Verjaardagen
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:33
Ik doe uitnodigingen de deur uit aan familie om te laten weten dat wij op 13 oktober verjaardag vieren van zoon (word 1).
Mijn zus reageert per app dat ze dan niet kan want die dag willen ze verjaardag van haar man oftewel mijn zwager vieren.
Ik werd daar een beetje verdrietig van en heb toen gevraagd of ze dan maar op 13 oktober in de ochtend willen komen maar daar geen reactie op gehad. Tegen moeder heb ik gezegd dat ze ook die ochtend kan komen want dan hoeft ze zich niet op te delen.
Ter info:
Zoon is 13-10 jarig en vieren t ook op die dag
Zwager is 12-10 jarig en viert t dus een dag later.
Relatie tussen mij en zus niet niet geweldig en familie is disfunctioneel in all opzichten.
(Ik heb dit net ook in een ander topic gemeld maar ik wilde er toch iets meer meningen over horen)
Mijn zus reageert per app dat ze dan niet kan want die dag willen ze verjaardag van haar man oftewel mijn zwager vieren.
Ik werd daar een beetje verdrietig van en heb toen gevraagd of ze dan maar op 13 oktober in de ochtend willen komen maar daar geen reactie op gehad. Tegen moeder heb ik gezegd dat ze ook die ochtend kan komen want dan hoeft ze zich niet op te delen.
Ter info:
Zoon is 13-10 jarig en vieren t ook op die dag
Zwager is 12-10 jarig en viert t dus een dag later.
Relatie tussen mij en zus niet niet geweldig en familie is disfunctioneel in all opzichten.
(Ik heb dit net ook in een ander topic gemeld maar ik wilde er toch iets meer meningen over horen)
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:26
Je hebt geen goede band met hun waarom verwacht je dan dat zij de verjaardag uitstellen omdat dat jou beter uit komt? Bij volwassenenen wat oudere kinderen is zaterdag nou eenmaal de handigste dag omdat je dan en overdag en in de avond gasten hebt. Met een baby nodig je waarschijnlijk tussen 14u en 18u iedereen uit dus dat kan ook makkelijk op zondag als iedereen de dag er na moet werken.
Waarom verwacht jij iets van hun dat je zelf niet doet? Jij houdt toch ook geen rekening met hun verjaardag? Jij vind het niet leuk dat zij niet in de ochtend komen naar jou maar ga jij dan in de avond naar hun? Jullie band is niet goed en is wat het is, daarnaast krijg je volgens mij redelijk terug wat je geeft.
En wat maakt het uit dat er alleen familie is van je vrouw? Hier is altijd alleen familie van mijn vriend en van mijn schoonbroer en zus horen we niks op de uitnodiging en komen ook niet, met mijn familie is geen contact meer. De mensen die om de kinderen geven zijn er en dat zijn ook de mensen die er voor de kinderen toe doen. En tante x die geen familie is maar een vriendin van mij mist onze oudste wel als ze niet komt en zijn echte oom met gezin niet. Vraagt hij nooit naar terwijl hij wel vraagt om tante x en haar gezin. Lekker laten zo. Vier het met de mensen die het met jou willen (en kunnen) vieren.
Waarom verwacht jij iets van hun dat je zelf niet doet? Jij houdt toch ook geen rekening met hun verjaardag? Jij vind het niet leuk dat zij niet in de ochtend komen naar jou maar ga jij dan in de avond naar hun? Jullie band is niet goed en is wat het is, daarnaast krijg je volgens mij redelijk terug wat je geeft.
En wat maakt het uit dat er alleen familie is van je vrouw? Hier is altijd alleen familie van mijn vriend en van mijn schoonbroer en zus horen we niks op de uitnodiging en komen ook niet, met mijn familie is geen contact meer. De mensen die om de kinderen geven zijn er en dat zijn ook de mensen die er voor de kinderen toe doen. En tante x die geen familie is maar een vriendin van mij mist onze oudste wel als ze niet komt en zijn echte oom met gezin niet. Vraagt hij nooit naar terwijl hij wel vraagt om tante x en haar gezin. Lekker laten zo. Vier het met de mensen die het met jou willen (en kunnen) vieren.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:36
Niet iedereen zal daar op zitten wachten.simbalabimba schreef: ↑24-08-2018 20:21TO heeft idd geen goede band met zijn zus en daarom zal suffe zus verjaardag van dr man op zaterdag gezet hebben.
Jammer gemiste kan op eeneerste verjaardag van haar tantezeggertje.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:36
YellowLemonTree schreef: ↑24-08-2018 20:26Je hebt geen goede band met hun waarom verwacht je dan dat zij de verjaardag uitstellen omdat dat jou beter uit komt? Bij volwassenenen wat oudere kinderen is zaterdag nou eenmaal de handigste dag omdat je dan en overdag en in de avond gasten hebt. Met een baby nodig je waarschijnlijk tussen 14u en 18u iedereen uit dus dat kan ook makkelijk op zondag als iedereen de dag er na moet werken.
Helemaal mee eens. Waarom moet het een kant uit?
En waarom zo'n drama maken. Je kind merkt het al helemaal niet, al vier je het een week later.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:37
To (met geweldige avatar),
Ik snap je wel, het is rot dat je zus dit niet overlegd heeft want ze weet dat het kind jarig is. Punt is alleen, wat ze nu ook doet, jij wordt niet meer minder verdrietig, het leed is al geschied. Ook al past ze nu haar plan aan, het is nu al stuk zeg maar. Dus het heeft weinig zin er energie in te steken.
Ik ben zelf op dezelfde dag jarig als kind van zwager. En dat is gelukkig erg soepel te plannen. Mij maakt het namelijk niet heel veel uit wanneer ik vier, voor dat kind is verjaardag echt een ding. (niet toen ze 1 werd natuurlijk). Elk jaar is het gewoon even overleggen wie welke dag krijgt.
Ik snap je wel, het is rot dat je zus dit niet overlegd heeft want ze weet dat het kind jarig is. Punt is alleen, wat ze nu ook doet, jij wordt niet meer minder verdrietig, het leed is al geschied. Ook al past ze nu haar plan aan, het is nu al stuk zeg maar. Dus het heeft weinig zin er energie in te steken.
Ik ben zelf op dezelfde dag jarig als kind van zwager. En dat is gelukkig erg soepel te plannen. Mij maakt het namelijk niet heel veel uit wanneer ik vier, voor dat kind is verjaardag echt een ding. (niet toen ze 1 werd natuurlijk). Elk jaar is het gewoon even overleggen wie welke dag krijgt.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:42
Waarom steek je de schuld op zus? Het is haar man die jarig is en die bepaalt wanneer hij zijn verjaardag viert. Waarschijnlijk viert ie die altijd op zaterdag en rekent zijn vriendenkring daar ook op.florence13 schreef: ↑24-08-2018 20:37To (met geweldige avatar),
Als er een band was tussen TO en zus zou die ook op zondag even aan kunnen wippen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:45
Hier heeft TO toch ook 'schuld' hoor, die verstuurt zonder overleg uitnodigingen en claimt een datum. Ze had even kunnen bellen.florence13 schreef: ↑24-08-2018 20:37To (met geweldige avatar),
Ik snap je wel, het is rot dat je zus dit niet overlegd heeft want ze weet dat het kind jarig is.
Want weet dondersgoed dat zus en zwager altijd de zaterdag rond zwagers verjaardag een feestje vieren.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:46
Nee uiteraard niet maar meestal doodgewoon wel.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:48
Het ging niet zozeer om schuld (hoewel je eigenlijk een goed punt hebt). Punt is dat ik weet hoe mensen met kinderen zijn, die vinden dit soort dingen vreselijk belangrijk. Zus misschien ook wel, dat weet ik natuurlijk niet. Maar in het algemeen merk ik dat volwassenen het minder belangrijk vinden op welke dag het gevierd wordt en kinderen (en ouders van kinderen) het ontzettend belangrijk vinden. Ik heb dan zoiets van: ben attent, geef die mensen hun zin, mij maakt het niet uit, iedereen blij.redbulletje schreef: ↑24-08-2018 20:42Waarom steek je de schuld op zus? Het is haar man die jarig is en die bepaalt wanneer hij zijn verjaardag viert. Waarschijnlijk viert ie die altijd op zaterdag en rekent zijn vriendenkring daar ook op.
Als er een band was tussen TO en zus zou die ook op zondag even aan kunnen wippen.
Maar daar moet bij gemeld worden dat dat natuurlijk inderdaad voor iedereen anders kan zijn en dat ik ook een hele leuke schoonfamilie heb die ook onderling een fijne relatie hebben.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:50
Neu.. tante komt niet op 1ste verjaardag van neefje dat is een statement, geen vergissing.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:54
Dat is een vergissing die ik ook rustig zou maken hoor. Zonder er een statement mee te bedoelen.
Er is toch ook geen bal aan, verjaardagen van dat hele kleine spul? Met allemaal volwassenen eromheen, ouders die elke scheet moeten fotograferen en zo’n kind dat na de eerste twee kado’s al bekaf is?
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:56
Ik neem aan dat je een man bent dus tja misschien ook niet en zwager ook niet maar zus wel en zo ingepakt dat statement dat je er eigenlijk niks van kunt zeggen. Een normale zus is er gewoon bij natuurlijk.stroman schreef: ↑24-08-2018 20:54Dat is een vergissing die ik ook rustig zou maken hoor. Zonder er een statement mee te bedoelen.
Er is toch ook geen bal aan, verjaardagen van dat hele kleine spul? Met allemaal volwassenen eromheen, ouders die elke scheet moeten fotograferen en zo’n kind dat na de eerste twee kado’s al bekaf is?
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:59
Dus òf ik ben een man òf ik ben niet normaal, is dat wat je zegt? Mag ik zelf kiezen?
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:59
Zou mij (100% vrouw en nog moeder ook) ook kunnen gebeuren hoor. Ik vind verjaardagen leuk om te vieren, maar mag gerust een week later
vrijdag 24 augustus 2018 om 22:41
Mijn inziens claimt TO geen datum. Het kind is nu eenmaal op die datum geboren. Zwager claimt die datum. Twaalf oktober is zijn dag. Het is maar net hoe je het bekijkt.
vrijdag 24 augustus 2018 om 22:48
Het was handig geweest als het overlegd was. Wie dat dan ook maar als eerste had verzonnen of gedaan.
In dat andere topic schrijf je dat zwager het ook overdag viert. Natuurlijk komen ze dan niet eerst bij jullie ( tenzij ze om de hoek wonen ) .
Moet je moeder een eind reizen om bij beide verjaardagen te kunnen zijn ?
Hebben jullie zelf ook geen 1 tel gedacht “ goh, zwager zal het ook wel dat weekend vieren “ ?
In dat andere topic schrijf je dat zwager het ook overdag viert. Natuurlijk komen ze dan niet eerst bij jullie ( tenzij ze om de hoek wonen ) .
Hebben jullie zelf ook geen 1 tel gedacht “ goh, zwager zal het ook wel dat weekend vieren “ ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:21
Eens. Ik ga niet mijn verjaardag verzetten omdat een ander het op ‘mijn’ dag wil vieren. Daarbij vind ik het zelf ook het leukst om mijn verjaardag op de dag zelf te vieren, ook als het een dinsdag is (dan maar gewoon ‘s avond).
En 1 worden vind ik best een mijlpaal. Daar probeer ik altijd wel naartoe te gaan (latere verjaardagen niet, anders blijf je bezig met al die kinderverjaardagen). En natuurlijk doe je dat voor de ouders en niet voor het kind want die weet er niks meer van later.
appelientjex wijzigde dit bericht op 24-08-2018 23:25
5.69% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:24
Moeder gaat natuurlijk naar de verjaardag van haar kleinkind. Belangrijker dan verjaardag van haar schoonzoon. Mij maakt het iig weinig uit of mijn schoonmoeder op mijn verjaardag komt, vriendinnen en eigen ouders vind ik belangrijker.blijfgewoonbianca schreef: ↑24-08-2018 22:48Het was handig geweest als het overlegd was. Wie dat dan ook maar als eerste had verzonnen of gedaan.
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:28
Hoezo nou weer belangrijker ? Aan die schoonzoon zit ook weer een dochter vast, hoor.appelientjex schreef: ↑24-08-2018 23:24Moeder gaat natuurlijk naar de verjaardag van haar kleinkind. Belangrijker dan verjaardag van haar schoonzoon. Mij maakt het iig weinig uit of mijn schoonmoeder op mijn verjaardag komt, vriendinnen en eigen ouders vind ik belangrijker.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:30
Haha ja het is idd wel vreemd dat een volwassen vent 2 maanden van tevoren al bezig is met zijn verjaardag plannen. Zo boeiend zijn verjaardagen toch niet. Onze dochter is ook 12 oktober jarig, maar dat duurt nog eeuwen voor mijn gevoel, plan ik een paar weken van tevoren wel.
Ik zou ze eerlijk gezegd niet eens meer uitnodigen. Graag of niet en de band is toch al slecht.
Kan je niet een paar goede vrienden of leuke buren oid uitnodigen?
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:33
Eens. Ik snap ook niet waarom er in een andere post over de 'suffe zus' wordt gesproken. Het zou netjes zijn geweest als ze uit beleefdheid een uurtje was geweest maar als de familiebanden al niet denderend zijn snap ik best dat die behoefte er gewoon niet is.redbulletje schreef: ↑24-08-2018 20:17En TO schrijft dat ze geen goede band heeft met haar zus dus dan kun je al helemaal niet verwachten dat ze naar zoiets sufs als een babyverjaardag komt.
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:34
Ja dus? Die dochter is toch niet jarig?blijfgewoonbianca schreef: ↑24-08-2018 23:28Hoezo nou weer belangrijker ? Aan die schoonzoon zit ook weer een dochter vast, hoor.
Ik zou het volstrekt logisch vinden als mijn ouders naar de verjaardag van mijn nichtje, hun kleinkind, wat haar eerste verjaardag viert zouden gaan. En niet naar de verjaardag van mijn vriend als dat op dezelfde dag gevierd wordt.
Mijn eigen schoonouders komen lang niet altijd naar mijn verjaardag, maar wel naar de verjaardagen van mijn kinderen. Vind ik ook wel wat belangrijker.
appelientjex wijzigde dit bericht op 24-08-2018 23:35
2.86% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 23:35
Ik vind mijn verjaardag ook niet heel boeiend maar ken ook iemand die zijn verjaardag wel heel belangrijk vindt en dat vind ik niet vreemd hoor. Waarom zou je het recht op het belangrijk vinden van je eigen verjaardag verspeeld hebben puur om het feit dat je geen kind meer bent?appelientjex schreef: ↑24-08-2018 23:30Haha ja het is idd wel vreemd dat een volwassen vent 2 maanden van tevoren al bezig is met zijn verjaardag plannen. Zo boeiend zijn verjaardagen toch niet.