Vriend wil een kind en ik niet HELP!

02-02-2010 22:56 547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje samen met mijn vriend

Nu wil hij kinderen. Ik eigenlijk niet. Ik heb niets met kinderen, ik vind ze eng, vies (snotneuzen bah) en weet ook totaal niet hoe ik me moet gedragen in de buurt van kinderen.

In augustus zijn we twee weken op vakantie geweest en toen stelde hij me voor de keuze. Of kinderen of einde relatie.

Ik heb toen maar gezegd dat ik wel kinderen wilde.

Bij thuiskomst zou ik met de pil stoppen en zouden we er samen voor gaan.

Maar nu komt het: Ik ben niet met de pil gestopt. Ik slik nog braaf elke dag de pil en ben elke keer zogenaamd teleurgesteld dat ik nog niet zwanger

We hebben ooit afgesproken nooit de medische mallemolen in te gaan mocht het niet lukken maar de laatste maand begint hij er toch over.

Hij wil naar de huisarts. En dan komt het natuurlijk uit want de huisarts weet dat ik de pil slik.

Wat moet ik doen? Ik wil hem echt niet kwijt.

Hoe weerhoud ik hem ervan om naar de huisarts te gaan. Hoe maak ik hem duidelijk dat kinderen voor ons gewoon niet is weggelegd?

Please help!!
quote:fashionvictim schreef op 02 februari 2010 @ 23:44:

[...]

Tuurlijk, Elninjoo. Als jij een relatie krijgt met iemand die beweert geen kinderen te willen net als jij maar die ondertussen elke dag gaatjes in de condooms prikt om je stiekem toch te bezwangeren, dan vind jij dat natuurlijk ook totaaaaaaaal niet erg.

Dat is echt precies hetzelfde hoor, dat jij nu toevallig geen kinderen wil wil niet zeggen dat het bedrog daarom minder erg is.Dat denk ik niet, want dan krijg je een kind, heel veel verantwoordelijkheden en dan voor altijd!
quote:elninjoo schreef op 02 februari 2010 @ 23:44:

[...]

Hij verdient helemaal niets! Ze waren bij elkaar op basis van geen kinderen willen. Dat hij dan opeens de kolder in z'n zaadleiders krijgt, daar hoeft zij niet onder te lijden.Het gaat er niet om dat zij nu nog geen kind wil, da's haar goed recht, het gaat om de manier waarop ze dat vooral niet aan haar partner communiceert en hem bedriegt en keihard tegen hem liegt. Zo'n partner wil je echt niet. Niemand niet.
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:45:

[...]

Ik weet het niet. Maar ik vraag me af of hem troosten niet beter is dan tegen mijn zin in aan kinderen te beginnen.

Iemand opperde of ik me niet verkeek op het hebben van kinderen. Je blijft je hele leven ouders. En ik wil dat niet. Ik wil promotie maken, stappen en reizen. Dat kan niet met een kind. Toch?

Als je geen kinderen wil, wil je geen kinderen. Is je goed recht.

Maar dan is het enige wat erop zit vertellen dat je dat niet wilt, dat je bang was hem te verliezen en dat je daarom al een jaar tegen hem liegt. En dan óf je verlies nemen, óf hopen dat hij je vergeeft. Meer smaken zijn er niet. Wat jij doet, kan echt niet.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 02 februari 2010 @ 23:44:

[...]

Tuurlijk, Elninjoo. Als jij een relatie krijgt met iemand die beweert geen kinderen te willen net als jij maar die ondertussen elke dag gaatjes in de condooms prikt om je stiekem toch te bezwangeren, dan vind jij dat natuurlijk ook totaaaaaaaal niet erg.

Dat is echt precies hetzelfde hoor, dat jij nu toevallig geen kinderen wil wil niet zeggen dat het bedrog daarom minder erg is.Voordeel van bedrog van 'n vrouw is dat ze nog alle kanten uit kan: ten eerste zal ze de pil slikken en ten tweede kan ze het ook nog weg laten halen. Dikke vinger dus naar de man die me ongewenst probeert te bezwangeren. Het zou idd wel gelijk exit zijn, dat dan weer wel.
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:38:

[...]

Nee hoor. Mijn vriend is op zakenreis en daarom logeer ik gezellig bij een vriendin. ik heb haar vandaag het hele verhaal opgebiecht en kreeg van haar precies dezelfde reactie als van jullie.

En denk maar niet dat ik er niet mee zit. Ik vind het vreselijk en begin me ook te beseffen dat wat ik gedaan heb slecht is. Maar ik wil hem niet kwijt. Dit was een soort noodactieOK, een noodaktie. Wat is je nu lange termijnplanning dan?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik verbaas me vooral over hoe je tegen je vriend en je relatie aankijkt. Dat je dit soort gelieg kennelijk geoorloofd vindt en hoe je het goedpraat.

Als dit echt belangrijk voor hem is, en je gunt hem zijn geluk, dan geef je hem de kans een vrouw te vinden die wél kinderen wil.
quote:lichtpuntjes schreef op 02 februari 2010 @ 23:47:

[...]

Dat denk ik niet, want dan krijg je een kind, heel veel verantwoordelijkheden en dan voor altijd!

Het is niet aan jou om te beslissen dat een ander geen keuze heeft. Simpel zat.

Voor mensen met een kinderwens is het niet hebben van kinderen net zo erg als een kind krijgen voor mensen die dat absoluut niet willen is.
Am Yisrael Chai!
miljoenen vrouwen met banen,een carriere, en kinderen zijn je al voor gegaan hoor..

En stappen en reizen zal ook nog wel kunnen,denk ik zo.

Maar ik vind het net als FV notdone om god te spelen over zijn leven. Hij zal het kind dan niet dragen maar zijn verlangen naar een kind zal net zo groot zijn als dat van een vrouw die dat graag wil.

Er is geen andere oplossing dan het gewoon te zeggen, en als je hem kwijtraakt,tsja dan is dat wel je eigen schuld!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Het zou toch wat zijn als je vriend je al een hele tijd door heeft en al je pillen vervangen heeft voor tiktaks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En: hoe kun je nou op je 20e al weten dat je voor de rest van je leven never nooit kinderen wilt? Dat is niet redelijk om te verwachten.

[...]

Ik weet het niet. Maar ik vraag me af of hem troosten niet beter is dan tegen mijn zin in aan kinderen te beginnen.

Iemand opperde of ik me niet verkeek op het hebben van kinderen. Je blijft je hele leven ouders. En ik wil dat niet. Ik wil promotie maken, stappen en reizen. Dat kan niet met een kind. Toch?

Er zijn ouders die het wel doen en zeggen dat het appeltje-eitje is. Er zijn er die het geprobeerd hebben en er van teruggekomen zijn. Er zijn er die vantevoren dachten dat het niet kon en gaandeweg bleek het wel te kunnen. En er zijn ouders die het vantevoren niet wilden en het ook niet gedaan hebben.

Dat is iets dat je met je vriend moet bespreken. Dat hangt ook af van hoe hij zijn toekomst met kinderen ziet. Wat wil hij nog van de dingen die je noemde? Wat wil hij daarvoor investeren? Hoever wil hij jou tegemoet komen qua zorgtaken op zich nemen?
Iets anders
quote:fashionvictim schreef op 02 februari 2010 @ 23:45:

[...]

Nee, het gaat niet over mij. Maar kom op zeg, alsof nu een nieuwe leugen eroverheen gooien dan ineens een oplossing is. Dat maakt het alleen maar nóg erger.Ik ben niet voor een nieuwe leugen. Ik vind het stoppen van de oorspronkelijke leugen nu even belangrijker. En als to die tussenstap daar voor nodig heeft; so be it.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 februari 2010 @ 23:51:

Het zou toch wat zijn als je vriend je al een hele tijd door heeft en al je pillen vervangen heeft voor tiktaks.

Je zou het bijna hopen...

[...]

Je moet sowieso nooit tegen je zin aan kinderen beginnen. Maar blijven liegen over waarom je niet zwanger raakt, kan echt niet. Dat komt vroeg of laat toch uit, zeker als je man wil gaan dokteren. Zeg 'm dus dat je helemaal geen kind wilt en dat je je de afgelopen maanden doodongelukkig hebt gevoeld en elke maand in angst zat dat het prijs was en dat je daarom nu de knoop hebt doorgehakt door weer met je anticonceptie te beginnen. Hij kan ofwel begrip voor je opbrengen, ofwel z'n sperma achterna lopen naar iemand die wel wil baren voor hem.

Als mede niet kind willer, kan ik me je bedenkingen goed voorstellen. Ik zou mezelf ook beknot voelen in mijn vrijheden en financiele mogelijkheden met 'n kind. Maar het allerergste vind ik nog wel dat ik er mee onder 1 dak moet wonen en 24/7 al dat kleine kinder geneuzel moet doorstaan. Dat is zooooo niet mijn ding. Als dat jouw ding ook niet is, moet je er never nooit aan beginnen.
Liegen is niet de beste basis voor een relatie, als jij je relatie wilt behouden zul je open kaart moeten spelen.

Toen ik 27 was wilde ik ook geen kinderen pas vanaf mijn 32e begon het te kriebelen, dus misschien heb je over een paar jaar wel een kinderwens...zeg nooit nooit.

En stiekem de pil slikken vind ik net zo erg als een man die stiekem gesteriliseerd is.
quote:Poezewoes schreef op 02 februari 2010 @ 23:48:

[...]

OK, een noodaktie. Wat is je nu lange termijnplanning dan?

Nou ik dacht dat hij zich er wel bij neer zou leggen en dat zijn kinderwens toch niet zo sterk is.

Nu blijkt dat wel zo te zijn. En wat jullie zeggen is waar. Ik zou hem een leven met een kind moeten gunnen.

Ik heb dus kennelijk 3 opties

1. Ik verbreek de relatie

2. Ik krijg een kind

3. Ik weet het niet? Ik ga hiermee door?

1 is geen optie.3 eigenlijk ook niet.

Dan blijft 2 over. Misschien de minst slechte voor hem.

Ik weet het echt niet
quote:Babsjuh schreef op 02 februari 2010 @ 23:51:

[...]

Er zijn ouders die het wel doen en zeggen dat het appeltje-eitje is. Er zijn er die het geprobeerd hebben en er van teruggekomen zijn. Er zijn er die vantevoren dachten dat het niet kon en gaandeweg bleek het wel te kunnen. En er zijn ouders die het vantevoren niet wilden en het ook niet gedaan hebben.

Dat is iets dat je met je vriend moet bespreken. Dat hangt ook af van hoe hij zijn toekomst met kinderen ziet. Wat wil hij nog van de dingen die je noemde? Wat wil hij daarvoor investeren? Hoever wil hij jou tegemoet komen qua zorgtaken op zich nemen?

Dat doet toch allemaal niet ter zake. Heeft hij er geen recht op om te weten dat hij een relatie heeft met iemand die totaal niet te vertrouwen is en die liegt en toneelspeelt om haar zin te krijgen?

Als hij dat niet erg vindt omdat hij zoveel van haar houdt dat hij dat kan vergeven, dán is het pas tijd om dergelijke gesprekken te voeren.

Maar hij heeft het absolute recht om wel eerst te weten met wie hij eigenlijk een relatie heeft.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 februari 2010 @ 23:51:

Het zou toch wat zijn als je vriend je al een hele tijd door heeft en al je pillen vervangen heeft voor tiktaks.Als vrouw heeft ze dan altijd nog zelf de eindregie en kan het weg laten halen.
Waarom is 1 geen optie?
quote:elninjoo schreef op 02 februari 2010 @ 23:54:

[...]

Als vrouw heeft ze dan altijd nog zelf de eindregie en kan het weg laten halen.Wordt dat stokpaard van jou nooit eens moe?
En met kinderen heb je wel nog een leven, je kunt wle nog carriere maken, kroegtijgeren, wereldreizen maken. Een kind is heel flexibel en zet niet je hele leven stop.

[...]

Iemand opperde of ik me niet verkeek op het hebben van kinderen. Je blijft je hele leven ouders. En ik wil dat niet. Ik wil promotie maken, stappen en reizen. Dat kan niet met een kind. Toch?Kan je dat? Hem troosten bij een verdriet wat je zelf bewust veroorzaakt hebt? OK, hij weet het niet. Maar jij weet het toch?

Kom op zeg, geef hem zelf de keus. Of hij houdt genoeg van je om ook zonder kinderen samen verder te gaan, of hij kiest er voor om toch kinderen te krijgen met iemand anders. Voor jou wordt het leven ook een stuk makkelijker als je na deze realtie iemand treft die ook geen kinderen wil. Het gaat je echt niet lukken, leven met deze leugen en met zijn verdriet.
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:53:

[...]

Nou ik dacht dat hij zich er wel bij neer zou leggen en dat zijn kinderwens toch niet zo sterk is.

Nu blijkt dat wel zo te zijn. En wat jullie zeggen is waar. Ik zou hem een leven met een kind moeten gunnen.

2. Ik krijg een kind

1 is geen optie.3 eigenlijk ook niet.

Dan blijft 2 over. Misschien de minst slechte voor hem.

Ik weet het echt nietoptie 4: je zegt 'm dat je geen kind wil en laat de verdere beslissing aan hem, als hij zonodig 'n kind moet dan mag hij het rotwerk doen door de relatie te verbreken, dat hoef jij niet zelf te doen
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:53:

[...]

2. Ik krijg een kind

optie 4. Je vertelt hem dat je geen kind wil en je laat hem de keus. Misschien kiest hij voor een leven met jou zónder kind.
quote:fashionvictim schreef op 02 februari 2010 @ 23:50:

[...]

Het is niet aan jou om te beslissen dat een ander geen keuze heeft. Simpel zat.

Voor mensen met een kinderwens is het niet hebben van kinderen net zo erg als een kind krijgen voor mensen die dat absoluut niet willen is.Daar ben ik het volledig mee eens. Maar toch vind ik dat er een verschil in zit. Want een baby veranderd echt je hele leven en dan voor altijd. Er komt zo veel bij kijken. En als je partner die baby dan helemaal niet wil, heeft hij ook nog eens een probleem, want hij is toch de vader en dat zal voor altijd zo blijven. En in het andere geval komt er geen kind. Blijft alles hetzelfde en daar zit het verschil. Maar dat neemt niet weg dat ik het ook onjuist vind dat TO zo tegen haar vriend liegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven