Verjaardagen

24-08-2018 19:33 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe uitnodigingen de deur uit aan familie om te laten weten dat wij op 13 oktober verjaardag vieren van zoon (word 1).

Mijn zus reageert per app dat ze dan niet kan want die dag willen ze verjaardag van haar man oftewel mijn zwager vieren.

Ik werd daar een beetje verdrietig van en heb toen gevraagd of ze dan maar op 13 oktober in de ochtend willen komen maar daar geen reactie op gehad. Tegen moeder heb ik gezegd dat ze ook die ochtend kan komen want dan hoeft ze zich niet op te delen.

Ter info:
Zoon is 13-10 jarig en vieren t ook op die dag
Zwager is 12-10 jarig en viert t dus een dag later.

Relatie tussen mij en zus niet niet geweldig en familie is disfunctioneel in all opzichten.

(Ik heb dit net ook in een ander topic gemeld maar ik wilde er toch iets meer meningen over horen)
Westerpaviljoen schreef:
24-08-2018 19:51
Nee dat vind ik niet

Maar als je 1 wordt vind ik dat wel speciaal ik had een invoelend belletje fijner gevonden dan zon appje.

Eens. Zij heeft ook niet even de moeite genomen jullie te informeren dat zij het gingen vieren.
Westerpaviljoen schreef:
Nee dat vind ik niet

Maar als je 1 wordt vind ik dat wel speciaal ik had een invoelend belletje fijner gevonden dan zon appje.
Maar het is speciaal voor de ouders en misschien de grootouders, voor andere mensen is het niet zo bijzonder. En daarom maken we de verjaardag zelf bijzonder met het gezin.
Hier zijn mijn dochter en zwager ook in dezelfde week jarig. We stemmen dus altijd even af wie wanneer viert, omdat we dezelfde gasten krijgen. Dochter gaat altijd voor, omdat het mijn zwager niet zoveel uitmaakt wanneer hij het viert.
En soms doe je er niets aan, als iemand niet wil houdt het op. En dat is wel pijnlijk en moeilijk als je dat graag anders had gezien.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 24-08-2018 20:13
1.52% gewijzigd
Gatinmijnsok schreef:
24-08-2018 19:55
Maar het is speciaal voor de ouders en misschien de grootouders, voor andere mensen is het niet zo bijzonder. En daarom maken we de verjaardag zelf bijzonder met het gezin.

Dat is toch per familie/persoon anders? Ik vond het ook bijzonder/leuk/speciaal/hoe je het ook wil noemen toen mijn nichtje en neefje 1 werden.
Gatinmijnsok schreef:
24-08-2018 19:55
Dit. Ik heb 4 kinderen. Als ik alles even intens zou voelen in wat ik voel dat hen tekort wordt gedaan door familie, zou ik een lopend weekdier zijn ondertussen. Ik maak er zelf een feestje van. Mensen zijn altijd welkom, maar ik verwacht niks van niemand. Mijn kinderen wel. Van mij.
iemand die mij (in jouw geval je kind) niet belangrijk genoeg vindt om langs te komen die wil ik geeneens in mijn huis. Tenzij je zwager 'n nieuwe voordeur krijgt of de verjaardag al maanden op voorhand gepland heeft met 'n groot feest ed, is het geen uitvlucht om niet naar jullie te komen en zou ik me erbij neerleggen. Volgende keer al een uitnodiging bespaard.
Maak niet zo'n drama van een verjaardag van een kind dat zelf nog geen besef heeft wat een verjaardag is.
En als je geen goede band hebt met je zue waarom elkaar vervelen met kinderverjaardagen of zwagerverjaardagen?
Nu je een kind hebt goed moment om die wederzijdse verplichte nummertjes af te schaffen.
Star² schreef:
24-08-2018 19:58
Dat is toch per familie/persoon anders? Ik vond het ook bijzonder/leuk/speciaal/hoe je het ook wil noemen toen mijn nichtje en neefje 1 werden.
Dat kan, maar daar ga ik nooit vanuit. Ik denk terug aan de bevalling en hoe dat allemaal ging en dat is wat vooral de eerste verjaardag zo bijzonder maakt, een jaar geleden waren we......deden we.......
Star² schreef:
24-08-2018 19:58
Oh ja, leuk en bijzonder. Maar ik zou van onze eigen oudste niet eens meer weten of we het op de dag zelf gevierd hebben of een paar dagen later. Waarschijnlijk in het weekend er na?q
...
lilalinda wijzigde dit bericht op 24-08-2018 20:02
98.51% gewijzigd
...
Westerpaviljoen schreef:
Nee dat vind ik niet

Driedubbel met je eens. Je zus kon aan dr water voelen dat jullie zeer waarschijnlijk zn eerste verjaardag op de dag zelf ( en helemaal als dat een zaterdag is) zullen vieren. Komt op mij gewoon over als een kutstreek, rotsmoes. En ja dat steekt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
De relatie met je zus is niet goed en de familie is sowieso dysfunctioneel zeg je dus je verwachtingen vind ik niet echt reëel voor de situatie.
simbalabimba schreef:
24-08-2018 20:04
Driedubbel met je eens. Je zus kon aan dr water voelen dat jullie zeer waarschijnlijk zn eerste verjaardag op de dag zelf ( en helemaal als dat een zaterdag is) zullen vieren. Komt op mij gewoon over als een kutstreek, rotsmoes. En ja dat steekt.

Precies. Daarbij ben je ruim van tevoren en niet een week of 2. Ik vind het gewoon echt compleet debiel van jouw zus en zwager.

Er zijn wel veel mensen die geen gevoelens hebben of doen alsof niks hen kan deren. Knap hoor.
simbalabimba schreef:
24-08-2018 20:04
Die zwager viert zn verjaardag waarschijnlijk al jaren op zaterdag. Waarom zou hij rekening houden met een baby elders in de familie? Zeker als er al geen hechte band is. Dan heb je toch geen behoefte elkaars verjaardagen af te lopen? Laat staan die van elkaars aanhang/krooost.
lilalinda schreef:
24-08-2018 20:01
Oh ja, leuk en bijzonder. Maar ik zou van onze eigen oudste niet eens meer weten of we het op de dag zelf gevierd hebben of een paar dagen later. Waarschijnlijk in het weekend er na?q

Ik eigenlijk ook niet :rofl:
redbulletje schreef:
24-08-2018 20:08
Die zwager viert zn verjaardag waarschijnlijk al jaren op zaterdag. Waarom zou hij rekening houden met een baby elders in de familie? Zeker als er al geen hechte band is. Dan heb je toch geen behoefte elkaars verjaardagen af te lopen? Laat staan die van elkaars aanhang/krooost.
Normaalgesproken in normale families houd je daar gewoon rekening mee. Omdat je als normale tante gewoon naar de eerste verjaardag van je neefje wilt. En omdat je gewoon ook wilt dat andere normale familieleden ( zoals de moeder van TO) ook gewoon normaal naar de eerste verjaardag van haar kleinzoon kan gaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Cafetière schreef:
24-08-2018 20:06
De relatie met je zus is niet goed en de familie is sowieso dysfunctioneel zeg je dus je verwachtingen vind ik niet echt reëel voor de situatie.
Dit.
Bovendien.
1 jaar......
Ik denk dat ze niet voor niets niet kunnen. Probeer het los te laten. Het is jammer als de verjaardag in het teken komt te staan van zij die er niet zijn.

Heb je van jouw kant geen vrienden die het misschien leuk vinden ook te komen? Zo heb je misschien niet het gevoel dat alleen de kant van je vrouw present is.
simbalabimba schreef:
24-08-2018 20:11
Normaalgesproken in normale families houd je daar gewoon rekening mee. Omdat je als normale tante gewoon naar de eerste verjaardag van je neefje wilt. En omdat je gewoon ook wilt dat andere normale familieleden ( zoals de moeder van TO) ook gewoon normaal naar de eerste verjaardag van haar kleinzoon kan gaan.
Neem aan dat die zwager niet s ochtends/overdag zn verjaardag viert? Kan oma toch gewoon eerst naar de baby daarna naar de zwager?

En TO schrijft dat ze geen goede band heeft met haar zus dus dan kun je al helemaal niet verwachten dat ze naar zoiets sufs als een babyverjaardag komt.
simbalabimba schreef:
24-08-2018 20:11
In normale families overleg je even, dan belt de ene zus de andere.
redbulletje schreef:
24-08-2018 20:17
Neem aan dat die zwager niet s ochtends/overdag zn verjaardag viert? Kan oma toch gewoon eerst naar de baby daarna naar de zwager?

En TO schrijft dat ze geen goede band heeft met haar zus dus dan kun je al helemaal niet verwachten dat ze naar zoiets sufs als een babyverjaardag komt.
TO heeft idd geen goede band met zijn zus en daarom zal suffe zus verjaardag van dr man op zaterdag gezet hebben.
Jammer gemiste kan op een :heart: eerste verjaardag van haar tantezeggertje.

TO is een broer volgens mij ;-)
Het is ook best verdrietig, als jouw familie er niets om geeft.

Gelukkig heb je wel straks wel de mensen erbij die oprecht komen voor jullie om samen die 1e verjaardag te vieren en met zijn allen staan te kijken zodra kindlief een stukkie taart verorbert met zijn handen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven