal 1 van ons moeten sterven.

Lijkt mij ook wat ver gaan.

Vind ik ook.

Tot de dood on scheidt wijn woorden die niet meer van deze tijd zijn. Ik heb ergens gelezen dat wij in een wegwerpmaatschappij leven en daar horen vriendschappen, relaties en huwlijken ook bij. Als men niet meer voldoet word men gedumpt voor een ander lief. En dat is wat je tegenwoordig veel ziet gebeuren. Dus wat dat betreft heeft zo'n belofte geen zin.
Bij ons werd idd in de kerk "tot de dood ons scheidt" genoemd, niet op het stadhuis. In ons geval een oprechte belofte, die ik elke dag opnieuw zou kunnen/willen doen. (11 jr getrouwd) Het kan dus wel. Natuurlijk, mensen veranderen, omstandigheden veranderen. Ik kan me voorstellen dat het vaak ook niet "lukt", maar denk ook dat mensen soms te snel trouwen, om de droom van "de grote dag" waar te maken.
De dood krijgt tegenwoordig helemaal de kans niet meer om mensen te scheiden, in heel veel gevallen is iets anders hem al voor geweest.
quote:helene31 schreef op 11 september 2011 @ 01:54:

Ik ben niet anti-huwelijk ofzo, maar ik krijg wel serieus jeuk van die suikerzoete bruiloften. Bruid gekleed als een sprookjesprinses, zelfgeschreven geloftes... Ik heb dan het idee dat het meer om het feestje gaat dan de inhoud.Júist met zelfgeschreven geloftes gaat het toch best om de inhoud? Je vertelt elkaar dan toch precies wat je voelt.
quote:Jajajanneke schreef op 11 september 2011 @ 07:24:

Bij ons werd idd in de kerk "tot de dood ons scheidt" genoemd, niet op het stadhuis. In ons geval een oprechte belofte, die ik elke dag opnieuw zou kunnen/willen doen. (11 jr getrouwd) Het kan dus wel. Natuurlijk, mensen veranderen, omstandigheden veranderen. Ik kan me voorstellen dat het vaak ook niet "lukt", maar denk ook dat mensen soms te snel trouwen, om de droom van "de grote dag" waar te maken.En veel mensen ook om vooral maar 'onder de pannen' te zijn.
Dat zal ook ongetwijfeld zo zijn, Superstar. En als dat de voornaamste reden is kan ik me voorstellen dat het niet heel lang duurt.
quote:Jajajanneke schreef op 11 september 2011 @ 07:24:

Bij ons werd idd in de kerk "tot de dood ons scheidt" genoemd, niet op het stadhuis. In ons geval een oprechte belofte, die ik elke dag opnieuw zou kunnen/willen doen. (11 jr getrouwd) Het kan dus wel. Natuurlijk, mensen veranderen, omstandigheden veranderen. Ik kan me voorstellen dat het vaak ook niet "lukt", maar denk ook dat mensen soms te snel trouwen, om de droom van "de grote dag" waar te maken.Ik denk eerder dat de denkbeelden over het huwelijk door de jaren heen zijn verandert, Vroeger was een huwelijk was een belangrijk onderdeel van de religie en stond deze centraal en aan de basis van elk huwelijk, tegenwoordig is het liefde die centraal staat.
Maar, als het de liefde is die centraal staat (dus, naar mijn idee, oprecht van iemand houden met alle plussen en minnen, de ander het beste gunnen, graag samen zijn, je veilig/gewaardeerd/aantrekkelijk/gewild voelen bij elkaar, om maar wat dingen te noemen...), zouden huwelijken dan juist niet langer duren?
Als ik daar aan gehouden zou worden met mijn ex, dan denk ik ; maar beter dat hij vreemd ging, dan dat ik hem had moeten vermoorden om van hem af te komen.......
quote:monalisalove schreef op 11 september 2011 @ 07:54:

Als ik daar aan gehouden zou worden met mijn ex, dan denk ik ; maar beter dat hij vreemd ging, dan dat ik hem had moeten vermoorden om van hem af te komen.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven