Uitslapen na nachtdiens
woensdag 28 februari 2018 om 11:17
Mijn vriend en ik 2 jaar en 2 maanden samen, hebben het altijd leuk! Totdat het op slapen aan komt helaas..... mijn vriend heeft avond dienst vaak tot 1/2 u snachts, hierna gaat hij gamen tot een uur of 4/5 en soms word het 6u in de ochtend. Ik lig dan allang te slapen, dus hij slaapt dan tot rond 1/2 u in de middag, en ik vind dat heel erg irritant. Ligt het aan mij? Hoort dit zo of moet ik ook uitslapen? Het is nu 11u en ben net wakker, zette de PlayStation aan en ja hoor hij werd wakker en werd boos omdat ik niet meer kon slapen.... en zo gaat dot wel vaker door..... kan iemand aub helpen.
woensdag 28 februari 2018 om 11:41
Verschillende meningen? Je moet hier helemaal niet over in discussie gaan. Gewoon: 'Als jij nachtdienst hebt, slaap ik thuis, want ik zit hier de hele avond in mijn eentje, moet alsnog alleen in slaap vallen en 's morgens moet ik nog muisstil gaan zitten zijn ook. Daar pas ik voor.' Einde bericht. Niet zenuwachtig worden. Hij bepaalt niet wat je doet. Je bent van jezelf, niet van hem.Demib99 schreef: ↑28-02-2018 11:38Wij hebben totaal verschillende meningen hierover...., waarschijnlijk als ik dit topic laat lezen is het een heel ander verhaal dan wat hij vind/zegt...., ik word er echt zenuwachtig van en weet niet meer wat ik moet doen aangezien wij meer bij mij slapen dan bij hem en we daar vaak ruzie over krijgen dat hij ook thuis wil slapen. Ik kan hier niet Mn bed uit en moet rustig zijn terwijl ik niet uit kan slapen. Tuurlijk kan ik dat wel als ik mijzelf daartoe ga dwingen maar dat vind ik gewoon zonde van Mn dag.... dit is zo lastig en ik weet geen goede oplossing..... van de week hadden wij hier ook al ruzie over en is hij weg gegaan van mijn huis. En nu gebeurt het gewoon weer nadat wij gister allebei thuis hadden geslapen...
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 28 februari 2018 om 11:42
Waarom kan jij je bed niet uit? Wordt hij wakker van je als je bijvoorbeeld in de huiskamer dingentjes gaat doen. Verwacht hij van je dat je in bed blijft en muisstil bent tot hij wakker is geworden? Neem aan dat je op sommige ochtenden wel gewoon naar school moet? Is hij dan ook boos dat je er niet bent ofzo?Demib99 schreef: ↑28-02-2018 11:38Wij hebben totaal verschillende meningen hierover...., waarschijnlijk als ik dit topic laat lezen is het een heel ander verhaal dan wat hij vind/zegt...., ik word er echt zenuwachtig van en weet niet meer wat ik moet doen aangezien wij meer bij mij slapen dan bij hem en we daar vaak ruzie over krijgen dat hij ook thuis wil slapen. Ik kan hier niet Mn bed uit en moet rustig zijn terwijl ik niet uit kan slapen. Tuurlijk kan ik dat wel als ik mijzelf daartoe ga dwingen maar dat vind ik gewoon zonde van Mn dag.... dit is zo lastig en ik weet geen goede oplossing..... van de week hadden wij hier ook al ruzie over en is hij weg gegaan van mijn huis. En nu gebeurt het gewoon weer nadat wij gister allebei thuis hadden geslapen...
woensdag 28 februari 2018 om 11:43
Waarom slapen jullie samen bij zijn ouders? Heb je zelf geen huis?
Verder is het volstrekt normaal om na je werk nog niet meteen te gaan slapen, of ga jij na school gelijk naar bed?
Jullie hebben verschillende ritmes en jullie zullen daar een oplossing voor moeten bedenken, mij lijkt het het makkelijkst dat jullie gewoon niet samen slapen als hij avonddienst heeft.
Verder is het volstrekt normaal om na je werk nog niet meteen te gaan slapen, of ga jij na school gelijk naar bed?
Jullie hebben verschillende ritmes en jullie zullen daar een oplossing voor moeten bedenken, mij lijkt het het makkelijkst dat jullie gewoon niet samen slapen als hij avonddienst heeft.
Dan zou hij de pot op kunnen, daar zou ik 's morgens niet stil voor zijn.
Al met al vraag ik me af of hij wel zo'n leuk vriendje is, het komt over alsof hij volledig zijn eigen plan trekt maar wel eist dat jij naar zijn pijpen danst. Omdat hij niet alleen wil liggen. Wat denkt hij dat je bent, een pop?
Maar wat wil je dat hij doet dan?
Zijn bio ritme aanpassen aan jouw leven?
Want dat gaat niet lukken natuurlijk
Als ik veel nachtdiensten zou hebben, dan zou ik ook in die 2 dagen vrij niet ineens kunnen omschakelen naar een "normaal" ritme
Ik zou dan ook nooit samen kunnen wonen met een man die voornamelijk nachtdiensten heeft
Dan kom je elkaar nooit tegen in bed (en daarbuiten)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 28 februari 2018 om 11:47
Inderdaad, hij klinkt niet als een leuk vriendje. Ik neem aan dat 99 je geboortejaar is en je dus 18-19 jaar bent en daarom nog apart van elkaar wonen. Ga dan gewoon lekker alleen bij elkaar slapen als hij geen avonddienst heeft. Als je vrij bent ga je dan rond het middaguur naar hem toe als hij ook weer wakker is.
Overigens vind ik het inderdaad wel logisch dat je na een nachtdienst niet gelijk gaat slapen, maar om dan nog 4 uur lang te gaan zitten gamen is wel een beetje lang en veel. Dat zou ik zelf niet heel prettig vinden. Als hij wakker is moet hij al weer bijna naar zijn werk.
Overigens vind ik het inderdaad wel logisch dat je na een nachtdienst niet gelijk gaat slapen, maar om dan nog 4 uur lang te gaan zitten gamen is wel een beetje lang en veel. Dat zou ik zelf niet heel prettig vinden. Als hij wakker is moet hij al weer bijna naar zijn werk.
woensdag 28 februari 2018 om 11:48
woensdag 28 februari 2018 om 11:50
.Demib99 schreef: ↑28-02-2018 11:31ik vind het niet prettig om uit zijn kamer te gaan als zijn ouders daar ook zijn, ik heb daar niet veel te doen,
Dit gebeurt vaker ook als we bij mij zijn, aangezien ik bij mij thuis wel lekker uit bed kan gaan, alleen hij vind dit niet fijn.... hij wil samen liggen.
Dat eerste stukje is jouw issue, dat tweede het zijne. Allebei overheen stappen. Jij neemt je huiswerk mee, staat ‘s ochtends gewoon op en gaat aan de slag en hij moet niet miepen over samen liggen.
Probleem opgelost.
woensdag 28 februari 2018 om 11:52
woensdag 28 februari 2018 om 11:53
Inderdaad jij kan moeilijk helemaal meegaan in zijn ritme. Dat slaat helemaal nergens op. Je hebt ook een eigen leven en deze draait niet om hem alleen. Ik hoop dat jullie een goed gesprek hebben!Demib99 schreef: ↑28-02-2018 11:48Vele van jullie hebben gelijk! Hij is veel eisend en dit is volgens hem ook mijn schuld want ik moet ook later naar mijn bed volgens hem en ik moet dan ook uitslapen, dat gaat natuurlijk niet. Ik moet hier goed over in gesprek gaan en een tussenweg vinden indd hij en ik beide thuis slapen....
woensdag 28 februari 2018 om 11:53
Hij trekt zn eigen plan en houdt totaal geen rekening met je. Dat is geen liefde hoor.
Mijn man komt ook vaak om 01.30 uur uit zn werk, zit dan nog een uurtje op, en gaat dan slapen. Rond 10.00 uur is hij dan weer wakker. Als hij vrij is gaat hij gewoon om 23.00 uur naar bed tot 07.00 uur.
Mijn man komt ook vaak om 01.30 uur uit zn werk, zit dan nog een uurtje op, en gaat dan slapen. Rond 10.00 uur is hij dan weer wakker. Als hij vrij is gaat hij gewoon om 23.00 uur naar bed tot 07.00 uur.
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 28 februari 2018 om 11:54
+1
Hij vindt dus echt dat alles om hem draait en dat jij je volledig moet wegcijferen.
Zoek inderdaad een leuker vriendje, of begin met gewoon weer de touwtjes in handen nemen en je leven voor jezelf leven in plaats van voor hem.
woensdag 28 februari 2018 om 11:57
We kunnen dus concluderen dat hij niets anders doet dan slapen, werken en gamen? Of gaat hij als hij eindelijk opstaat driftig een uurtje aan de slag met boodschappen/sporten/schoonmaken?sneeuwwitje80 schreef: ↑28-02-2018 11:47
woensdag 28 februari 2018 om 12:03
Het probleem is niet zozeer de 'nachtdienst' (die helemaal geen nachtdienst is maar avonddienst) maar de game-verslaving van jouw vriend, die hij belangrijker vindt dan jouw welzijn. Ik neem aan dat jij de volgende dag naar school moet en daarvoor uitgeslapen moet zijn.
Jullie ritmes passen totaal niet bij elkaar, daarom is er maar één oplossing: zo lang hij zich niet wil aanpassen aan jou, slaap lekker apart en zorg dat jij aan je normale nachtrust toekomt!
Jullie ritmes passen totaal niet bij elkaar, daarom is er maar één oplossing: zo lang hij zich niet wil aanpassen aan jou, slaap lekker apart en zorg dat jij aan je normale nachtrust toekomt!
woensdag 28 februari 2018 om 12:03
woensdag 28 februari 2018 om 12:28
woensdag 28 februari 2018 om 12:34
TO, lieve schat,
Hoe meer je schrijft, hoe meer de tranen bijna in mijn ogen schieten.
Je bent 18, woont thuis, je vriendje woont ook nog thuis, hij loopt te zeiken omdat hij niet tot in de middag kan uitslapen. Gamet de halve nacht en blowt ook nog af en toe.
Waar ben jij in het verhaal? Wat is jouw leven? Wat is jouw mening, je visie? Waar is jullie gemeenschappelijk ding?
Krijg heel sterk het gevoel dat jullie bij elkaar zijn 'omdat het wel 'fijn en makkelijk en vertrouwd' voelt. En dan ben je pas 18. Als dit een blijvertje is, heb je nog 60 jaar te gaan.
Pak je eigen leven op ipv op zijn kamer te blijven hangen omdat zijn ouders beneden zijn. Ga de kroeg in met vriendinnen, lol trappen. Je bent echt nog te jong om al zo in een keurslijf geduwd te worden.
Hoe meer je schrijft, hoe meer de tranen bijna in mijn ogen schieten.
Je bent 18, woont thuis, je vriendje woont ook nog thuis, hij loopt te zeiken omdat hij niet tot in de middag kan uitslapen. Gamet de halve nacht en blowt ook nog af en toe.
Waar ben jij in het verhaal? Wat is jouw leven? Wat is jouw mening, je visie? Waar is jullie gemeenschappelijk ding?
Krijg heel sterk het gevoel dat jullie bij elkaar zijn 'omdat het wel 'fijn en makkelijk en vertrouwd' voelt. En dan ben je pas 18. Als dit een blijvertje is, heb je nog 60 jaar te gaan.
Pak je eigen leven op ipv op zijn kamer te blijven hangen omdat zijn ouders beneden zijn. Ga de kroeg in met vriendinnen, lol trappen. Je bent echt nog te jong om al zo in een keurslijf geduwd te worden.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
woensdag 28 februari 2018 om 12:35
Joyce48 schreef: ↑28-02-2018 12:03Het probleem is niet zozeer de 'nachtdienst' (die helemaal geen nachtdienst is maar avonddienst) maar de game-verslaving van jouw vriend, die hij belangrijker vindt dan jouw welzijn. Ik neem aan dat jij de volgende dag naar school moet en daarvoor uitgeslapen moet zijn.
Ja diiiiit wilde ik ook typen. Het is helemaal niet normaal dat je na je dienst tot 01.30 uur tot 6 uur blijft gamen. Wat een idioot ben je dan. Even chillen en hop naar bed.
Zo'n ritme is ook helemaal niet gezond, dus als het voor je werk niet hoeft, moet je dat gewoon niet doen. Lekker in je eigen bedje en niet samen slapen! Denk aan jezelf meid!
woensdag 28 februari 2018 om 12:37
+2
Mijn vriend zou niet eens van me vragen om me aan te passen aan zijn ritme. En als hij dat wel zou vragen zou ik hem keihard uitlachen.
Maak je eigen keuzes en laat hem niet zo bepalen. Deze jongen klinkt niet als een lot uit de loterij.
En voor het slaapprobleem: slaap allebei thuis. Probleem opgelost.