Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (3)

13-10-2017 22:22 3114 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:38
42.35% gewijzigd
Zeker kunnen meisjes er ook wat van, dat is niet voorbehouden aan alleen jongens.
Wat een schaamteloosheid dat ze dat zomaar bij je deed. Kon je haar uiteindelijk wel van je afschudden? En wat zei je toen?
Zij voelde weerstand en toen hield ze op. Ik was overstuur en heb haar weggestuurd. Toen ging ze huilen.

We hebben later die avond nog wel gepraat. Ze dacht dat ik haar leuk vond, want ze allerlei signalen gegeven en ze kwam binnen met een rode roos.

Maar ik had geen idee. Het was ook niet wederzijds ook al had ze zoiets niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Sommigen hebben teveel waar anderen te weinig van hebben.
ooitverlegen schreef:
15-10-2017 20:20
Sommigen hebben teveel waar anderen te weinig van hebben.
Zo is het inderdaad nog het beste te omschrijven. :S
JonasV91 schreef:
15-10-2017 12:02
Koken is veel gezegd maar dat het me gelukt is om ze goed te bakken zonder ze aan te laten branden is wel leuk :)
Ik zou er verder op willen ingaan maar met slechts twee elektrische vuurtjes geraak je niet ver.
Plus, het vraagt (enorm) veel tijd.

Die computer is al jaren eerder een vlucht dan iets anders.
Ik had gewoon al veel meer en veel eerder sociale interacties moeten aangaan maar ja...

Nu wordt ik afgeschilderd als iemand die totaal incapabel is.
Da's ook niet echt leuk te noemen.
Het gaat vooral mis in situaties die ik persoonlijk belangrijk acht want het is belangrijk dus denken denken denken.

Als ik er geen fuck om geef is er volgens mij toch redelijk wat mogelijk.
Ik vind dat mensen wel erg aanvallend zijn richting jou. Het is makkelijk om allerlei dingen te roepen over hoe jij iets zou moeten doen, maar ik vind dat ze voorbij gaan aan het feit dat jij anders in elkaar zit.

Niets is erger dan weten dat je ergens tekort in schiet en geen idee hebben wat je eraan kunt doen. Dat geeft een ontzettend gevoel van machteloosheid.

Ik vind het heel goed dat je bij een aantal opmerkingen aangeeft dat het voor jou niet gaat werken, omdat je zo niet bent. Maar aan de andere kant niet weten wat dan wel is ontzettend frustrerend. Ik begrijp je negatieve houding ook, want een groot deel komt dat denk ik voort uit het feit dat je dit al veel vaker hebt meegemaakt in je leven. Onbegrip over hoe je mensen en sociale situaties benadert, maar geen idee hebben hoe dan wel.

Je bent ook niet sociaal incapabel. Je bent sociaal incapabel bij de mensen, waarbij het wereldbeeld compleet anders is dan dat van jou. Daarom vind jij je klasgenoten ook maar kinderen, onvolwassen en bezig met irrelevante zaken. In jouw ogen zijn zij sociaal incapabel.

Punt is alleen dat zij met veel meer zijn. Maar uiteindelijk gaat het gewoon niet werken tussen jullie. Daarom moet je ook zeker niet gaan acteren zoals zij. Dat ben je niet en dat gaat ook niet werken. Uiteindelijk ga je ook concluderen dat het gewoon jouw mensen niet zijn, hoe graag je ook onderdeel van een grote groep mensen zou willen zijn.

Veel introverte mensen hebben dat. Balen dat ze zijn wie ze zijn, omdat ze zo graag het ook leuk willen hebben op een feestje, maar zo gewoonweg niet zijn.

Bij de juiste personen valt dat sociaal incapabel weg. Ik spreek uit ervaring dat het tijd kost, omdat types die jou liggen relatief zeldzaam zijn en zich niet bevinden op plekken, waar jij je bevindt. Maar het begint allemaal bij het accepteren dat je bent wie je bent en vanuit daar te handelen.

Je weet volgens mij best wel hoe jij dat meisje het best kunt benaderen, je vertrouwt jezelf alleen niet en begrijpelijk als je vaak tegenslagen hebt meegemaakt. Maar je moet vertrouwen krijgen in je beoordelingsvermogen en daar naar handelen.

Maar laat je vooral niet afschrikken door de reacties hier. Iedereen bedoelt het hartstikke goed, maar ik vraag me af of jij er wel mee geholpen bent. Je moet je weg nog vinden en dat kost tijd.
Ja, en eigenlijk vind je die weg alleen als je veel ervaring op doet in sociale situaties. Dan leer je beter inschatten hoe je in een bepaalde situatie het beste kan handelen, en daarmee meer op jezelf vertrouwen. Maar telkens als er een relatief kleine situatie zich voordoet gaat Jonas dat veel te ver doordenken, waardoor hij weken/maanden bezig kan zijn met bv iets als een vriendschapsverzoek op social media of het aanspreken van een klasgenoot. Hij maakt er daardoor een heel grote situatie van. En dan doet hij te weinig verschillende ervaringen op.
Dina80 schreef:
15-10-2017 20:46
Ja, en eigenlijk vind je die weg alleen als je veel ervaring op doet in sociale situaties. Dan leer je beter inschatten hoe je in een bepaalde situatie het beste kan handelen, en daarmee meer op jezelf vertrouwen. Maar telkens als er een relatief kleine situatie zich voordoet gaat Jonas dat veel te ver doordenken, waardoor hij weken/maanden bezig kan zijn met bv iets als een vriendschapsverzoek op social media of het aanspreken van een klasgenoot. Hij maakt er daardoor een heel grote situatie van. En dan doet hij te weinig verschillende ervaringen op.
Tja, hij is daarin echt niet de enige. Ik wil de topics hier niet lezen van de vrouwen die een man leuk vinden en alle whatsappjes en alle woorden tot in den treuren kapot analyseren, maar het niet gewoon vragen.

Bij hem is dat bij "gewone situaties", maar vooral, omdat hij het graag goed wil doen en sociaal geaccepteerd wil worden.

Maar hij is een denker en jij niet. En dan is het heel makkelijk om te zeggen dat hij niet zover moet doordenken. Dat weet hij zelf verdomd goed en dat heeft ie ook al diverse malen aangegeven. Dat maakt het ook frustrerend.

Hetzelfde is hoe jij met je geaardheid omgaat. Het is heel makkelijk voor mij om te zeggen: Ja, niet over nadenken, gewoon ervoor uitkomen en fuck iedereen die er moeilijk over doet.

Maar, dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen, maar zo werkt het bij jou niet. Jouw gevoel voor harmonie in je relaties (althans dat is wat ik denk) houdt je daarin tegen.
Dina80 schreef:
15-10-2017 18:34
Het is ook een talent. ;)
:rolling:
Haha :clown:

Het kan soms nuttig zijn.
Maar niet in de context van het topic :bonk:
Dina80 schreef:
15-10-2017 18:43
Dus zolang ze geen kwade wil hebben mogen ze alles zomaar ongevraagd doen? Je vind het niet vreemd als iemand in een metrostation zomaar een vreemd meisje zoent? Ik hoop dat je dit anders bedoelt dan hoe het lees...
Neen.
Tuurlijk niet...
Het punt is dat je uit onwetendheid en onhandigheid niet altijd evengoed doorhebt wat kan.
Dan heb je ook niet door welk effect het heeft op de ander.
Die nuance was er toch? Maar misschien onvoldoende.
tonkje schreef:
15-10-2017 18:46
Jonas zou je een sociale droeftoeter kunnen noemen.

Ps
Ik ben dan een relationele idioot.
Eindelijk :jump:
safrat schreef:
15-10-2017 18:56
Sowieso ben je niet verplicht om de leegten te vullen.

Gezellig samen zwijgen.

1 op 1 lijkt mij vele malen beter.
Ik denk dat Jonas in een groep verzuipt.
Dan is de kans reëel dat er echt niets gebeurt.
spell68 schreef:
15-10-2017 20:35
Ik vind dat mensen wel erg aanvallend zijn richting jou. Het is makkelijk om allerlei dingen te roepen over hoe jij iets zou moeten doen, maar ik vind dat ze voorbij gaan aan het feit dat jij anders in elkaar zit.

Niets is erger dan weten dat je ergens tekort in schiet en geen idee hebben wat je eraan kunt doen. Dat geeft een ontzettend gevoel van machteloosheid.

Ik vind het heel goed dat je bij een aantal opmerkingen aangeeft dat het voor jou niet gaat werken, omdat je zo niet bent. Maar aan de andere kant niet weten wat dan wel is ontzettend frustrerend. Ik begrijp je negatieve houding ook, want een groot deel komt dat denk ik voort uit het feit dat je dit al veel vaker hebt meegemaakt in je leven. Onbegrip over hoe je mensen en sociale situaties benadert, maar geen idee hebben hoe dan wel.

Je bent ook niet sociaal incapabel. Je bent sociaal incapabel bij de mensen, waarbij het wereldbeeld compleet anders is dan dat van jou. Daarom vind jij je klasgenoten ook maar kinderen, onvolwassen en bezig met irrelevante zaken. In jouw ogen zijn zij sociaal incapabel.

Punt is alleen dat zij met veel meer zijn. Maar uiteindelijk gaat het gewoon niet werken tussen jullie. Daarom moet je ook zeker niet gaan acteren zoals zij. Dat ben je niet en dat gaat ook niet werken. Uiteindelijk ga je ook concluderen dat het gewoon jouw mensen niet zijn, hoe graag je ook onderdeel van een grote groep mensen zou willen zijn.

Veel introverte mensen hebben dat. Balen dat ze zijn wie ze zijn, omdat ze zo graag het ook leuk willen hebben op een feestje, maar zo gewoonweg niet zijn.

Bij de juiste personen valt dat sociaal incapabel weg. Ik spreek uit ervaring dat het tijd kost, omdat types die jou liggen relatief zeldzaam zijn en zich niet bevinden op plekken, waar jij je bevindt. Maar het begint allemaal bij het accepteren dat je bent wie je bent en vanuit daar te handelen.

Je weet volgens mij best wel hoe jij dat meisje het best kunt benaderen, je vertrouwt jezelf alleen niet en begrijpelijk als je vaak tegenslagen hebt meegemaakt. Maar je moet vertrouwen krijgen in je beoordelingsvermogen en daar naar handelen.

Maar laat je vooral niet afschrikken door de reacties hier. Iedereen bedoelt het hartstikke goed, maar ik vraag me af of jij er wel mee geholpen bent. Je moet je weg nog vinden en dat kost tijd.
Dag Spell,

die machteloosheid is inderdaad heel pijnlijk. Het besef dat het anders moet en kan maar dat het ondanks alles allemaal zo onbereikbaar is, is heel confronterend en opnieuw heel pijnlijk.

Ik besef eveneens dat ik eigenlijk al heel wat frustraties opgekropt hebt. Die probeer ik vanzelfsprekend niet uit te werken op anderen. Alleen ga ik in het weekend terug naar huis maar daar vind ik geen mentale ondersteuning. Daarmee bedoel ik dat ik heel anders ben dan m'n ouders en m'n zus. Terwijl m'n zus notabene wel psychologie studeert maar dat terzijde.

Zo zie ik het inderdaad als sociaal capabel indien de situatie voor mij werkt/past. Dat van die feestjes klopt inderdaad, ik zou heel graag even losgaan maar er zijn heel wat factoren die dat beletten. Er is volgens mij wel een mogelijkheid maar niet zolang de verschillende factoren niet met me matchen.

Ik heb inderdaad het zelfvertrouwen niet voldoende. Jouw voorbeeld in combinatie met de methode die ik eerder gepost heb lijkt me het meest optimaal bekeken vanaf mijn persoonlijkheid.

Ik ben er zeker van dat iedereen het goed bedoelt of daar ga ik toch vanuit. Alleen vrees ik dat jouw 'conclusie' klopt, getuige m'n stop in het vorige topic.Maar niettemin is het op zich heel interessant om diverse perspectieven te lezen zodat ik het beste uit ieders visie kan halen.

Ik moet mezelf natuurlijk die tijd geven maar de behoeftes zijn er wel en die stapelen zich bij wijze van spreken ook een stuk op. Het nadeel daarvan is dat je je er natuurlijk op begint te focussen. Ik moet dan toegeven dat je dan in een straatje zonder einde bent beland.

Ik zie wel wat er morgen op til staat en ik hoop het beste!
spell68 schreef:
15-10-2017 20:56
Tja, hij is daarin echt niet de enige. Ik wil de topics hier niet lezen van de vrouwen die een man leuk vinden en alle whatsappjes en alle woorden tot in den treuren kapot analyseren, maar het niet gewoon vragen.

Bij hem is dat bij "gewone situaties", maar vooral, omdat hij het graag goed wil doen en sociaal geaccepteerd wil worden.

Maar hij is een denker en jij niet. En dan is het heel makkelijk om te zeggen dat hij niet zover moet doordenken. Dat weet hij zelf verdomd goed en dat heeft ie ook al diverse malen aangegeven. Dat maakt het ook frustrerend.

Hetzelfde is hoe jij met je geaardheid omgaat. Het is heel makkelijk voor mij om te zeggen: Ja, niet over nadenken, gewoon ervoor uitkomen en fuck iedereen die er moeilijk over doet.

Maar, dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen, maar zo werkt het bij jou niet. Jouw gevoel voor harmonie in je relaties (althans dat is wat ik denk) houdt je daarin tegen.
Dus eigenlijk ben ik een vrouw? :rolling:

Het is inderdaad dat besef dat het pijnlijk en frustrerend maakt.
JonasV91 schreef:
15-10-2017 21:45

Het is inderdaad dat besef dat het pijnlijk en frustrerend maakt.
Nou eigenlijk wel, ik wilde het alleen subtiel brengen... Is dat gelukt??
spell68 schreef:
15-10-2017 21:53
Nou eigenlijk wel, ik wilde het alleen subtiel brengen... Is dat gelukt??
:HA:

Geen idee of het subtiel was maar op zich vond ik het wel geslaagd... :nut:

Om de één of andere bizarre reden heb ik dat al 'vaker' gedacht.
Maar dan zou ik toch goed moeten overeenkomen met vrouwen?

Ik zou me vergelijken met Bob uit Thuis maar da's een Vlaamse serie dus ik vermoed niet dat je dat karakter kent.
Of het hoofdpersonage in House M.D., Profilage, Bron/Broen,...
JonasV91 schreef:
15-10-2017 21:45
Een zeikwijf. :P
safrat schreef:
15-10-2017 22:02
Een zeikwijf. :P
Ik zal het nog eens droog houden :sarcastic:
JonasV91 schreef:
15-10-2017 22:05
Ik zal het nog eens droog houden :sarcastic:
Dan word je een zure gleuf. Ik weet niet wat beter is.
safrat schreef:
15-10-2017 22:08
Dan word je een zure gleuf. Ik weet niet wat beter is.
Laat ik eerst het onderscheid even ontdekken...

"Sesam open u"

"I'm Moses! "

Afbeelding
Afbeelding
Het plaatje wat ik wilde plakken doet het niet. Te nietszeggend waarschijnlijk.
safrat schreef:
15-10-2017 22:15
Afbeelding
Leve Anton en z'n gleuf!
Afbeelding
safrat schreef:
15-10-2017 22:17
Het plaatje wat ik wilde plakken doet het niet. Te nietszeggend waarschijnlijk.
Ik zie sowieso geen plaatjes of profielafbeeldingen om de één of andere reden.

Maar ik heb jouw bericht gequote en daar stond wel degelijk een link in.
Je hebt me verrast met jouw gleuf.
JonasV91 schreef:
15-10-2017 22:24
Ik zie sowieso geen plaatjes of profielafbeeldingen om de één of andere reden.

Maar ik heb jouw bericht gequote en daar stond wel degelijk een link in.
Je hebt me verrast met jouw gleuf.
Ja dan heeft Dina ook wat he
safrat schreef:
15-10-2017 22:30
Ja dan heeft Dina ook wat he
Volgens mij escaleert het hier een beetje maar hé, Moses zal dan zeker niet werkloos worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven