Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Wat klinkt het allemaal ontzettend zwaar.

De quote van bgb, over die seksscène.... Serieus? Dus dan zit je een serie te kijken (eindelijk even geen zware gesprekken etc) en dan wordt de tv op pauze gezet om erover te praten?

Jullie lullen die hele relatie dood (als dat nog niet zover was)
Lekker aan al die wonden blijven krabben; gaan ze nooit dicht. En dat lijkt me toch de bedoeling, als je zegt te willen blijven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 24 juni 2016 @ 08:18:

Deadpool; Jij hebt steeds een negatieve mening over me, schrijft nogal verontwaardigd ('geen zak', 'boekwerken', rondneuken, pleite, etc) Dat kan. Maar als je zo'n last hebt van me, waarom blijf je dan toch steeds terugkomen? Oprechte vraag hoor. Ik doe jou toch niets aan ofzo?Deadpool toch niet op de negeer!!
quote:sofietje83 schreef op 24 juni 2016 @ 21:49:

Wat klinkt het allemaal ontzettend zwaar.

De quote van bgb, over die seksscène.... Serieus? Dus dan zit je een serie te kijken (eindelijk even geen zware gesprekken etc) en dan wordt de tv op pauze gezet om erover te praten?

Jullie lullen die hele relatie dood (als dat nog niet zover was)

Dat is toch niet vol te houden. 'Gezellig' filmpje, wijntje, samen op de bank na een drukke werkweek .. En dan een seksuele scène en hoppa, drama in de tent.

Ik word er compleet benauwd van als ik dat lees.

Kiezen om te blijven betekent streep eronder, ik vergeef je en ik kies voor jou en voor ons. Maar dit is geen eerlijke keuze. Dit is een verstikkende houdgreep, voor het hele gezin. Net zolang er geen zuchtje leven meer inzit.
quote:Monti schreef op 24 juni 2016 @ 22:12:

[...]

Kiezen om te blijven betekent streep eronder, ik vergeef je en ik kies voor jou en voor ons. Maar dit is geen eerlijke keuze. Dit is een verstikkende houdgreep, voor het hele gezin. Net zolang er geen zuchtje leven meer inzit.

Lijkt mij ook, ja.

En TO doet alsof dat dan moet, dat meteen uiten hoe ze zich voelt. Alsof ze emotioneel incontinent is, of zo. Terwijl ze dit vast ook niet doet als ze met het hele gezin iets zitten te kijken of ze door iets anders getriggerd wordt.

Héél eerlijk, Zeeland; is wat jij doet niet ook ergens , in de verste verte een vorm van wraak; " bloeden zal die, zo makkelijk komt hij er niet mee weg, hij moet vooral niet vergeten dat... "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2016 @ 21:45:

[...]

je laat ook echt geen kans onbenut, lijkt het wel.klinkt als straffen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2016 @ 22:18:

[...]

Lijkt mij ook, ja.

En TO doet alsof dat dan moet, dat meteen uiten hoe ze zich voelt. Alsof ze emotioneel incontinent is, of zo. Terwijl ze dit vast ook niet doet als ze met het hele gezin iets zitten te kijken of ze door iets anders getriggerd wordt.

Héél eerlijk, Zeeland; is wat jij doet niet ook ergens , in de verste verte een vorm van wraak; " bloeden zal die, zo makkelijk komt hij er niet mee weg, hij moet vooral niet vergeten dat... "ja dat is straf. Maar TO's emoties zijn haar verantwoordelijkheid en die van hem zijn voor hem. Als je elkaar verantwoordelijk gaat houden voor elkaars emoties is het einde zoek. Zeeland jij hebt gekozen om te blijven, dan zal je dus in de rest van je huwelijk seksscene's moeten kijken of uitvoeren met de man die je bedrogen heeft met betaalde seks. Dat is een consequentie van je eigen keuze. Daar kan je je man niet verantwoordelijk voor houden. Hoezo de tv stop zetten? Ga naar het toilet, haal adem en schenk een wijntje voor jullie in. Zo zal het zijn
Probeer je een beetje in te houden Zeeland. Spreek anders eens met jezelf af dat je het op twee dagen in de week erover mag hebben met je man en de rest niet. Moet je eens zien wat een lucht dat geeft voor beiden.
Wow Zeeland na alle posts die ik heb geschreven ook over de kinderen is DAT waar je me nu op aanspreekt? Mijn taalgebruik? Loep me maar voor de gein das altijd mijn spreektaal. Je vult dus voor me in. En ja in mijn ogen IS het ook rondneuken als je naar de hoeren gaat. Maar dat ter zijde. Ik snap echt wel dat je niet individueel op élke post in een topic ingaat en wel eens wat groepeert.

Ook hebben we in t begin nog ge pbt remember? Toen ik meteen aan jou dacht toen mijn oude goedkope auto de deur uit ging omdat ik een nieuwe had. Dus ik vind dit een beetje vreemd.
quote:sofietje83 schreef op 24 juni 2016 @ 21:57:

[...]

Deadpool toch niet op de negeer!!Ja je haalt me de woorden uit de mond.
Zeeland, weet je nog dat het binnenshuis bij mij wel goed ging, maar dat voor mij buiten het gevaar was.

Sluit je niet op en af. Hou de wereld zoals die is. Kijk film en doet seks pijn, neem dat als gegeven, maar ga in godsnaam geen gesprek hierover aan tijdens een film. Ga je dan analyseren wat het met jou en hem doet???????

Bespreek dat bij Rodersana , maar niet elk moment dat er iets gebeurt.

Het wordt dan zo'n tita tovenaar die het beeld stil zet.

De wereld is er veel te zien, mooie vrouwen, Ook lelijk maar die zijn ook leuk, uitdagende scenes. Je kunt niet in alles een vergelijking maken dan wordt je knotsknettergek. Net zoals het track en trace wat je op zijn tel. heeft gezet. Ik stop nu even heb mijn gedachten er niet bij. Excuus voor de warrige mail, ik kijk er morgen naar
quote:Zeeland1970 schreef op 24 juni 2016 @ 08:18:

Deadpool; Jij hebt steeds een negatieve mening over me, schrijft nogal verontwaardigd ('geen zak', 'boekwerken', rondneuken, pleite, etc) Dat kan. Maar als je zo'n last hebt van me, waarom blijf je dan toch steeds terugkomen? Oprechte vraag hoor. Ik doe jou toch niets aan ofzo?

To, dit is ook manipulatief. Onderhuids agressief zelfs. 'Als je zo'n last van me hebt'...

En hup, veeg de hele echte inhoud van de posts van Deadpool maar van tafel. Onder dat tapijt weer die olifanten.

Realiseer je je welke (negatieve) invloed je hiermee uitoefent op jouw gezinsleden?

En nadat je die vrijpartij in de film had stilgezet, er een 'stevig gesprek' kwam en man uiteindelijk bevredigend reageerde voor jou, hoe dacht je dat man zich daarna nu echt zou hebben gevoeld? Zou die nog een vrije blije stemming hebben gehad, lekker met zijn vrouw even los en samen?

Realiseer je je hoe tegenstrijdig het klinkt dat manlief een probleem heeft met zijn emoties reguleren, maar anderzijds jullie samen wel gelijkwaardige gesprekken kunnen voeren als het jullie relatie betreft.

Jij in de controle, hij die zijn mening niet durft te uiten. Klinkt niet erg gelijkwaardig.

Was het voor jou wel bevredigend of stak het daarna nog steeds en zet dat gevoel zich morgen weer voort?

Toen jullie naar bed gingen, jij op de tablet 'me time' en man hield z'n mond en slikte zijn irritatie in en draaide zich om om te slapen ondanks dat vervelende licht van die tablet waar hij zich al tijden aan stoort. Kon je je armen om hem heen slaan, tegen hem aankruipen, konden jullie lachen en even gek doen samen, voelde je die kriebel om hem ongegeneerd beet te pakken. Kon je even loslaten en vol overtuiging voelen joh, dit is wat het is nu, het is een bak met ellende maar ik hou van jou en jij van mij en we gaan er gewoon voor en we gaan het redden no matter what. Of was het het keurslijf van de controle.
met dat analyseren wordt een hoop stuk gemaakt. Je kan dat alleen maar in dit soort situaties 'verantwoord" doen met hulp van een deskundige. het klopt wat jij zegt monti, man van TO wordt steeds ter verantwoording geroepen maar kan zijn schuld nooit inlossen. dat geeft frustratie, vroeg of laat klapt hij weer en we weten hoe hij het oplost. TO staat niet achter haar beslissing om te blijven en dat geeft frustratie en onrust maar in plaats van het met haarzelf uit te zoeken zoekt ze rust in bevestiging en boetedoening van man. Dit is echt niet oke. een vicieuze cirkel. Zo jammer dat to geen afstand wil of kan nemen want dan zou ze zien dat zonder die momenten dat ze man claimt tot boetedoening ze net zo onrustig blijft. De oplossing voor haar rotgevoel ligt bij haarzelf en de oplossing is: achter je beslissingen staan
Ik verlang erg naar het plaatje dat je schetst in je laatste alinea, Monti...
We zijn nog precies gebleven waar we al eeuwen zijn: TO die de roze olifant onder het tapijt duwt of keihard in het gezicht van haar man duwt en haar man die als een sul zeurt om schilderijtjes terwijl zijn hele wezen om vluchten schreeuwt.
Ik herken me niet zo in het beeld dat geschetst wordt v dat ik zo manipuleer, en dat hij daar dan zo gedwee onder gebukt gaat. Ik sta wèl achter mijn beslissing om te blijven, ik realiseer me dat er geen garantie is op een goede afloop, maar ik ga hier nu voor dus zet ik me voor de volle 100% hiervoor in.
quote:Zeeland1970 schreef op 25 juni 2016 @ 00:19:

Ik verlang erg naar het plaatje dat je schetst in je laatste alinea, Monti...

Ga dan! Google een weekje zon en ga!

De rust zal jullie beiden zoveel goed doen.
Exact dat. Dat man TO pijn heeft gedaan staat niet ter discussie. Maar als je dan kiest, kies dan ook echt. Accepteer die pijn, ga daarmee aan de slag met een deskundige en ga voor je huwelijk. Geef man dan een eerlijke kans. En die krijgt hij niet en dit houdt hij niet vol en dan is zijn afreageren uiteraard de dvp.

Dat weet TO overigens ook. Daarom gunt zij zichzelf niet even een time-out, een weekje weg of stuurt zij man niet even elders te logeren; ze durft hem niet het vertrouwen te geven. Begrijpelijk, maar TO wil je een eerlijke kans, dan zul je hem en jezelf juist die ruimte moeten geven.
quote:Zeeland1970 schreef op 25 juni 2016 @ 00:24:

Ik herken me niet zo in het beeld dat geschetst wordt v dat ik zo manipuleer, en dat hij daar dan zo gedwee onder gebukt gaat. Ik sta wèl achter mijn beslissing om te blijven, ik realiseer me dat er geen garantie is op een goede afloop, maar ik ga hier nu voor dus zet ik me voor de volle 100% hiervoor in.Wij zien het allemaal hier en in de verhalen over thuis, maar dit is jouw blinde vlek, dus logisch dat je het niet ziet.
quote:Zeeland1970 schreef op 25 juni 2016 @ 00:19:

Ik verlang erg naar het plaatje dat je schetst in je laatste alinea, Monti...Ga er dan voor! Laat los, geef hem dat vertrouwen en ook jezelf!
Ik geloof helemaal niet in alle die relatietherapieën. Ik ken alleen maar stellen die dat deden en alsnog uit elkaar gingen.
quote:ldbieepl schreef op 24 juni 2016 @ 23:30:

(...)

Bespreek dat bij Rodersana , maar niet elk moment dat er iets gebeurt.

(...)

Niet "elk moment dat er iets gebeurt". Alleen als er iets getriggerd wordt aan heftige emoties tijdens een 'alledaagse situatie'. En dit was trouwens ook het advies/huiswerk vanuit Rodersana. Om te onderzoeken wat er dan precies gebeurt, op het moment dat het speelt.

Om die momenten te 'pakken' als oefen momenten. Dus als je je niet gehoord voelt door de ander, geef dit aan. Voel je je wat lichter of juist labieler ergens door? Deel dit. Voel je je onverwacht verdrietig of onzeker, door bijvoorbeeld het zien v een vrijscene op tv, zet hem stop en heb het er even over. Kijk wat dat oplevert.

Maar ik realiseer me goed dat dit voor anderen heel gekunsteld overkomt.
quote:*nightsky* schreef op 25 juni 2016 @ 00:34:

Ik geloof helemaal niet in alle die relatietherapieën. Ik ken alleen maar stellen die dat deden en alsnog uit elkaar gingen.Het is ook niet alleen bedoeld om persé bij elkaar te blijven. Uit elkaar gaan en dat netjes afhandelen kan ook de beste oplossing zijn.
En niet alleen weggaan , ga met z'n 2en. En durf dan ook los te laten en echt te kiezen. Zeg dat je man ook ' ik kies voor ons' en ga ervoor.

To, als hij de fout ingaat of als hij weg wil doet hij dat uiteindelijk toch wel. En dan heb jij al die tijd krampachtig in die controle gezeten die je uiteindelijk niets heeft opgeleverd.

Neem dan gewoon die sprong in het diepe. Je zegt dat je dat graag zou willen wat ik schrijf het laatste stukje, DOE het dan ook gewoon. Neem die stap, wat heb je te verliezen tenslotte? Niets. Wat je wint is dat of je gaat ontdekken dat je man dit blijft doen

Niet fijn maar dan weet je het tenminste. Of je gaat je man zien opbloeien en ook vechten voor jou en jullie huwelijk. En pas dan kan je oprecht zeggen ' het is goed ' wat de uitkomst dan ook is.

Regel een oppas, pak de spullen en ga jezelf en jullie gewoon weer eens voelen zoals het in het begin was. Je zegt dat je van hemij houdt, je mist de onbevangenheid en de intimiteit. Dus stap die drempel over, ga ervoor en dan zal de uitkomst vanzelf duidelijk worden.
quote:Monti schreef op 25 juni 2016 @ 00:27:

[...]

Ga er dan voor! Laat los, geef hem dat vertrouwen en ook jezelf!

Ik doe mijn best, Monti, echt!

Maar dat is geen schakelaar die ik 'effe om kan zetten'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven