Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
ViezeHond schreef:
10-07-2020 00:22
Of de wijkagent.
Ja, gewoon de OP uitprinten en laten lezen. Hup!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-07-2020 06:39
Hoe komt zijn ex aan jouw werknummer of sta je met telefoonnummer op de website van je werk.

Indien er gebruik wordt gemaakt van nummers die wanneer je het bij elkaar optelt alleen bij jou en je vriend bekend zijn. Plus er zaken in staan die alleen jij en je vriend van elkaar weten dan kan het maar 1 persoon zijn die dit heeft gedaan.
To zei in een eerdere reactie dat haar werknummer gewoon op internet te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ze zegt ook dat alleen zij en haar vriend weten van hun kinderwens. Daarnaast is het ook raar dat deze persoon zo wel haar werk nummer heeft als het prive nummer van haar vriend. Tenzij het nummer van haar vriend ook ergens op een openbare website staat.

Wanneer de kinderwens alleen bij haar en haar vriend bekend is en met niemand anders besproken en TO stuurt neem ik aan geen berichten aan haar zelf...dan blijft er maar 1 iemand over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien kun je een onwaarheid verspreiden in je omgeving die sappig is en dan kijken of de sms'jes plots die onwaarheid benoemen. Bijvoorbeeld dat hij woensdagnacht niet is thuisgekomen. Als je dan een sms'je krijgt met: "terwijl jij alleen lag op woensdag, neukte zijn sproet mij het snot voor mijn ogen" dan weet je in welke hoek je moet zoeken.
Dat hij schrijft: als jij ooit een kind krijgt, zegt natuurlijk niet dat hij van de kinderwens weet. Veel mensen krijgen nou eenmaal kinderen, en dit zegt niets.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
10-07-2020 07:11
Misschien kun je een onwaarheid verspreiden in je omgeving die sappig is en dan kijken of de sms'jes plots die onwaarheid benoemen. Bijvoorbeeld dat hij woensdagnacht niet is thuisgekomen. Als je dan een sms'je krijgt met: "terwijl jij alleen lag op woensdag, neukte zijn sproet mij het snot voor mijn ogen" dan weet je in welke hoek je moet zoeken.
Vrouwen schrijven vaak niet expliciet op deze manier over piemels.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-07-2020 07:07
Ja, maar ze zegt ook dat alleen zij en haar vriend weten van hun kinderwens. Daarnaast is het ook raar dat deze persoon zo wel haar werk nummer heeft als het prive nummer van haar vriend. Tenzij het nummer van haar vriend ook ergens op een openbare website staat.

Wanneer de kinderwens alleen bij haar en haar vriend bekend is en met niemand anders besproken en TO stuurt neem ik aan geen berichten aan haar zelf...dan blijft er maar 1 iemand over.
Zij heeft het met niemand over die kinderwens gehad. Grote kans dat vriend die heeft gebruikt om een reden aan de ander te geven om elkaar niet meer te zien.
Ik zou vriend toch eerst op de man af vragen of dit misschien komt omdat hij is vreemd gegaan.

Zo nee, dan naar de politie ermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook je vriend uitlokken, ondanks dat dit zeer vreemd is na 8 jaar.

Ik zou hem bijvoorbeeld zeggen dat je je kinderwens even on hold wil zetten omdat je hier van schrikt en dat je eerst e.a. wil uitzoeken. Dat verder aan niemand vertellen behalve hem om te kijken of de berichten daar op reageren, dan wel een andere smoes die alleen tussen jullie bekend is.

Gezien het taalgebruik van de berichten, denk ik niet aan een vrouw.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij een stel dertigers dat al 8 jaar bij elkaar is, is het een goeie gok dat er een kinderwens is.

Ik denk dat vriend iemand heeft afgewezen. Een gekkie.
Attraverso schreef:
10-07-2020 07:30
Zij heeft het met niemand over die kinderwens gehad. Grote kans dat vriend die heeft gebruikt om een reden aan de ander te geven om elkaar niet meer te zien.
Als mensen lang samen zijn en hun leeftijd loopt in de dertig dan is het een calculated guess dat ze proberen een kind te krijgen. Bovendien zegt de bedreiger: "Als jullie ooit samen een kind krijgen dan ...". Dus de bedreiger gaat er niet eens van uit dat ze er op dit moment aan werken, wel dat het zou kunnen. Zegt heel weinig dus over hoeveel de bedreiger weet over hen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, TO - wat erg dat mogelijk iemand uit jullie omgeving zo hatelijk doet. Zeker het eerste bericht, waarin de zender jullie toekomstige kind ronduit aanvalt! Dit valt toch onder stalking en bedreiging? Ik zou klacht neerleggen en het bewijsmateriaal bijhouden. Blijven jullie deze berichten krijgen of is het gestopt? Is er geen enkele manier om erachter te komen wie ze verzonden heeft? De eerder vermelde sappige roddel over jezelf aan iemand wijsmaken, is misschien wel een optie als er technisch niets mogelijk is.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Marana schreef:
10-07-2020 08:03
Bij een stel dertigers dat al 8 jaar bij elkaar is, is het een goeie gok dat er een kinderwens is.

Ik denk dat vriend iemand heeft afgewezen. Een gekkie.
Dat denk ik ook en daarom zou ik met een sappig detail dat je mensen vertelt, gaan vissen om te zien of dat sappige detail terugkomt in een sms'je. Een sappig detail dat niet waar is en leuk aas geeft aan de bedreiger om TO mee te pesten. Als TO vertelt: "mijn vriend is soms best laat thuis van zijn werk de laatste tijd, zo gek in deze corona crisis" en de sms'jes gaan daarna over spannende dates na het werk van vriend, dan weet je waar je de dader, het gekkie dus, zoeken moet.
BosscheBol1984 schreef:
10-07-2020 06:50
Ja, gewoon de OP uitprinten en laten lezen. Hup!
Las ik dit verhaal niet al eerder onder een andere Nick?

Als een vriendin hiermee zou komen, wat zou je haar aanraden?
Alle reacties Link kopieren
En je weet zeker dat je vriend niet vreemdgaat? Zou dat eerst gaan uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je, je vriend eens aan de tand moet voelen.
Omschrijving van zijn piemel? Vaak overwerken? Spannende dates?
Ik weet niet hoe jullie leven, maar lijkt mij dat niet iedereen dat weet.
Ga bij jezelf al na wat de gevolgen zouden zijn voor eventueel vreemdgaan.
Als jij al van te voren roept dat het dan over en uit is, gaat hij nooit toegeven.
Je kunt er trouwens mee naar de politie. Ik denk n.l. niet dat het versturen van een berichtje annoniem kan. Ze kunnen het vadt achterhalen.
En anders, loop eens de telefoonwinkel binnen.... misschien kunnen hun het uitzoeken.
de wereld wacht om ontdekt te worden
LoveLucy schreef:
10-07-2020 04:47
Dit vind ik wel een goed advies. Ik herken ook wel eens verhalen hier. In dit geval niet fijn als je stalker dit leest.
Ja eens. Ik heb hier onder een andere nick geschreven, en rare berichten op mijn zakelijke pagina gekregen. Nooit erachter gekomen wie het was. Was heel creepy.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
10-07-2020 08:26
Ik denk dat je, je vriend eens aan de tand moet voelen.
Omschrijving van zijn piemel? Vaak overwerken? Spannende dates?
Ik weet niet hoe jullie leven, maar lijkt mij dat niet iedereen dat weet.
Ga bij jezelf al na wat de gevolgen zouden zijn voor eventueel vreemdgaan.
Als jij al van te voren roept dat het dan over en uit is, gaat hij nooit toegeven.
Je kunt er trouwens mee naar de politie. Ik denk n.l. niet dat het versturen van een berichtje annoniem kan. Ze kunnen het vadt achterhalen.
En anders, loop eens de telefoonwinkel binnen.... misschien kunnen hun het uitzoeken.
Ik denk dat het wel kan. Je kan zelfs de telefoon van een ander overnemen. Er zijn zelfs websites die anonieme berichten als dienstverlening aanbieden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als TO wil weten wie hier achter zit dan zal ze zelf op onderzoek uit moeten. Het negeren is ook een optie trouwens. Vriend vragen de berichtjes wel te bewaren en dat zelf ook doen, mochten er later ook andere dreigementen volgen. Maar het verder laten voor wat het is. Zo te lezen denkt TO dat het om een gekkie gaat en waarom zou je een gekkie aandacht geven?
viva-amber schreef:
10-07-2020 07:07
Ja, maar ze zegt ook dat alleen zij en haar vriend weten van hun kinderwens. Daarnaast is het ook raar dat deze persoon zo wel haar werk nummer heeft als het prive nummer van haar vriend. Tenzij het nummer van haar vriend ook ergens op een openbare website staat.

Wanneer de kinderwens alleen bij haar en haar vriend bekend is en met niemand anders besproken en TO stuurt neem ik aan geen berichten aan haar zelf...dan blijft er maar 1 iemand over.

Je vergeet iedereen die gewoon het nummer van haar vriend heeft en de mentale capaciteiten om te googelen.
thanx schreef:
10-07-2020 08:26
Ik denk dat je, je vriend eens aan de tand moet voelen.
Omschrijving van zijn piemel? Vaak overwerken? Spannende dates?
Ik weet niet hoe jullie leven, maar lijkt mij dat niet iedereen dat weet.
Ga bij jezelf al na wat de gevolgen zouden zijn voor eventueel vreemdgaan.
Als jij al van te voren roept dat het dan over en uit is, gaat hij nooit toegeven.
Je kunt er trouwens mee naar de politie. Ik denk n.l. niet dat het versturen van een berichtje annoniem kan. Ze kunnen het vadt achterhalen.
En anders, loop eens de telefoonwinkel binnen.... misschien kunnen hun het uitzoeken.
Al door meerdere forummers hier benoemd ja dit kan wel .
https://www.google.nl/search?client=saf ... s-wiz-serp
Alle reacties Link kopieren
Daar denk ik niet eens over na: blokkeren die hap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
10-07-2020 08:55
Daar denk ik niet eens over na: blokkeren die hap.

Misschien toch even nadenken, of lezen. Blokkeren gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.
Neem het niet persoonlijk: gewoon cold reading of domweg geraden. Als je mensen koel gadeslaat dan kan je een heleboel uit hun gedrag opmaken. Je ziet al vaak aan hun uiterlijk of ze van kinderen houden en als ze dan geen kinderen krijgen: voilà de oorzaak is duidelijk en weer iets om mee te pesten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Murrmurr schreef:
10-07-2020 08:18
Las ik dit verhaal niet al eerder onder een andere Nick?

Als een vriendin hiermee zou komen, wat zou je haar aanraden?


Dit is niet het 'irritantste dooddoeners op het forum' topic Murr :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven