Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Ja en wie zegt dat die therapeut het ook zo bedoeld heeft als hoe zeeland man het nu uitvoert ?
quote:S-Meds schreef op 17 juni 2016 @ 18:59:

[...]

hij komt overal mee weg zolang het onder het mom van zijn therapie is. Als hij zich kan uiten (zijn zin krijgt) dan gaat hij niet naar de hoeren. En daarmee danst TO naar zijn pijpen

Oei, chantage bij de reeds eerder geconstateerde manipulatie, verongelijking en controledrang.

The plot thickens
het kan best zijn dat die man niet echt gehoord werd. Dat hij na 23 schilderijen of salontafels maar ja zei om er vanaf te zijn of maar weer zuchtend op de fiets stapte omdat hij anders dacht drama tekrijgen.

Maar dan ben je op een gegeven moment toch ook gewoon een volwassen kerel die een keer roept " en nu is het genoeg!" Daar hoef je toch niet voor naar de hoeren?

Ikvind het echt bizar dit.

Hij mag alles vinden en wel of niet willen maar doe je bek dan open. Daar zou ik al totaaaal niet tegen kunnen als hij dat niet deed. Een heel vreemd geheel is dit.
Precies Rrinkje dan zeg je er wat van of desnoods vraag je als man de scheiding aan maar dít slaat nergens op.
quote:sofietje83 schreef op 17 juni 2016 @ 17:00:

Goh wel typisch dat er eerst geen onvertogen woord over TO (of man) gezegd mocht worden. Moet je nu alle reacties eens zien

Nu de salontafeltjes je letterlijk om de oren vliegen krijgen velen hier wel een beetje een punthoofd van.

Het is frustrerend om te zien hoe druk deze 2 mensen bezig zijn met elkaar in een wurggreep te houden met ruziën over futiliteiten, omdat ze beiden niet zeggen wat ze echt denken:

Hij: zeikwijf!

Zij: vieze gore hufter!

Als dat er uit zou komen in 1 grote escalerende ruzie, als een puist die open knapt, konden ze eindelijk verder. Nu niet.
quote:sofietje83 schreef op 17 juni 2016 @ 17:00:

Goh wel typisch dat er eerst geen onvertogen woord over TO (of man) gezegd mocht worden. Moet je nu alle reacties eens zien Dat mocht in het eerste topic al niet. En daarom draait het nu weer op hetzelfde uit als honderden pagina's geleden. Ook hier is TO degene die bepaald.
TO, verlang je dan ergens niet naar een ongecompliceerde relatie? Met iemand die laat zien hoe gek die op je is, die je wil zoenen en opgewonden van je raakt. Waar je mee kan lachen. Die zomaar, zonder bijgedachten een salontafel met je koopt (of dat lekker aan jou laat). Die gelijk roept "schat, ik heb je lief maar wat een teringlelijk schilderij is dat". Harmonie. Lichtheid.

Of denk je dat je dat niet verdiend? Dat jij zelf misschien deels de oorzaak bent van de zwaarheid om je heen? Dat laatste is misschien zo omdat jullie in een wisselwerking zitten. als je daar uitstapt ziet de wereld, jij, er anders uit.

Als ik jou was dan zou ik in therapie maar 1 vraag stellen: "Wat maakt dat ik blijf in een situatie waarvan elke objectieve buitenstaander zou zeggen dat ik er niet gelukkig van kan worden? Haal ik er iets uit? Ben ik te bang om te gaan? Denk ik dat ik niet beter verdien?"

Pas als je weet waarom je blijft kan je echt een keuze maken.
Bloemetje77

+1000
quote:bloemetje77 schreef op 17 juni 2016 @ 21:20:

TO, verlang je dan ergens niet naar een ongecompliceerde relatie? Met iemand die laat zien hoe gek die op je is, die je wil zoenen en opgewonden van je raakt. Waar je mee kan lachen. Die zomaar, zonder bijgedachten een salontafel met je koopt (of dat lekker aan jou laat). Die gelijk roept "schat, ik heb je lief maar wat een teringlelijk schilderij is dat". Harmonie. Lichtheid.

Of denk je dat je dat niet verdiend? Dat jij zelf misschien deels de oorzaak bent van de zwaarheid om je heen? Dat laatste is misschien zo omdat jullie in een wisselwerking zitten. als je daar uitstapt ziet de wereld, jij, er anders uit.

Als ik jou was dan zou ik in therapie maar 1 vraag stellen: "Wat maakt dat ik blijf in een situatie waarvan elke objectieve buitenstaander zou zeggen dat ik er niet gelukkig van kan worden? Haal ik er iets uit? Ben ik te bang om te gaan? Denk ik dat ik niet beter verdien?"

Pas als je weet waarom je blijft kan je echt een keuze maken.Ja, mooi gezegd! De spijker op zijn kop.
Wilde ik net typen, spijker op z'n kop!

Pas als je weet waarom je blijft kan je echt een keuze maken.Ik denk ook dat ze nog steeds van hem houdt. Dat is soms ook een wurggreep.
Maar ook, macht der gewoonte. Want inderdaad, wát is er nog leuk aan deze man?

Misschien een heleboel hoor maar ik lees het niet terug.
Ik denk dat als je zo ver heen bent je ook kei erg in elkaars allergie zit door alles. Als ik kijk naar mij en mijn ex we konden het niet doorbreken. Hij voelde zich altijd aangevallen en ik voelde me altijd als een klein kind weggezet. Dat rollenpatroon zat er helemaal in en elke keer als ik in zijn ogen een scheve schaats reed tenopzichte van het door hem gewenste gedrag was het meteen 'zie je wel JIJ dwingt me zo te zijn want bla bla blablablalal' en inderdaad op elke slak zout en het was nooit meer lachen lol of gezellig. Nu doe ik ook weleens iets blonds of irritants en mijn man ook maar omdat we doorgaans gewoon dikke vette lol samen hebben kan ik veel meer van hem hebben en gaan die nekharen niet acuut overeind.
quote:Deadpool schreef op 17 juni 2016 @ 22:46:

Ik denk dat als je zo ver heen bent je ook kei erg in elkaars allergie zit door alles. Als ik kijk naar mij en mijn ex we konden het niet doorbreken. Hij voelde zich altijd aangevallen en ik voelde me altijd als een klein kind weggezet. Dat rollenpatroon zat er helemaal in en elke keer als ik in zijn ogen een scheve schaats reed tenopzichte van het door hem gewenste gedrag was het meteen 'zie je wel JIJ dwingt me zo te zijn want bla bla blablablalal' en inderdaad op elke slak zout en het was nooit meer lachen lol of gezellig. Nu doe ik ook weleens iets blonds of irritants en mijn man ook maar omdat we doorgaans gewoon dikke vette lol samen hebben kan ik veel meer van hem hebben en gaan die nekharen niet acuut overeind.Zooooooo herkenbaar. Echt jammer als dat gebeurt, want je krijgt het tij niet gekeerd ook als je dat beiden wel wilt.
quote:iris1969 schreef op 17 juni 2016 @ 22:56:

[...]

Zooooooo herkenbaar. Echt jammer als dat gebeurt, want je krijgt het tij niet gekeerd ook als je dat beiden wel wilt.Klopt. Ex hoefde me maar op bepaalde manier aan te kijken of op een bepaald toontje te gaan miepen en ik was het he le maal beu en hoorde nieteens meer wat hij nu weer tegen me liep te kwaken met zijn 'ja maar omdat JIJ zo doet doe ik zus en als JIJ nou eens zus dan weet ik zeker dat het zo..' om nog maar te zwijgen van de verstikkende analyses.
quote:Deadpool schreef op 17 juni 2016 @ 22:59:

[...]

Klopt. Ex hoefde me maar op bepaalde manier aan te kijken of op een bepaald toontje te gaan miepen en ik was het he le maal beu en hoorde nieteens meer wat hij nu weer tegen me liep te kwaken met zijn 'ja maar omdat JIJ zo doet doe ik zus en als JIJ nou eens zus dan weet ik zeker dat het zo..' om nog maar te zwijgen van de verstikkende analyses.Ik heb het opgegeven. Niet uit vrije wil, maar uit zelfbescherming. Doodzonde, maar het is niet anders vrees ik.
TO, wat maakt dat je bij hem wilt blijven? We hebben nu allemaal meer dan voldoende gelezen waarom je NIET met hem door zou willen gaan, maar wat maakt hem zo leuk? Zo leuk om voor te vechten? Heb je het gevoel dat je hem blindelings kan vertrouwen, dat hij voor jou en jullie jongens door het vuur gaat, dat hij jouw/jullie geluk net zo belangrijk, zo niet belangrijker, vindt als zijn eigen geluk? Is hij oprecht met jullie begaan? Voel je je geliefd door hem?
Volgens mij zit er ook een verschil tussen blijven omdat je wil blijven en blijven omdat je niet weg wil. Volgens mij heeft TO dat laatste.
quote:iris1969 schreef op 17 juni 2016 @ 23:04:

[...]

Ik heb het opgegeven. Niet uit vrije wil, maar uit zelfbescherming. Doodzonde, maar het is niet anders vrees ik.Ik ook. Maar dat was het beste wat ik kon doen want nu ben ik heel gelukkig in de liefde. Maar nog belangrijker, ik ben er een stuk zelfverzekerder op geworden dat ik die beslissing toen heb durven nemen en voor mezelf ben opgekomen.

Pas als je weet waarom je blijft kan je echt een keuze maken.Jij begrijpt een relaties zonder maskers. Helemaal mee eens!
quote:kaasmadam schreef op 17 juni 2016 @ 23:17:

TO, wat maakt dat je bij hem wilt blijven? We hebben nu allemaal meer dan voldoende gelezen waarom je NIET met hem door zou willen gaan, maar wat maakt hem zo leuk? Zo leuk om voor te vechten? Heb je het gevoel dat je hem blindelings kan vertrouwen, dat hij voor jou en jullie jongens door het vuur gaat, dat hij jouw/jullie geluk net zo belangrijk, zo niet belangrijker, vindt als zijn eigen geluk? Is hij oprecht met jullie begaan? Voel je je geliefd door hem?Dat zal m niet zijn vrees ik. Hopelijk reageert TO inhoudelijk op de laatste Posts want daar ben ik erg benieuwd naar.
niks zo irritant als een partner die zijn/haar tablet elke avond mee naar bed neemt en het licht(ookal is het op laagste stand) aan houd in bed.
Dat zal idd best irritant zijn... Maar om nou zo uit je panty te gaan van een salontafel en ineens ook nog wat te zeiken over een schilderij... Blegh wat een huilie.

Kan me ook wel voorstellen dat TO een dominant persoon is want zo komt ze hier ook over maar dan nog....

Arme, arme kinderen die in deze situatie opgroeien
Er zijn een paar hele goede vragen gesteld TO. Ik ben heel benieuwd naar je antwoord.

1 Waarom precies blijf je? Wat is de hoofdreden?

2 Hoe zit het met de liefde? Ik heb je er dit hele topic nog niet over gehoord.

Verder nog een keer in de herhaling: ga echt zo snel mogelijk in relatietherapie. Deze machtsstrijd kunnen jullie zelf niet oplossen.
Maar over zo'n tablet kan ook gewoon gepraat worden. Mijn man vindt dat soms ook fijn in bed. Als ik dan al eerder wil gaan slapen, dan doe ik een oogmasker op. Mocht ik er toch last van hebben, dan kan ik altijd nog vragen of hij hem uit wil doen. Zo ook andersom. Ik lees graag. Dan doet hij soms een oogmasker op. Soms gun je elkaar ook dingen en probeer je met elkaar mee te bewegen.

Er is in de basis iets mis bij TO thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven