Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
zondag 27 mei 2018 om 13:04
Jaaaa, dat zou ik ook heel interessant vinden van dat computersysteem.safrat schreef: ↑27-05-2018 09:08Dichtklappen bij boosheid herken ik wel. Het komt maar zelden voor dat ik die boosheid uit op het moment zelf. Ingehouden boosheid leidt tot een hoop verwarring. Eerst nadenken of het terecht is. Dat kan jaren duren. Voor dat die situatie aan bod komt, bedoel ik.
Ja, je doet het samen, maar dat is niet wat ik bedoel. Je kan iemand versieren als je inspeelt op het tekort bij de ander. Vaak aandacht. Je kan jezelf in het hoofd van de ander plaatsen. Dat is het aandeel. Meestal doet die ander dat onbewust. Door er alleen maar te zijn.
Bedoel je dat je verliefd wordt op iemand, omdat je die ander bewondert? Gaat het dan om vaardigheden of prestaties? Of misschien wel een combinatie. De tweedelangerelatieman had een bepaald computersysteem ontwikkeld. Ik vond dat heel imponerend. Er zijn ook eigenschappen die mij aantrekken. Die heb ik dan zelf of ik zou ze willen hebben.
Ik mis het fysieke als ik net uit een relatie kom. Dan kan ik op zoek gaan om het te vervangen. Hoe lang je single bent, hoe minder je het mist. Of eigenlijk is dat niet zo. Ik mis het wel, maar ik wil geen moeite doen. Ik wacht gewoon tot een leuke man bij mij aanbelt met een seksvoorstel.![]()
Ik had dat met een ex zijn kracht.
Eigen bedrijfje, had daardoor kracht ontwikkeld.
Hielp mij een keer met iets mijn huis in te krijgen. Ik ook meehelpen. Ik kreeg dat zware gebouw niet eens van de grond omhoog. Hij met gemak, een bepaalde handeling.
Voor een kleine man die zo groots kon tillen. Van boven naar beneden. Echt grandioos.
Dat was zijn kracht, communiceren niet.
Ik heb nooit me nog nooit in iemand zijn hoofd kunnen plaatsen.

Ik zat er altijd naast, achteraf gezien. Niet dat ik geen mensenkennis heb.
Dat heb ik juist wel maar genegeerd omdat zij niet bij mij pasten.
Bij verliefdheid heb je geen woorden nodig. Ja, ik hou van jou. En naar elkaar lachen. Ik kon overal om lachen als ik bij hem zat. Wat ook zo betrekkelijk is in de verliefdheid.
Het is een tijdelijke 'toestand' van het brein.
Ik hoop dat er een leuke man voor jou aanbelt.

Heb je nog contact met die man met kinderen?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

zondag 27 mei 2018 om 13:28
Ik weet het niet. Het gaat niet om het afstoten en aantrekken bij een ander. Daar heb ik onvoldoende ervaring mee of althans daar ben ik me totaal niet van bewust. Zelf afstoten is een ga-nou-niet-hechten-boodschap-want-kort-is-kort of gewoon een beslissing zonder gevoel en in het laatste geval kan het best dat ik ga missen en die beslissing dus terug wil draaien en dat is voor mij dat aantrekken. Ik weet dus niet of ik meer wordt aangetrokken als de ander afstoot en vice versa.Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 11:44Ik denk dat het afstoten aantrekt als er erge verliefdheid in het spel is of als er een behOOrlijke interesse is.
Normaal zou ik iemand die mij afstoot een afknapper vinden en als dat te lang duurt is dat einde verhaal voor mij.
Dat doet de ander maar in zijn eigen tijd dan.![]()
Zo blijf ik er nog steeds bij dat verliefdheid "een soort van ziekte is".
Ik word eigenlijk nooit afgestoten.
Alleen in die relatie.
Niet omdat er geen liefde was maar uit onmacht. Of ook omdat ex wist hoe mij dat kon raken.
Ik heb ook wel afgestoten alleen niet voor lang.
Door emotie.
Ik vergeet het dan snel weer.
Ik ga door de adrenaline wel weglopen naar een gezellig iets . Heb onderweg snel alweer spijt.
Komt dat bij jou ook naar boven?

zondag 27 mei 2018 om 13:30
Maar ben jij introvert? En weet je zeker dat jouw ex dat was?Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 12:39O ja Spell68,
Dat ben ik nog vergeten erbij te zetten.
Mijn (introverte) ex vroeg eigenlijk nooit iets aan mij.
Wel of hij langs mocht komen of zou ik jou gelukkig kunnen maken.
En elkaar de liefde verklaren.
Ik dacht dat bij introverten ook niet van veel vragen waren.
Ik vraag dan wel veel.
Dan kom ik ook weer in dat controle gebied terecht.
'Ze' zijn mijn bezit niet.
En andersom ook niet.
Hoewel het soms wel vanzelf gaat als je beiden verliefd bent.
Ga ik ook niet meer doen, veel vragen (ik hoop dan niet dat er stiltes gaan vallen, die gaten als je als je aan het daten bent).
Is dat een wijze les, of niet, man?![]()
Vertellen is wat anders dan schrijven.
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 13:43
0.06% gewijzigd

zondag 27 mei 2018 om 13:34
Over de dingen die ik schrijf heb ik het eigenlijk nooit. Want spell heeft natuurlijk wel gelijk. In een gesprek vertelt de ander heel veel.

zondag 27 mei 2018 om 13:43
Fysieke kracht heb ik ook wel een zwak voor. Dat is meer iets seksueels.Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 13:04Jaaaa, dat zou ik ook heel interessant vinden van dat computersysteem.
Ik had dat met een ex zijn kracht.
Eigen bedrijfje, had daardoor kracht ontwikkeld.
Hielp mij een keer met iets mijn huis in te krijgen. Ik ook meehelpen. Ik kreeg dat zware gebouw niet eens van de grond omhoog. Hij met gemak, een bepaalde handeling.
Voor een kleine man die zo groots kon tillen. Van boven naar beneden. Echt grandioos.
Dat was zijn kracht, communiceren niet.
Ik heb nooit me nog nooit in iemand zijn hoofd kunnen plaatsen.![]()
Ik zat er altijd naast, achteraf gezien. Niet dat ik geen mensenkennis heb.
Dat heb ik juist wel maar genegeerd omdat zij niet bij mij pasten.
Bij verliefdheid heb je geen woorden nodig. Ja, ik hou van jou. En naar elkaar lachen. Ik kon overal om lachen als ik bij hem zat. Wat ook zo betrekkelijk is in de verliefdheid.
Het is een tijdelijke 'toestand' van het brein.
Ik hoop dat er een leuke man voor jou aanbelt.![]()
Heb je nog contact met die man met kinderen?
Ik kan mijzelf wel in andermans hoofd plaatsen. Maar misschien zat ik er dan al in en denk nu alleen maar dat ik het zelf deed. Nu kan ik het vast niet meer.
Mijn bel staat altijd uit. Dat was maar een grapje. Deur op slot, de gordijnen dicht. En de telefoon neem ik ook zelden op.

Nee, dat is verleden tijd. Bijna een vvt-tje.
zondag 27 mei 2018 om 14:16
Die ex zei zelf dat hij dat was.
Misschien was er meer aan de hand.
Affectie was er niet. Niet verzoenend. Trok zich naar binnen terug. Ik zal in zijn ogen vervelend zijn geweest en daarom ben ik gelijk gaan daten toen het uit ging om te kijken of ik dat ook zou hebben met die dates. Helemaal niet. Ik kon alles zeggen.
Ik had dat ook nog nooit meegemaakt.
Als ik lees wat jullie schrijven zie ik ook wel iets van introvert in mezelf. Of iets anders kan ook. En ik vroeg het me al af.
Een date vond mij extravert die van zijn stoel viel omdat ik hem aan zijn ex deed denken.
Vond ik wel typisch. Was zijn gedachten. Ik ben een combi denk ik dan. Ook wel met het 'normale' erbij.
Ben ook wel bescheiden.
Kan ook heel uitbundig zijn.
Ik praat denk ik wel behoorlijk. Ook weer niet té veel.
Ik heb ook mijn bel liever uit.
Een date moet ook niet onverwachts aan mijn deur staan of zogenaamd toevallig in de buurt lopen en dan iets in mijn brievenbus gooien.
Ik doe toch niet open.
Jouw grapje was in de andere reactie

eslarealidad wijzigde dit bericht op 27-05-2018 14:19
0.20% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 27 mei 2018 om 14:17
Waar heb je het dan over?
Je luisterde meer?
zondag 27 mei 2018 om 14:58
Scherp opgemerkt.
Ik gok ook dat de poule te klein is voor een redelijke kans. Allleen een leuke vakantie verwachten lijkt me goed.

zondag 27 mei 2018 om 15:15
Het is ook heel vervelend om antwoord te geven als je nog bezig bent met de formulering. Ik neem aan dat vragen stelt, omdat je ook echt antwoorden wil en niet omdat je zomaar wat wil horen. Je kan van alles zeggen. Het gaat er ook niet zozeer om wat je zegt, maar wat de ander daarmee doet. De een legt dat naast zich neer, de ander speelt daarop in en sommigen verwerken dat in stilte. Dat laatste is terugtrekken. Je denkt: blik op oneindig. Die persoon is er niet meer, maar in feite kijk je niet verder dan je neus lang is.Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 14:16Die ex zei zelf dat hij dat was.
Misschien was er meer aan de hand.
Affectie was er niet. Niet verzoenend. Trok zich naar binnen terug. Ik zal in zijn ogen vervelend zijn geweest en daarom ben ik gelijk gaan daten toen het uit ging om te kijken of ik dat ook zou hebben met die dates. Helemaal niet. Ik kon alles zeggen.
Ik had dat ook nog nooit meegemaakt.
Als ik lees wat jullie schrijven zie ik ook wel iets van introvert in mezelf. Of iets anders kan ook. En ik vroeg het me al af.
Een date vond mij extravert die van zijn stoel viel omdat ik hem aan zijn ex deed denken.
Vond ik wel typisch. Was zijn gedachten. Ik ben een combi denk ik dan. Ook wel met het 'normale' erbij.
Ben ook wel bescheiden.
Kan ook heel uitbundig zijn.
Ik praat denk ik wel behoorlijk. Ook weer niet té veel.
Ik heb ook mijn bel liever uit.
Een date moet ook niet onverwachts aan mijn deur staan of zogenaamd toevallig in de buurt lopen en dan iets in mijn brievenbus gooien.
Ik doe toch niet open.
Jouw grapje was in de andere reactie, zet ik het even hier.
Het normale...

Klopt wel hoor. De meeste mensen zijn van beiden wat. Ik ook. Van jou weet ik het natuurlijk niet. Heel introvert lijk je niet te zijn, maar je hoeft niet te zijn zoals je schrijft. Achter je pc of in het echte leven. Dat is nou eenmaal anders. Of je denkt dat iets zo is omdat je nog niet hebt bedacht dat er nog 30 andere verklaringen zijn. Of je vertelt jezelf leugens in de hoop dat het waar wordt. Ik spreek niet voor jou overigens. Ook niet echt over mijzelf.
Ik heb het wel meegemaakt. Mannen die dingen door de bus deden of langs reden. Net na de laatste stalker kon ik dat moeilijk hebben. Ik plaats het nu in een wat breder perspectief.
Heb je het wel eens meegemaakt dat iemand aan jouw deur kwam?
zondag 27 mei 2018 om 15:18
Op vakantie zou er meer kans in kunnen zitten om verliefd te worden.ooitverlegen schreef: ↑27-05-2018 14:58Scherp opgemerkt.
Ik gok ook dat de poule te klein is voor een redelijke kans. Allleen een leuke vakantie verwachten lijkt me goed.
Nu ik zit te denken heb ik dat ook best wel gehad.
Omdat je elkaar meer tegenkomt?
Kijk in Utopia, daar worden ze ook verliefd. Zitten altijd op elkaars lip.

zondag 27 mei 2018 om 15:21
Wel over mijzelf, maar toch anders. Ik ben best goed in veel vertellen en weinig loslaten.
Een gesprek is meestal evenredig. Ik stel gerichte vragen en de rest kan ik zo invullen.
Vraag jij zomaar dingen?

zondag 27 mei 2018 om 15:30
Op vakantie loop ik het liefste alleen en dan door onbekende straten van een bekende stad.Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 15:18Op vakantie zou er meer kans in kunnen zitten om verliefd te worden.
Nu ik zit te denken heb ik dat ook best wel gehad.
Omdat je elkaar meer tegenkomt?
Kijk in Utopia, daar worden ze ook verliefd. Zitten altijd op elkaars lip.
Om verliefd te worden op vakantie moet je wel met een groep gaan, tenzij je elkaar dagelijks ontmoet bij de bananenboot of andere mallotige attractie.
Ik ben wel eens uitgevraagd door een strandstoelverhuurjongen. Ik was mijn tas kwijt. Leek gepikt. Nadat ik alles had geblokkeerd, kwam hij mijn tas terugbrengen. Heel gesprek. Hij vroeg me uit met de tas in zijn hand en even was ik bang dat ik mijn tas niet terug zou krijgen. Dat was niet zo.

zondag 27 mei 2018 om 15:40
Lastig om de verwachting naar beneden bij te stellen. Een vriend nu kennis ging vroeger vaak op singlereis. Meestal kwamen daar geen relaties uit voort. Het is toch meer iets om niet alleen op vakantie te gaan ofzo. Georganiseerd, maar zonder het risico dat je tussen allemaal stelletjes zit. Ik heb me nooit verdiept in singlereizen. Voor hetzelfde geld is het 1 grote orgie.ooitverlegen schreef: ↑27-05-2018 14:58Scherp opgemerkt.
zondag 27 mei 2018 om 15:51
Ik ging dan met familie of met een vriendin. In een hotel met een band, muziek kom je wel iemand tegen. Of discotherk, bar.safrat schreef: ↑27-05-2018 15:30Op vakantie loop ik het liefste alleen en dan door onbekende straten van een bekende stad.
Om verliefd te worden op vakantie moet je wel met een groep gaan, tenzij je elkaar dagelijks ontmoet bij de bananenboot of andere mallotige attractie.
Ik ben wel eens uitgevraagd door een strandstoelverhuurjongen. Ik was mijn tas kwijt. Leek gepikt. Nadat ik alles had geblokkeerd, kwam hij mijn tas terugbrengen. Heel gesprek. Hij vroeg me uit met de tas in zijn hand en even was ik bang dat ik mijn tas niet terug zou krijgen. Dat was niet zo.
Ik ging dan liever niet alleen door de straatjes lopen.
Haha grappig dat je dat verteld.
Ik moet gelijk aan een badmeester denken.
In Spanje.
Ik lig op mijn buik topless te zonnen komt hij een praatje maken.

Ik klapte helemaal dicht, ik dacht ik sta niet op, blijf zo liggen.
Ook nog zonder make-up.
Ik dacht ik spreek wel af, hij was best leuk. En had lef.
Gelijk dacht ik ook, ik moet hier weg. Omdat ik me er zo van bewust werd. Hij bleef kijken en aandacht trekken. Afgesproken in een bar. Ik helemaal gezwanjeerd.
Mooi opgemaakt.
Kom ik daar aan.
En hij werd in 1 keer verlegen, klapte helemaal dicht.
Ben jij met hem uitgegaan?
Wie had jouw tas weggepakt?
Hij?

zondag 27 mei 2018 om 16:08
Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 15:51Ik ging dan met familie of met een vriendin. In een hotel met een band, muziek kom je wel iemand tegen. Of discotherk, bar.
Ik ging dan liever niet alleen door de straatjes lopen.
Haha grappig dat je dat verteld.
Ik moet gelijk aan een badmeester denken.
In Spanje.
Ik lig op mijn buik topless te zonnen komt hij een praatje maken.Dat was toen in, topless.
Ik klapte helemaal dicht, ik dacht ik sta niet op, blijf zo liggen.
Ook nog zonder make-up.
Ik dacht ik spreek wel af, hij was best leuk. En had lef.
Gelijk dacht ik ook, ik moet hier weg. Omdat ik me er zo van bewust werd. Hij bleef kijken en aandacht trekken. Afgesproken in een bar. Ik helemaal gezwanjeerd.
Mooi opgemaakt.
Kom ik daar aan.
En hij werd in 1 keer verlegen, klapte helemaal dicht.
Ben jij met hem uitgegaan?
Wie had jouw tas weggepakt?
Hij?
Je weet niet waar het aan lag natuurlijk. Misschien durfde hij omdat jij verlegen was of misschien werd hij verlegen van jouw andere look. Het kan ook dat hij jou naturel een stuk leuker vond. Geen vervolgdate met de badmeester dus. Ik heb 2 jaar in Spanje gewerkt. Die dates daar staan niet op mijn lijstje.

Nee ik ben niet met hem uitgegaan. Die tas was raar. Ik was met een vriendin en haar tas was niet gepikt. Gelukkig maar, want zij had nog bruikbare pasjes en ik dus niet meer. Mijn paspoort zat wel in een kluis. Geen handige actie sowieso.
Ik weet niet of hij die tas had gepikt. Alles zat er nog in.

zondag 27 mei 2018 om 18:54
Wat leuk zeg, dat je daar hebt gewerkt!safrat schreef: ↑27-05-2018 16:08Je weet niet waar het aan lag natuurlijk. Misschien durfde hij omdat jij verlegen was of misschien werd hij verlegen van jouw andere look. Het kan ook dat hij jou naturel een stuk leuker vond. Geen vervolgdate met de badmeester dus. Ik heb 2 jaar in Spanje gewerkt. Die dates daar staan niet op mijn lijstje.![]()
Nee ik ben niet met hem uitgegaan. Die tas was raar. Ik was met een vriendin en haar tas was niet gepikt. Gelukkig maar, want zij had nog bruikbare pasjes en ik dus niet meer. Mijn paspoort zat wel in een kluis. Geen handige actie sowieso.
Ik weet niet of hij die tas had gepikt. Alles zat er nog in.
Waarom staan ze niet op jouw lijstje?
Geen leuke?
Zeker raar van die tas.
Ik heb er wel een gedachte over hoe hij gedacht zou kunnen hebben.
Het was daar heel gezellig en toen ik gedag zei hij vroeg hij of ik nog wilde blijven, nu al weg?
Niet gedaan.
zondag 27 mei 2018 om 18:57
Stel je voor zeg, 1 grote orgie.safrat schreef: ↑27-05-2018 15:40Lastig om de verwachting naar beneden bij te stellen. Een vriend nu kennis ging vroeger vaak op singlereis. Meestal kwamen daar geen relaties uit voort. Het is toch meer iets om niet alleen op vakantie te gaan ofzo. Georganiseerd, maar zonder het risico dat je tussen allemaal stelletjes zit. Ik heb me nooit verdiept in singlereizen. Voor hetzelfde geld is het 1 grote orgie.
Grap of serieus?

zondag 27 mei 2018 om 19:14
Vakanties tellen niet. En die 2 jaar was een hele lange vakantie?Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 18:54Wat leuk zeg, dat je daar hebt gewerkt!
Waarom staan ze niet op jouw lijstje?
Geen leuke?
Zeker raar van die tas.
Ik heb er wel een gedachte over hoe hij gedacht zou kunnen hebben.
Het was daar heel gezellig en toen ik gedag zei hij vroeg hij of ik nog wilde blijven, nu al weg?
Niet gedaan.
Of nouja ik was het vergeten. 2 dates zonder fysiek contact en de rest van de tijd had ik een Spaanse jongeman die in de club naast mij werkte. Na het winterseizoen kwam ik terug, maar wilde geen relatie meer en toen zijn we vrienden geworden. Samen eten na het werk enzo. Hij schreef brieven.

Het was heel gezellig, maar niet met hem toch? Hij was te verlegen voor jou. Zo'n badmeester kom je elke keer tegen op het strand. Dat lijkt mij wel vervelend. Als het niks is, moet je ook niet te lang blijven. Dan krijgt de ander hoop.
Ja, jij denkt hij heeft haar tas gepakt om haar uit te vragen. Zo was het volgens mij niet. Dat is namelijk moeilijk gedoe met een risico. Hij had het ook gewoon kunnen vragen.

zondag 27 mei 2018 om 19:15
Grapje natuurlijk.
zondag 27 mei 2018 om 19:21
Ik stel me eerst voor en vraag, zit je hier al lang?
Daarna wat drinken en gaat het gesprek vanzelf.
Elkaar wat observeren.
Ik zie dan gelijk wel wat voor type hij is en ook al door het chatten en bellen eerder.
Ik heb leuke dates gehad.
Dat was jouw vraag niet.
Vraag ik zomaar?
Ff denken.
Misschien voor jou of een ander wel. Dat zou best kunnen.
Ik heb daar geen erg in.
Het gaat spontaan.
Ik ben niet echt gericht op vragen.

zondag 27 mei 2018 om 19:23
Ik zet speciaal mijn pc aan om het te lezen. Jij bent altijd positief.
Ik ben een zeikerd.

zondag 27 mei 2018 om 19:31
Mijn dates zijn ook leuk. Het is geen kruisverhoor. Ik vraag soms door. Met een glimlach. Soms ook spontane vragen en vragen die ik sowieso wil stellen. Ik vertel zelf ook. Het is nog steeds een normaal gesprek. Soms kom ik ook wel terug op de dingen die eerder zijn gezegd. Maar ik denk dat mijn gesprekken meer gestuurd zijn dan die van jou. Waarschijnlijk ook langzamer.Eslarealidad schreef: ↑27-05-2018 19:21Ik stel me eerst voor en vraag, zit je hier al lang?
Daarna wat drinken en gaat het gesprek vanzelf.
Elkaar wat observeren.
Ik zie dan gelijk wel wat voor type hij is en ook al door het chatten en bellen eerder.
Ik heb leuke dates gehad.
Dat was jouw vraag niet.
Vraag ik zomaar?
Ff denken.
Misschien voor jou of een ander wel. Dat zou best kunnen.
Ik heb daar geen erg in.
Het gaat spontaan.
Ik ben niet echt gericht op vragen.