Twijfel om te scheiden.

26-07-2018 11:24 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouw eind 20 met 2 kinderen overweegt te gaan scheiden.
Ze geeft aan niet gelukkig te zijn, haar man werkt veel en is vaak van huis, relatietherapie heeft slechts tijdelijk geholpen.
Door medicijngebruik is ze snel geprikkeld
Werkt zelf niet en de familie is het niet eens met haar besluit
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 13:18
79.67% gewijzigd
pausini schreef:
26-07-2018 12:42
Vraag het nog een keer; hoe denk je aan een betaalbaar huis te komen in die andere woonplaats?
Het begin van je nieuwe leven begint met wat realisme.
Wel aangedacht. Ik krijg pas geld als we officieel gescheiden zijn. Dus zal dan tijdelijk bij mijn ouders zitten en ondertussen werk zoeken en als ik werk heb hopen dat ik snel een huis vind
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:43
Iemand een idee hoe ik een topic kan verwijderen ivm herkenning
Kan niet, en als je je openingstekst verwijderd wordt je geblokkeerd.
ik geef mn bek ook maar een douw
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:20
Men lijkt het daardoor allemaal beter te weten!
Bedoel je dat zij vinden dat jij een jong lammetje bent en daarom maar het recht hebben om jouw leven uit te stippelen? En naar het er zo uitziet ben jij daar ook van overtuigd.
Ben je echt herkent? Als het zo is, mensen mogen best weten hoe jij er echt over denkt. Al zet het maar een iemand aan het denken.

Ik snap dat de Marokkaanse cultuur anders werkt, maar je woont in Nederland. Je mag dezelfde keuzes maken die Nederlandse vrouwen in dezelfde situatie zouden doen. Deze vrouwen doen hun ouders ook weleens verdriet , maar kiezen voor hun eigen geluk. Uiteindelijk worden de ouders daar ook gelukkiger van. Jouw ouders willen toch ook een gelukkig kind?
Weten je ouders ook al dat je van plan bent bij hun in te trekken met een paar kinderen?
ik geef mn bek ook maar een douw
JollyRider schreef:
26-07-2018 12:30
Pas MAANDEN? O_O
En in die maanden is hij al in therapie geweest, dat eerst werkte en toen weer niet en zij nog niet geloof ik?

Ik las het ook als een al jaren voortslepende kwestie. Zeker 6 jaar lang.
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:47
Wel aangedacht. Ik krijg pas geld als we officieel gescheiden zijn. Dus zal dan tijdelijk bij mijn ouders zitten en ondertussen werk zoeken en als ik werk heb hopen dat ik snel een huis vind
Snel een huis? In een stad? Tenzij je je particuliere huur kan veroorloven of al jaren inschreven staat is de kans dat dat snel gaat nihil.
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:30
Omdat mijn ouders niet achter me staan.
Als ze achter me stonden had ik vandaag nog me spullen verzameld zo moe ben ik.
Je ouders hoeven niet achter je te staan.

Je ouders willen toch het beste voor hun kind? Dan ga jij ze duidelijk maken wat het beste is voor jou en daar acties op ondernemen.
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:33
Jaren en maanden waar ik heb aangegeven zo niet verder te willen. En te zeggen uit elkaar te willen
Dus je twijfelt niet.
korte samenvatting van TO:

weggehaald omdat TO opnieuw geplaatst is
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 13:20
75.36% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
26-07-2018 12:48
Weten je ouders ook al dat je van plan bent bij hun in te trekken met een paar kinderen?
Vraag ik me ook af...
Buuf, jij hebt de kaarten in handen, jij moet stappen ondernemen, niets komt aanwaaien.
Sterkte en succes.
Hatsjikideee...
O weet je wat? Dan haal je gewoon je op weg. Bah.
Nou, doei dan hè :byee:

Hoop dat wat je ook doet iedereen er gelukkiger van wordt en je niet kilometers bij je ex vandaan gaat wonen en je je eigen behoefte aan familie boven de behoefte van (je) kinderen aan beide ouders stelt.

(ik snap trouwens best dat het soms niet anders kan, maar hier zie ik gewoon geen reden waarom ze het per se zo zou moeten doen).
@ ouwe wijsneus zou ej dat weg kunnen halen
nee, regel maar via de mods....
Prima samenvatting zonder te persoonlijke herkenbare dingen
Kinderachtig
Waterverf schreef:
26-07-2018 13:05
Prima samenvatting zonder te persoonlijke herkenbare dingen
Precies. En anders via de mods. Wel snel zijn voor je geblokkeerd wordt i.v.m. het verwijderen van de OP. Misschien kan je zelf een betere samenvatting maken en dat er neer zetten. Anders pech.
ouwewijsneus schreef:
26-07-2018 13:03
nee, regel maar via de mods....
Ah joh, ze voelt zich er onprettig bij...
Hopelijk leest ze nog eens terug en kijkt naar de tips/mogelijkheden.
Hatsjikideee...
pausini schreef:
26-07-2018 13:08
Veel forummers voelen zich genaaid als er weer eens een OT wordt leeggehaald. (het mag trouwens ook niet, en met die voorwaarden ben je toch echt zelf accoord gegaan)
dus een kort overzicht zonder herkenbare details.

laat de mods maar beslissen!
pausini schreef:
26-07-2018 13:08
Ze zou zich maar beter eens wat onprettig kunnen gaan voelen bij het feit dat ze zich over iedereen druk maakt behalve de kinderen. (Meningen van) man, ouders, zichzelf... Maar over de kinderen haast geen woord. Zij vind papa niet meer lief dus moeten ze maar mee, in de buurt blijven is om wat voor reden dan ook geen optie :bonk:

Zelf naar papa en mama rennen en in dezelfde beweging je eigen kinderen bij hun papa vandaan sleuren. Ze is zelf kinderachtig. In tegenstelling tot oudewijsneus: dankzij zijn samenvatting komen er misschien nog extra nuttige tips die ze na kan lezen.
Oudewijsneus gaat het serieus over de OT die wil k best wel weer toevoegen
Buuff00 schreef:
26-07-2018 13:15
Oudewijsneus gaat het serieus over de OT die wil k best wel weer toevoegen
maak dan een copie van mijn samenvatting

het zou je sieren..!
TO, je schrijft dat je rust wil en gewoon gelukkig zijn.

wat heb je daarvoor nodig? hoe wordt jij gelukkig? waar gaan jouw ogen van glimmen? wat voor afspraak staat er in jouw agenda die maakt dat je gillend van enthousiasme vóór de wekker wakker wordt en je bed uitspringt? waar wordt jouw hart blij van? wat doe je graag?

denk maar eens na over antwoorden. en maak de antwoorden concreet. "rust en gewoon gelukkig zijn" is niet concreet namelijk. dus dan is het moeilijk om concreet stappen te zetten.

concreet is dat je blij wordt van bijvoorbeeld kleuren (kleurboek of zelf bedacht / potlood of verf / op papier, canvas, muur / abstract of reëel / doe een cursus om er meer van te leren), fietsen of juist aan je fiets sleutelen, boek lezen of ga voorlezen, met bijvoorbeeld hout zelf meubels maken, workshops volgen, en wat voor workshops dan?

en als je het moeilijk vindt om antwoorden te bedenken, vraag dan hulp aan een therapeut (een tip: er zijn wachtlijsten voor psychologische hulp; meld je nu alvast aan. afzeggen kan altijd nog).
wanneer was de laatste x dat je iets voor het eerst deed?
Haal de jouwe nu weg? Heb 1 ding weggelaten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven