Vriend niet knap

21-03-2020 19:30 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
vinden jullie je partner, lover of dates knap? Ik bedoel heb je weleens iemand die echt super leuk is maar als je hem ziet dat je denkt mm hij is eigenlijk niet echt knap.
Hoe ga je daarmee om? Ik bedoel uiterlijk zegt niet alles dus het gaat ook om karakter en dat is zeker oke.
Maar wat zeg je dan bijvoorbeeld? Knapperd?
Elle1976 schreef:
22-03-2020 05:21
Het is wel een stuk eenvoudiger om verliefd te worden op iemand die lekker is. Daarnaast moet je er ook graag naast wakker willen worden. Van een onaantrekkelijke man droog ik waarschijnlijk spontaan op!
Eens, het is het totale plaatje.
Lekker en mooi vind ik echt heel andere dingen.

Ik heb liever lekker.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Objectief gezien zijn mijn vriend en ik niet zo knap denk ik. Maar ik ben gek op mijn vriend en dat maakt hem.mooi. iedereen heeft wel iets moois toch?
Ik denk dat jij er veel meer aan hebt, LindaMerel323, om te kijken naar jezelf en waarom jij dit zó belangrijk vindt dat je er 1. Tijd aan besteed. 2. Energie aan verspilt. 3. Een topic erover maakt.

Het zegt namelijk meer over jou en jouw persoonlijkheid, dan een ander of zijn/haar uiterlijk.
Ik zou nooit verliefd kunnen worden op een lelijk iemand, ja dat klinkt heel dom, maar het is het perfecte plaatje in het hoofd ofzo.
Aantrekkingskracht heeft bij mij niks met uiterlijk te maken. Maar als ik een man aantrekkelijk vind, ga ik hem vanzelf knap vinden.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Wat bepaalt eigenlijk of iemand knap is of niet. Dat is toch persoonlijk?
Tegen mij zeiden ze vroeger altijd dat ik er beter uitzag in het donker.

En nu je in deze tijden op 1,5 meter van elkaar moet blijven, willen ze dat ik op 3 meter blijf.

Anders gaat het pijn doen aan hun ogen.
Wilhetnietweten schreef:
22-03-2020 14:03
Wat bepaalt eigenlijk of iemand knap is of niet. Dat is toch persoonlijk?
Tuurlijk niet
Iemand die ik niet knap vind kan ik ook niet aantrekkelijk vinden. Mijn eigen man vind ik nog steeds knap, lief, grappig. Ik vind zowel innerlijk als uiterlijk belangrijk. Ik zou geen relatie kunnen hebben met een man die ik niet aantrekkelijk zou vinden.
Ik heb een heel knappe collega. Maar door zijn kutkarakter heb ik dat niet door.

Voor mij gaat het om het totaalplaatje. Mijn vriend is voor mij heel aantrekkelijk :)
.
anoniem_395854 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 22:56
99.71% gewijzigd
Dan zeg je "lieverd" of "schat" tegen hem. Net zoals iedereen met een lelijke partner
Ik heb een partner gehad die ik in het begin erg lelijk vond, maar die ik naarmate ik verliefd op hem werd (we hadden een intense vriendschap voor onze relatie), steeds aantrekkelijker vond. Hij veranderde nochtans niet van uiterlijk. Het is zelfs zo dat sinds ik verliefd op hem geweest ben, zelfs na maanden uit elkaar te zijn, ik hem nooit meer lelijk heb gevonden.

Dus ja, hoe ik daarmee omging? Ik heb die man leren kennen, en door de roze bril van verliefdheid werd hij ineens wél aantrekkelijk en is hij dat ook semi gebleven.
helena_z wijzigde dit bericht op 22-03-2020 23:13
Reden: Ingekort
17.48% gewijzigd
leeg
Helena_z schreef:
22-03-2020 23:11
Ik heb een partner gehad die ik in het begin erg lelijk vond, maar die ik naarmate ik verliefd op hem werd (we hadden een intense vriendschap voor onze relatie), steeds aantrekkelijker vond. Hij veranderde nochtans niet van uiterlijk. Het is zelfs zo dat sinds ik verliefd op hem geweest ben, zelfs na maanden uit elkaar te zijn, ik hem nooit meer lelijk heb gevonden.

Dus ja, hoe ik daarmee omging? Ik heb die man leren kennen, en door de roze bril van verliefdheid werd hij ineens wél aantrekkelijk en is hij dat ook semi gebleven.
Mooi. Ik denk ook dat ons idee van wat knap is enorm beïnvloed worden door onbewuste associaties. Vind je iemand plezierig, lief en goed, dan ga je iemand ook automatisch knapper vinden. En die uiterlijke kenmerken die je met lief, goed en plezierig associeert vind je ook aantrekkelijker.
vrijenblij20220 schreef:
22-03-2020 15:44
Iemand die ik niet knap vind kan ik ook niet aantrekkelijk vinden. Mijn eigen man vind ik nog steeds knap, lief, grappig. Ik vind zowel innerlijk als uiterlijk belangrijk. Ik zou geen relatie kunnen hebben met een man die ik niet aantrekkelijk zou vinden.
Oh ik kan iemand die in eerste instantie niet mijn 'type' (=heeft uiterlijke kenmerken die ik minder mooi vind) is toch heel aantrekkelijk gaan vinden door hoe die persoon zich gedraagt. Mijn ex had rood haar, was erg bleek en had scheve tanden. Totaal niet wat ik echt mooi vind/vond. Op papier zelfs een beetje afstotelijk. Maar mennn wat begon ik hem snel aantrekkelijk te vinden toen ik hem leerde kennen. Allemaal door zijn persoonlijkheid. En nu vind ik gingers zelfs een beetje cute.
Lachattenoir schreef:
22-03-2020 23:37
Oh ik kan iemand die in eerste instantie niet mijn 'type' (=heeft uiterlijke kenmerken die ik minder mooi vind) is toch heel aantrekkelijk gaan vinden door hoe die persoon zich gedraagt. Mijn ex had rood haar, was erg bleek en had scheve tanden. Totaal niet wat ik echt mooi vind/vond. Op papier zelfs een beetje afstotelijk. Maar mennn wat begon ik hem snel aantrekkelijk te vinden toen ik hem leerde kennen. Allemaal door zijn persoonlijkheid. En nu vind ik gingers zelfs een beetje cute.
Dit dus.
Karakter. Of iemand je humor heeft.
Dat hij galant is. Mij het gevoel geeft het enigste meisje op aarde te zijn.
Allemaal dingen die hem mooier maken.
Zelf val ik stiekem op niet zo perfect.
Dat maakt ze cute. Bovendien vind ik die "perfecte" vaak naast hun schoenen lopen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Op papier is mijn vriend niet knap : 5 cm kleiner dan ik (en ik ben al klein), een beetje dik, zijn leeftijd begint behoorlijk te tonen (rimpels, wijkende haarlijn, grijze haren erdoor) en nog wat kenmerken die hoog scoren op het lelijke man quotum.

Toch vind ik hem heel aantrekkelijk en met mij best heel wat andere vrouwen.

Hij heeft een prachtige kleur ogen en een hele sexy, beetje ondeugende lach waardoor je de jonge man in hem blijft zien, hij is erg goed verzorgd en heeft een open, vriendelijke, spontane uitstraling.

Ik zeg absoluut wel dat ik hem knap en lekker vind, want dat vind ik ook echt. Tegelijkertijd zie ik ook dat genoeg vrouwen vast denken wat moet je daar nou weer mee?

Objectief vind ik de traditionele donkerharige lichtgespierde latino knap, maar ondanks dat ik er best een heel aantal gedate heb, word ik er niet warm of koud van. Knap is blijkbaar iets heel anders dan aantrekkelijk!
Ik vind het toch wel belangrijk dat ik mijn partner woest aantrekkelijk vind. En ik denk dat de meeste mensen heel gemiddeld zijn qua uiterlijk. Als je echt naar iemand gaat kijken dan zie je altijd wel minpunten.

Ik ben vrij gemiddeld en mijn vriend ook. Maar soms komt hij binnen en roep ik echt wel: hè knapperd! :flirting: Om hem vervolgens even flink te kussen. :lol:
Aantrekkingskracht en zo...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Fluttershy: eens! Ik kijk ook graag naar donkerharige, lichtgespierde latino's... en roodharige Schotten met sproeten en groene ogen vind ik om op te vreten. Grote, blonde Vikingtypes vind ik ook prettig aan mijn ogen, heel atletische Afrikanen mag ik ook graag zien.

Ik ben echter getrouwd met een heel middelmatig knappe Nederlandse meneer die niet echt aan allerlei uiterlijke schoonheidsidealen voldoet. Maar hij is woest aantrekkelijk door zijn uitermate droge gevoel voor humor, zijn zorgzaamheid, het feit dat hij een geweldige vader is, goed kan relativeren en de rust bewaart als ik in paniek schiet, en heerlijk warme voeten heeft... En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Aantrekkingskracht zit m echt niet alleen in uiterlijk! Ik vind mijn man niet echt heel knap, maar toch ben ik gek op hem en maakt mijn hart nog altijd een bokkesprongetje als hij binnen komt, zelfs nog na meer dan 30 jaar verkering!
.
Beauty is in the eye of the beholder...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Tuingravin schreef:
23-03-2020 08:52
Fluttershy: eens! Ik kijk ook graag naar donkerharige, lichtgespierde latino's... en roodharige Schotten met sproeten en groene ogen vind ik om op te vreten. Grote, blonde Vikingtypes vind ik ook prettig aan mijn ogen, heel atletische Afrikanen mag ik ook graag zien.

Ik ben echter getrouwd met een heel middelmatig knappe Nederlandse meneer die niet echt aan allerlei uiterlijke schoonheidsidealen voldoet. Maar hij is woest aantrekkelijk door zijn uitermate droge gevoel voor humor, zijn zorgzaamheid, het feit dat hij een geweldige vader is, goed kan relativeren en de rust bewaart als ik in paniek schiet, en heerlijk warme voeten heeft... En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Aantrekkingskracht zit m echt niet alleen in uiterlijk! Ik vind mijn man niet echt heel knap, maar toch ben ik gek op hem en maakt mijn hart nog altijd een bokkesprongetje als hij binnen komt, zelfs nog na meer dan 30 jaar verkering!
Dit is mooi!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Intotheunknown schreef:
22-03-2020 15:49
Ik heb een heel knappe collega. Maar door zijn kutkarakter heb ik dat niet door.

Voor mij gaat het om het totaalplaatje. Mijn vriend is voor mij heel aantrekkelijk :)
Hij is heel knap, maar je hebt het niet door? :?:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven