Verliefd op een oudere getrouwde man

10-10-2020 00:54 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik zit met mezelf in de knoop, vandaar dit topic. Ook kon ik er niet iets heel concreets van terug vinden op dit forum. Maar ik denk dat ik verliefd ben op een man van 45 (word zelf 24 aankomende maand). Vond hem altijd al ‘speciaal’, ziet er goed uit en ruikt ongelofelijk lekker. Tot dat we van de week 1,5 uur non stop een gesprek aan het voeren waren. Iets heel persoonlijks. Opeens BAM, ik was verliefd. Pas toen hij z’n hand op m’n schouder legde werd het me allemaal heel duidelijk. Ik vond zijn aanraking zo fijn. Hij is tevens getrouwd en wil ook niet een relatie met hem, want het is onmogelijk. Maar ik schrik er gewoon van, dat ik verliefd op iemand ben van 20 jaar ouder?!! Kan de hele dag alleen maar aan hem denken. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan hem niet ontwijken want we zijn ten slotte collega’s. Heeft iemand de gouden tip? Hoe hij zo snel mogelijk uit mijn hoofd kan verdwijnen?

Liefs
Attraverso schreef:
10-10-2020 08:15
Mensen reageren net alsof de keuze bij to ligt maar ik lees nergens dat die man van haar iets wil. Even een hand op de schouder van een collega leggen die helemaal van slag is over de plotse dood van een collega is niet ongepast.

Goed dat je er iets wil aan doen to. Niet voeden, afstand nemen, komt goed.
Nou ja, bij een getrouwde man van 45 die anderhalf uur ‘persoonlijk’ gaat zitten kletsen met een twintig jaar jongere vrouwelijke collega in combinatie met de hand op de schouder krijg ik wel iets van beeld, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
10-10-2020 08:06
Emoties die hoog op lopen op het werk ?
Ja, dat gebeurt weleens.
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
10-10-2020 08:24
Nou ja, bij een getrouwde man van 45 die anderhalf uur ‘persoonlijk’ gaat zitten kletsen met een twintig jaar jongere vrouwelijke collega in combinatie met de hand op de schouder krijg ik wel iets van beeld, zeg maar.
Een lieve, vaderlijke, man die een jonge collega helpt met haar verdriet?
Niet alle mannen zijn vreemdgaande viespeuken. De meeste mensen deugen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag jezelf af wat je nu echt wil (en realistisch blijven). Onmogelijke dromen nastreven gaat je opbreken. Daar betaal je voor met een ongelukkige omgeving en een ongelukkige ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
10-10-2020 08:24
Nou ja, bij een getrouwde man van 45 die anderhalf uur ‘persoonlijk’ gaat zitten kletsen met een twintig jaar jongere vrouwelijke collega in combinatie met de hand op de schouder krijg ik wel iets van beeld, zeg maar.
Doe normaal joh. Ik ben ook wel eens getroost door een oudere mannelijke collega toen onze collega plotsklaps overleden was. Niet elke oudere man met een beetje emotie in zijn donder is gelijk verdacht hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ach weet je, verliefdheden komen en gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mss eens voor jezelf onderzoeken wat die man precies zei of deed waardoor je plots verliefd werd. Suggesties: kreeg je erkenning , begreep die man jou, wat anderen vaak niet kunnen? Toonde hij een bepaalde eigenschap die je zelf zou willen bezitten? Etc. We worden makkelijk verliefd op iemand die ons bevredigd in onze eigen behoeftes. Eens je ontdekt waar je op gevallen bent, en weet dat het een behoefte was. Kun je mss die verliefdheid wat neutraliseren.
Alle reacties Link kopieren
Wat eerder geschreven werd doe ik ook. Lekker genieten van je vlinders en er verder niets mee doen. Wat je voedt groeit zeggen ze. Maar wat je wegduwt wordt ook groot.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
10-10-2020 06:55
Zo sommige mensen hebben slaap te kort geloof ik...

Zoals er in je topic staat (wat andere mensen blijkbaar niet lezen...) besef je zelf ook dat je wat aan de gevoelens moet doen omdat hij getrouwd is en je geen relatie wil en ik denk ook wat er eerder gezegd is dat je misschien wat gevoelens door elkaar heen haalt.

Geef het een paar dagen de tijd, het vedriet moet nog een plek krijgen en dan gaat hoe hard ook is het leven door. Dan is er de intimiteit van verdriet delen er niet meer en dan is hij weer de collega zoals altijd in zijn doen en laten.
Klopt, ik moet het gewoon een paar dagen de tijd geven. Hij wil ook niks van me, en ik eigenlijk ook niks van hem, wil geen relatie kapot maken. Dat is zijn insteek ook zeker niet. Zit gewoon met dat verliefde gevoel in m’n maag.. omdat ik weet dat het ‘fout’ is. Heb hem gister een bericht gestuurd, om te bedanken voor het goede gesprek, en dat hij het niet apart vindt dat ik hem daar voor bedank. Hij zei: ‘ nee hoor, vind ik helemaal niet gek! Mooi dat we elkaar in dit soort tijden kunnen helpen met goede gesprekken te voeren. Je mag altijd naar me toe komen voor een gesprek (voor wat dan ook)’ fijne avond. Grt (voornaam)’ dit zei hij! Heel professioneel! Moet het gewoon loslaten!
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
10-10-2020 08:24
Nou ja, bij een getrouwde man van 45 die anderhalf uur ‘persoonlijk’ gaat zitten kletsen met een twintig jaar jongere vrouwelijke collega in combinatie met de hand op de schouder krijg ik wel iets van beeld, zeg maar.
Hoezo mag hij niet met mij praten over de dood van onze collega, ja heb aangegeven bij hem dat ik goed met hem kan praten. Maar praten is toch niks verkeerds?
Het aannemen voor wat het was een troostend gesprek met een fijne collega.

Gecondoleerd met je verongelukte collega, wat heftig zeg.
Marelyse schreef:
10-10-2020 08:24
Nou ja, bij een getrouwde man van 45 die anderhalf uur ‘persoonlijk’ gaat zitten kletsen met een twintig jaar jongere vrouwelijke collega in combinatie met de hand op de schouder krijg ik wel iets van beeld, zeg maar.

Ik zou bij mezelf gaan onderzoeken waar jouw beeld vandaan komt, want dat wijkt nogal af.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 10-10-2020 09:29
3.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen berichten meer sturen geen extra contact zoeken.
Jij wilt niks zeg je. Behandel het dan voor nu als liefdesverdriet en niet als verliefdheid. Het is namelijk niks en het gaat niks worden.
Heel vervelend maar net als elk ander liefdesverdriet gaat het voorbij.
Afleiding, thee dekentje, chocola Netflix en er een punt achter zetten
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Blijei96 schreef:
10-10-2020 09:05
Heb hem gister een bericht gestuurd, om te bedanken voor het goede gesprek, en dat hij het niet apart vindt dat ik hem daar voor bedank. Hij zei: ‘ nee hoor, vind ik helemaal niet gek! Mooi dat we elkaar in dit soort tijden kunnen helpen met goede gesprekken te voeren. Je mag altijd naar me toe komen voor een gesprek (voor wat dan ook)’ fijne avond. Grt (voornaam)’ dit zei hij! Heel professioneel! Moet het gewoon loslaten!
Kijk dat vind ik nu niet slim. Hem een bedanking sturen is ok (niets sturen was verstandiger) maar als je dan gaat vragen of hij dat apart vindt dat je dat doet maak je het net heel apart en zet je iets in gang. Leuk voor zijn vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Blijf uit zijn buurt. Ga hem geen ideeën in zijn hoofd planten.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
10-10-2020 09:09
Het aannemen voor wat het was een troostend gesprek met een fijne collega.

Gecondoleerd met je verongelukte collega, wat heftig zeg.
Ja dat zal het zijn!
Heel erg bedankt super lief! Probeer het een plekje te geven.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
10-10-2020 09:12
Geen berichten meer sturen geen extra contact zoeken.
Jij wilt niks zeg je. Behandel het dan voor nu als liefdesverdriet en niet als verliefdheid. Het is namelijk niks en het gaat niks worden.
Heel vervelend maar net als elk ander liefdesverdriet gaat het voorbij.
Afleiding, thee dekentje, chocola Netflix en er een punt achter zetten
Dat is een goede! Ga eerst lekker sporten, daarna kom ik niet meer van de bank af! Dankjewel voor je lieve woorden!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
10-10-2020 08:54
Ach weet je, verliefdheden komen en gaan.
Helaas! Maar bij mij wel vaak op onbereikbare mannen. Zo vervelend! Haha
Oh en absoluut niet meer prive gaan appen.
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat een trieste reacties van sommigen hier!

Als er een collega overlijdt, is het niet meer dan normaal dat je het daar op je werk over hebt. Iedereen zal flink aangeslagen zijn. Dan deel je samen je verdriet en steun je elkaar! Kom op zeg, in zulke gevallen pak je elkaar toch gewoon even vast? Niks dubbelzinnigs aan. Een troostende hand op een schouder is dan een fijne èn correcte manier van met elkaar omgaan. Dat verandert niet ineens als je toevallig van het andere geslacht bent en er een flink leeftijdsverschil is!

Ik vind het echt heel naar om van een man die op een correcte, vriendelijke manier betrokkenheid toont, te stellen dat hij waarschijnlijk bijbedoelingen heeft.

Bedenk eens wat je eigen vader zou doen.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-10-2020 09:47
Bah, wat een trieste reacties van sommigen hier!

Als er een collega overlijdt, is het niet meer dan normaal dat je het daar op je werk over hebt. Iedereen zal flink aangeslagen zijn. Dan deel je samen je verdriet en steun je elkaar! Kom op zeg, in zulke gevallen pak je elkaar toch gewoon even vast? Niks dubbelzinnigs aan. Een troostende hand op een schouder is dan een fijne èn correcte manier van met elkaar omgaan. Dat verandert niet ineens als je toevallig van het andere geslacht bent en er een flink leeftijdsverschil is!

Ik vind het echt heel naar om van een man die op een correcte, vriendelijke manier betrokkenheid toont, te stellen dat hij waarschijnlijk bijbedoelingen heeft.

Bedenk eens wat je eigen vader zou doen.
Zij is ineens spontaan verliefd op hem. Dus laat hem met rust.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
10-10-2020 09:48
Zij is ineens spontaan verliefd op hem. Dus laat hem met rust.
Ik heb het niet over haar verliefdheid, die moet ze inderdaad niet voeden.

Ik heb het over reacties van bijv. Yildizlar en Marelyse. Die man weet niet dat Blijei verliefd op hem is en deed dus niks raars. Als hij het wel had geweten, had hij hoogstwaarschijnlijk meer afstand gehouden. De meeste mannen zijn namelijk gewoon aardig en integer.
Alle reacties Link kopieren
Blijei96 schreef:
10-10-2020 09:38
Helaas! Maar bij mij wel vaak op onbereikbare mannen. Zo vervelend! Haha
Lekker veilig. Stel dat hij niet onbereikbaar was, dan moest je er opeens iets mee, nu hoeft je er niks mee.
Djoels schreef:
10-10-2020 08:13
Jij leest niet?

Ze kregen net het bericht dat een andere collega is verongelukt.
Best emotioneel voor de meeste mensen dan.

Laat het los to, voordat het je er verder in meeneemt...

Sterkte.
Dat stond niet in de op maar in een quote later excuseer mijn fout hoor
Als je vaak valt voor onbereikbare mannen, zoals je schrijft, dan is dat misschien omdat het veilig voelt voor jou om te zwijmelen bij iemand waarvan je verder niks hoeft te verwachten. Daarmee is moreel weinig mis, maar is dit patroon niet frustrerend voor jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven