Voel me zo rot....

24-09-2009 15:11 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vorige week ofzo had ik al een keer een bericht geplaatst omdat ik een jongen had ontmoet die plotseling afstandelijk ging doen en het opeens rustig aan wilde doen, na een aantal geslaagde dates gehad te hebben, ff in het kort verteld.

Nu komt daarbij dat ik over tijd ben en misschien wel zwanger ben van hem,ik heb het al getest, maar die is negatief. Ik moet het volgende week weer testen volgens de dokter omdat het te vroeg is. Voor de duidelijkheid: een kindje is bij mij welkom!

Anyway, nu heb ik hem 2,5 week niet meer gezien en vanaf zondag niet meer gesproken. Hij vermijd elke contact met mij. Via Hyves, msn en sms heb ik hem benaderd met de vraag wat er aan de hand is, maar hij reageert nergens op.Vorige week heb ik hem nog gesproken en toen zei hij nog dat hij mij nog steeds erg leuk vind en dat hij binnenkort zou langs komen, ook voor mijn verjaardag nog. Maar tot nu toe niks..

Alleen toen ik vertelde dat ik overmtijd ben heeft hij heel kort gebeld met de mededeling dat ik hem maar moet laten weten als ik zwanger ben. Verder geen contact meer.

Ik heb hem toen laten weten dat de test negatief is, maar dat ik wel over tijd ben en het volgende week moet testen. Geen reactie helaas....

Nou weet ik dat hij mij dus heeft gebruikt voor zijn eigen pleziertje dat snap ik, maar ik denk dat hij mij niet geloofd over het feit dat ik zwanger kan zijn en daarom niet reageert.

Pff ik weet dat ik erg dom ben dat ik onveilige sex heb gehad, ik weet dat ik hem met rust moet laten, maar ik baal er zo erg van! Straks ben ik idd zwanger en heb ik een kind zonder vader en daar komt nog bij dat ik hem niet uit mijn hoofd kan zetten.

Op hyves is hij wel soms online, dus ik weet dat er met hem niks aan de hand is. Waarschijnlijk heeft ie allang een ander....

Ik moest dit even kwijt want ik voel me zoooooo naar hierdoor.
quote:Blug1000 schreef op 24 september 2009 @ 17:18:

Dat je jong een kinderwens hebt, snap ik heel goed maar je eerste prioriteit voordat je een kind in deze wereld zet is toch op zijn minst een goede relatie???

Woon je ook nog thuis? En zo ja, wat vinden je ouders er van dat er wellicht over 8,5 een baby (of 2) in huis komt?

Welke test heb je gedaan. Ik hoor veel meiden in mijn omgeving klagen over de test van de Kruitvat (3x negatief testen terwijl ze toch zwanger zijn). Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar wellicht kun je nog een ander merk uitproberen?

Daar heb je gelijk in, maar om die reden nou een abortus te overwegen...

Ik heb idd de kruidvat test gedaan, als ik volgende week opnieuw test neem ik een ander merk!

Mijn ouders weten het nog niet, maar als het zeker is vertel ik het ze meteen en ik weet zeker dat ze achter mij zullen staan.
en nee ik woon niet thuis
Ik zou (met mijn opdringeringe mening nu meteen een test gaan halen van een ander merk, ik vind het namelijk sterk dat jij ook al negatief test met een Kruitvat test.
quote:Blug1000 schreef op 24 september 2009 @ 17:31:

Ik zou (met mijn opdringeringe mening nu meteen een test gaan halen van een ander merk, ik vind het namelijk sterk dat jij ook al negatief test met een Kruitvat test.Ok ja het is wel toevallig idd. Ik ga maandag echt een test doen : )
Ik vind dat er op zich in sommige opmerkingen wel een kern van waarheid zit. Ook al kan ik me ook voorstellen dat die hard aankomen of dat het pijnlijk is. Als je heel eerlijk naar jezelf kijkt, voel je je dan rot om dat de beginnende relatie met die jongen mislukt is of voel je je rot om een mogelijke zwangerschap?

Het is heel dapper dat je voor de gevolgen gaat staan als je eventueel zwanger bent, maar doe het wel voor de juiste redenen. Dapper zijn is niet altijd de beste weg. Niet voor jou en niet voor een eventueel kindje. Want mocht je dit kindje willen om de man aan je te binden doe je alle partijen tekort en het kindje het meest.

Veel sterkte en maak haast met die SOA test. Want mocht je niet zwanger zijn en wel een SOA hebben, dan kan die wel voor een hoop problemen zorgen. Laat staan als je een SOA hebt als je wel zwanger bent. Met andere woorden: echt naar de dokter gaan hoor!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Dit klopt niet hoor, als je een paar dagen te laat met je pil begint is die alleen de eerste week niet veilig. Als je nu je stopweek hebt en 2 weken geleden seks had, was die pil dus al wel weer veilig.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:xDoortjex schreef op 24 september 2009 @ 17:53:

Ik vind dat er op zich in sommige opmerkingen wel een kern van waarheid zit. Ook al kan ik me ook voorstellen dat die hard aankomen of dat het pijnlijk is. Als je heel eerlijk naar jezelf kijkt, voel je je dan rot om dat de beginnende relatie met die jongen mislukt is of voel je je rot om een mogelijke zwangerschap?

Het is heel dapper dat je voor de gevolgen gaat staan als je eventueel zwanger bent, maar doe het wel voor de juiste redenen. Dapper zijn is niet altijd de beste weg. Niet voor jou en niet voor een eventueel kindje. Want mocht je dit kindje willen om de man aan je te binden doe je alle partijen tekort en het kindje het meest.

Veel sterkte en maak haast met die SOA test. Want mocht je niet zwanger zijn en wel een SOA hebben, dan kan die wel voor een hoop problemen zorgen. Laat staan als je een SOA hebt als je wel zwanger bent. Met andere woorden: echt naar de dokter gaan hoor!Dit is precies wat ik bedoel
quote:Spijker schreef op 24 september 2009 @ 18:01:

Dit klopt niet hoor, als je een paar dagen te laat met je pil begint is die alleen de eerste week niet veilig. Als je nu je stopweek hebt en 2 weken geleden seks had, was die pil dus al wel weer veilig.

Ik slikte ook antibiotica...

De veiligheid van de pil neemt af als je antibiotica gebruikt. De verminderde bescherming duurt de hele maand.

Volgens een site...
je hebt hus bewust onveilige sex gehad.Hoopte je zwanger te worden?
Je komt op mij over als iemand die gewoon heel erg graag een kindje wil.Eerst met je andere vriend en nu met deze jongen. Wist hij voor het vrijen dat je de pil vergeten was en antibiotica slikte. ik denk dat die jongen een beetje van je geschrokken is..hij wil je duidelijk niet meer en na een aantal keer claimen van jou kant kom je ermee dat je zwanger kan zijn..het komt een beetje over als een wanhoopskreet.
ja inderdaad werkt de pil niet goed als je antibiotica gebruikt. volgens mij word dat ook heel duidelijk bij de huisarts, in de apotheek, op de bijsluiter etc vermeld. maar zo te lezen ben jij er pas veeel later achter gekomen via een site. nu het al misschien bijna te laat is.

mocht je niet zwanger zijn en het licht zien en toch eerst een stabiele relatie nastreven, zal ik je nu vast vertellen dat je met overgeven ook kans hebt dat de pil verminderd werkt.

anders is het weer zo lullig dat je misschien weer een keer zwanger raakt
quote:blitwi schreef op 24 september 2009 @ 16:22:

[...]

We zijn beide 21 en ik weet dat ik hiervoor niet naar de huisarts hoef, maar ik had de huisarts gelijk afgelopen maandag gebeld omdat de test negatief was maar ik niet ongesteld ben en toen kreeg ik het advies zeker 2 weken te wachten, maar dat vind ik erg lang, dus test ik volgende week opnieuw mocht ik niet ongesteld zijn.

Je bent 21 maar weet niet dat je in het begin (totdat beiden partijen zich hebben laten testen) altíjd een condoom moeten gebruiken? Ook al slik je de pil wel op tijd en had je geen antibiotica?

Weer wat geleerd dus.

En ik denk dat je er verstandiger aan doet om hoe dan ook geen contact met hem op te nemen. Hij heeft duidelijk aangegeven hier niets mee te maken te willen hebben. Als jij eventueel zwanger bent en het wel wilt houden is het je eigen verantwoordelijkheid. Ik begrijp niet waarom je geen overtijdsbehandeling deed of een morningafterpil hebt geslikt. Dit onverantwoordelijk gedrag toont nu niet echt aan dat je in staat bent om een kind op te voeden.
quote:chocoladereep schreef op 24 september 2009 @ 20:07:

Je komt op mij over als iemand die gewoon heel erg graag een kindje wil.Eerst met je andere vriend en nu met deze jongen. Wist hij voor het vrijen dat je de pil vergeten was en antibiotica slikte. ik denk dat die jongen een beetje van je geschrokken is..hij wil je duidelijk niet meer en na een aantal keer claimen van jou kant kom je ermee dat je zwanger kan zijn..het komt een beetje over als een wanhoopskreet.

Ja hij wist dit van tevoren en hij wist ook dat de kans bestaat dat ik zwanger zou kunnen zijn, hij was er zelf ook bij en heeft duidelijk gemaakt dat als het zo zou zijn hij er ook volledig voor zou gaan.

Ik ga niet helemaal in details treden over waarom we het niet veilig hebben gedaan, het komt er op neer dat we allebei erg laks zijn geweest en allebei de gevolgen wisten en ook besproken hebben.

Ik heb hem niet geclaimd, het lijkt me toch de normaalste zaak van de wereld om hem op de hoogte te stellen van het feit dat mijn menstruatie uitblijft? Hij heeft er toch ook een aandeel in?

Moet ik dan niks zeggen en het alleen oplossen?
Ehm ja, want hij gaf een duidelijke reactie toen je aangaf dat je heel heel misschien (en de kans is minimaal) zwanger bent.

Jij wil een kind, jij kiest hiervoor. Hij niet.

Met die informatie kun je stappen ondernemen, en als jij die niet wilt nemen moet je ze hem niet in zijn schoenen schuiven. Zo simpel zie ik het.

Ben je trouwens ook al aan het temperaturen? Dat helpt de volgende keer wellicht.
Beste Blitwi,

Ik zit een beetje mee te lezen in jouw topic en wil nu toch eventjes mijn reactie geven. Ik vind het erg vervelend voor je dat het met die jongen niet is geworden wat je hoopte. Dat gebeurt nou eenmaal wel eens. Het lijkt me verstandig, zoals de anderen hier ook zeggen, om hem met rust te laten. Hij wil duidelijk geen contact meer.

Wat betreft het mogelijke zwanger zijn. Ik zou me niet al te druk maken, wat heeft dat voor zin? Daarnaast geef je aan een kind te willen, dus ik neem aan dat je je niet druk maakt op een negatieve manier? Wat zouden je ouders er trouwens van vinden als je zwanger blijkt te zijn?

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar denk alsjeblieft goed na over je vroege kinderwens. Meid, geniet nog lekker van je jeugd, leef, doe gek, maak lol en vooral: LEER. Ik denk namelijk dat je nog een hoop te leren hebt, je komt op mij niet heel volwassen over. Jij wil jouw kindje toch het beste bieden van wat je kunt geven? Moet je dan zelf niet eerst grotendeels uitgeleerd zijn? Alles zoveel mogelijk op een rijtje hebben? Een eigen huisje? Financien?

Ik bedoel het echt niet verkeerd of aanvallend, maar een kind vraagt zo ontzettend veel van je! In mijn omgeving heb ik vrienden met de sterkste relaties en zelfs die vinden het soms echt niet meevallen. Natuurlijk is het ook erg leuk, maar onderschat het niet. Een kind is 24u per dag bij je en jij bent 24u per dag verantwoordelijk. Je kunt niet meer zomaar spontaan weg om iets leuks te doen, niet even snel naar de markt. Met andere woorden, het is geen knuffelbeer die voor jou een bepaalde leegte opvult en die je vervolgens in de hoek kunt leggen als je je weer beter voelt.

Nogmaals, ik bedoel het niet slecht, ik wil je alleen aan het denken zetten.

Succes met alles!
quote:blitwi schreef op 24 september 2009 @ 22:12:

[...]

Ja hij wist dit van tevoren en hij wist ook dat de kans bestaat dat ik zwanger zou kunnen zijn, hij was er zelf ook bij en heeft duidelijk gemaakt dat als het zo zou zijn hij er ook volledig voor zou gaan.

Ik ga niet helemaal in details treden over waarom we het niet veilig hebben gedaan, het komt er op neer dat we allebei erg laks zijn geweest en allebei de gevolgen wisten en ook besproken hebben.

Ik heb hem niet geclaimd, het lijkt me toch de normaalste zaak van de wereld om hem op de hoogte te stellen van het feit dat mijn menstruatie uitblijft? Hij heeft er toch ook een aandeel in? Nee, ik zou het wel de normaalste zaak van de wereld vinden als je hem op de hoogte stelt van je werkelijke zwangerschap. Ik vind het nu een beetje loos alarm slaan.

Moet ik dan niks zeggen en het alleen oplossen?
je spreekt jezelf tegen..je wist dus wel vantevoren dat de pil onveilig was door de antibiotica en je hebt jullie bewust in die situatie gebracht. Je wist dat als je echt serieus aan hem zou vertellen dat je zwanger zou kunnen worden van het vrijen hij het niet zou doen dus heb je waarschijnlijk net zo vaag zitten praten als nu..waarschijnlijk toen jullie al bezig waren.Het is de verantwoording van jullie allebei maar dit riekt naar een heel triest spelletje. Ik hoop dat je niet zwanger bent.
Misschien is ie doodsbang dat je inderdaad zwanger bent, en vermijdt hij daarom nu elk contact.

Hij hoopt misschien op een goeie afloop.

je verhaal wordt steeds erger. je wist dus wel dat je laks was en wat de gevolgen konden zijn (SOA, zwangerschap) Jullie hebben dat zelfs al besproken. vraag me af wat je precies hebt besproken? ik vermoed dat hij toen niet heeft gezegd: schat, we gaan ervoor, stop maar met de pil slikken, jij bent de ware, ik blijf bij je en we gaan samen voor dit kind. Zijn reactie zal wellicht anders zijn geweest. Toch ben je doorgegaan met risico nemen op soa of zwangerschap. Met een soa heb je alleen jezelf er nog mee (zolang je niet verder onveilig rond gaat neuken. Met een kind heb je ook je kind ermee die is voortgekomen uit een scharrel en zonder vader op zal groeien bij een onvolwassen meisje.

Ook ik hoop dat je niet zwanger bent. maar als je het nu niet bent, zal het wel niet lang duren of je bent het wel, van weer een ander scharreltje.

Gadver, ik vind je egoistisch
Woorden schieten tekort.
quote:wuiles schreef op 25 september 2009 @ 10:10:

Woorden schieten tekort.

'

quote:royanne77 schreef op 25 september 2009 @ 09:11:

Gadver, ik vind je egoistischIk ook.
Blitwi,

Ik heb je een serieus advies gegeven, maar je reageert er totaal niet op. Als je zo met adviezen omgaat ben ik bang dat je nog 20 keer in je leven zwanger gaat raken van de verkeerde persoon.

Ik begin het idee te krijgen dat je heel goed wist waar je mee bezig was (dat schrijf je ook) en dat je gehoopt had dat je deze jongen kon houden door een zwangerschap. Als dat zo is, zou ik echt hulp gaan zoeken.
Mocht TO een kindje nu krijgen, zullen we dan maar gelijk het AMK bellen?
ik werk bij jeugdzorg dus denk haar nog wel een keer te zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven