vriend bedriegt mij

15-05-2010 14:51 872 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Normaal post ik hier niet zoveel, maar ik moet echt even iets kwijt! Hopelijk lucht het op.

Ik ben er net achtergekomen dat mijn vriend mij bedriegt. Hij gaat regelmatig voor zijn werk naar het buitenland en blijkbaar ontmoet hij daar dus vrouwen als hij uitgaat ofzo.

Er zijn in het verleden al dingen gebeurd waardoor ik hem al niet meer 100% vertrouw (niet 'echt' vreemdgaan, maar meer mailtjes/smsjes/ed), en gisteravond zag ik bij hem iets op internet waardoor ik weer dit gevoel kreeg.

Ik heb vandaag zijn mail gelezen, heel slecht I know, maar niet ontrecht blijkt dus. Blijkbaar heeft hij in het buitenland een vrouw ontmoet en nog meerdere keren daar met haar afgesproken, ze hebben 'geknuffeld' en hebben nu dus nog steeds contact via sms en msn. Ik heb dit msn gesprek gelezen en er stonden zelfs dingen in als 'dan kom je toch naar mijn hotel, of zal ik naar jou huis komen', dat ze elkaar missen, ed. Volgens mij kon ik er uit opmaken dat er nog niet echt iets is gebeurd, maar volgende week gaat hij weer, dus het zal me niets verbazen...

Maar nu weet ik dus niet goed wat ik moet doen! Hij is nu niet thuis, vanavond pas en ik zit hier al de hele tijd te huilen. Hem confronteren? Dan weet hij wel dat ik op z'n computer gezocht heb?

En volgende week gaat hij dus weer 2 dagen daarheen....

Natuurlijk denk ik ook direct: dumpen! Maar het is zó moeilijk en ik voel me zo k*t nu. Hopelijk hebben jullie wat wijze woorden, het lucht in ieder geval al op om dit even van me af te typen.

Groetjes,

Vivaforummm
Wat heb je tegen hem gezegd?
quote:vivaforummm schreef op 15 mei 2010 @ 20:46:

Stiekem hoop ik gewoon dat hij alles kan verklaren. En ik weet voor 100% dat dit natuurlijk absoluut niet kan..

En die hoop maakt het helemaal zo'n rot situatie. Ik wil het niet hebben, ik kan het niet hebben, want het is toch allemaal voorbij. Hij kan niets zeggen waardoor dit minder erg lijkt, dat kan gewoon niet. En toch hoop ik daar op, maar ik wil het niet!!ik wil niet gemeen doen hoor, maar hallooooo.. waarom hou je die eer niet aan jezelf?? probeer uit die slachtofferrol te komen! hij moet zich het slachtoffer voelen (en dat is hij ook, want hij is (raakt) jou kwijt!!) je bent veel te lief
Beetje mosterd zie ik. Typen op de telefoon gaat nu eenmaal niet zo snel.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik denk ook als je ooit deze relatie/jongen terugwilt dat je nu geen andere keus hebt dan weg te gaan. Dan moet je echt nu je grens aangeven anders voospel ik je dat dit nog heel vaak gaat gebeuren en over 10 jaar denkt: was ik toen die zaterdag in mei maar sterk geweest. Als hij geen respect naar je toont, doe jij dat dan in ieder geval wel naar jezelf, hoe moeilijk ook!
quote:vivaforummm schreef op 15 mei 2010 @ 20:43:

Ik weet dat jullie gelijk hebben maar het is zo moeilijk. Natuurlijk moet ik gewoon om 2330 afspreken met die vriendin maar alles is zo definitief dan. Ik weet dat het het goede is, maar het is zo moeilijk!

Ik zou vanavond lekker hier blijven, morgen lekker uitslapen en gezellige dingen doen.. en nu lig ik vanacht alleen in m'n bed. Het doet zoveel pijn.

Ik besef gewoon nog niet dat ik moet stoppen, ik wil het wel en wil vanavond ook echt weg gaan. Maar het is zo definitief dan, gewoon echt helemaal over tussen ons. Zo lastig, want ik wil dit helemaal niet. Ik zou willen dat hij dit niet gedaan had. Echt waarom? We zouden het nog zo leuk kunnen hebben, maar hij verpest gewoon echt alles.

Ik wil me niet om laten praten ofzo echt niet, maar het is zo makkelijk he.. vanavond lekker veilig hier. Natuurlijk wil ik dit aan de ene kant totaal niet maar aan de andere kant het is zo veilig!

Lieverd, ik heb nog een poos samengewoond met een man die vreemd is gegaan.

Nog met hem gegeten, nog met hem geslapen in hetzelfde bed.

Dat is mindfucking.

Als je alleen in je bed ligt, omdat het definitief over is, dan heb je gezonde pijn.

Als je jezelf gaat kwellen door langer bij hem te blijven dan strikt noodzakelijk, dat is complicerende pijn.

Je gaat weer praten, je probeert het samen nog gezellig te maken, er komen ruzies die nergens op slaan omdat er onderhuidse spanningen zijn.

Alsof je extra klitten en knopen legt in je pijn die je later allemaal moet gaan ontrafelen.

Ik begrijp je behoefte zó ontzettend goed.

Maar als je daarvoor kiest, zorg dan heel goed voor jezelf.

Want het is misschien de aantrekkelijkste keuze, maar niet de gezondste.
Sjonge. Daarom moet je nou het lot in eigen hand nemen en niet alles maar afwachten. Terugbellen en zeggen dat hij twee keuzes heeft: of je vertrekt zonder gesprek, of hij stuurt vriend weg.
hij komt met zijn vriend... helemaal geen ideale situatie.. dus ga nu alvast weg!!! (met papieren op tafel laten liggen)
Misschien is het ook maar beter. Geen gesprek dan, want vriend is er. Staan je spullen klaar? Kun je mooi je vriendin nu bellen of ze vast in de auto stapt.
quote:anneloesze schreef op 15 mei 2010 @ 20:52:

hij komt met zijn vriend... helemaal geen ideale situatie.. dus ga nu alvast weg!!! (met papieren op tafel laten liggen)

Helemaal voor! Gogo! Heeft ie ook nog eens iets uit te leggen aan die vriend.

He verdorie, voelt hij het aan z'n water ofzo?
Je verstand en gevoel gaan tegen elkaar in. Dat is ook niet vreemd, voor jou was er ook niets aan de hand. Je gevoelens zijn niet in 1x voorbij. Ook al zie je nu dat het een klootzak is en dat hij jou niet verdiend er zit geen aan/uit knop aan je gevoel. Je bent een 2jaar lang gelukkig met hem geweest, dan kun je nu ook niet bevatten dat het voorbij is en wat hij gedaan heeft.

Dit maakt je misschien wel gevoeliger voor zijn 'mooíe' praatjes

Ik ben het dan ook wel eens met de anderen, dat vanavond misschien niet het goede moment is om een lang gesprek met hem aan te gaan.

Wat je ook besluit, heel veel sterkte!
Nou frizzy, dit kan je toch niet voorspellen? Dit komt toch niet door haar houding hierin? Ze moet toch doen wat voor haar goed voelt?

Ik zou hem ook wel vragen de vriend thuis te laten, dat wel. Of alsnog de msn-uitdraai aan Klojo geven en de vriend zeggen dat hij een half uurtje zichzelf elders moet vermaken.
Oke ik ga even nadenken wat ik wil doen, ik ben zo misselijk nu en ik weet het echt helemaal niet meer.
Hoe lang heb je nog de tijd om na te denken? Ik zou m'n spullen gaan pakken! Let op: straks komen ze joviaal binnen zit jij daar met je goeie gedrag want kan je er nog niet eens over praten. Zou echt gaan...
Hoe lang heb je voor hij thuiskomt?
sorry, een paar berichten gemist. Gaat hier ook zo snel!
quote:liefkleinwatermannetje schreef op 15 mei 2010 @ 20:54:

Nou frizzy, dit kan je toch niet voorspellen? Dit komt toch niet door haar houding hierin? Ze moet toch doen wat voor haar goed voelt?

Ik zou hem ook wel vragen de vriend thuis te laten, dat wel. Of alsnog de msn-uitdraai aan Klojo geven en de vriend zeggen dat hij een half uurtje zichzelf elders moet vermaken.

Natuurlijk moet TO doen waar ze zich goed bij voelt. Maar feitelijk betekent dit dat ze een vrij afwachtende houding aanneemt. omdat ze eigenlijk nog niet wil dat alles 'echt' is.

Je spullen pakken en verdwijen, of hem uren geleden al bellen dat ie moest komen om te praten hadden voorkomen dat ie straks grappend en grollend binnenstapt met een vriend voor een gezellige avond.
quote:Kleintjecool schreef op 15 mei 2010 @ 20:56:

Hoe lang heb je nog de tijd om na te denken? Ik zou m'n spullen gaan pakken! Let op: straks komen ze joviaal binnen zit jij daar met je goeie gedrag want kan je er nog niet eens over praten. Zou echt gaan...In ieder geval zorgen dat die spullen klaar staan! Desnoods gooi je er nog een snauw uit en pleur je die papieren in zijn gezicht en stap je daarna de deur uit. Krijgt ie een ander avondje dan ie in de planning had.
quote:frizzy schreef op 15 mei 2010 @ 20:57:

[...]

Natuurlijk moet TO doen waar ze zich goed bij voelt. Maar feitelijk betekent dit dat ze een vrij afwachtende houding aanneemt. omdat ze eigenlijk nog niet wil dat alles 'echt' is.

Je spullen pakken en verdwijen, of hem uren geleden al bellen dat ie moest komen om te praten hadden voorkomen dat ie straks grappend en grollend binnenstapt met een vriend voor een gezellige avond.

Ik weet het, zelf zou ik ook direct iemand aanraden om weg te gaan, telefoon uit en lekker in z'n sop laten gaarkoken. Maar ik kan dat gewoon niet, ik besef gewoon nog niet dat het echt over is. Of beter ik wil gewoon nog niet dat het echt over is.

Natuurlijk hebben jullie gelijk en moet ik 'm per direct dumpen. Ik zou willen dat ik dit kon, ik vind het te moeilijk.
Wat doe je jezelf aan? Nog even en hij komt gezellig binnen met die vriend en jij gaat je de hele avond opvreten. Ofwel bel je dat je moet praten, ofwel ga je nu weg. Meer opties heb je toch niet?

Kan me voorstellen dat je nu misschien ook wat opluchting voelt omdat hét gesprek nog niet hoeft plaats te vinden, maar het is geen oplossing.
quote:Yalssa schreef op 15 mei 2010 @ 20:53:

Je verstand en gevoel gaan tegen elkaar in. Dat is ook niet vreemd, voor jou was er ook niets aan de hand. Je gevoelens zijn niet in 1x voorbij. Ook al zie je nu dat het een klootzak is en dat hij jou niet verdiend er zit geen aan/uit knop aan je gevoel. Je bent een 2jaar lang gelukkig met hem geweest, dan kun je nu ook niet bevatten dat het voorbij is en wat hij gedaan heeft.

Dit maakt je misschien wel gevoeliger voor zijn 'mooíe' praatjes

Ik ben het dan ook wel eens met de anderen, dat vanavond misschien niet het goede moment is om een lang gesprek met hem aan te gaan.

Wat je ook besluit, heel veel sterkte!Ik voel me ook zo schuldig tegen over jullie, omdat jullie me willen helpen en gelijk hebben. Maar het is zo veel makkelijker gezegd dan gedaan. Echt, ik kan er gewoon niet aan denken dat het definitief helemaal voorbij is.
Lieve meid, ik heb er net een uur over gedaan het hele verhaal te lezen!

Ik weet dat je het zwaar hebt, maar ik zie steeds 1 zinnetje terugkomen bij jou: "Dan is het allemaal definitief".

Dat gebruik jij nu als excuus om niet te handelen, maar lieverd...het IS al definitief! Steek je koppie nou niet in het zand en ga daar weg. Praten kan altijd nog, als je daar dan nog zin in hebt tenminste.

Ik vind het griezelig dat je daar blijft, komop, pak je spullen.

Je vriend heeft alle smoezen en uitvluchten al klaar, geloof me. Dat weet ik. En dat weet ik, omdat ik zelf een notoire vreemdgangster ben geweest in mijn jonge jaren. Vreemdgangers hebben een hele encyclopedie aan antwoorden in hun hoofd, trust me.

Kies voor jezelf meiske. Nu graag. Je kunt het.
Huts!
Ik heb niet veel gezegd tegen 'm, alleen maar oke, tot zo eigenlijk.
quote:vivaforummm schreef op 15 mei 2010 @ 21:00:

[...]

Ik weet het, zelf zou ik ook direct iemand aanraden om weg te gaan, telefoon uit en lekker in z'n sop laten gaarkoken. Maar ik kan dat gewoon niet, ik besef gewoon nog niet dat het echt over is. Of beter ik wil gewoon nog niet dat het echt over is.

Natuurlijk hebben jullie gelijk en moet ik 'm per direct dumpen. Ik zou willen dat ik dit kon, ik vind het te moeilijk.Je kan het wel, je wil het niet. Wat doe je jezelf aan op deze manier? Geef jezelf NU een schop onder je kont en maak een einde aan die passieve houding. Wat ga je nu doen?
Je moet het in je eigen tempo doen meid!

Een half jaar geleden werd mij ook hier gezegd dat ik met mn relatie moest kappen.

En ze hadden gelijk!

Maarr...ik was er nog niet aan toe zelf...dat duurt bij de één nou eenmaal langer dan bij de ander.

Luister naar je hart en bedenk alleen heel goed dat hij jou niet waard is op deze manier!

En dat er dan nou toevallig een vriend mee komt...jammer dan..

Zeg wat jij wilt!!
Vivaforummm, jij hoeft je tegenover NIEMAND schuldig te voelen... niet tegenover hem, niet tegenover ons.

Denk alleen even goed na (hoe moeilijk dan ook omdat je verdrietig/boos/watdanook) wat je nu gaat doen. Het lijkt me onmogelijk om nu 'gezellig' te gaan doen met je vriend en zijn vriend. Als hij blijft slapen, is de kans groot dat er geen gelegenheid is om te praten of om te zeggen wat je wilt.
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven