Verjaardagen
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:33
Ik doe uitnodigingen de deur uit aan familie om te laten weten dat wij op 13 oktober verjaardag vieren van zoon (word 1).
Mijn zus reageert per app dat ze dan niet kan want die dag willen ze verjaardag van haar man oftewel mijn zwager vieren.
Ik werd daar een beetje verdrietig van en heb toen gevraagd of ze dan maar op 13 oktober in de ochtend willen komen maar daar geen reactie op gehad. Tegen moeder heb ik gezegd dat ze ook die ochtend kan komen want dan hoeft ze zich niet op te delen.
Ter info:
Zoon is 13-10 jarig en vieren t ook op die dag
Zwager is 12-10 jarig en viert t dus een dag later.
Relatie tussen mij en zus niet niet geweldig en familie is disfunctioneel in all opzichten.
(Ik heb dit net ook in een ander topic gemeld maar ik wilde er toch iets meer meningen over horen)
Mijn zus reageert per app dat ze dan niet kan want die dag willen ze verjaardag van haar man oftewel mijn zwager vieren.
Ik werd daar een beetje verdrietig van en heb toen gevraagd of ze dan maar op 13 oktober in de ochtend willen komen maar daar geen reactie op gehad. Tegen moeder heb ik gezegd dat ze ook die ochtend kan komen want dan hoeft ze zich niet op te delen.
Ter info:
Zoon is 13-10 jarig en vieren t ook op die dag
Zwager is 12-10 jarig en viert t dus een dag later.
Relatie tussen mij en zus niet niet geweldig en familie is disfunctioneel in all opzichten.
(Ik heb dit net ook in een ander topic gemeld maar ik wilde er toch iets meer meningen over horen)
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:37
Je wilt iets uit liefde voor je kind, wat blijkbaar net zo min haalbaar was toen jouw zoontje nog niet geboren was.
Pijnlijk, want misschien voelt het voor jou alsof ze hem de moeite niet waard vinden. Als jij en je vrouw er maar een feestje van maken. Dat zijn de herinneringen die er voor hem toe zullen doen.
Pijnlijk, want misschien voelt het voor jou alsof ze hem de moeite niet waard vinden. Als jij en je vrouw er maar een feestje van maken. Dat zijn de herinneringen die er voor hem toe zullen doen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:40
Er is verder geen familie van mijn kant (nou ja vader zie ik niet meer en andere zus heeft met ons gebroken).Tornacense schreef: ↑24-08-2018 19:37Dan komt zus toch niet.
Jarig kind beseft het toch niet en de band is blijkbaar niet geweldig.
Zolang niet de hele familie naar zwager zijn feestje rent ...
Dus dan zit ik daar op verjaardag van zoon met alleen familie van kant van mijn vrouw
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:41
Maar gaat het alleen om dat gezin? Of zit er nog meer familie nu met 2 verjaardagen op een dag en is TO bang dat er nog meer niet komen?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 19:41
0.92% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:41
Beter kwaliteit dan kwantiteitWesterpaviljoen schreef: ↑24-08-2018 19:40Er is verder geen familie van mijn kant (nou ja vader zie ik niet meer en andere zus heeft met ons gebroken).
Dus dan zit ik daar op verjaardag van zoon met alleen familie van kant van mijn vrouw
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:42
Dan weet je gelijk wie wél moeite wil doen en maak je het daar gezellig mee.Westerpaviljoen schreef: ↑24-08-2018 19:40Er is verder geen familie van mijn kant (nou ja vader zie ik niet meer en andere zus heeft met ons gebroken).
En dan komt zus maar later - lees: een andere dag - of helemaal niet.
(Ik zou namelijk geen zin hebben om kind zijn verjaardag 5 keer te vieren.)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 19:42
2.55% gewijzigd
tja, zo werkt dat: je nodigt mensen uit, en wie niet kan die laat dat netjes weten en komt dus niet. Niks mis mee, al kan het natuurlijk best heel jammer zijn.
Maar ik zou echt niet van mensen verwachten dat ze hun eigen verjaardagsfeestje verplaatsen voor de de verjaardag van iemand anders. Als je het heel belangrijk vindt dat zij er is, zou jij het feestje kunnen verplaatsen.
Maar ik zou echt niet van mensen verwachten dat ze hun eigen verjaardagsfeestje verplaatsen voor de de verjaardag van iemand anders. Als je het heel belangrijk vindt dat zij er is, zou jij het feestje kunnen verplaatsen.
Eens.
Heel naar en vervelend ( want dat is het natuurlijk ook gewoon wel) maar geniet van de familie van je vrouw.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:46
Dat doet pijn. En ik vind het best flauw.
Je kindje heeft er geen besef van maar jullie wel.
Wij hebben hier elk jaar mensen die afzeggen omdat ons kind eind november jarig is. Men is altijd 'te druk' vanwege de sint ofzo.
Maakte ik me ook altijd kwaad over maar het verandert niet. Dus dan graag met mensen die daar de moeite voor willen nemen om te komen.
Je kindje heeft er geen besef van maar jullie wel.
Wij hebben hier elk jaar mensen die afzeggen omdat ons kind eind november jarig is. Men is altijd 'te druk' vanwege de sint ofzo.
Maakte ik me ook altijd kwaad over maar het verandert niet. Dus dan graag met mensen die daar de moeite voor willen nemen om te komen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:46
Een van mijn dochters is op dezelfde dag jarig als een nichtje en een van mijn andere dochters is jarig de dag voor een ander nichtje. Dus overleggen we van te voren en best lang van te voren wie wanneer het viert.
We vinden het belangrijker dat iedereen kan, dan dat het feestje op de verjaardag zelf is.
We vinden het belangrijker dat iedereen kan, dan dat het feestje op de verjaardag zelf is.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:47
In dit soort gevallen overleg je met elkaar ipv iets opdringen. Ik stuur zelf een afsprakenlijstje voor verjaardagen en plan dan wanneer de meeste kunnen. Wanneer je allemaal rond dezelfde periode jarig bent dan kan het niet zinder overleg. Samen vieren of allemaal op andere data.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:47
Dat zou ik zeker doen als de band niet te koud is.
Wij hebben 4 verjaardagen van directe familie/gezin ( voornamelijk kinderen) binnen 8 dagen en nog 2 in de week er omheen. Wij overleggen elk jaar. Samen vieren of niet en wanneer wie en waar.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:48
Ook dat heb ik voorgesteld maar daar heb ik ook nog geen reactie op...
Jullie hebben gelijk met kwaliteit over kwantiteit maar mijn gevoel zegt iets anders.
Ben gewoon verdrietig.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:49
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:51
Nee dat vind ik nietLilla schreef: ↑24-08-2018 19:49en verjaardag zelf of andere dag maakt natuurlijk niet uit. Je lijkt te vinden dat je kindje meer recht heeft op die datum omdat hij dan écht jarig is? Moet toch ook maar net goed uitkomen, ik ken weinig mensen die op een doorsnee dinsdag welke verjaardag dan ook uitgebreid gaan vieren....
Maar als je 1 wordt vind ik dat wel speciaal ik had een invoelend belletje fijner gevonden dan zon appje.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:52
Ik vind het flauw dat jouw zus en zwager geen rekening met jullie zoon houden. Wel of geen goede band, houd gewoon rekening met elkaar. Ik vind de leeftijd van het kind hier los van staan. Het gaat namelijk om het gevoel dat jullie als ouders hierbij krijgen. Alsof jullie kind niet belangrijk is en er totaal niet toe doet.
Jouw zwager is een volwassen man. Die kan zijn verjaardag best gewoon op 12 oktober ‘s avonds vieren. Maar goed dat zal wel aan mij liggen. Daarbij vind ik dat zij hadden moeten overleggen met jullie aangezien zij de verjaardag verplaatsen.
Wij hebben allemaal rijtjes qua verjaardagen in maart, juli, oktober, november. Wij houden allemaal gewoon al rekening met elkaar en vieren het niet op elkaars verjaardagen.
Jouw zwager is een volwassen man. Die kan zijn verjaardag best gewoon op 12 oktober ‘s avonds vieren. Maar goed dat zal wel aan mij liggen. Daarbij vind ik dat zij hadden moeten overleggen met jullie aangezien zij de verjaardag verplaatsen.
Wij hebben allemaal rijtjes qua verjaardagen in maart, juli, oktober, november. Wij houden allemaal gewoon al rekening met elkaar en vieren het niet op elkaars verjaardagen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:52
Niemand anders dan jij en jouw vrouw zullen het belang voelen van die verjaardag en hoe verdrietig je ervan kunt worden als mensen geen interesse tonen.Westerpaviljoen schreef: ↑24-08-2018 19:48Ook dat heb ik voorgesteld maar daar heb ik ook nog geen reactie op...
Jullie hebben gelijk met kwaliteit over kwantiteit maar mijn gevoel zegt iets anders.
Ben gewoon verdrietig.
Klinkt stom, maar dit zal niet de laatste keer zijn dat je hart breekt omwille van je kind. Je wordt vanzelf harder daarin.