vriend is verliefd

04-08-2010 18:04 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, Ik ben een vrouw van 46 jaar en heb bijna 18 jaar een relatie met een leuke man. Nu weet ik sinds 3 weken dat hij gevoelens heeft voor een ander en zij ook voor hem. Zij woont niet in Nederland. Nu is dit niet de eerste keer dan we problemen hebben maar deze keer heb ik het gevoel dat we er niet uitkomen. Nu wil hij naar haar toe om met haar te praten om uit te vinden wat ze nu voor elkaar voelen. Dit wil hij persoonlijk doen en niet via msn. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet wil zeker nu hij nog niet weet wat hij werkelijk voor haar voelt. Hij weet niet zeker of het nu een verliefdheid is of iets anders. We hebben een goede relatie met elkaar en we houden echt heel veel van elkaar en nog steeds. Ook kunnen we goed met elkaar praten en op andere vlakken hebben we geen geen problemen.

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of mij advies kunnen geven hierover.
quote:sportvrouw schreef op 05 augustus 2010 @ 09:57:

onze relatie heeft alleen nog een kans als hij met haar breekt en dat is volgens mij de reden dat hij daar naar toegaat.

Als je dit zelf terugleest, zie je dan niet hoe tegenstrijdig dit is?

Als hij met haar wil breken dan kan ie haar mailen/ bellen en zeggen: 'het is over tussen ons, een fijn leven verder'. Daarna geen msn contact e.d. meer natuurlijk.

Daarvoor is het echt niet nodig om helemaal naar het buitenland te gaan. Je zegt dat je man eerlijk is en hij kan het inderdaad allemaal mooi verwoorden . Fijn dat je zo met hem meeleeft, maar eigenlijk komt het erop neer dat permissie van je wil om zijn gevoelens uit te leven, alsof hij een vrij man is. Dan heeft hij minder last van schuldgevoelens en kan ie lekker zijn gang gaan. Zou niet iedereen op die manier willen vreemdgaan?

Een heerlijk veilig gevoel als er altijd thuis nog iemand op je wacht.
Precies Lila, hij weet het zo mooi te formuleren dat hij zijn vreemdgaan weet te verbloemen en zelfs weet goed te praten en TO slikt dit voor zoete koek.
Hij wil een kans krijgen om de fouten die hij in het verleden heeft gemaakt met andere vrouwen (voor mij) niet nog eens te maken. Hij deed dat toen niet netjes en persoonlijk en dat wil hij nu wel.

Zij weet dat hij heel veel van mij houd.

Ik denk trouwens dat zij geen relatie wil met een man die nog niet afstand heeft gedaan van zijn huidige relatie. We weten allemaal dat je eerst klaar moet zijn met je ene relatie voordat je met een volgende begint. We zijn wel allemaal volwassen mensen met verstand.
Ik vind echt dat je jezelf enorm voor de gek houd hoor sportvrouw. Maar goed het is jou leven.

Waarom pik je dit? dit verhaal is zoooo enorm raar.

Denk je nou echt dat hij zich netjes gaat gedragen als hij daar is.

We weten allemaal dat je eerst klaar met zijn met een relatie voor je de volgende begint>? Serieus? doe niet zo naief.

Hoeveel vrouwen gaan er mee in affaires en hoeveel geven daar helemaal niks om. Maar nogmaals waarom laat je je zo behandelen?
hij heeft toch nog niets met haar? geen band o.i.d.? ze hebben elkaar af en toe gesproken via internet. Dus m.i. is hij dan niet verplicht om naar haar toe te gaan en persoonlijk te vertellen dat hij niets met haar kan beginnen.

Als hij echt netjes en persoonlijk wilt zijn dan doet hij dat maar naar jou toe!

Ziet hij niet in dat hij de fouten die hij niet wilt maken met haar nu wel met jou maakt?
quote:sportvrouw schreef op 05 augustus 2010 @ 12:11:

Hij wil een kans krijgen om de fouten die hij in het verleden heeft gemaakt met andere vrouwen (voor mij) niet nog eens te maken. Hij deed dat toen niet netjes en persoonlijk en dat wil hij nu wel.

Waarom zou je iemand opzoeken om je internetrelatie te verbreken? Kom op nou. Hij wil gewoon seks en als het met haar lekkerder is dan kan jij de pot op. Mooier kan je het echt niet maken

Zij weet dat hij heel veel van mij houd.

Iemand die van je houdt behandeld je met respect en niet als voorwerp

Ik denk trouwens dat zij geen relatie wil met een man die nog niet afstand heeft gedaan van zijn huidige relatie. We weten allemaal dat je eerst klaar moet zijn met je ene relatie voordat je met een volgende begint. We zijn wel allemaal volwassen mensen met verstand.Het is helemaal niet interessant wat zij wil, of wat hij wil, het is interessant om je af te vragen wat JIJ wil!
Als hij geen relatie met haar wil, dan lijkt het me beter als hij direct het contact verbreekt. Een mailtje in die strekking naar haar toe lijkt me het meeste wat hij kan doen.

Echt ongelooflijk respectloos als hij daar naar toe wil om haar persoonlijk te zeggen dat hij niet meer wil. Dan komt uiteraard het moment van afscheid nemen, ze houden elkaar vast, er vloeien wat tranen, ze kussen elkaar, en van de rest kun je je wel een beeld vormen.
Hij gaat niet vreemd, maar heeft gevoelens voor haar. Hij weet niet eens of het wel verliefdheid is. Hij heeft die gevoelens toegelaten omdat hij toch weet dat het niets kan worden. En ja misschien wel maar dan weet ik het zeker. En hebben ze seks dan is het heel makkelijk dan maak ik een einde aan onze relatie.

Hij gaat niet lekker zijn gang. Hij is niet zo respectloos als jij denkt. Hij houd heus wel rekening met mijn gevoelens hoor.

Hij stort zich vaak op iets nieuws en interesant met volle overgave en overziet soms niet de consequenties daarvan.

Dit probeert hij netjes af te handelen. Hij wil mij geen pijn doen en verdrietig maken en hij probeert alles eerlijk te doen. Ik moet hem wel een kans geven.

Hij probeert met haar een afsluiting te vinden zodat zij niet tussen ons staat zodat wij aan onze relatie kunnen werken en om uit te vinden of wij nog wel verder samen kunnen. Ik heb ook mijn twijfels of ik dit wel wil maar dat kan ik pas overzien als zij een afgesloten hoofdstuk is.
Je houdt jezelf enorm voor de gek meid en hem een hand boven het hoofd.

Ik vrees dat je van een koude kermis thuis komt als hij straks weer thuis komt en jou meldt dat hij toch sex met haar heeft gehad en vast met de smoes dat dat nodig was om totale afsluiting te krijgen.

Waarom vraag je trouwens om onze mening, terwijl jouw eigen plan al vanaf het begin vaststaat?
wat je ook gelooft of wat hij ook verteld, mensen gaan elkaar niet in het buitenland opzoeken om iets "af te sluiten" maar om te kijken of het iets kan worden

dat jij hem die kans wilt geven moet je zelf weten, maar ik denk dat je je erop voor moet bereiden dat hij dit niet doet om het af te sluiten maar juist om iets te beginnen

afsluiten doe je door het contact te verbreken, niet door het juist op te zoeken

misschien valt ze tegen in het echt, dan komt hij weer bij jou terug... wil jij dat?
quote:sportvrouw schreef op 05 augustus 2010 @ 12:11:

Maar dat wil hij dus doen ten koste van jou, de vrouw met wie hij al 18 jaar een relatie heeft, die al 18 jaar van hem houdt en er voor hem is ondanks zijn nukken, zijn getwijfel, zijn gecompliceerde gedoe?

Zijn prioriteiten kloppen niet. Hij moet jouw gevoelens op de eerste plaats zetten, niet die van zijn internetscharrel.
susan wijzigde dit bericht op 05-08-2010 14:11
Reden: 18 jaar zelfs...
% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb hem net een lange mail gestuurd. Ik vindt dat heel onpersoonlijk maar ik kan nu even niet anders. Ik heb hem geschreven dat ik niet wil dat hij gaat en dat wij daar vanavond over verder moeten praten. Ik heb geschreven hoe ik het zou willen hebben en dat ik wil dat hij het contact met haar verbreekt. Aan ene kant wil ik een einde maken aan de relatie omdat wat er nu gebeurt mij gewoon ziek maakt. Ik ben al 3 weken doodongelukkig en weet nu niet meer wat ik moet doen. Aan de andere kant hou ik heel veel van hem en wil hem niet kwijt. Heel tegenstrijdig allemaal en ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Bij blij met jullie reacties en ik hoop dat ik hiermee verder kom in wat ik verder ga doen. Het is niet makkeljk om 18 fijne jaren op deze manier misschien te moeten afsluiten.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder met mij gaat.

Voor nu dank en ik zal morgen weer wat van me laten horen. Intussen als iemand nog iets kwijt wil graag.
ik hoop dat hij voor jou kiest, maar zoniet, heel goed dat je voor jezelf kiest, dat ish et enige ook dat je kunt doen, hem tegenhouden kan niet, maar wel je eigen grenzen bewaken, en dat doe je nu, door die mail te sturen.. goed van je!
quote:sportvrouw schreef op 05 augustus 2010 @ 12:32:

Hij gaat niet vreemd, maar heeft gevoelens voor haar. Hij weet niet eens of het wel verliefdheid is. Hij heeft die gevoelens toegelaten omdat hij toch weet dat het niets kan worden.

Als hij weet dat het niets kan worden, waarom heeft hij die gevoelens toegelaten??

En ja misschien wel maar dan weet ik het zeker. En hebben ze seks dan is het heel makkelijk dan maak ik een einde aan onze relatie.

Hij gaat niet lekker zijn gang. Hij is niet zo respectloos als jij denkt. Hij houd heus wel rekening met mijn gevoelens hoor.

Hij stort zich vaak op iets nieuws en interesant met volle overgave en overziet soms niet de consequenties daarvan.

Dit probeert hij netjes af te handelen. Hij wil mij geen pijn doen en verdrietig maken en hij probeert alles eerlijk te doen. Ik moet hem wel een kans geven.

Hij probeert met haar een afsluiting te vinden zodat zij niet tussen ons staat zodat wij aan onze relatie kunnen werken en om uit te vinden of wij nog wel verder samen kunnen. Ik heb ook mijn twijfels of ik dit wel wil maar dat kan ik pas overzien als zij een afgesloten hoofdstuk is.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:sportvrouw schreef op 05 augustus 2010 @ 14:03:

Ik heb hem net een lange mail gestuurd. Ik vindt dat heel onpersoonlijk maar ik kan nu even niet anders. Ik heb hem geschreven dat ik niet wil dat hij gaat en dat wij daar vanavond over verder moeten praten. Ik heb geschreven hoe ik het zou willen hebben en dat ik wil dat hij het contact met haar verbreekt. Aan ene kant wil ik een einde maken aan de relatie omdat wat er nu gebeurt mij gewoon ziek maakt. Ik ben al 3 weken doodongelukkig en weet nu niet meer wat ik moet doen. Aan de andere kant hou ik heel veel van hem en wil hem niet kwijt. Heel tegenstrijdig allemaal en ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Bij blij met jullie reacties en ik hoop dat ik hiermee verder kom in wat ik verder ga doen. Het is niet makkeljk om 18 fijne jaren op deze manier misschien te moeten afsluiten.

Voor nu dank en ik zal morgen weer wat van me laten horen. Intussen als iemand nog iets kwijt wil graag.

Dit klinkt al een stuk beter dan eerst. Vergeet niet dat je ook aan jezelf moet denken en dat je je niet in allerlei bochten moet gaan wringen om hem maar niet kwijt te raken.

Hij zou net zo veel moeite voor jou moeten doen als jij voor hem!
Ik vind dat Doddie hier heel verstandige en begripvolle dingen neerzet rekening houdend met het feit dat je niet zomaar uit een relatie van 18 jaar stapt met een man waarvan je nog veel houdt. Ik heb hier nu net hetzelfde meegemaakt met dat verschil dat mijn man zei geen gevoelens meer voor mij te koesteren maar ik geloodf dat niet want op sommige momenten kan hij enorm teder zijn naar mij toe. Hij was ook verliefd geworden op een ander maar zij was het niet op hem. Hij is wel niet zo eerlijk geweest door het eerst aan mij te zeggen : hij heeft het eerst aan haar verklaard. Ik kon een relatie van 18 jaar (en 11 jaar getrouwd) ook niet zomaar aan de kant zetten en heb hem gevraagd of hij niog wou vechten voor onze relatie. Hij wil heel graag dat het goed komt tussen ons maar hij heeft het enorm moeilijk, zit ook met zichzelf in de knoop en weet echt niet wat hij wil. Hij wou dan nog vriendschap aanhouden met die ander maar na 3 ontmoetingen waarover hij mij telkens vertelde, heeft hij het contact via mail verbroken en haar gevraagd ook geen contact met hem op te nemen. Dat is nu 4 weken geleden maar nog steeds zit hij in een soort rouwproces. Het was een onbeantwoorde liefde en die vrouw blijft voor hem een ideaalbeeld. Hij ziet haar als zijn 'ware liefde' terwijl zij nooit iets naar hem toe heeft gedaan of hij voor haar niets betekende. Dat is enorm kwetsend voor mij maar toch blijf ik de hoop koesteren dat als eens die verliefdheid wegtrekt zijn liefde voor mij terug boven komt drijven. Ik heb het hem dus wel toegestaan om contact met haar te houden en vriendschap te onderhouden maar dat had ik niet lang kunnen volhouden. Op het moment dat hij ermee kwam dat hij ermee ging kappen, was ik eigenlijk net op het punt aangekomen dat ik dat voor zijn voeten ging gooien dat ik het niet meer aankon en hij een keuze moest maken tussen haar vriendschap en ons huwelijk. Ik heb dat dus niet moeten doen. Mijn man is ook in therapie en heeft er wel veel aan en ook deze therapeut heeft toen gezegd dat als hij zijn huwelijk een eerlijke kans wou geven hij dat contact moest verbreken. Maar nu verloopt het nog steeds moeilijk, hoor. Op bepaalde momenten voel ik enorm veel afstand maar dan ga ik gewoon mijn eigen gang en zorg ik voor mijn eigen geluk. Ik geef hem de tijd om uit zijn knoop te geraken en voor zichzelf uit te maken wat hij nu echt wil en bereid mij voor op beide uitkomstyen. Veel sterkte en hou ons op de hoogte hoe het met juliie verderloopt. Ik kan er ook wel dingen uithalen voor mezelf !!
je zegt dat je vriend in de war is en niet lekker in zijn vel zit, des te belangrijker dat er iemand is die de boel op een rijtje zet. en dan zijn sommige zaken wat tegenstrijdig.

bv: Hij wil een kans krijgen om de fouten die hij in het verleden heeft gemaakt met andere vrouwen (voor mij) niet nog eens te maken. Hij deed dat toen niet netjes en persoonlijk en dat wil hij nu wel.

Maar ondertussen zou hij wel een grote fout bij jou maken, nl jou hier erg veel pijn mee doen en de prioriteit niet bij zijn relatie leggen.

Dan beweerd hij niets met haar te hebben in vorm van relatie ed. In dat geval is er helemaal niet persoonlijks te vertellen. en is het juist de kat op het spek binden haar op te gaan zoeken.beter kan hij in zo'n geval juist op afstand n nemen, hij kan aangeven dat hij meer voor haar is gaan voelen dan wenselijk is gezien zijn relatie en dat hij daarom afstand neemt van haar.

Ik snap ook niet dat hij er een vakantie aan vast wil knopen, waarom gaat hij niet met jou en plant evt een middag op een terras om het evt persoonlijk te doen als dit al zo belangrijk voor hem is en gaat hij de rest vakantie vieren met jou? maar nog leuker is het samen een bestemming te zoeken en dit simpel via email af te wikkelen.

Hij zegt geen 2 vrouwen aan te kunnen, hoe weet hij dat? Heeft hij dat toch in de praktijk ondervonden?

Het is dus goed dat ook jij hierin jouw wensen aangeeft en simpel zegt dat je eigenlijk helemaal niet wilt dat hij gaat.

vergeet niet dat jij er ook nog bent en ook wel iets hierin te vertellen hebt. Ook al is hij je bezit niet je bent hier ook in betrokken als zijn partner

Ik denk dat jij in zijn verwarde periode nu zelf ook een beetje kwijt bent wat wel en niet normaal is, en kiest hij voor jou dan is het normaal dat hij de prioriteit bij jou legt en zijn relatie.

dat keuze's daar liggen. Omdat een relatie een keuze is voor die ene persoon.

en voor alles moet hij beseffen dat in zijn drang het met haar netjes af te sluiten en niemand pijn te willen doen hij jou enorm pijn doet, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
@ Tinkerbellblue: je schrijf dat je man zelf heeft gezegd dat hij geen gevoelens meer voor jou heeft en jij zegt hem niet te geloven.

Waarom zou hij hier in hemelsnaam over liegen en stap je niet ontzettend over zijn gevoelens heen door hem niet op zijn woord te geloven?

Meestal spreekt een man over dit soort zaken wel de waarheid en hoe hard dat ook voor jou is ik vrees dat hij dat nu ook doet, dus waarom trek je dan nog aan een dood paard?

@ Doddie: ik kan me helemaal vinden in jouw laatste post.
Sportvrouw het is nu tijd dat jij hem gaat vertellen wat jij wilt.

En hem naar het buitenland laten gaan is belachelijk. Als hij voor jou kiest is een telefoontje naar 'internet Truus' voldoende.

Stel je eisen en ga bij jezelf na hoe je verder wil.

Iedereen die gevoelns heeft voor een ander wil graag in het buitenland 'praten'' niemand die op je hielen zit en zit er meer in dan hebben ze vrij spel.En als hij dan terugkomt zegt hij :het was heerlijk en we hebben fijne sex gehad, fijn dat je mij die vrijheid gaf..........
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
er zijn meer mensen die in vlaag van verliefdheid van alles beweren en aan geven niets meer voor een partner te vinden, in de praktijk blijkt daar toch wel anders tegen aan gekelken te worden,. ik geloof dus wel dat tinkerbellblue haar vriend het meent als hij zegt van haar te houden, was dat niet zo dan was hij al lang weggeweest en was er weinig voor om voor te blijven ook als die derde niet voor je zou kiezen, het zijn vaak verwarde gevoelens waarin iemand het niet meer een rijtje heeft en soms ook misschien niet voelt (Maar het er nog wel is) echter als je verliefd bent en die hormonen opspelen lijken die gevoelens soms verdwenen maar zijn ze op momenten ook weer aanwezig, ik denk ook dat je tinkerbellblue mag geloven als ze aangeeft dat ze weet dt hij van haar houd en dat ook ziet en merkt ook al beweerd hij soms anders, als partner weet zie en voel je wel beter dan wat die ander beweerd. buitenstaanders zien dat minder die zien meer feitelijk gedrag en snappen soms niet dat zo iemand nog blijft hangen in een relatie maar die zijn er niet altijd bij en weten en voelen minder daarin dan de partner.

Je kunt echter op verschillende manieren van iemand houden, het kan niet anders als je zo lang samen bent dat er een vorm van liefde is of je moet elkaar echt zijn gaan haten, maar het kan wat minder heftig voelen dan de liefde die je denkt gevonden te hebben bij de "ware" vraag is echter of dat met tinkelbellblue in begin niet net zo gevoeld is en of hij passie niet verward met liefde. Na verloop van jaren wordt die liefde rustiger gevoeld en dieper maar minder stormachtig dan in begin.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:sportvrouw schreef op 05 augustus 2010 @ 12:32:

Hij gaat niet vreemd, maar heeft gevoelens voor haar. Hij weet niet eens of het wel verliefdheid is. Hij heeft die gevoelens toegelaten omdat hij toch weet dat het niets kan worden. En ja misschien wel maar dan weet ik het zeker. En hebben ze seks dan is het heel makkelijk dan maak ik een einde aan onze relatie.

door met andere vrouwen te chatten en daarna uit te zoeken of hij echt wat met haar wil?

Dus hij is een ontoerekeningsvatbaar kind? Wat denigrerend als je dat over je man denkt

Jij moet hem een kans geven? Waarvoor?

Hij probeert met haar een afsluiting te vinden zodat zij niet tussen ons staat zodat wij aan onze relatie kunnen werken en om uit te vinden of wij nog wel verder samen kunnen.

Wat een flauwekul, als hij iets wil afsluiten dan zet hij zijn computer uit. Ik heb ook mijn twijfels of ik dit wel wil maar dat kan ik pas overzien als zij een afgesloten hoofdstuk is.Jij spiegelt jezelf een verkeerd beeld van de werkelijkheid voor. En niet alleen je man is respectloos naar jou toe, ik vraag me af waar het respect voor jezelf is. Jij wil blijkbaar graag op een tweede plan staan. Nou veel plezier ermee. Ik schat zo in dat het je een hoop verdriet en pijn gaat opleveren.
Sportvrouw.....ik mis in jouw verhaal wat JIJ wil.....Denk eens aan je eigen gevoelens en confronteer hem daar ook eens mee. Het draait niet alleen om hem en haar...!
quote:sportvrouw schreef op 05 augustus 2010 @ 14:03:

Voor nu dank en ik zal morgen weer wat van me laten horen. Intussen als iemand nog iets kwijt wil graag.deze had ik gemist. Heel GOED dat je je grenzen aangeeft. Sterkte!!
Ik begrijp niet helemaal wat hij bedoelt met "netjes afhandelen"......als er nooit wat is geweest met die vrouw hoeft hij ook niks af te handelen....?
@ Doddie: ik ben het in grote lijnen eens met je post, alleen geeft de man van Tinkerbellblue aan NIET meer van haar te houden en zij stapt daar zomaar overheen.

Kan ze dit niet beter wel serieus nemen? Soms is de liefde gewoon op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven