Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

woensdag 18 maart 2020 om 09:13
woensdag 18 maart 2020 om 09:41
Dat is heel heftig, kan me voorstellen dat je het dan zeker niet wil uitstellen. Mijn moeder heeft ook longkanker en ondanks dat het na de bestralingen nu on hold staat, is het toch de vraag hoelang dat goed blijft gaan. Zo veel verschillende factoren die ervoor zorgen dat we gewoon door willen gaan volgens planning. Dat geldt natuurlijk voor heel Nederland (of zelfs de wereld), maar in dit soort situaties natuurlijk helemaal. Sterkte en ik duim voor je!Zomerwarmte schreef: ↑18-03-2020 09:13Wij trouwen hopelijk op 18 juni. Ik ben normaal totaal geen stresskip maar begin em toch al wel te knijpen. Mijn moeder heeft uitgezaaide longkanker en daarom trouwen wij al zo snel omdat we geen idee hebben hoe lang het goed blijft gaan.. uitstellen zie ik daarom eigenlijk totaal niet zitten..

woensdag 18 maart 2020 om 12:07
ohhhh depster, weet je nog dat wij samen schreven in het wachten met zwanger worden topic
die mannen zijn nu niet meer in ons leven en toch allebei (jij bijna dan) een kind! Ha!
Zomerwarmte en Bloesem wat moet dit vreselijk ingewikkeld zijn voor jullie..de lol is er wel af zo he...

woensdag 18 maart 2020 om 12:17
Ik ben jaloers op julliePinda-Kaas schreef: ↑18-03-2020 12:07ohhhh depster, weet je nog dat wij samen schreven in het wachten met zwanger worden topic
die mannen zijn nu niet meer in ons leven en toch allebei (jij bijna dan) een kind! Ha!

woensdag 18 maart 2020 om 12:27
Ja, zeker. Ik ben nu al bezig mijn cyclus goed in de gaten te houden met fertility friend. Helaas al een paar maanden een onregelmatige cyclus (26-32 dagen), heel lange menstruaties en (midcyclische) spotting. Pap 1 gelukkig.
Zodoende nu mijn koperspiraal er zelf maar uitgehaald en over op condooms. Ik ben ook vitamine D gaan bijslikken omdat die voor een korte luteale fase kan zorgen. Ik zit nu al op cyclusdag 21 en nog geen spoor van ovulatie of LH piek
. Dat maakt me wel erg onzeker over dit alles.
Zodoende nu mijn koperspiraal er zelf maar uitgehaald en over op condooms. Ik ben ook vitamine D gaan bijslikken omdat die voor een korte luteale fase kan zorgen. Ik zit nu al op cyclusdag 21 en nog geen spoor van ovulatie of LH piek

woensdag 18 maart 2020 om 12:29
als je wil kunnen we wel even pb-en hierover. Ben behoorlijk thuis in de kennis over cycliKokoro schreef: ↑18-03-2020 12:27Ja, zeker. Ik ben nu al bezig mijn cyclus goed in de gaten te houden met fertility friend. Helaas al een paar maanden een onregelmatige cyclus, heel lange menstruaties en (midcyclische) spotting. Pap 1 gelukkig.
Zodoende nu mijn koperspiraal er maar uitgehaald en over op condooms. Ik ben ook vitamine D gaan bijslikken omdat die voor een kort luteale fase kan zorgen. Ik zit nu al op cyclusdag 21 en nog geen spoor van ovulatie of LH piek. Dat maakt me wel erg onzeker over dit alles.

woensdag 18 maart 2020 om 12:32
Hm, ik zit toch een beetje in dubio nu.
Ons plan is om in september te trouwen. We zijn ons nog aan het oriënteren op een locatie, hebben nog geen datum geprikt, kortom, nog niks staat echt vast. We hebben dus de mogelijkheid om de bruiloft naar voorjaar 2021 door te schuiven. (Al zou ik liever eerder dan later trouwen.)
Wat zouden jullie doen? Gewoon doorgaan met plannen voor september? Of afwachten? Ik weet het echt even niet meer.
Ons plan is om in september te trouwen. We zijn ons nog aan het oriënteren op een locatie, hebben nog geen datum geprikt, kortom, nog niks staat echt vast. We hebben dus de mogelijkheid om de bruiloft naar voorjaar 2021 door te schuiven. (Al zou ik liever eerder dan later trouwen.)
Wat zouden jullie doen? Gewoon doorgaan met plannen voor september? Of afwachten? Ik weet het echt even niet meer.

woensdag 18 maart 2020 om 12:36
woensdag 18 maart 2020 om 12:44
Je kan het ook nog even aan zien, niemand plant nu een vakantie dus save the date maakt niet uit en bij de locatie zal het ook niet heel hard gaan met datums.
Dus eventueel kan je volgende maand nog eens kijken.
Al denk ik dat september echt geen probleem is.
Als ik ga verplaatsen dan zit ik zelfs aan augustus te denken.
Dus eventueel kan je volgende maand nog eens kijken.
Al denk ik dat september echt geen probleem is.
Als ik ga verplaatsen dan zit ik zelfs aan augustus te denken.
woensdag 18 maart 2020 om 15:29
Wij gaan half sept trouwen, maar hebben een 2e datum vastgelegd in mei, en ondanks dat 'vangnet', lijkt me toch heerlijk om zorgeloos te kunnen plannen. Ik zou bij voorbaat al uitstellen als ik jullie was, omdat ik zelf merk dat de voorpret wel echt minder is.Daveotion schreef: ↑18-03-2020 12:32Hm, ik zit toch een beetje in dubio nu.
Daarbij...van onze leveranciers (locatie, band) hoor ik dat ze compleet leeg zijn voor de komende maanden, maar vanaf september weer vol. Veel mensen stellen nu uit, vandaar dat wij vorige week al een datum in mei hebben vastgelegd. Het wordt natuurlijk superdruk als de storm weer een beetje is gaan liggen, dat is ook wel een factor. Heb je daar zin in, of wil je het lekker op je gemak doen?
Ik kreeg net overigens een mail dat de winkel waar mijn jurk gekocht is, dicht is. Hij moet nog vermaakt worden. Een pak is er nog niet, dus hoop dat die zaak nog even openblijft...
woensdag 18 maart 2020 om 18:11
Wij twijfelen. Uitstellen naar volgende zomer duurt me te lang. Dan het voorjaar, duurt me eigenlijk nog te lang en dan heb je geen mooi weer garantie dus moeten we mogelijk met een back up plan werken. Of gewoon het echt helemaal anders doen, dan kunnen we het in november plannen en verzinnen we gewoon een hele nieuwe herfst/winter bruiloft.
We hebben de ondertrouw nu 4 weken uitgesteld en kijken dan verder.
We hebben de ondertrouw nu 4 weken uitgesteld en kijken dan verder.
woensdag 18 maart 2020 om 18:12

woensdag 18 maart 2020 om 18:33
hij staat onder postvak uitPinda-Kaas schreef: ↑18-03-2020 18:12ik probeer je te PB-en maar het lukt niet. Misschien kan jij het even proberen?

woensdag 18 maart 2020 om 19:16
Is het dan zo verschrikkelijk om in de winter te trouwen? Ik snap dat het mooi is voor de foto’s om in de zomer te trouwen, maar je gaat je leven (voortplantplannen) toch niet on hold zetten voor mooie foto’s? Ik vind het wel wat hebben hoor, winter. Jurk met een bontbolerootje er op, lekker knus, veel lampjes, haardvuur, ik zie het helemaal voor me!