Uitslapen na nachtdiens
woensdag 28 februari 2018 om 11:17
Mijn vriend en ik 2 jaar en 2 maanden samen, hebben het altijd leuk! Totdat het op slapen aan komt helaas..... mijn vriend heeft avond dienst vaak tot 1/2 u snachts, hierna gaat hij gamen tot een uur of 4/5 en soms word het 6u in de ochtend. Ik lig dan allang te slapen, dus hij slaapt dan tot rond 1/2 u in de middag, en ik vind dat heel erg irritant. Ligt het aan mij? Hoort dit zo of moet ik ook uitslapen? Het is nu 11u en ben net wakker, zette de PlayStation aan en ja hoor hij werd wakker en werd boos omdat ik niet meer kon slapen.... en zo gaat dot wel vaker door..... kan iemand aub helpen.
woensdag 28 februari 2018 om 11:20
woensdag 28 februari 2018 om 11:21
tja, als hij tot 17 uur werkt gaat hij waarschijnlijk daarna ook nog even gamen.
Zijn ritme is totaal omgedraaid en ergens is het best logisch.
Net zoals iemand die een big mac menu na een nachtdienst opeet best logisch is, terwijl het tijdstip best gek is voor mensen die geen nachtdienstdraaien.
Ik begrijp alleen het stukje van dat jij uit moet slapen, de playstation aanzette enz niet.
Hij slaapt dan op de bank ofzo?
Zijn ritme is totaal omgedraaid en ergens is het best logisch.
Net zoals iemand die een big mac menu na een nachtdienst opeet best logisch is, terwijl het tijdstip best gek is voor mensen die geen nachtdienstdraaien.
Ik begrijp alleen het stukje van dat jij uit moet slapen, de playstation aanzette enz niet.
Hij slaapt dan op de bank ofzo?
woensdag 28 februari 2018 om 11:22
Het lijkt mij logisch dat als hij nachtdienst heeft, hij 's ochtends langer doorslaapt dan jij, en ook dat hij na zijn late dienst graag nog een paar uurtjes iets voor zichzelf wil doen. Hij heeft gewoon een ander ritme dan jij.
Hebben jullie maar één kamer, dat jullie zoveel last van elkaar hebben? Je kan toch gewoon opstaan en in een andere kamer gaan gamen of wat dan ook?
Hebben jullie maar één kamer, dat jullie zoveel last van elkaar hebben? Je kan toch gewoon opstaan en in een andere kamer gaan gamen of wat dan ook?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 28 februari 2018 om 11:31
Wij zijn 18 en 23 jaar en wij slapen om en om bij elkaar, ik vind het niet prettig om uit zijn kamer te gaan als zijn ouders daar ook zijn, ik heb daar niet veel te doen, zet de PlayStation aan met een koptelefoon(dus hij hoort daar niks van) wel heeft hij voor mij de tv aangedrukt, hij zei dat hij klaar wakker was en dit mijn schuld was. Dit gebeurt vaker ook als we bij mij zijn, aangezien ik bij mij thuis wel lekker uit bed kan gaan, alleen hij vind dit niet fijn.... hij wil samen liggen. Als hij snachts gaat gamen word ik hier echt niet wakker van en doet hij dit wel met geluid aan. Ik vind dit geen probleem aangezien ik er niet wakker van word.... ik zit hier al een tijd me aangezien ik best tot 11u kan uitslapen maar ik ben echt geen uitslaper en slaap het liefst tot 10 u. Ik weet echt niet wat ik moet doen aangezien hij zegt dat het mijn probleem is .....
woensdag 28 februari 2018 om 11:31
Er is geen goed of fout in deze. Zolang jullie je verplichtingen nakomen (werk, kinderen naar school, etc) mag je echt je eigen ritme bepalen.
Alleen jullie ritmes lopen niet synchroon. En dat is iets waar jullie samen uit moeten komen. Afspraken maken, zodat je vaker ontbijt, uitgaat, slaapt, etc en afspraken maken over geluid. Jij hebt geen last van zijn gaming geluid 's nachts? Of zet hij dan een koptelefoon op? Want anders vind ik het wel raar dat hij wel mag gamen wanneer jij slaapt, maar niet andersom.
Alleen jullie ritmes lopen niet synchroon. En dat is iets waar jullie samen uit moeten komen. Afspraken maken, zodat je vaker ontbijt, uitgaat, slaapt, etc en afspraken maken over geluid. Jij hebt geen last van zijn gaming geluid 's nachts? Of zet hij dan een koptelefoon op? Want anders vind ik het wel raar dat hij wel mag gamen wanneer jij slaapt, maar niet andersom.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
woensdag 28 februari 2018 om 11:33
Wat een onduidelijk OP, ik snap er niet veel van.
Dat hij nog even wil relaxen na een late dienst snap ik. Maar tot 5 of 6 uur in de ochtend? Dan snap ik wel (en keur het absoluut niet goed) dat hij boos wordt als hij wakker wordt door je om 11.00.
Wonen jullie in een studentenkamer? Zijn er geen aparte slaapkamers?
Tot slot: 'moeten' uitslapen.? Je moet helemaal niets
Dat hij nog even wil relaxen na een late dienst snap ik. Maar tot 5 of 6 uur in de ochtend? Dan snap ik wel (en keur het absoluut niet goed) dat hij boos wordt als hij wakker wordt door je om 11.00.
Wonen jullie in een studentenkamer? Zijn er geen aparte slaapkamers?
Tot slot: 'moeten' uitslapen.? Je moet helemaal niets
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
woensdag 28 februari 2018 om 11:33
Het is dus jou probleem omdat hij zich niet wilt aanpassen of je tegemoet wilt komen?Demib99 schreef: ↑28-02-2018 11:31Wij zijn 18 en 23 jaar en wij slapen om en om bij elkaar, ik vind het niet prettig om uit zijn kamer te gaan als zijn ouders daar ook zijn, ik heb daar niet veel te doen, zet de PlayStation aan met een koptelefoon(dus hij hoort daar niks van) wel heeft hij voor mij de tv aangedrukt, hij zei dat hij klaar wakker was en dit mijn schuld was. Dit gebeurt vaker ook als we bij mij zijn, aangezien ik bij mij thuis wel lekker uit bed kan gaan, alleen hij vind dit niet fijn.... hij wil samen liggen. Als hij snachts gaat gamen word ik hier echt niet wakker van en doet hij dit wel met geluid aan. Ik vind dit geen probleem aangezien ik er niet wakker van word.... ik zit hier al een tijd me aangezien ik best tot 11u kan uitslapen maar ik ben echt geen uitslaper en slaap het liefst tot 10 u. Ik weet echt niet wat ik moet doen aangezien hij zegt dat het mijn probleem is .....
Ik zou niet meer daar gaan slapen. En anders gewoon je bed uit, zijn ouders goeie morgen zeggen en naar huis gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
woensdag 28 februari 2018 om 11:38
Wij hebben totaal verschillende meningen hierover...., waarschijnlijk als ik dit topic laat lezen is het een heel ander verhaal dan wat hij vind/zegt...., ik word er echt zenuwachtig van en weet niet meer wat ik moet doen aangezien wij meer bij mij slapen dan bij hem en we daar vaak ruzie over krijgen dat hij ook thuis wil slapen. Ik kan hier niet Mn bed uit en moet rustig zijn terwijl ik niet uit kan slapen. Tuurlijk kan ik dat wel als ik mijzelf daartoe ga dwingen maar dat vind ik gewoon zonde van Mn dag.... dit is zo lastig en ik weet geen goede oplossing..... van de week hadden wij hier ook al ruzie over en is hij weg gegaan van mijn huis. En nu gebeurt het gewoon weer nadat wij gister allebei thuis hadden geslapen...
woensdag 28 februari 2018 om 11:38
Als jij geen nachtdienst hebt gehad zie ik niet in waarom je vriend wil dat hij ook een gat in de dag gaat slapen. Als je zelf die dag geen school en werk hebt zou ik gewoon op een normale tijd opstaan en wat nuttigs gaan doen. Vervolgens rond de tijd dat hij opstaat weer even bij hem in bed kruipen voor wat quality time samen.
woensdag 28 februari 2018 om 11:39
Ik wel, nogmaals, niet meer samen slapen bij een nachtdienstDemib99 schreef: ↑28-02-2018 11:38Wij hebben totaal verschillende meningen hierover...., waarschijnlijk als ik dit topic laat lezen is het een heel ander verhaal dan wat hij vind/zegt...., ik word er echt zenuwachtig van en weet niet meer wat ik moet doen aangezien wij meer bij mij slapen dan bij hem en we daar vaak ruzie over krijgen dat hij ook thuis wil slapen. Ik kan hier niet Mn bed uit en moet rustig zijn terwijl ik niet uit kan slapen. Tuurlijk kan ik dat wel als ik mijzelf daartoe ga dwingen maar dat vind ik gewoon zonde van Mn dag.... dit is zo lastig en ik weet geen goede oplossing..... van de week hadden wij hier ook al ruzie over en is hij weg gegaan van mijn huis. En nu gebeurt het gewoon weer nadat wij gister allebei thuis hadden geslapen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 28 februari 2018 om 11:40
Voortaan thuis slapen als hij late dienst heeft. Hij kan dat wel niet fijn vinden, maar hij kan wel zoveel willen. Ik zou niet bij iemand thuis gaan slapen die er het grootste deel van de tijd niet eens is, die pas in bed komt als ik allang slaap en die ook nog eens verwacht dat ik me 's morgens een ongeluk ga zitten vervelen omdat hij anders wakker wordt. Het draait niet allemaal om zijn comfort, hè?
Lekker thuis slapen dus, en als hij een keer een avond vrij is kan hij bij jou slapen of andersom.
Lekker thuis slapen dus, en als hij een keer een avond vrij is kan hij bij jou slapen of andersom.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 28 februari 2018 om 11:40
Niet meer samen slapen als hij nachtdienst heeft.
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Ik zou het niet tof vinden als het vriendje van mijn dochter om 2 uur s nachts hier aankwam en dan tot 6 uur gaat zitten gamen met het geluid aan.
Ik zou jou dan toch vriendelijk verzocht hebbdn aan vriend te vragen voortaan thuis te slapen na een nachtdienst.
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Ik zou het niet tof vinden als het vriendje van mijn dochter om 2 uur s nachts hier aankwam en dan tot 6 uur gaat zitten gamen met het geluid aan.
Ik zou jou dan toch vriendelijk verzocht hebbdn aan vriend te vragen voortaan thuis te slapen na een nachtdienst.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken